handdator

Visa fullständig version : Muskler över revbenen


erks
2006-02-22, 21:08
Går det överhuvudtaget att lägga på sig någon synlig och betydande massa där, och vilka övningar isf? Och nu talar jag om, TROR jag, muskler som sitter ovanför obliquerna, vet dock inte hur långt upp obliquerna går man iaf.

Ulf A Big
2006-02-22, 21:53
Du menar mellan revbenen. Pullover är en hygglig övning likaså alla former att magträning.

Kolla gärna den här länken så lär du dig mer om mukler *flex*

http://www.exrx.net/Lists/MMale.html

Klicka med vänster musknapp på de/n muskler som du vill veta mer om.

erks
2006-02-23, 00:45
taggar :D

Sheogorath
2006-02-23, 00:51
Du talar om Serratus anterior och de aktiveras effektivas vid alla typer av pressar över huvudet. Om du inte är van vid övningen och vill känna på rejäl träningsvärk i de musklerna (för att få känna hur det känns, om inte annat), så kör tunga pressar med stång med kickstöt (push-press) och håll emot rejält på vägen ner (alltså kontrollerad negativ).

Timme
2006-02-23, 10:29
Du talar om Serratus anterior och de aktiveras effektivas vid alla typer av pressar över huvudet. Om du inte är van vid övningen och vill känna på rejäl träningsvärk i de musklerna (för att få känna hur det känns, om inte annat), så kör tunga pressar med stång med kickstöt (push-press) och håll emot rejält på vägen ner (alltså kontrollerad negativ).


Ah, den är fin :D Så otrolligt skönt att ha träningsvärk i serratus!

Cerberus
2006-02-23, 10:35
Måste man träna serratus separat eller kommer den med i vanliga magövningar?

Jag har för mycket kroppsfett för att de ska synas ändå iof.

delta_mats
2006-02-23, 10:47
En annan övning för de sågtandade musklerna är dipshrugs. Du ställer dig i en vanlig dipsställning. Från startposition sänker du nu enbart axlarna mot öronen och pressar sedan tillbaka. Som en omvänd shrug alltså.

Timme
2006-02-23, 10:48
Måste man träna serratus separat eller kommer den med i vanliga magövningar?

Jag har för mycket kroppsfett för att de ska synas ändå iof.


Så här tränar du serratus, som skrevs i tråden nyss.

Du talar om Serratus anterior och de aktiveras effektivas vid alla typer av pressar över huvudet. Om du inte är van vid övningen och vill känna på rejäl träningsvärk i de musklerna (för att få känna hur det känns, om inte annat), så kör tunga pressar med stång med kickstöt (push-press) och håll emot rejält på vägen ner (alltså kontrollerad negativ).