handdator

Visa fullständig version : Kostupplägg


Linnet
2002-09-29, 17:17
Jag skulle behöva hjälp med ett upplägg för kosten. Just nu är jag skadad och sjuk, och har väldigt mycket att göra. Det blir max träning 3 dar i veckan försöker köra ett kondispass efter ett av styrkepassen, alltså fyra pass i veckan. Jag är 174 cm lång och väger 71 kilo. Just nu håller jag på att försöka deffa ner mig till ca 68 kilo, har alltså tre kilo kvar. en typisk dag ser ut så här:

6,00 5 gram Glutamin
6,15 1 port triple whey fuel i vatten, ca 50 gr all bran flakes, 1 glas apelsin juice en kopp kaffe med mjölk

9,00 en banan eller en macka

lunch mellan 11- 12 beroende på när jag har lunch

ris/pasta/potatis mycket bönor/ fisk grönsaker vatten till

15,00 en burk lättkesella med lite fun light i

18,00 några smörgåsar, eller fil med flingor eller en matlåda

21,30 ca 200 gr Keso/ 1 port triple whey fuel i vatten

22,00 5 gram Glutamin.

Mitt problem är att jag har ätit så här i ca 1 1/2 månad har nu nått en punkt då jag inte går ner mer, vet inte vad jag kan minska på då jag redan nu tycker att det är jobbigt att äta så lite.


Lite mått så att ni får en bild, tagna kalla på morgonen.

Midja: 84 cm

Bröst: 100 cm

Mycket tacksm för tips, tycker att det är skitjobbigt just nu!

Sverker
2002-09-29, 18:50
Ät lite mer och bli frisk först. Se därefter till att skadan blir bra genom att koncentrera dig på den.
Först därefter är det deff som gäller.

freda
2002-09-29, 20:25
Tack för svaret, är dock såhär att jag har dragits med min skada(axel) i ett halvår, fortsatt att äta utan deff just därför. Eftersom skadan inte har försvunnit och jag gått upp ordentligt, ca 5 kilo tycker jag att för mitt eget välbefinnande att det är bästa att gå ner lite. Appropå skadan jobbar jag kontinuerligt med rehabilitering, är dock svårt att komma åt den då sjukgymnasten har varit oförmögen att ställa diagnos, har en remiss till ortoped men mitt fall är lågprioriterat så det kommer att dröja innan jag kommer att bli undersökt. Sjukdomen är bara tillfällig, öroninflammation jag äter mer nu när jag är sjuk, har avbrutit deffen just nu tills jag är frisk. jag Kommer att återuppta deffen när jag är frisk, och vill därför gärna få konkreta tips på hur jag kan förändra min kosthållning, skulle vara mycket tacksam för tips på hur?

Sverker
2002-09-30, 06:11
Det är inget fel på din mat. Fortsätt ät så.

Öroninflamation låter som penicilin och du är bra om en vecka. Själv skulle jag undvika att träna under medicineringen.

Har du funderat på att istället börja med att lugn promenerat 40 min, 4 ggr / vecka ? Bäst är att vandra innan frukost men all promenad är bättre än ingen oavsett när på dygnet du gör den.
Jag tycker det är bättre att förbränna en kalori än att spara in den på maten. Nackdelen kan bli att du sänker din ämnesomsättning för mycket annars.

Linnet
2002-09-30, 08:59
Låter som en bra idé, men jag kan nog bara få in tre promenader i veckan då jag skulle få förlite sömn den fjärde dagen. Jag har nämligen ett stort sömnbehov, får jag mindre än 6 timmars sömn går jag omkring som en zombie resten av dan. Jag antar att lite är bättre än inget så det får nog bli att gå lite. Tack så mycket för tipsen!