handdator

Visa fullständig version : Ryggträning vid halvkroppspass


larre
2006-02-22, 11:15
Vilka ryggövningar är att föredra när man kör 3 set halvkroppspass i veckan.
Räcker det att bara köra latsdrag och skivstångsrodd?

Jay-Z
2006-02-22, 11:16
Hur många set totalt i veckan?

Chins och stångrodd hade varit min val om jag bara hade två övningar att välja mellan.

larre
2006-02-22, 11:18
9 set rygg totalt i veckan? Mmmmkay.

Chins och stångrodd hade varit min val om jag bara hade två övningar att välja mellan.
Jag kör latsdrag istället för chins för att jag är så vek.

Men tycker du att man ska köra fler övningar för rygg när man kör 3 halvkroppspass i veckan?
Fast nu är jag dum, jag kör 5 halvkroppspass, men 3 för överkropp.

larre
2006-02-22, 11:22
Fuuusk! Du editade juh! ;)

3set 8 rep*3dagar

Kör just nu latsdrag, skivstångsrodd och marklyft men det känns som om marklyftet tar musten ur mig.

Kanske ska slänga in sittande rodd också 3 set men skita i marklyftet.

mentzer
2006-02-22, 11:46
skita i marklyftet.

*slap*

larre
2006-02-22, 11:47
*suck*
Ser nu att jag skrivit tokigt fel.
"Vilka ryggövningar är att föredra när man kör 3 set halvkroppspass i veckan"
Det skall givetvis stå
"Vilka ryggövningar är att föredra när man kör 3 st halvkroppspass (för överkropp) i veckan"

larre
2006-02-22, 11:55
*slap*
Hehe :em:
Jag vet inte hur ni blir efter marklyft men jag blir så jäkla sliten och kan ibland ha svårt att fortsätta träna efter den just för att den är så jävulskt elak.
Kanske får sänka vikten lite då så man orkar(invaktar ännu en *slap* )

Bite
2006-02-22, 12:00
Du kör 5 halvkroppspass, tre för överkropp, på en vecka? Kör du mark varje överkroppspass? Kör du knäböj på benpassen?

OnT: Jag tycker gott du kan köra hantelrodd med arne-utförande något pass i veckan.

larre
2006-02-22, 12:05
Du kör 5 halvkroppspass, tre för överkropp, på en vecka? Kör du mark varje överkroppspass? Kör du knäböj på benpassen?

OnT: Jag tycker gott du kan köra hantelrodd med arne-utförande något pass i veckan.
Aa, baksida lår får smaka redigt, har dock bara träningsvärk i baksida lår efter benpassen och inte efter marklyft-passen. Visst känner jag det i baksida lår när jag markar men det är inte sådär speciellt mkt, inte så mkt mer än vad jag gör när jag har väskan packad och går till jobbet.

Vad är skillnaden mellan arne utförande och
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBBentOverRow.html

Bite
2006-02-22, 12:18
Aa, baksida lår får smaka redigt, har dock bara träningsvärk i baksida lår efter benpassen och inte efter marklyft-passen. Visst känner jag det i baksida lår när jag markar men det är inte sådär speciellt mkt, inte så mkt mer än vad jag gör när jag har väskan packad och går till jobbet.

Vad är skillnaden mellan arne utförande och
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBBentOverRow.html
Oj, ja redigt var ordet..blir du inte sliten i korsryggen?

Här finns lite bra råd om hantelrodd http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=36091&page=1&pp=15&highlight=hantelrodd

Jay-Z
2006-02-22, 12:25
Fuuusk! Du editade juh! ;)

3set 8 rep*3dagar


Ja, jag trodde jag hade räknat fel. Själv kör jag runt 20 set rygg i veckan, men det är ju till syvende och sist en smaksak, även om jag kan tycka att 9 set för en sådan stor muskelgrupp är lite i minsta laget.

larre
2006-02-22, 12:26
Oj, ja redigt var ordet..blir du inte sliten i korsryggen?

Här finns lite bra råd om hantelrodd http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=36091&page=1&pp=15&highlight=hantelrodd
Inget jag har märkt ännu, har iofs bara kört detta några veckor och jag ändrar lite från pass till pass då jag märker att något är fel, denna gång var det marklyftet som jag var lite lur på hur jag skulle göra med och jag tror att jag tar bort marklyftet eller ersätter stångrodden ibland med mark annars kommer jag nog storkna i längden.

Tack för url:en btw.

Bite
2006-02-22, 12:34
Sluta inte med marklyft, men det verkar i mesta laget att köra mark tre ggr i veckan och böj två ggr, fast du känner ju själv hur det känns.

mentzer
2006-02-22, 12:53
Kanske får sänka vikten lite då så man orkar(invaktar ännu en *slap* )

*slap*

Kanske kan lägga in en vilodag dan efter du kört marklyft? Förstår om det blir jobbigt att köra ben dan efter.

larre
2006-02-22, 15:29
*slap*

Kanske kan lägga in en vilodag dan efter du kört marklyft? Förstår om det blir jobbigt att köra ben dan efter.
Nja det är inte det, iofs är benpassen alltid ett jävla slit men det slitsamma är just marklyftet den dagen jag gör det, men jag tror jag gör som så att jag kör det bara på mån och fre, så kör jag någe annat kul på onsdagen.

Men huvudfrågan: Hur mycket rygg är lämpligt när man kör den 3ggr i veckan?