handdator

Visa fullständig version : 7-8 timmar utan mat?


Mandus
2006-02-22, 22:46
Mitt nya jobb gör det omöjligt för mig att äta under skiften, kan äta precis innan och efter men inte under tiden. Går det att upprätthålla en god muskeltillväxt/fettförbränning med ett uppehåll av näringsintag på 8 timmar under vaken tid 5 dagar i veckan?

krilleh
2006-02-22, 22:47
tror inte det är så bra, dock vet jag inte

Frågan är vad fan du jobbar med :)

Pellefant
2006-02-22, 22:50
Du kanske kan ha en påse nötter eller en nyttig(finns det?) bar att äta, tar ju max 2-3 minuter.

z_bumbi
2006-02-22, 22:50
Går det att upprätthålla en god muskeltillväxt/fettförbränning med ett uppehåll av näringsintag på 8 timmar under vaken tid 5 dagar i veckan?

Det funkar det också, du kan självklart äta mer innan jobbet än om du skulle äta under några raster osv

krilleh
2006-02-22, 22:53
Det funkar det också, du kan självklart äta mer innan jobbet än om du skulle äta under några raster osv

ajuste. De handlar om kosten under hela dygnet som är de viktigaste. Inte nåt separat måltid.

Men då gäller de att du äter råmycket innan och efter jobbet :) annars har du svårt att komma igen om du tex bulkar

Melker
2006-02-22, 23:12
Mitt nya jobb gör det omöjligt för mig att äta under skiften, kan äta precis innan och efter men inte under tiden. Går det att upprätthålla en god muskeltillväxt/fettförbränning med ett uppehåll av näringsintag på 8 timmar under vaken tid 5 dagar i veckan?

Va? Ingen rast under 8h? *grr27*

Det finns regler för sådant. Finns det inget fackförbund på din arbetsplats?

Mandus
2006-02-22, 23:17
tror inte det är så bra, dock vet jag inte

Frågan är vad fan du jobbar med :)

Bartender. Man har kanske en 5 minutare på 8 timmar, då hinner man inte få i sig nåt vettigt.

Motsägande va? En bartender som bryr sig om healthy living :-)

krilleh
2006-02-22, 23:19
Bartender. Man har kanske en 5 minutare på 8 timmar, då hinner man inte få i sig nåt vettigt.

Motsägande va? En bartender som bryr sig om healthy living :-)

jorå.. kvarg får jag i mig på ett par minuter om jag skyndar mig :) sen ta bananer elle nåt enkelt?

paddanboy
2006-02-22, 23:19
Svårt att äta på 5 min? mina måltider är alltid korta för att jag är så jävla glupsk så 5 min är ju riktigt långt... 20 sek är kanske för kort...

Ta med en macka eller köp en bars eller liknande och ät samtidigt du jobbar snabbt, lär ingen märka om det skulle va hemligt dvs... eller ta en shake gainer eller dyligt, bara så du får i dig nåt..

Mandus
2006-02-22, 23:19
Va? Ingen rast under 8h? *grr27*

Det finns regler för sådant. Finns det inget fackförbund på din arbetsplats?

Jo fem minuter som sagt. Fackförbund vetifan, kan inte så mycket om engelska lagar då jag inte bott här så länge. Har inga problem med att jobba åtta timmar i sträck för övrigt, man får ju betalt för all tid man jobbar och slipper sitta en timme mitt på dagen utan betalning som på andra jobb.

Pellefant
2006-02-22, 23:20
Ät av oliverna i baren. ;)

Mandus
2006-02-22, 23:24
Ät av oliverna i baren. ;)

Har hänt att det slunkit ned en ananasbit, en jordgubbe eller ett par hallon när ingen sett på :-)

Cerberus
2006-02-22, 23:31
En vassle/kasein-drink drar du i dig på några sekunder.Det är i såna här tillfällen som kosttillskott faktiskt är guld värda.

Beast
2006-02-22, 23:32
En vassle/kasein-drink drar du i dig på några sekunder.Det är i såna här tillfällen som kosttillskott faktiskt är guld värda.

Exakt.. och skaffa MRP o.s.v

Förrästen har ni inte mixer o grejer som bartender? Då blir det lätt bra grejer du kan slänga i dig snabbt.

Mandus
2006-02-22, 23:36
Exakt.. och skaffa MRP o.s.v

Förrästen har ni inte mixer o grejer som bartender? Då blir det lätt bra grejer du kan slänga i dig snabbt.

Jo, men grejen är att det är sjukt mkt att göra oftast. Man kan inte stå och käka i baren. Skulle jag säga nåt till managern skulle han säga, "grab some fries from the kitchen". Vi som tänker på kosten är en sällsynt art vet du!

Pellefant
2006-02-22, 23:37
Har du möjlighet att gå på toaletten under arbetstid eller är det körigt värre?

Bönne
2006-02-23, 00:05
När jag skulle arbeta "kortadagar" förut och bara tog en lunch, brukade jag springa och pissa ett par gånger under dagen och istället käka något snabbt. Att kasta i sig 50g ris och 150g kött behöver inte ta mer än någon minut om man dessutom sköljer ner med mjölk :0

Mandus
2006-02-23, 01:23
Har du möjlighet att gå på toaletten under arbetstid eller är det körigt värre?

Brukar gå en gång. Ska nog börja med bars tror jag.

Bredband
2006-02-23, 02:07
Jag skulle prova proteindrink var annan till var tredje timme när jag jobbar. Det är ju lätt att "tillaga", bara att hälla på mjölk till pulvret, och mjölk har du ju i baren. Skakning och svepning torde inte ta mer än någon minut.

Då slipper man oroa sig för att bli katabol. :)

hum
2006-02-23, 09:58
Bars är guld värt. Ät medan du pissar! :thumbup:

Cerberus
2006-02-23, 10:32
Dra med proteindrinken till toan, dra i dig den där. Det gjorde jag när jag jobbade på Mcdonalds :D. Där var det så svinstressigt men jag vill ju va optimal, var tredje timme :hbang:

Mandus
2006-02-23, 12:51
Får hitta på en liknande lösning :D

GymTT
2006-02-23, 12:58
Dra ned en fairing sloow i ett drinkglas och ställ det under kateden, sen under nattens festande så drar du fram den och sveper fort som fan, då kommer brudarna tycka du är härdad!

Mandus
2006-02-23, 14:11
Dra ned en fairing sloow i ett drinkglas och ställ det under kateden, sen under nattens festande så drar du fram den och sveper fort som fan, då kommer brudarna tycka du är härdad!

Eller för ökad effekt; dela upp den i 10 shotglas och dra ner dem en efter en i ett svep :laugh:

qubie
2006-02-23, 15:53
Katabolt!