handdator

Visa fullständig version : Någon som klarar detta? Är det möjligt?


Avanger
2006-02-22, 14:43
Satt och funderade på om de överhuvudtaget är någon som klarar detta?

Sin egen kroppsvikt x 2 i bänkpress
Sin egen kroppsvikt x 3 i knäböj
Sin egen kroppsvikt x 4 i marklyft
Springa milen under 40 min
Dra en chins med en hand.

Du ska kunna klarar allt på en gång.

För mig skulle det då betyda att jag skulle dra:
90 x 2 = 180 kg i bänkpress
90 x 3 = 270 i knäböj
90 x 4 = 360 i marklyft.

jwzrd
2006-02-22, 14:44
chidde gör det snart!

Avanger
2006-02-22, 14:47
chidde gör det snart!

Chidde måste vara en extremt vältränad. :)

keffat_liv
2006-02-22, 14:48
Varför skulle det inte vara möjligt?

Arnesson
2006-02-22, 14:50
Chidde måste vara en extremt vältränad. :)

Samt extremt lätt, dock extremt häftigt :hbang:

Lillgrabben
2006-02-22, 14:54
Satt och funderade på om de överhuvudtaget är någon som klarar detta?

Sin egen kroppsvikt x 2 i bänkpress
Sin egen kroppsvikt x 3 i knäböj
Sin egen kroppsvikt x 4 i marklyft
Springa milen under 40 min
Dra en chins med en hand.

Du ska kunna klarar allt på en gång.

För mig skulle det då betyda att jag skulle dra:
90 x 2 = 180 kg i bänkpress
90 x 3 = 270 i knäböj
90 x 4 = 360 i marklyft.


Nej, det tror jag inte.

Vissa av vikterna du uppgivit i lyftexemplen är sådana som endast klarats av elitlyftare. Att både klara dessa viktbelastningar & dessutom vara skolad löpare ( som man nog måste vara för att orka hålla under 4 min / km i en mil) är nog nästan omöjligt.

Avanger
2006-02-22, 14:54
Varför skulle det inte vara möjligt?

overkliga krav nästan. Speciellt om man väger 80 kg eller mer.

Piranha
2006-02-22, 14:55
Inte alls omöjligt att en sån person finns.

Möjligtvis att personen kan göra allt i en följd men knappast på en gång.

Avanger
2006-02-22, 14:57
Nej, det tror jag inte.

Vissa av vikterna du uppgivit i lyftexemplen är sådana som endast klarats av elitlyftare. Att både klara dessa viktbelastningar & dessutom vara skolad löpare ( som man nog måste vara för att orka hålla under 4 min / km i en mil) är nog nästan omöjligt.


Jag ska klara det! om några år :devil:

Lillgrabben
2006-02-22, 15:02
Jag ska klara det! om några år :devil:


Lycka till.

bubbe
2006-02-22, 15:05
Att vara väldigt lätt, underlättar nog. chidde har ju förutsättningar för att klara detta.

jimcg
2006-02-22, 15:47
Du ska kunna klarar allt på en gång.


Jag skulle vilja se den som springer en mil och samtidigt både pressar, böjer och drar vikterna det handlar om - hur skulle det gå till rent praktiskt? :confused:

Sorry, kunde inte låta bli. :D

//Jim

Yankeee
2006-02-22, 17:38
Det känns inte helt otroligt att Mutlu skulle kunna klara något sådant.

Officer
2006-02-22, 17:57
Det känns inte helt otroligt att Mutlu skulle kunna klara något sådant.


:hbang:


http://www.turkishculture.org/sports/sport002.jpg

Erik__
2006-02-22, 17:58
Chuck Norris?

rQx
2006-02-22, 18:11
Chuck Norris?
You said it!

krok
2006-02-22, 18:20
får satsa på den bantade versionen istället :naughty:

Sin egen kroppsvikt x 1 i bänkpress
Sin egen kroppsvikt x 2 i knäböj
Sin egen kroppsvikt x 3 i marklyft
Springa milen under 40 min
ett chins drag..

ex:
75 x 1 = 75 kg i bänkpress
75 x 2 = 150 i knäböj
75 x 3 = 225 i marklyft.

fullt möjligt att klara detta i kombination med löpningen.. sänker man tiden till 45 minuter så tror jag att de flesta borde klara detta på vilja och pannben :whipped:

Börje H
2006-02-22, 19:40
Härliga resultat faktiskt. Tror personligen inte alls att det är omöjligt. Allt hänger på att man inte bär runt på en massa dökött. Allt över 90-95 känns svårt. Personligen skulle jag aldrig klara marklyftet. De andra resultaten ser jag inga omöjligheter med.

Börje H
2006-02-22, 19:45
Om man räknar lite på det så framgår det att marklyftet är absoluuuut svårast.

Lillgrabben
2006-02-22, 19:52
Om man räknar lite på det så framgår det att marklyftet är absoluuuut svårast.


Jo det kan man säga...

Visst gjorde Vince Anello dryga 360-370 i klass 90 & han var ju ett fenomen som heter duga i marken! Även om man väger 80 kg så måste man göra så mkt så att det känns nästan omöjligt - 320 kg.

Det jag tycker talar mot detta tankeexperiment är att man måste upp på riktiga elitvikter i marklyft & rejäla vikter i de andra lyften samtidigt som man ska vara fena på att löpa snabbt också.


Givetvis är det RAW-resultat vi diskuterar ( iallafall jag).

Börje H
2006-02-22, 20:03
Givetvis är det RAW-resultat vi diskuterar ( iallafall jag).
Förutsätter det. Tror inte att löpmomentet är det svåra. Ta ett sådant fenomen som H.A (han var den första jag kom att tänka på som skulle vara nära). Hur stark var han egentligen i mark när han vägde under 80 kg? Böjen och bänken var ju då absolut inga problem. Nu vet jag ju inte hans idrottsliga bakgrund, men med ett djävla pannben och lite spring i benen så fixar man 40 minutersmilen. Det har tom jag gjort, med råge dessutom.

Ralle947
2006-02-22, 20:08
Rekordet är väll 4* sin kroppsvikt :P

Lillgrabben
2006-02-22, 20:09
Förutsätter det. Tror inte att löpmomentet är det svåra. Ta ett sådant fenomen som H.A (han var den första jag kom att tänka på som skulle vara nära). Hur stark var han egentligen i mark när han vägde under 80 kg? Böjen och bänken var ju då absolut inga problem. Nu vet jag ju inte hans idrottsliga bakgrund, men med ett djävla pannben och lite spring i benen så fixar man 40 minutersmilen. Det har tom jag gjort, med råge dessutom.


Jag kommer inte riktigt ihåg vad han gjorde men på ett ungefär.

Har för mig att han gjorde över 280 i mark - utan dräkt - nån träning då han gick i klass 75. Vet även att han gjort en 2a på 175 i bänken. Böjen kommer jag inte ihåg några RAW-vikter så där skriver jag inget.

Erik__
2006-02-22, 20:10
Rekordet är väll 4* sin kroppsvikt :P

Drog inte lamar gant 310 eller något när han gick i -60?

Börje H
2006-02-22, 20:13
Har för mig att han gjorde över 280 i mark - utan dräkt - nån träning då han gick i klass 75. Vet även att han gjort en 2a på 175 i bänken. Böjen kommer jag inte ihåg några RAW-vikter så där skriver jag inget.
Synnerligen ett FREAK :hbang: Då var han alltså satans nära faktiskt.

Lillgrabben
2006-02-22, 20:21
Synnerligen ett FREAK :hbang: Då var han alltså satans nära faktiskt.


Jag tycker mig komma ihåg någon trea på 280- 290 i mark men det var med dräkt & då var han lite tyngre. Vägde kring 80 då,

Erik__
2006-02-22, 20:24
60 kg
1 Lamar Gant usa 227.5 137.5 310.0wr 675.0

Vet inte vad det där är helt raw men styrkeaspekterna borde väl ha funnits?

bara få honom att springa då :naughty:

oj missa chinsen.

Yankeee
2006-02-22, 20:27
Men grappar, ni som har koll. Mutlu som väger 50-något bör väl ändå greja styrkan utan problem? Dock blir nog löpningen svår för honom iom att han är aningen kort.

Börje H
2006-02-22, 20:30
Men grappar, ni som har koll. Mutlu som väger 50-något bör väl ändå greja styrkan utan problem? Dock blir nog löpningen svår för honom iom att han är aningen kort.
Troligen. Skulle vara kul att se småbenen pinna på 10 000m :D De andra resultaten känns mycket rimliga.

Avanger
2006-02-22, 21:19
60 kg
1 Lamar Gant usa 227.5 137.5 310.0wr 675.0

Vet inte vad det där är helt raw men styrkeaspekterna borde väl ha funnits?

bara få honom att springa då :naughty:

oj missa chinsen.


har ni sett/hört någon som klarar en chins med en arm? jag klarar runt 30 vanliga chins och jag har ingen chans att dra mig upp men en arm.

fintelligens
2006-02-22, 21:24
har ni sett/hört någon som klarar en chins med en arm? jag klarar runt 30 vanliga chins och jag har ingen chans att dra mig upp men en arm.


Pudzianowskij

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/member.php?u=661

Frippe_L
2006-02-22, 21:28
har ni sett/hört någon som klarar en chins med en arm? jag klarar runt 30 vanliga chins och jag har ingen chans att dra mig upp men en arm.

Finns många gymnaster bl.a. som klarar det. Har ett klipp på datan på en som hänger i en sån "barr" eller vad det heter, han drar upp sig 7ggr+1 halv med vänster för att sen skifta arm och dra 8ggr+ 1halv.
Dock så är det ingen 90kg+ snubbe som gör det.

Jense
2006-02-22, 21:34
ska prova detta


bänk - 0,2*kroppsvikt
böj - 0,3*kroppsvikt
mark - 0,4*kroppsvikt


springa milen på tio meter och gör enhandschins med två händer.. tror närstan jag klarar det

z_bumbi
2006-02-22, 21:36
har ni sett/hört någon som klarar en chins med en arm? jag klarar runt 30 vanliga chins och jag har ingen chans att dra mig upp men en arm.

Gymnaster, elitklättrare och vissa cirkusartister är, om de inte redan klarar av det, inte så långt ifrån att det direkt dödar dem att få till det.

Fettecke
2006-02-22, 21:38
ska prova detta


bänk - 0,2*kroppsvikt
böj - 0,3*kroppsvikt
mark - 0,4*kroppsvikt


springa milen på tio meter och gör enhandschins med två händer.. tror närstan jag klarar det

tror inte jag, din lilla räka...

Jense
2006-02-22, 21:38
18kg i bänk
27kg i böj
36kg i mark..




det sammanlagda blir fint

Avanger
2006-02-22, 21:43
18kg i bänk
27kg i böj
36kg i mark..




det sammanlagda blir fint


tänk på att du ska ha stöd då du maxar så hårt.

Jense
2006-02-22, 21:45
tänk på att du ska ha stöd då du maxar så hårt.

har ju knälindor och steorider

Apos78
2006-02-22, 22:39
Chuck Norris?

:laugh: :laugh: :laugh:

edvin
2006-02-23, 15:51
Jag tycker nog att tiden på löpningen är lite väl hög om man nu ska vara übermänniskan som ska klara allt detta. Världsrekordet på 10 000m ligger ju på 26.19 någonting. Å dom vikter ni snackar verkar ju vara ganska få förunnat och klara. Det kanske är ungefär lika många som klarar att springa en mil under 28 minuter. Kring dom tiderna är ju de damerna. Så sänk löptiden till under 30 då får man verkligen något att bita i... ;)

Bönne
2006-02-23, 17:08
Mark: 3 * BW
Böj: 2.5 * BW
Bänk: 2 * BW

5km på 20 min
100m på 11 sek
Chins med kroppsvikt plus egen kroppsvikt i viktkakor.


Det hade varit något, och inget omöjligt heller, förmodligen en hel del som redan gör det.

Men tycker man kan kalla sig atlet när man knäcker det :)

Noodles
2006-02-23, 17:21
Jag tycker nog att tiden på löpningen är lite väl hög om man nu ska vara übermänniskan som ska klara allt detta. Världsrekordet på 10 000m ligger ju på 26.19 någonting. Å dom vikter ni snackar verkar ju vara ganska få förunnat och klara. Det kanske är ungefär lika många som klarar att springa en mil under 28 minuter. Kring dom tiderna är ju de damerna. Så sänk löptiden till under 30 då får man verkligen något att bita i... ;)

Jag tycker löptiden är tillräckligt hårt satt. Jag är glad om jag någonsin kommer under 40 minuter på milen och då är jag ändå betydligt bättre på löpningen än styrkan. ;)

jwzrd
2006-02-23, 17:27
Mark: 3 * BW
Böj: 2.5 * BW
Bänk: 2 * BW

5km på 20 min
100m på 11 sek
Chins med kroppsvikt plus egen kroppsvikt i viktkakor.


Det hade varit något, och inget omöjligt heller, förmodligen en hel del som redan gör det.

Men tycker man kan kalla sig atlet när man knäcker det :)

Ben Johnsson kanske. Annars vettetusan om det finns någon som är så snabb på 100m men ändå stark nog att klara viktmålen.

Karl_alfred
2006-02-23, 17:27
Tycker löpkravet är lågt satt mot styrkekraven. Milen under 40 lär man ganska lätt komma under efter mindre än 1 halvår om man går in för de. De andra knappast efter ett halvår?

Noodles
2006-02-23, 17:38
Tycker löpkravet är lågt satt mot styrkekraven. Milen under 40 lär man ganska lätt komma under efter mindre än 1 halvår om man går in för de. De andra knappast efter ett halvår?

Jag tycker styrkekraven verkar väldigt höga men även löpkravet. Ge dig ut och satsa på löpningen så får vi se hur det går. Du har en bra utveckling i början men jag kan lova att det planar ut ordentligt efter ett tag. Jag sänkte min tid på milen från 51 till 43 minuter mellan juni och oktober men sedan oktober har det stått still.

Cerberus
2006-02-23, 17:44
Satt och funderade på om de överhuvudtaget är någon som klarar detta?

Sin egen kroppsvikt x 2 i bänkpress
Sin egen kroppsvikt x 3 i knäböj
Sin egen kroppsvikt x 4 i marklyft
Springa milen under 40 min
Dra en chins med en hand.

Du ska kunna klarar allt på en gång.

För mig skulle det då betyda att jag skulle dra:
90 x 2 = 180 kg i bänkpress
90 x 3 = 270 i knäböj
90 x 4 = 360 i marklyft.

Jag ska göra ALLT det där SAMTIDIGT. Nej jag klarar nog inte nåt av det där förutom chins med en hand, det tror jag att jag lätt kan göra men det känns poänglöst? Okej om man gör det nån gång men det lär ju skapa asymmetri på längre sikt.

Yankeee
2006-02-23, 17:46
Jag tycker styrkekraven verkar väldigt höga men även löpkravet. Ge dig ut och satsa på löpningen så får vi se hur det går. Du har en bra utveckling i början men jag kan lova att det planar ut ordentligt efter ett tag. Jag sänkte min tid på milen från 51 till 43 minuter mellan juni och oktober men sedan oktober har det stått still.

Jag tror inte heller att 40 minuter är speciellt svårt att komma under på rätt kort tid. Löpning är ju aningen enklare att träna sig bra på än styrkan då det går att träna betydligt oftare och ger i princip bättre resultat ju oftare man tränar. 10 km 5-7 gånger i veckan så är man nog under 40 rätt snabbt, bara man vänjer sig :)

Yankeee
2006-02-23, 17:47
Jag ska göra ALLT det där SAMTIDIGT. Nej jag klarar nog inte nåt av det där förutom chins med en hand, det tror jag att jag lätt kan göra men det känns poänglöst? Okej om man gör det nån gång men det lär ju skapa asymmetri på längre sikt.

Lägg gärna upp en film när du gör chins med en hand.

jwzrd
2006-02-23, 17:48
Jag tror inte heller att 40 minuter är speciellt svårt att komma under på rätt kort tid. Löpning är ju aningen enklare att träna sig bra på än styrkan då det går att träna betydligt oftare och ger i princip bättre resultat ju oftare man tränar. 10 km 5-7 gånger i veckan så är man nog under 40 rätt snabbt, bara man vänjer sig :)

Där ser man.

Cerberus
2006-02-23, 17:48
Lägg gärna upp en film när du gör chins med en hand.

Ska fan pröva det på måndag, hur ska man utföra den? Bara välja ett ställe med en hand o dra sig upp?

Noodles
2006-02-23, 17:50
Jag tror inte heller att 40 minuter är speciellt svårt att komma under på rätt kort tid. Löpning är ju aningen enklare att träna sig bra på än styrkan då det går att träna betydligt oftare och ger i princip bättre resultat ju oftare man tränar. 10 km 5-7 gånger i veckan så är man nog under 40 rätt snabbt, bara man vänjer sig :)

Jo, men om du tränar så mycket löpning kan du glömma att klara en bråkdel av styrkekraven. ;)

Självklart blir du bättre på löpning ju mer du tränar det men utvecklingen planar ut efter ett tag. Alternativet är då att öka på mängden löpning. Gör du det blir du svag som jag.

Yankeee
2006-02-23, 17:53
Där ser man.

Har jag fel? :)

Karl_alfred
2006-02-23, 17:55
Jag tycker styrkekraven verkar väldigt höga men även löpkravet. Ge dig ut och satsa på löpningen så får vi se hur det går. Du har en bra utveckling i början men jag kan lova att det planar ut ordentligt efter ett tag. Jag sänkte min tid på milen från 51 till 43 minuter mellan juni och oktober men sedan oktober har det stått still.
Jag löptränade under ett tag rätt intensivt. 3-4 pass, de flesta på 3-5 km långa. Efter att ha löpt milen 2 gånger sprang jag den sen på 41.20, så de lär knappast va svårt att plocka tid från de, säg att jag kör de längre oftare, och dessutom lägger in 2milare osv så lär de gå väldigt fort att komma under 40.

Yankeee
2006-02-23, 17:56
Jo, men om du tränar så mycket löpning kan du glömma att klara en bråkdel av styrkekraven. ;)

Självklart blir du bättre på löpning ju mer du tränar det men utvecklingen planar ut efter ett tag. Alternativet är då att öka på mängden löpning. Gör du det blir du svag som jag.

Jajo, men nu pratade vi väl om att komma under 40 på milen? :)

Naturligtvis ökar man inte lika snabbt hela tiden. Men nu är det ändå ett relativt lätt mål (säger jag som inte klarar det själv :D). Och det går naturligtvis inte att öka lika mycket på gymmet om man envisas med att springa mycket, iallafall inte till de resultaten som efterfrågas nu, dock kommer man förmodligen inte nå dem iallafall :) Men att springa 10 km om dagen tror jag inte hindrar styrkeutvecklingen speciellt mycket, men jag kanske är naiv nu igen :D

tano
2006-02-23, 17:59
exakt, svamla inte så mycket.

Nä stark och löpning går bra ihop, men hulken och löpning
vet jag inte ;)

Under 40 min går nog bra, men görs nog inte så snabbt som folk verkar tro.
Sedan går det inte att bara dra igång hård löpträning hursomhelst,
då blir man skadad. Måste ökas succesivt, att det körts morgonpromenader hjälper inte där ;)

edvin
2006-02-23, 18:15
40 minuter på milen är en fin tid om man anser sig som motionär. Men vad jag menade med de tider jag drog så var ju det i jämförelse med det bästa som någonsin gjorts, bara för att sätta i relation till styrkekraven. Jag är nog lite för dåligt insatt i hur mycket det krävs för att ta 3ggr sin kroppsvikt i mark men uppebarligen är det inte helt lätt. Jag tror tex att Magnus Samuelsson skulle ha besvärligt att komma under 40 min på en mil (för att inte ens tala om 35). Han är nog lite för tung, även chinsen blir svårt för honom. Bekele (världsrekordhållare på 10 000m) han kan nog bara drömma om att ta sin kroppsvikt gånger 3 i mark. Även fast han är lövtunn. Han har nog bättre chans på chinsen. Ska iofs låta det vara lite osagt men jag tror att en lätt person har lättare att klara alla målen än en tung person.

Jag är väl medveten om vad det krävs att förbättra miltiden och precis som Noodels säger planar man ut ganska och det är förbannat svårt att slipa på tiden. Men det handlar nog mycket om att man måste variera löpträningen likväl som styrketräningen.

krellik
2006-02-23, 18:27
Ska fan pröva det på måndag, hur ska man utföra den? Bara välja ett ställe med en hand o dra sig upp?

Jepp filmbevis vill ses... Klarar du det så har du min respekt.


Jösses ganska intressant lista faktiskt. Jag gillar tanken på crosstraining rent generellt.

Avanger
2006-02-23, 21:35
Jag tror inte heller att 40 minuter är speciellt svårt att komma under på rätt kort tid. Löpning är ju aningen enklare att träna sig bra på än styrkan då det går att träna betydligt oftare och ger i princip bättre resultat ju oftare man tränar. 10 km 5-7 gånger i veckan så är man nog under 40 rätt snabbt, bara man vänjer sig :)

När jag gjorde lumpen på k4 i arvidsjaur sprintertränade vi 4-5 gånger i veckan innan fukost. Vi hade även en massa sprintertävlingar och dylikt. Vi på k4 räknas som sveriges bäst tränade soldater under tiden vi låg inne. Det kanske var 3% som drog milen under 40 min. Kan garantera att det är jävligt tungt.

Karl_alfred
2006-02-23, 22:55
När jag gjorde lumpen på k4 i arvidsjaur sprintertränade vi 4-5 gånger i veckan innan fukost. Vi hade även en massa sprintertävlingar och dylikt. Vi på k4 räknas som sveriges bäst tränade soldater under tiden vi låg inne. Det kanske var 3% som drog milen under 40 min. Kan garantera att det är jävligt tungt.
Om det var så låga resultat lär ju träningen som bedrevs uppenbarligen haft brister på nått vis. :)