handdator

Visa fullständig version : Lägg ner skiten (ams)


Yankeee
2006-02-23, 06:08
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=523652&previousRenderType=6

"Undersökningen visar också att 75 procent av alla nya jobb tillsätts via kontakter och i 90 procent av de fallen har arbetsförmedlingen inte medverkat alls."

OggeP
2006-02-23, 07:55
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=523652&previousRenderType=6

"Undersökningen visar också att 75 procent av alla nya jobb tillsätts via kontakter och i 90 procent av de fallen har arbetsförmedlingen inte medverkat alls."

Rätt skrämmande. men det kommer knappast som en chock.

Kontakter är A och O.

reinholdsson
2006-02-23, 08:00
Arbetsförmedlingen sitter väll bara och vänder papper, det är det intrycket jag fått iallafall.

Cerberus
2006-02-23, 08:25
Arbetsförmedlingen sitter väll bara och vänder papper, det är det intrycket jag fått iallafall.

precis min uppfattning också, de sitter och har 9 timmars fikarast med 1 timmes lunch från fikarasten. Avskyr ams. Lägg ner skiten och donera pengarna till mig säger jag :D

Svedberg
2006-02-23, 08:35
Jo arbetsförmedlingen är helt värdelös, iaf när det gäller arbeten..

D Andersson
2006-02-23, 08:39
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=523652&previousRenderType=6

"Undersökningen visar också att 75 procent av alla nya jobb tillsätts via kontakter och i 90 procent av de fallen har arbetsförmedlingen inte medverkat alls."

Inget nytt att ams förmedlar ledighet (friår, motivationskurser, söka-jobbkurser etc.) istället för jobb, till den nätta lilla kostnaden av 60 miljarder om året, så lägg ner. Men det lär inte hända, oavsett om det blir något regimskifte.

Yankeee
2006-02-23, 17:27
Det är naturligtvis inget nytt för oss som har haft oturen att besöka dem. Men nu finns det iaf lite bakom orden.

jwzrd
2006-02-23, 17:28
Man behöver inte vara moderator för att tycka att AMS är en hög med skit. Dyr sådan.

EDIT: haha, inte moderat heller.

High1ander
2006-02-23, 21:33
Pssh... AMS är en förebild för alla ineffektiva myglande svenskar, självklart kan vi inte lägga ner det.

mini
2006-02-23, 21:48
Jag har inte haft nytta av ams en enda gång sedan jag började jobba för många år sedan.

grabben i skogen
2006-02-23, 22:06
Jag känner inte en endaste person som fått jobb med hjälp av AF. Det enda man har AF till är att gå dit och visa att man sökt jobb för att kunna fortsätta stämpla. Det är den enda funktion de har verkar det som.

muddler
2006-02-23, 22:09
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=523652&previousRenderType=6

"Undersökningen visar också att 75 procent av alla nya jobb tillsätts via kontakter och i 90 procent av de fallen har arbetsförmedlingen inte medverkat alls."

så sant :thumbup: har varit i kontakt med dom sen jag var 20 och de jobb jag lyckats greja har jag fixat själv...

Baha
2006-02-23, 22:27
Finns väl verkligen ingen som gillar ams nästan verkar det som, förutom dom som jobbar där och politiker-broilers-släktingar/vänner etc som tillsätts som chefer där.


ned med ams *spy*

Fartman
2006-02-24, 01:53
Till AF går man ifall man vill ha bidrag, inte ifall man vill ha jobb.

grisbil3n
2006-02-24, 01:56
En polare fick jobb via ams nyligen, fritidsledare, 95 spänn i timmen. Men han är också den enda av ett tiotal ams:are jag känner som kommit någonvart med skiten.

aliquis
2006-02-24, 02:26
Arbetsförmedlingen fungerar väl mer som en kontrollorganisation för att se till att folk söker jobb, inte för jag kan påstå att de ens är särskilt bra på det, men det är den enda funktionen jag kan komma på att de har. Och ja, vi klarar oss utan.Till AF går man ifall man vill ha bidrag, inte ifall man vill ha jobb.Exakt.

Metal_boy_
2006-02-24, 02:30
Ams = Statliga mobbare och rasister.

High1ander
2006-02-24, 02:34
Jag har inte haft nytta av ams en enda gång sedan jag började jobba för många år sedan.
Vem har du någonsin haft nytta av?

Jag tyckte AMS var skitkul då jag skulle söka sommarjobb. De hade en tafflig presentation och snubben som visa grejerna visste inte hur Power Point fungera så han klicka förbi saker, osv... Sen sa han att de inte kommer göra något åt min situation eftersom jag ändå skulle börja plugga igen till hösten och därför försvinna från "arbetslösheten"...

JAM
2006-02-24, 09:39
Vem har du någonsin haft nytta av?

Jag tyckte AMS var skitkul då jag skulle söka sommarjobb. De hade en tafflig presentation och snubben som visa grejerna visste inte hur Power Point fungera så han klicka förbi saker, osv... Sen sa han att de inte kommer göra något åt min situation eftersom jag ändå skulle börja plugga igen till hösten och därför försvinna från "arbetslösheten"...
Låter verkligen "skitkul". Jag skulle ha blivit rätt besviken.

Speedy
2006-02-24, 10:23
de som har mest nytta av ams är väl de som varit arbetslösa i många många år..och såna som inte vill jobba de driver ju kanske på dem.."lite" annars är de inte till någon större nytta...

mela
2006-02-24, 10:27
Men om vi lägger ner ams blir ju de utan arbete också? :D

Action
2006-02-24, 10:29
Arbetsförmedlingen fungerar väl mer som en kontrollorganisation för att se till att folk söker jobb, inte för jag kan påstå att de ens är särskilt bra på det, men det är den enda funktionen jag kan komma på att de har. Och ja, vi klarar oss utan.Exakt.

Det är även så som AF presenterar sig själva på exepelvis informationsmöten. Det Är deras huvuduppgift i dagsläget.

petersson
2006-02-24, 10:30
AMS kan ju hjälpa till att ge folk utbildning via lernia som dom saknar för att kunna söka vissa jobb.

Gabber
2006-02-24, 10:30
I vissa fall så kan väl AMS vara bra men när man en en högskoleutbildning så är det skit. När jag var arbetslös och rapporterade mig hos AMS så frågade jag vad för slags hjälp jag kunde få, och svaret blev "inget". fick en handläggare istället smo jagade mig varje dag för att se om jag fått jobb eller inte.

Är du utbildad så är det svårt att få hjälp, det är upp till dig då.
Är du inte utbildad så kan du få hjälp med att skriva brev, cv och ringa kanske.

Det är min uppfattning om AMS.

Lodiz2
2006-02-24, 10:32
Rätt skrämmande. men det kommer knappast som en chock.

Kontakter är A och O.


kontakter är överlägset men jag fick faktiskt mitt jobb genom att söka via platsbanken så ibland funkar det

jwzrd
2006-02-24, 10:39
Ta ifrån AMS möjligheten att stänga av folk från A-kassan så får vi se hur länge dom finns kvar. Ett mer förnedrande, sänkande och integritetskränkande ställe finns fan inte.

Hej P nu ska vi skriva handlingsplan P. Vad står nu på denna handlingsplan?

"P. söker jobb själv".

Ja tack, det visste jag redan själv att jag behövde göra, behövde ni stänga av mig från A-kassan för att jag inte var på ert förbannade infomöte för tionde gången för att se samma fula snedkopierade stenciler, samma trötta turkar som kan 4 svenska ord, samma dåliga genomgång av ams nätplatser, samma trötta powerpoint-presentationer, samma hurtiga Karriärkvinna(tm). Far åt helvete med AMS. Lägg ner AMS, ta hela deras budget och ös över grundskolan.

Gabber
2006-02-24, 10:40
Ta ifrån AMS möjligheten att stänga av folk från A-kassan så får vi se hur länge dom finns kvar. Ett mer förnedrande, sänkande och integritetskränkande ställe finns fan inte.

Hej P nu ska vi skriva handlingsplan P. Vad står nu på denna handlingsplan?

"P. söker jobb själv".

Ja tack, det visste jag redan själv att jag behövde göra, behövde ni stänga av mig från A-kassan för att jag inte var på ert förbannade infomöte för tionde gången för att se samma fula snedkopierade stenciler, samma trötta turkar som kan 4 svenska ord, samma dåliga genomgång av ams nätplatser, samma trötta powerpoint-presentationer, samma hurtiga Karriärkvinna(tm). Far åt helvete med AMS. Lägg ner AMS, ta hela deras budget och ös över grundskolan.

:thumbup: orkade inte gnälla så själv