handdator

Visa fullständig version : Kändisar skvallrar också...


Allan
2006-02-22, 19:57
Följande är väl egentligen ingen nyhet, men det är lite kul att ordet "übermobbing" får finnas med som rubrik i DN.... :D

Grejen är att en massa kändisar har en mejlinglista där de berättar vilka som var på fyllan, vem som k******* med vem och en massa annat smaskens.

Übermobbing på nätet (http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2207&a=523361)


allan

christian
2006-02-22, 19:59
Rätt roligt att det blir sån uppståndelse. Givetvis känner medlemmarna sig än mer exklusiva nu.. =)

Fast vissa insinuationer bör man väl kanske hålla för sig själv.

Allan
2006-02-22, 20:02
Alexander Bard är ju en märklig man...


" Den enväldige maestron Alexander Bard är inte intresserad av "ödmjukhet eller godhet på Elit", kvaliteter han finner fåniga. Han tipsar om vad man ska skriva om: "Du får gärna prata skit om personer som inte är medlemmar på Elit. Hat är en fantastisk känsla. Du kan räkna med vårt fulla stöd, för den som står utanför Elit är ALLTID mindre värd och är en sämre människa än den som är med ... Världen är full av människor som aldrig kommer få en chans att vara med på Elit. Du har valt att urskilja dig från dessa människor genom att vara med på Elit & Du är jävligt speciell. Och bara Elit är ännu jävligare än du."

Alexander Bard "vill ha mer ondska, dört, skvaller, förtal". Han kräver att bli road, för den som inte levererar kallas "lurk" och slängs ut från listan. De utvalda roar varandra med bland annat hur man får tag på det bästa knarket. Vem som knullade vem, vem som snortade mest kokain - "skytteltrafik till toaletterna och pudret lade en vacker hinna över det schmutsbruna kaklet" - på kändisfesten. Om mycket kända och omtalade personers sexuella böjelser, om deras otroheter, om deras alkoholvanor och deras smutsigaste hemligheter. Läsa hatiska utfall mot styrelsemedlemmar i Noaks Ark. Höra om djupet på afrikanska, indiska och asiatiska kvinnors ****** och om kända tv-personligheter som knullat små barnflickor. "


allan

christian
2006-02-22, 20:05
Utan tvivel.

Som bekant finns det ju ett par olika sätt att skapa sig ett namn och/eller pengar på. Att trycka ned andra är väl det enklaste, antar jag.

Alltid lättare att förstöra än att bygga upp.

christian
2006-02-22, 20:09
Lite underligt, förresten, att Jan Axelsson är medlem på listan. Eller det kanske är en kanal utåt för skvallret...

Kwon
2006-02-22, 20:10
Så roar man sig i ett I-land när man är uttråkad. :sleep:

Krokodil
2006-02-22, 20:12
Kan man inte stämma utgivaren av nyhetsbrevet (hr Bard) för förtal?

Allan
2006-02-22, 20:16
Emellanåt skulle de ju vara kul om nån av de där tramspellarna råkade träffa på nån de snackat skit om. Det har ju hänt vid vissa tillfällen. A.Bard undviker ju enligt uppgift Martin Timell av nån anledning - vilket väl säger en del om Bards fysiska mod....


allan

Bolio
2006-02-22, 20:17
Alexander Bard hör till de ytterst få svenska kändisar som jag faktiskt älskar.

christian
2006-02-22, 20:18
Bard är väl bara en tvärhand hög? Inte mkt att sätta mot en Timell i snickarbyxor.. =)

Lite mer skvaller om skvallret.
länkarviintetill.com

Bronkitkorv
2006-02-22, 20:21
Vilka äckliga typer, folk som anser sej vara bättre än andra är verkligen ..... (nån annan kan fortsätta min mening för jag är så arg så jag inte kan skriva ens)

Fartman
2006-02-22, 20:22
Fan va larvigt det låter. De där kändisarna är ena märkliga typer..

christian
2006-02-22, 20:25
Haha, det är humor, det är humor, det är humor.

http://www.resume.se/pub/nyhet.asp?art_id=46846

Allan
2006-02-22, 20:29
Haha, det är humor, det är humor, det är humor.

http://www.resume.se/pub/nyhet.asp?art_id=46846

Jag tycker det är tragiskt. I sin egen lilla värld försöker han vända det här till sin fördel. Vilket naturligtvis är omöjligt. De som kommer att vara på hans sida är de små människor för vilka han är en stor man. För resten av världen kommer han fortfarande vara en tönt i kortbyxor, envist skrikande om sin egen förträfflighet. Vore han en stor man skulle han inte behöva frossa i skvaller och låghet.

allan

Kwon
2006-02-22, 20:46
Kändisar är ju människor dom med, och vissa människor är tvungna att trycka ner andra för att försöka höja sig själva!

Det är ju bara att titta på Alexander Bard och så förstår man varför han måste hävda sig... :laugh:

Inget ont sagt om Barden dock! Han får se ut som han vill såklart, men han måste ha en sjuhelsickes dålig "bench".

Och alla vet ju att utan en bra "bench" så funkar inget.

Har man en så kass bench som Bard så kan man ju lika bra gå runt i kortbysser + fågelben...

Han har ju ingen annanstans att hävda sig än på teh interweb som alla andra internetkrigare! :)

Att Bard skulle vara inblandad i dessa fasoner förvånar mig icke, däremot är det konstigt och förvånande med alla andra kända namn som dök upp på elit-listan.

Jaja, "How much ya bench?" är det bara å fråga Bard.

Srednq
2006-02-22, 20:59
det står på löpsedlarna lite då å då om svenska kändisars hemliga sex sekter. gärna med en understuken text "....... avslöjar". finns de verkligen nån som egentligen bryr sig?

Avesta
2006-02-22, 22:58
vem är Alexander Bard? Känd för vad?

grisbil3n
2006-02-22, 23:29
Jävla avskum, sveriges "kulturelit" och de människor som rör sig i anslutning borde det vara skottpengar på.

Kebab-Arne
2006-02-22, 23:31
Hur lång tid tar det innan Aftonbladet och Expressen kommer med denna "chockerande" nyhet som DN var först med?

DN brukar när det gäller verkliga avslöjanden ligga flera steg framför kvällstidningar. Även om detta avslöjande inte var av samma kaliber som de kan komma med. Kvällstidningar kommer på sin höjd med nån skit som har med kändisar att göra som de sedan förstorar så mycket de kan. Källan är såklart en vän till kändisan, snälla vänner...

MacLeod
2006-02-23, 10:42
Jag tror nog att den är skriven mest för att artikelförfattaren inte uppskattar Alexander Bard eftersom Alexander är en stor antiislamist.

Cilia
2006-02-23, 10:45
Hur lång tid tar det innan Aftonbladet och Expressen kommer med denna "chockerande" nyhet som DN var först med?
fast dom hade ju också "nyheten" i går morse?

gillar vi inte alla att skvallra?
sen är det olika saker vi gillar att skvallra om.
jag skulle dock aldrig platsa på den där listan eftersom jag har en tendens att glömma bort skvaller så fort jag har hört det. Fast jag gillar det i stunden.

Nina L
2006-02-23, 10:49
Alexander Bard är ju en märklig man...


"Du får gärna prata skit om personer som inte är medlemmar på Elit. Hat är en fantastisk känsla. Du kan räkna med vårt fulla stöd, för den som står utanför Elit är ALLTID mindre värd och är en sämre människa än den som är med ... Världen är full av människor som aldrig kommer få en chans att vara med på Elit. Du har valt att urskilja dig från dessa människor genom att vara med på Elit & Du är jävligt speciell. Och bara Elit är ännu jävligare än du."Han skämtar givetvis. (Med det inte sagt att jag tycker att Elit låter som ett empatiskt och trevligt sätt att fördriva tiden.)

Tolkia
2006-02-23, 11:30
Det hela är väl, tycker jag, ett mycket träffande exempel på hur otroligt "o-coolt" det är när man beter sig hur som helst för att verka "cool". Och hur otroligt pinsamt det blir när (åtminstne biologiskt) vuxna människor ägnar sig åt att provocera för det "tuffa" i att "våga" vara "provokativ".

Mental
2006-02-23, 11:39
Snacka om att kasta sten i glashus ändå.
Med tanke på hur mycket som skvallras, kommenteras och länkas till aftonbladet härifrån.
Och hur många förtal mot sk "kändisar" har inte publicerats på kollo? Alla dessa poster om Linda & fadde mm.

kimonque
2006-02-23, 12:17
Snacka om att kasta sten i glashus ändå.
Med tanke på hur mycket som skvallras, kommenteras och länkas till aftonbladet härifrån.
Och hur många förtal mot sk "kändisar" har inte publicerats på kollo? Alla dessa poster om Linda & fadde mm.

*uppdate* Members: 11,398 *uppdate*

Jay-Z
2006-02-23, 12:29
Nyheten i sig är 5 år gammal.

Cilia
2006-02-23, 13:16
Nyheten i sig är 5 år gammal.
med den kommentaren gjorde du det Tolkia just försökte beskriva *g*