handdator

Visa fullständig version : bästa sortens pizza innan ett pass?


krilleh
2006-02-21, 23:56
Tja, imorn blire iväg till restaurang med familjen för pizza time =)

Frågan är vilken sort jag ska ta som är bäst, för tänkte dra iväg och träna direkt efter.

Så vad kan va bäst tro? nån med tonfisk i? eller kanske kebab? räkor?

Och snälla säg inte att jag inte ska bry mig om de då jag väl passar på att äta pizza eftersom jag tycker alla pizzor är lika goda :) Så säg den som ni tror har mest protein på sig..

Eller kasnke borde jag träna innan pizzan?

Jaja, tacksam för svar iaf

TylerDurden84
2006-02-22, 00:07
Be dem slänga på mindre ost om du vill dra ner på fettet. Sen vet du nog själv vad som ger protein; skinka, tonfisk, oxfilé (om du nu vill lägga lite mer pengar). Kebab e godast, men innehåller mer fett än protein I'm afraid...

stenis
2006-02-22, 00:43
Allvarligt talat! Släpp detta med "så nyttig pizza som möjligt".. Det finns pizzor som är nyttigare än andra JA, men den är fortfarande otroligt onyttig pga. brödet, osten m.m

När ni äter pizza så unna er en pizza som ni verkligen gillar istället!! Sådan jätteskillnad är de inte..! Lovar!

Mvh

Wikner
2006-02-22, 10:00
Ät pizzan du är sugen på, lär aldrig märke någon skillnad.

Apos78
2006-02-22, 10:09
Eler kanske ta en vilodag just då och bara njuta av pizzan och slöheten efteråt ;)

wintzell
2006-02-22, 10:15
Förstå att han vet om att det egentligen inte spelar någon roll vilken jävla pizza han väljer, men han vill ändå veta vad som är bäst i teorin! Och så kommer det tre inlägg där det står precis sådana svar som han verkligen inte ville ha..

I övrigt låter väl TylerDurden84's förslag bra.. är ingen hejjare på det här med kost. Är ingen hejjare på någonting förutom att gnälla.

apa_ola
2006-02-22, 11:06
ät pizzan efteråt, högt II som tusan..
skulle aldrig kunna träna med en pizza i magen *spy*

krilleh
2006-02-22, 11:49
ät pizzan efteråt, högt II som tusan..
skulle aldrig kunna träna med en pizza i magen *spy*

varför då? Själv har jag inget emot att träna med en full mage

krilleh
2006-02-22, 12:12
och sen en sak till också

Är det något negativt att insulinnivåerna är otroligt höga(efter en pizza) när man tränar? Fördelar, nackdelar?

Cerberus
2006-02-22, 12:32
varför då? Själv har jag inget emot att träna med en full mage

tro mig, du vill inte träna med onedbruten mat i magen. Poängen är ju att kroppen ska hinna bryta ner maten och ta upp energin, inte studsa runt i magen och få dig att må illa.

Tror det är bättre att äta pizza efter träningspasset eller om du typ äter pizzan till frukost(som jag gör på mina ätardagar :D).

Skulle gissa på att om du ber om pizza utan ost och med massa kyckling på så blir det nyttigt? Cola light till det? Ska jag äta pizza så blir de det jag är sugen på och det är alltid kebabpizza.

stenis
2006-02-22, 13:28
Förstå att han vet om att det egentligen inte spelar någon roll vilken jävla pizza han väljer, men han vill ändå veta vad som är bäst i teorin! Och så kommer det tre inlägg där det står precis sådana svar som han verkligen inte ville ha..

I övrigt låter väl TylerDurden84's förslag bra.. är ingen hejjare på det här med kost. Är ingen hejjare på någonting förutom att gnälla.

Men alltså fatta själv hur svårt de är att säga vilken pizza som är nyttigast.. Han snackar om den som de är mest protein i, då skulle jag alla gånger tippa på kebabpizzan som är sprängdfylld med protein. Är det en pizza som inte är en kaloribomb han tycker är nyttig? Ja då ska han ta en pizza helt utan ost med musslor/tonfisk på tex. Allt är ju relativt.

Och jag har svårt att tro att han tycker att alla pizzor är lika goda. Är själv pizzaälskare o kan i princip äta alla typer av pizzor, men jag är däremot sugen på olika pizzor olika gånger, så därför äter jag den pizza jag vill äta när jag ska äta och skiter fullständigt i hur nyttig den är i vare sig protein innnehåll eller kalori innehåll.

Det är otroligt mycket protein i ALLA pizzor. Så är du ute efter mycket protein, välj kebabpizzan. Ute efter en pizza med inte lika mycket kalorier som andra pizzor, välj en capricosa utan ost tex. (har för övrigt provat äta pizza utan ost då en på jobbet tycker det är ett kanonsätt att gå ned i vikt, hmm.. och de funkar faktiskt, smakar helt ok)

Ät den favoritpizza nu och njut av den! du ska se att du kommer få ett kanonpass vilken pizza du än tar ;)

mvh

krilleh
2006-02-22, 14:02
Men alltså fatta själv hur svårt de är att säga vilken pizza som är nyttigast.. Han snackar om den som de är mest protein i, då skulle jag alla gånger tippa på kebabpizzan som är sprängdfylld med protein. Är det en pizza som inte är en kaloribomb han tycker är nyttig? Ja då ska han ta en pizza helt utan ost med musslor/tonfisk på tex. Allt är ju relativt.

Och jag har svårt att tro att han tycker att alla pizzor är lika goda. Är själv pizzaälskare o kan i princip äta alla typer av pizzor, men jag är däremot sugen på olika pizzor olika gånger, så därför äter jag den pizza jag vill äta när jag ska äta och skiter fullständigt i hur nyttig den är i vare sig protein innnehåll eller kalori innehåll.

Det är otroligt mycket protein i ALLA pizzor. Så är du ute efter mycket protein, välj kebabpizzan. Ute efter en pizza med inte lika mycket kalorier som andra pizzor, välj en capricosa utan ost tex. (har för övrigt provat äta pizza utan ost då en på jobbet tycker det är ett kanonsätt att gå ned i vikt, hmm.. och de funkar faktiskt, smakar helt ok)

Ät den favoritpizza nu och njut av den! du ska se att du kommer få ett kanonpass vilken pizza du än tar ;)

mvh

hehe jo de får jag hoppas :) Får nog bli antingen kebabpizza eller nån med räkor och extra mkt skinka på :) det blir gott.. sen blire halvgainer och sen gymmet ;)

krilleh
2006-02-22, 14:04
tro mig, du vill inte träna med onedbruten mat i magen. Poängen är ju att kroppen ska hinna bryta ner maten och ta upp energin, inte studsa runt i magen och få dig att må illa.

Tror det är bättre att äta pizza efter träningspasset eller om du typ äter pizzan till frukost(som jag gör på mina ätardagar :D).

Skulle gissa på att om du ber om pizza utan ost och med massa kyckling på så blir det nyttigt? Cola light till det? Ska jag äta pizza så blir de det jag är sugen på och det är alltid kebabpizza.

och hur lång tid tare för en pizza att brytas ner? tar de längre tid än tillexempel kycklign och ris(ifall de har lika mkt kalorier som en pizza, vilket blir jädrans massa, men spekulerar bara)?

Cerberus
2006-02-22, 14:34
och hur lång tid tare för en pizza att brytas ner? tar de längre tid än tillexempel kycklign och ris(ifall de har lika mkt kalorier som en pizza, vilket blir jädrans massa, men spekulerar bara)?

det tror jag definitivt, den otroliga fettmängden saktar ner magsäckstömningen rejält då fett är det ämne som tar längst tid för magen att bryta ner. Jag blir iaf otroligt mätt i många, många timmar efter en rejäl kebabpizza.

ris o kyckling tar betydligt kortare tid skulle jag gissa på.

TylerDurden84
2006-02-22, 14:59
Det är otroligt mycket protein i ALLA pizzor. Så är du ute efter mycket protein, välj kebabpizzan.
mvh

Jag vet inte om jag håller med om att kebabpizzan är bland de bästa alternativ om man vill ha det mest proteinrika... det godaste möjligtvis!!

stenis
2006-02-22, 16:42
Jag vet inte om jag håller med om att kebabpizzan är bland de bästa alternativ om man vill ha det mest proteinrika... det godaste möjligtvis!!

Jasså, vilken är mest proteinrik då? Kan lova att det är kebabpizzan, nu vet inte jag hur kebabpizzan är där du köper den, men hos mig är det otroligt mycket kebab på, man ser inget av bottnet på pizzan typ, så jag kan lova dig att kebabpizzan hos mig är den mest proteinrika.

Pellefant
2006-02-22, 21:10
Ibland när jag gör pizza hemma så struntar jag i brödet och lägger allt annat på en lätt oljad plåt, brukar bli gott, men inget man kan be om på en pizzeria kanske?

"En pizza utan bröd tack." *rolleyes*

Cerberus
2006-02-22, 21:23
OMG käkar tonfisk nu, är så jääääävla sugen på kebabpizza just nu.

TylerDurden84
2006-02-23, 00:53
Jasså, vilken är mest proteinrik då? Kan lova att det är kebabpizzan, nu vet inte jag hur kebabpizzan är där du köper den, men hos mig är det otroligt mycket kebab på, man ser inget av bottnet på pizzan typ, så jag kan lova dig att kebabpizzan hos mig är den mest proteinrika.

Det är klart att om det är större mängd kebab än tex tonfisk och skinka så kommer den vara proteinrikare. Förutsättningen är att vi snackar om samma mängd. Kebabkött från pizzerior innehåller i regel mer fett än protein, vilket magrare (inte lika välsmakande) kött gör.

stenis
2006-02-23, 00:59
Det är klart att om det är större mängd kebab än tex tonfisk och skinka så kommer den vara proteinrikare. Förutsättningen är att vi snackar om samma mängd. Kebabkött från pizzerior innehåller i regel mer fett än protein, vilket magrare (inte lika välsmakande) kött gör.

haha, "förutsättningen är att vi snackar samma mängd".. ja hur ska vi kunna göra de, försök att få en pizzabagare att ersätta ALL kebab med samma mängd skinka alt. tonfisk.. de kommer du få betala bra mycket extra för.. Ska vi vara på de viset så kan jag lika gärna slinka in med - "ja förutsättningen är ju att vi håller oss till vanlig påläggsportioner".. Då är de fortfarande mer protein i kebabpizzan. =)

Nitrometan
2006-02-23, 08:57
Kebabapiza for teh win!

Jag käkade kebabpizza till lunch igår. Sen när jag tränade på kvällen så satte jag nytt personbästa i smalbänk (15 kg över mitt gamla resultat).

Jag röstar på kebabpizzan!

TylerDurden84
2006-02-23, 09:22
haha, "förutsättningen är att vi snackar samma mängd".. ja hur ska vi kunna göra de, försök att få en pizzabagare att ersätta ALL kebab med samma mängd skinka alt. tonfisk.. de kommer du få betala bra mycket extra för.. Ska vi vara på de viset så kan jag lika gärna slinka in med - "ja förutsättningen är ju att vi håller oss till vanlig påläggsportioner".. Då är de fortfarande mer protein i kebabpizzan. =)

Att be dom slänga på samma mängd tonfisk som kebab kan de göra utan att ta betalt extra, vilket jag gjort vid ett flertal tillfällen på olika pizzerior och då FÅR du en nyttigare pizza, dock inte lika god, men det var inte frågan... and that's a fact!

Don_Kocke
2006-02-23, 11:24
och sen en sak till också

Är det något negativt att insulinnivåerna är otroligt höga(efter en pizza) när man tränar? Fördelar, nackdelar?

Fördelar efter passet, insulin är anabolt

stenis
2006-02-23, 15:19
Att be dom slänga på samma mängd tonfisk som kebab kan de göra utan att ta betalt extra, vilket jag gjort vid ett flertal tillfällen på olika pizzerior och då FÅR du en nyttigare pizza, dock inte lika god, men det var inte frågan... and that's a fact!

ja då är det inte mycket på era kebabpizzor på den pizzerian i sådanna fall, för om dom skulle göra de på de stället jag är på så skulle dom få ta 4-5 burkar tonfisk för att kompensera kebabeb.. och de min gosse kan jag lova att du kommer få pröjjsa extar för!

Nej precis inte lika god, så varför äta något som är ONYTTIGT, för det är även tonfiskpizzan, om det är äckligt också?? Då är de väll bättre att äta de som är ONYTTIGT men gott? Allt annat är ju ren idioti!

Dreas
2006-02-23, 16:05
Hej! Men en Kebabtallrik då? Strips dock men det är Kebab och mycket sallad till den iaf. Vad tror ni om det? Borde ju vara nyttigare med Sallad, kebab och lite strips än en fet pizza eller?

Andreas

Nitrometan
2006-02-23, 16:06
Fördelar efter passet, insulin är anabolt
Nä, det är det inte. Man trodde det innan.

King Grub
2006-02-23, 16:08
Fördelar efter passet, insulin är anabolt

Nej. Antikatabolt efter träning, däremot.

TylerDurden84
2006-02-23, 23:53
...på de stället jag är på så skulle dom få ta 4-5 burkar tonfisk för att kompensera kebabeb..

Nej precis inte lika god, så varför äta något som är ONYTTIGT, för det är även tonfiskpizzan, om det är äckligt också?? Då är de väll bättre att äta de som är ONYTTIGT men gott? Allt annat är ju ren idioti!

Haha, du va en rolig typ du... så din pizzabagare slänger med andra ord, efter mina beräkningar, lite mer än ett halv kilo kebab på din pizza ;) Har en känsla av att kvalitén på det kebabköttet du får i såna fall inte är av högsta kvalité, eller så har du inte gjort nån vidare bra viktbedömning.

Som sagt. Vill man ha det proteinrikare av dessa två alternativ är det tonfisk som gäller. Är man mer för smaken är kebab överlägset (naturligtvis). Men det var inte det trådskaparen enbart var ute efter om jag förstod honom rätt...

DragonOrb
2006-02-24, 02:20
Min favorit är Bussolla? (skina + räckor) och sedan ber man om massa kebab på.. Riktigt gött o mkt protein.

keffat_liv
2006-02-24, 02:59
Nu har du redan ätit pizzan, men nästa gång testa kebab eller kyckling med bearnaisås!

krilleh
2006-02-24, 13:53
Nu har du redan ätit pizzan, men nästa gång testa kebab eller kyckling med bearnaisås!

Nej du, de vart inte pizzan iaf :) För där vi åt fanns de också kebabtallrik så jag körde på den istället :) Blev säkert en hel del fett ifs men tycker endå kebab är ett bättre och oftast godare alternativ än pizzan :D

Nitrometan
2006-02-24, 14:19
Nej du, de vart inte pizzan iaf :) För där vi åt fanns de också kebabtallrik så jag körde på den istället :) Blev säkert en hel del fett ifs men tycker endå kebab är ett bättre och oftast godare alternativ än pizzan :D
Det är ju därför du ska ta kebabpizza! Både kebab och pizza!

OP-TI-MALT!!

krilleh
2006-02-24, 14:25
Det är ju därför du ska ta kebabpizza! Både kebab och pizza!

OP-TI-MALT!!

pizzan gör ju insulinsnivån så jäklans hög, därför gillar jag bättre kebabtallrik