handdator

Visa fullständig version : Varför är man så ofrivilligt en idiot?


Stoltz
2006-02-22, 10:42
Okej, jag är tillbaks på gymmet efter ca sju månaders uppehåll, försöker komma igen och allting, ge mig själv rytmen. So far so good. :thumbup:

Dock, under dessa sju månader har jag fått mer kula runt magen, jämfört med min tidigare...hm..att säga platt mage är ju löjligt när det handlar om mig, så vi säger spinkiga yta istället :D
Iallafall, istället för att fortsätta äta som ett häst får jag tankar som typ "Nej fan, måste bränna bort detta, inte bra, deff!". Okej, deff har jag faktiskt inte tänkt än.

Men vad fan är det som får en att vara så rädd för att vara lite rund, när det egentligen bara är lite runt kaggen och resten av kroppen fortfarande är tanig?
Ni som såg min "Gissa vikten"-post vet vad jag snackar om, 2,03 meter och 100 KG, det är fan inte att hurra för.

Varför får man sådana här tankar? Det är många man träffar som har samma sak, och man tycker varenda en av dem är så förbannat löjliga för att vara så ytliga om sig själva - Hur sjutton kan man sen bli det själv? :cryout:

Hur gör ni för att hålla modet uppe, etc?

Piranha
2006-02-22, 10:44
Okej, jag är tillbaks på gymmet efter ca sju månaders uppehåll, försöker komma igen och allting, ge mig själv rytmen. So far so good. :thumbup:

Dock, under dessa sju månader har jag fått mer kula runt magen, jämfört med min tidigare...hm..att säga platt mage är ju löjligt när det handlar om mig, så vi säger spinkiga yta istället :D
Iallafall, istället för att fortsätta äta som ett häst får jag tankar som typ "Nej fan, måste bränna bort detta, inte bra, deff!". Okej, deff har jag faktiskt inte tänkt än.

Men vad fan är det som får en att vara så rädd för att vara lite rund, när det egentligen bara är lite runt kaggen och resten av kroppen fortfarande är tanig?
Ni som såg min "Gissa vikten"-post vet vad jag snackar om, 2,03 meter och 100 KG, det är fan inte att hurra för.

Varför får man sådana här tankar? Det är många man träffar som har samma sak, och man tycker varenda en av dem är så förbannat löjliga för att vara så ytliga om sig själva - Hur sjutton kan man sen bli det själv? :cryout:

Hur gör ni för att hålla modet uppe, etc?


Lätt , har tränat de sista 5 åren med 3 dagar som längsta uppehåll,.

Kwon
2006-02-22, 10:44
Du får helt enkelt intala dig att det e lite charmigt/gulligt med en kula på maggen så tänker/oroar du dig inte så mycket utan kör på som vanligt.

Lycka till! :thumbup:

High1ander
2006-02-22, 10:49
Lätt , har tränat de sista 5 åren med 3 dagar som längsta uppehåll,.
Inte varit sjuk? Inga "ledig var 8e vecka"-grejer?

King Grub
2006-02-22, 10:53
Har inte haft en vilovecka på 18 år. :em: Och inte sjuk längre än en dag detta årtusende.

X-Change
2006-02-22, 10:56
Endera kommer du till instikt vad du håller på med, eller inte. Det du säger handlar om ytan och hur andra ser på dig, samt hur du uppfattar att andra ser på dig.
Om du blir ansedd att ha en snygg fysik eller inte. Summan av kardemumman är att du som alla andra människor söker bekräftelse och uppmärksamhet både medvetet och omedvetetet.

När ditt självförtroende och din självkänsla är riktigt bra (utan att gå till överdrift) kan du förbise behovet av bekräftelse.
Att acceptera den du är och inte bry dig om vad andra tycker.

Dock tar självförtroendet lång tid att bygga upp (men kan krossas blixtsnabbt). Först när du skaffat dig ett "äkta" självförtroende kan du se vad jag pratar om.
De flesta inser det aldrig och går genom hela livet och oroar sig över sitt yttre och vad andra tycker om en.

Perscitus
2006-02-22, 11:00
Har inte haft en vilovecka på 18 år. :em: Och inte sjuk längre än en dag detta årtusende.
Menar du att alla som är sjuka överallt skulle kunna undvika det genom en bättre levende? Eller har du ovanligt bra "anlag"?

Piranha
2006-02-22, 11:30
Inte varit sjuk? Inga "ledig var 8e vecka"-grejer?


Är i stort sett aldrig sjuk.

Inga viloveckor.

Cilia
2006-02-22, 11:33
Är i stort sett aldrig sjuk.
*host*
även huvudet är en kroppsdel........... *host*

Piranha
2006-02-22, 11:39
*host*
även huvudet är en kroppsdel........... *host*


Ja prova att använd den nån gång och inte låta fingrarna spela fritt över tangenterna.

nemd
2006-02-22, 12:06
Okej, jag är tillbaks på gymmet efter ca sju månaders uppehåll, försöker komma igen och allting, ge mig själv rytmen. So far so good. :thumbup:

Dock, under dessa sju månader har jag fått mer kula runt magen, jämfört med min tidigare...hm..att säga platt mage är ju löjligt när det handlar om mig, så vi säger spinkiga yta istället :D
Iallafall, istället för att fortsätta äta som ett häst får jag tankar som typ "Nej fan, måste bränna bort detta, inte bra, deff!". Okej, deff har jag faktiskt inte tänkt än.

Men vad fan är det som får en att vara så rädd för att vara lite rund, när det egentligen bara är lite runt kaggen och resten av kroppen fortfarande är tanig?
Ni som såg min "Gissa vikten"-post vet vad jag snackar om, 2,03 meter och 100 KG, det är fan inte att hurra för.

Varför får man sådana här tankar? Det är många man träffar som har samma sak, och man tycker varenda en av dem är så förbannat löjliga för att vara så ytliga om sig själva - Hur sjutton kan man sen bli det själv? :cryout:

Hur gör ni för att hålla modet uppe, etc?

Jag håller inte modet uppe, jag är missnöjd och då gör jag nåt åt det. Kör på en deff så slipper du vara missnöjd sen och sen håller du det du deffat fram. Så kan du känna dig stolt istället över din kropp.

Nina L
2006-02-22, 12:09
Men vad fan är det som får en att vara så rädd för att vara lite rund, när det egentligen bara är lite runt kaggen och resten av kroppen fortfarande är tanig?Män i allmänhet är väl inte speciellt rädda för att vara lite runda, och här på kolo kan man ju säga att man bulkar så är det hellugnt. ;)

Stoltz
2006-02-22, 15:22
Du får helt enkelt intala dig att det e lite charmigt/gulligt med en kula på maggen så tänker/oroar du dig inte så mycket utan kör på som vanligt.

Lycka till! :thumbup:

Egentligen är det ju någonting man borde göra, Drew Carey är ju charmigt mullig! :thumbup: Tack så mycket!

Har inte haft en vilovecka på 18 år. :em: Och inte sjuk längre än en dag detta årtusende.

Det måste vara ruskigt skönt. Önskar att jag inte heller behövde ta några, men man får smida med det järnet man har ;) Gott!

Stoltz
2006-02-22, 15:23
Endera kommer du till instikt vad du håller på med, eller inte. Det du säger handlar om ytan och hur andra ser på dig, samt hur du uppfattar att andra ser på dig.
Om du blir ansedd att ha en snygg fysik eller inte. Summan av kardemumman är att du som alla andra människor söker bekräftelse och uppmärksamhet både medvetet och omedvetetet.

När ditt självförtroende och din självkänsla är riktigt bra (utan att gå till överdrift) kan du förbise behovet av bekräftelse.
Att acceptera den du är och inte bry dig om vad andra tycker.

Dock tar självförtroendet lång tid att bygga upp (men kan krossas blixtsnabbt). Först när du skaffat dig ett "äkta" självförtroende kan du se vad jag pratar om.
De flesta inser det aldrig och går genom hela livet och oroar sig över sitt yttre och vad andra tycker om en.

Detta känns igen så ruskigt väl, och visst har självförtroendet och attityden förändrats under dessa sju månaderna. Du har helt rätt, jag måste börja bygga upp det igen. Det var härligt när man verkligen hade det!

Män i allmänhet är väl inte speciellt rädda för att vara lite runda, och här på kolo kan man ju säga att man bulkar så är det hellugnt. ;)

Jag är feminim, och stolt :D

Lasse Kongo
2006-02-22, 15:34
Äsch vafan, skärp dig, ett gott självförtroende/välmående/mod etc sitter inte i musklerna, tvättbrädan eller ett par köpta pattar.

Satsa på att få ihop alla tårtbitar till en enda stor glad tårta så ska du se att du snart inte bekymmrar dig över det där på magen :thumbup:

Kwon
2006-02-22, 15:35
Satsa på att få ihop alla tårtbitar till en enda stor glad tårta så ska du se att du snart inte bekymmrar dig över det där på magen :thumbup:

Jättefint sagt där Lasse. Det där värmde ända hit! :thumbup:

Stoltz
2006-02-22, 15:38
Äsch vafan, skärp dig, ett gott självförtroende/välmående/mod etc sitter inte i musklerna, tvättbrädan eller ett par köpta pattar.

Satsa på att få ihop alla tårtbitar till en enda stor glad tårta så ska du se att du snart inte bekymmrar dig över det där på magen :thumbup:

Ja, den där satt där den skulle ;)
Och nej, du har helt rätt, självförtroendet sitter inte i musklerna, men mitt välmående ligger i träningen. Och påverkar därför mitt självförtroende.
Allt handlar om att man ska må bra med sig själv, jag försöker få tillbaka den där härliga känslan ;)

Lasse Kongo
2006-02-22, 15:40
Ja, den där satt där den skulle ;)
Och nej, du har helt rätt, självförtroendet sitter inte i musklerna, men mitt välmående ligger i träningen. Och påverkar därför mitt självförtroende.
Allt handlar om att man ska må bra med sig själv, jag försöker få tillbaka den där härliga känslan ;)

Riktigt.

Så länge träningen medför det där positiva och inte blir en börda, för då blir ju effekten tvärtom, men ta det bara lugnt och stressa inte så är du snart där du vill vara.