handdator

Visa fullständig version : Vad ska jag köpa??


Just4fun
2006-02-23, 16:27
Vad ska ja köpa för att gå upp i vikt och öka muskelmassan?

Diet fuel?
Kreatin?
super mass fuel?

En polare rekomendera alla o det gick det på cirka 900:-
Vore bra o få lite hjälp!

tack på förhand!

Pepz
2006-02-23, 16:40
eller
Exells protein
Maltodextrin
Fairings kreatin.. billgare och i mina ögon bättre..
'
finns här i shoppen!


Först och främst måste du förstå att du inte helt plötsligt kommer att bli stor och grov bara för att du äter dessa saker.. Kosten är mycket viktigare än vilka pulver du petar i dig, träningen med för den delen..

wreka
2006-02-23, 16:51
Du behöver inte köpa något av dom för att uppnå det du vill. Träna hårt, vila tillräckligt och ät mycket. det ger mer än de flesta tror.

Clyde
2006-02-23, 16:59
Vad ska ja köpa för att gå upp i vikt och öka muskelmassan?

Diet fuel?
Kreatin?
super mass fuel?

En polare rekomendera alla o det gick det på cirka 900:-
Vore bra o få lite hjälp!

tack på förhand!

Se till att käka ordentligt med mat, gärna 5-6 ggr om dagen och undvik alla uppenbara sockerbomber. Om du är nybörjare är det heller ingen mening att börja med kreatin. Ökningarna kommer så snabbt ändå. Det du skulle kunna investera i är möjligtvis ett proteinpulver, av vassle typen (billigast) och ta utöver din ordinarie kost 2-3 drinkar om dagen. Super mass fuel eller Diet fuel är något du ska glömma.

Just4fun
2006-02-23, 20:43
Okej,för grejjen är att jag är väldigt smal,måste gå upp i vikt...har verkligen inget o bygga på....hur ska ja gäöra då? Proteinpulver?

King Grub
2006-02-23, 20:44
Äta mer mat.

wreka
2006-02-23, 20:53
Äta mer mat.
+1

Jorgen
2006-02-23, 21:51
Äta mer mat.
+1
+1 = 3.

stenis
2006-02-23, 22:12
Det du skulle kunna investera i är möjligtvis ett proteinpulver, av vassle typen (billigast) och ta utöver din ordinarie kost 2-3 drinkar om dagen.

Han bör inte ta 2-3st vassledrinkar om dagen då vassle är på tok för snabbt för att användas som mellanmålsdrink. Vassle till frukost och träning.. Kasein till mellanmål!

King Grub
2006-02-23, 22:23
Han bör inte ta 2-3st vassledrinkar om dagen då vassle är på tok för snabbt för att användas som mellanmålsdrink. Vassle till frukost och träning.. Kasein till mellanmål!

Det är helt okej med vassle som måltidsprotein.

Man kan använda det för att komplettera upp proteinmängden i vanliga mål, eller använda det som måltidsprotein i mellanmål eller huvudmål, om man inte orkar eller har tid eller möjlighet att fixa något annat. Långsamt protein är bättre som måltidsprotein och ger bättre proteinbalans, men det är ingen katastrof att göra som föreslaget, om du tycker det är smidigt. Tillsammans med protein och fett sker aminosyreutsöndringen från vassle långsammare och ger bättre proteinbalans än ensamt protein för sig.

wreka
2006-02-23, 22:30
+1 = 3.
Kanske bör tilläggas bara för att det låter enkelt så, 1) betyder det inte att det är enkelt för det är det inte om man inte är van 2) betyder det inte att det är en klyscha och inte funkar.
När jag var genomskinlig och svag som en kattunge så trodde jag inte på det utan trodde att det var något magiskt och dyrt man behövde göra för att växa. Oturligt nog tog det många år innan jag fattade hur enkel lösningen var, och hur svår den var att genomföra. ;)

stenis
2006-02-23, 22:36
Det är helt okej med vassle som måltidsprotein.

Man kan använda det för att komplettera upp proteinmängden i vanliga mål, eller använda det som måltidsprotein i mellanmål eller huvudmål, om man inte orkar eller har tid eller möjlighet att fixa något annat. Långsamt protein är bättre som måltidsprotein och ger bättre proteinbalans, men det är ingen katastrof att göra som föreslaget, om du tycker det är smidigt. Tillsammans med protein och fett sker aminosyreutsöndringen från vassle långsammare och ger bättre proteinbalans än ensamt protein för sig.

Jasså, var helt ny info för mig.. Alltid läst på forumet här att vasslet inte ska tas annat än till träning, och frukost (frukost för att kroppen behöver snabba proteiner efter nattens sömn)

Är det nya studier som kommit detta eller har detta alltid varit ett faktum? Bra man fick reda på de nu iaf då, så vet man de!!

Men hur mycket bättre är ett kasein då? Är de värt de extra kronorna?

King Grub
2006-02-23, 22:42
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=50652&highlight=casein+whey

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=50652&highlight=casein+whey

stenis
2006-02-23, 22:44
thx :thumbup: