handdator

Visa fullständig version : Läggmatchen - rätt eller fel?


tp_88
2006-02-21, 22:34
Det pratas lite om det i hockeytråden men tänkte det vore kul med en poll och en egen tråd.

Givetvis rör det sig om huruvida det var rätt av Tre Kronor att lägga sig mot Slovakien i kvällens match för att få möta lättare motstånd i kvarten.

Jag ser inga som helst problem med det och tycker att allt som underlättar en seger i mästerskapet ( som godkäns av regelboken ) är helt ok!

EDIT: Haha, nån mod får gärna editera alternativen, ska så klart vara rätt/fel istället för ja/nej... :D

Pretender
2006-02-21, 22:35
Helt rätt, så länge de inte lägger sig mot Schweiz också :D

Noodles
2006-02-21, 22:41
Snyggt om de missförstår systemet och tror att de har råd att förlora mot Schweiz också. :D

Visst syntes det att de inte gick för fullt. Däremot vet jag inte om det var för att de ville möta Schweiz eller om de ville spara sig till imorgon. Jag är inte så säker på att Tre kronor hellre ville möta Schweiz än Kanada. De har nog fått sina erfarenheter av "enkla" matcher.

Det handlar trots allt om att vinna hela turneringen. Ska de vinna det måste de möta kvalificerat motstånd någon gång (trots Schweiz gruppspel räknas de inte in där). Samtidigt tror jag Sverige är rädda för att köra slut på sig i gruppspelet och åka ut redan i kvarten. Däremot har de lagt ännu större press på sig själva nu. Imorgon måste de vinna och även göra det övertygande. En match mot Kanada hade de kanske kunnat förlora med hedern i behåll. Sådana här diskussioner är inte bra för Tre kronors redan skamfilade rykte hos svenska folket.

Hur som helst är det kul att se vilket intresse Tre kronor väcker. Fotbollslandslaget må ha blivit riktigt stort senaste åren men hockeyn ligger uppenbarligen svenskarna varmt om hjärtat.

z_bumbi
2006-02-21, 22:41
Rätt

(Fixade alternativen också.)

Melker
2006-02-21, 22:42
[QUOTE=tp_88]Det pratas lite om det i hockeytråden men tänkte det vore kul med en poll och en egen tråd.

Givetvis rör det sig om huruvida det var rätt av Tre Kronor att lägga sig mot Slovakien i kvällens match för att få möta lättare motstånd i kvarten.

Det jag undrar är om Sverige verkligen la sig... *screwy*

Noodles
2006-02-21, 22:46
Jag är inte heller säker på att de lade sig. Därför avstår jag att rösta. Jag tycker det är rätt att spara sig till imorgon eftersom matcherna ligger så tätt. Det är däremot inte rätt att lägga sig för att få ett på papperet lättare motstånd. Det baserar jag på att det är taktiskt dumt. Tre kronor är inte bra mot sämre lag och kan lätt få stora skälvan.

Moraliskt är elitidrotten av med sin oskuld för länge sedan så jag tycker vi kan skippa snacket om heder. Handlar det om att man ska göra allt för att vinna så är det rätt att lägga sig för att få lättare motstånd.

Kebab-Arne
2006-02-21, 22:46
Det jag undrar är om Sverige verkligen la sig... *screwy*

Fanns sekvenser när det var uppenbart mer eller mindre. Ett som jag tänkte på var ett anfall, en svensk mot två slovkier, kan gå in och skjuta på mål. Lägger istället bak till svensk så anfallet skiter sig...

Förövrigt, helt klart rätt!!

Snake
2006-02-21, 22:50
Jag skriver väl samma sak här då..

Det som är gjort är gjort, jävligt dåligt av dem. Men jag köper ändå Lidas intervju, dom sa säkert att dom ville vinna innan matchen. Dock så sitter det i bakhuvet på hela laget att dom får ett på pappret lättare lag att möta, då blir det därefter också.

Skulle ni gnälla lika mycket om Sverige gjorde en dålig match i fotboll och får möta Island istället för Brasilen i ett VM-slutspel? Det är helt enkelt jävligt svårt att ladda till en sån här match när man vet vilket scenario man har att vänta..

tp_88
2006-02-21, 22:56
Tack Bumbi! :)

En klar majoritet, hittils iaf, som tyckte det var rätt. Till skillnad från hur det tydligen var bland de som hade mailat in till OS-studion. :)

tuben
2006-02-21, 22:58
Tack Bumbi! :)

En klar majoritet, hittils iaf, som tyckte det var rätt. Till skillnad från hur det tydligen var bland de som hade mailat in till OS-studion. :)


Helt annan fråga iofs, var ju om dom gick för fullt.
Tveksam i vissa sekvenser om det var läggmatch men tyckte inte slovakien spelade för fullt heller.

Herkulez
2006-02-21, 22:59
nä tycker det är jävligt osportsligt faktiskt. Kommer publik som betalar för att se en bra match och så går det andra laget och lägger sig...... *grr*




däremot så är jag för mera kvinnliga bröstbilder på kolo.

Lillgrabben
2006-02-21, 23:04
Det är jävligt synd om fansen som kommit dit & betalat dyra biljettpriser....

egge
2006-02-21, 23:05
däremot så är jag för mera kvinnliga bröstbilder på kolo.

Upp med poll ffs....

kimonque
2006-02-21, 23:06
synd för de som åkt dit och betalat biljett, annars är det helt rätt.

Karl_alfred
2006-02-21, 23:09
Tror inta att de "la sig", ser inte så stor potential i detta 3 kronor i kampen om guldet. De har ju inte vart ett dugg bättre mot nått annat lag. Nu kan de nog kasnke höja sig några snäpp högre kan man ju hoppas när slutspelet ska fram. De hade ju grym tur o hamnade absolut bland de sämre lagen i vägen till finalen. Men frågan är om det finns något som Canada brukar plocka fram i detta 3-kronor när det väl drar ihop sig. Titta på spelet mot ryssarna som kan räknas i slovakernas klass eller något bättre förstår man att det inte kan handla om en läggmatch. Inte många av de svenska stjärnorna presterar ju över huvud taget, man kan ju alltid hoppas de kommer igång.

Dumleman
2006-02-21, 23:09
Äh publiken är ändå bara där för att skrika och festa vad bryr de sig om spelet på isen... de buade ivf inte. Duger damhockey att titta på så duger även denna match :D. Rätt tycker jag.

Karl_alfred
2006-02-21, 23:15
Äh publiken är ändå bara där för att skrika och festa vad bryr de sig om spelet på isen... de buade ivf inte. Duger damhockey att titta på så duger även denna match :D. Rätt tycker jag.
Frågan är om damhockeyn duger att kolla på? :D Likvärdigt med u-15 dessutom utan tacklingar, underhållningen är minst sagt under kritik :D . :)

A.Pahkamaa
2006-02-21, 23:19
Märktes tydligt att dom inte gick in för att vinna matchen. Även om dom hade kommit överens om att vinna före matchen, så märktes det att dom innerst inne inte ville vinna, bortsett från Tellqvist som troligtvis ville visa att han platsar som första målvakt. Detta är enligt mig inte ett sportsligt beteende, att inte ge 100% under ett OS existerar inte i mitt huvud. Vill man inte vinna har man fan inget där att göra, sparka ut någon av primadonnorna och ge Jonathan Hedström chansen istället.

Hoppas verkligen att Schweiz våldtar oss imorgon, och att Finland tar hem guldet i slutändan.

jesse
2006-02-21, 23:24
Gruppspel och slutspel ingår väll i spelet? Det är ju helt upp till laget hur man vill spela en match, självklart ska man utnyttja allt som gör att chansen till ett guld blir större så länge det sker på ett regelrätt sätt.

Inget att klaga på med andra ord.

Karl_alfred
2006-02-21, 23:26
Gruppspel och slutspel ingår väll i spelet? Det är ju helt upp till laget hur man vill spela en match, självklart ska man utnyttja allt som gör att chansen till ett guld blir större så länge det sker på ett regelrätt sätt.

Inget att klaga på med andra ord.
Håller med! Dock tror jag inte sverige är så mycket bättre med tanke på hur illa de sett ut i övriga matcher med.

stenis
2006-02-21, 23:29
Svårt att säga om dom la sig eller inte även om de såg ut som de bra många ggr..

Men om dom gjorde de så äre förbannat jävla osportsligt. Man ska alltid prestera sitt bästa i sport, det är vad sport handlar om! Allt annat är pinsamt jävla dravvel som wikegård hade sagt..

Så jag vill gärna inte tro att dom la sig!

Daniel_S
2006-02-21, 23:38
Gruppspel är som vilket kval som helst, det gäller att gå vidare, det finns inga stilpoäng. Det finns tusen andra kvaltävlingar i OS där idrottarna bara gör tillräckligt för att gå vidare, sitt bästa gör de i finalen.

En annan fråga är om det ett haltande tre kronor borde spela så lugnt, det hade kanske varit en bra idé att testa kedjor och köra stundvis med lite fart.

victor_n
2006-02-21, 23:38
enligt mig var tanken god:) nu får vi se om det var smart! ;)

jesse
2006-02-22, 00:11
Svårt att säga om dom la sig eller inte även om de såg ut som de bra många ggr..

Men om dom gjorde de så äre förbannat jävla osportsligt. Man ska alltid prestera sitt bästa i sport, det är vad sport handlar om! Allt annat är pinsamt jävla dravvel som wikegård hade sagt..

Så jag vill gärna inte tro att dom la sig!

Det handlar inte om att "lägga" sig utan snarare att man inte laddar till 100% o att man inte har motivationen att göra det lilla extra.

stenis
2006-02-22, 00:48
Det handlar inte om att "lägga" sig utan snarare att man inte laddar till 100% o att man inte har motivationen att göra det lilla extra.


Skitsnack!! Har lirat hockey själv, inge OS hockey långt ifrån, men det är samma känsla att lira en turnering, lovar.. Och de är fan inge snack om att inte ge 100% för att få ett lättare motstånd i en kvart.. Finns inte på kartan!! Sådanna där direktiv om att lägga sig o skit kommer från högre makter, och osportsligt är det!

kneger
2006-02-22, 01:30
fel pga. canada ligger icke på topp och det gör däremot sweitz (säkert felstavat)

Yes
2006-02-22, 01:56
Dumt beslut, om dom nu lade sig. Spelar man för guld är det skitsamma vad man möter i kvartsfinalen. I slutändan är det ändå dom bästa lagen som möts. Det enda dom tjänar på att möta Schweiz är den ökade chansen att komma tvåa bland förlorarna. Wow! *rolleyes*

Yankeee
2006-02-22, 05:50
Jag citerar mig själv.

...det vore enligt mig (självutnämnd expert) jävligt pantat av svenskarna att lägga sig. Helt enkelt för att laget suger, ta tillvara på tillfället med en extra match och lira ihop laget, det behövs garanterat till slutspelet om de inte vill att det ska bli ytterligare ett slutspelsfiasko i ett stort mästerskap.

Gabber
2006-02-22, 07:25
Jag är ingen hockeyfantast och jag såg inte matchen ens men jag tycker det är fel att lägga sig, om du nu gjort det.

Var är sporten i att lägga sig? Spelar ingen roll om det är tillåtet att fixa sig en lättar kvartsfinal eller inte, det gäller att kämpa som ett lag och få veta att man är bra. Kan inte se att det är vad laget får nu.

Säg att de vinner guld, är det för att de är bra eller för att de är taktiska?

Jag har alltid sett Sverige som en topp hockeynation och jag tror på dem men att lägga sig känns fel.

z_bumbi
2006-02-22, 07:29
Skitsnack!! Har lirat hockey själv, inge OS hockey långt ifrån, men det är samma känsla att lira en turnering, lovar.. Och de är fan inge snack om att inte ge 100% för att få ett lättare motstånd i en kvart.. Finns inte på kartan!! Sådanna där direktiv om att lägga sig o skit kommer från högre makter, och osportsligt är det!

Stor skillnad på nivå och hur mycket en match sliter.

Det är självklart att man spelar taktiskt i en match så varför ska man inte göra det i en hel turnering?

Hades
2006-02-22, 08:16
Jag tycker att det är fel att lägga sig. Om man inte kan slå vilket lag som helst så förtjänar man ju inte heller att gå vidare/vinna turneringen.

Nismo
2006-02-22, 08:23
Solklart rätt! OM nu ens så var fallet.
Det märks att det är många här inne som bara ser på ishockey vart fjärde år *rolleyes*

AngelLove
2006-02-22, 08:25
Tycker det är så underbart härligt med dubbelmoralen hos det svenska folket. Man jublar och tycker 2-2 mot Danmark är ett underbart resultat eftersom Italien åkte ur EM i fotboll på det, man klagar inte ens på att danskarna står i någon minut på slutet och spelar fram och tillbax mellan backar medan svenska anfallare bara står och tittar på utan att ens anstränga sig att sätta press. Som sagt, detta hyllas något oerhört av svenska folket.

När hockeylandslaget erkänner att de kommer inte gå för fullt eftersom det finns absolut ingen anledning till det så får vi värsta moralhederkrampen. Se på Canada i förra OS, de gick inte på fullt förrän i kvarten. De sa väl t o m på någon presskonferans att de såg matcherna i gruppspel som träningar. Rikta anklagelserna mot de som utformat hockeyn till att vara totalt ointressant istället för det är där problemet ligger och gör om hela hockeyn så det är en enda grupp med en match mot vardera lag. Det lag med mest poäng är det lag som vinner OS.

BigForre
2006-02-22, 08:52
Har inte orkar läsa samtliga svar, men det är dags att ändra upplägget så att ettorna får välja motståndare isället, då hade aldrig problemet uppstått ;)

Noodles
2006-02-22, 08:53
Tycker det är så underbart härligt med dubbelmoralen hos det svenska folket. Man jublar och tycker 2-2 mot Danmark är ett underbart resultat eftersom Italien åkte ur EM i fotboll på det, man klagar inte ens på att danskarna står i någon minut på slutet och spelar fram och tillbax mellan backar medan svenska anfallare bara står och tittar på utan att ens anstränga sig att sätta press. Som sagt, detta hyllas något oerhört av svenska folket.

När hockeylandslaget erkänner att de kommer inte gå för fullt eftersom det finns absolut ingen anledning till det så får vi värsta moralhederkrampen. Se på Canada i förra OS, de gick inte på fullt förrän i kvarten. De sa väl t o m på någon presskonferans att de såg matcherna i gruppspel som träningar. Rikta anklagelserna mot de som utformat hockeyn till att vara totalt ointressant istället för det är där problemet ligger och gör om hela hockeyn så det är en enda grupp med en match mot vardera lag. Det lag med mest poäng är det lag som vinner OS.

Håller med. Att försöka sätta en moralstämpel känns löjligt. Alla matcher borde avgöras samtidigt. Som upplägget var nu hade Ryssarna kunnat spela på Sveriges resultat om vi plockat poäng mot Slovakien. Det handlar om att vara taktisk och självklart gör lagen vad de kan för att ge sig själva en enkel väg (om det finns) till en final.

Nitrometan
2006-02-22, 09:48
De kanske la sig mot Vitryssland också?

Läggmatcher är fel. Krossa allt motstånd!

Om man tycker att läggmatcher är rätt - då kanske domare och spelare i t.ex. allsvenskan ska få spela på resultat i sina egna matcher?

(Satsa pengar menar jag då)

balder
2006-02-22, 09:55
Läggmatch och läggmatch, jag skulle inte kalla det för en läggmatch. Jag tror inte att spelarna gick in på isen och tänkte "haha nu ska vi förlora med flit", däremot var det en ganska dålig match av Sverige.

Papi
2006-02-22, 09:58
Om det var en läggmatch var det kanske inte så smart ändå. Är det lättare att möta Canada i kvarten eller i en eventuell final? Hade nog varit bäst att få de överstökade redan nu.
Ska de förtjäna att vinna OS måste de ändå kunna slå vilket lag som helst.
Otroligt pinsamt med läggmatch! *grr*

Speedy
2006-02-22, 10:04
att de inte gick in 100% för att vinna var ju ganska tydligt eftersom de inte delade ut en enda tackling!! bedrövligt att se!!!!

visst man kan tycka att det är jättebra att få "lättare" motstånd i kvarten men vad säger att det skulle bli så mycket lättare nu? att möta ett lag som har ett grymt självförtroende och bra försvarsspel är ju inte så bra när vi inte har nåt anfallsspel som funkar plus att vi har allt att förlora de har allt att vinna alltså ingen press på dem..

sen att helt plötsligt kunna gå ut och säga nu jälvlar ska vi spela snabbt och hårt är itne så lätt dagen efter en skitmatch! och angående vilan så nja tror att de skulle tjänat mer på att hänga med slovakien och få upp farten i benen..

jag kommer bli stort överraskad om de vinner idag. hoppas nästan på en förlust.

balder
2006-02-22, 10:26
[QUOTE=Speedy]
visst man kan tycka att det är jättebra att få "lättare" motstånd i kvarten men vad säger att det skulle bli så mycket lättare nu? att möta ett lag som har ett grymt självförtroende och bra försvarsspel är ju inte så bra när vi inte har nåt anfallsspel som funkar plus att vi har allt att förlora de har allt att vinna alltså ingen press på dem..
QUOTE]

I en vinna/försvinna-match tar jag hellre Schweiz än Kanada/Tjeckien hundra gånger av hundra, oavsett hur mycket Schweiz piskat i gruppspelet. Det är klart att ska Sverige vinna turneringen så måste Kanada slås ut förr eller senare, men som det är nu känns det som mindre risk att Sverige åker ut redan i kvarten och då inte ens får vara med och slåss om medaljerna.

Nitrometan
2006-02-22, 10:32
Men hela det här resonemanget förutsätter att Sverige spöar Schweiz.

Tror ni att de gör det?

Schweiz har imponerat i gruppspelet.

Har Sverige imponerat?

Stoltz
2006-02-22, 10:33
Jag tycker det är fruktansvärt osportsligt, och det känns ju som om de inte lirar för att det är något de tycker om längre ifall de gör så där - Började de med fotboll för att indirekt fuska sig till bättre positioner?

Nä, tycker fan det är pinsamt...

balder
2006-02-22, 10:44
Men hela det här resonemanget förutsätter att Sverige spöar Schweiz.

Tror ni att de gör det?

Schweiz har imponerat i gruppspelet.

Har Sverige imponerat?

Ja det tror jag, när det verkligen gäller tror jag inte Schweiz har så mycket att sätta mot tre kronor, men jag är den förste att bli knäckt om det blir torsk ala Vitryssland2002.

Speedy
2006-02-22, 10:48
jag går in med en negativ inställning så blir jag inte lika förbannad om de inte vinner idag:)..men det jag är mest orolig för är just att det är inte lätt att helt plötsligt slå på och börja spela bra...Schweiz spelar mkt fysiskt och Sverige har spelat som damkronorna ungefär...Det laget som vinner är det laget som tacklar bäst i många många fall..

AngelLove
2006-02-22, 11:46
Tyckte ni det var lika dåligt i fotbolls-EM när vi oxå spelade en uppgjord match fast i en annan sport. Tycker ni det är fel att ex Foppa vilade mot USA, då hade vi ju inte bästa lag. Och var är diskussionen om att Tellan stod istället för Henke, det måste ju oxå vara "fusk" att låta en bättre spelare vila.
Och gud hemska tanke att vi så många gånger vanärat svenska namnet genom att låta Henke, Zlatan och Ljungberg slippa träningslandskamper !!

egge
2006-02-22, 12:08
Tyckte ni det var lika dåligt i fotbolls-EM när vi oxå spelade en uppgjord match fast i en annan sport.

Men det var ingen uppgjord match. So what om de stod och bollade lite lätt sista minuterna. Båda var vidare, ska de då anfalla för fulla muggar och riskera ett kontringsmål och åka ut? Tro varken vi eller danskarna hade fegat för och krossa varandra med 10 mål om de hade kunnat.

Herkulez
2006-02-22, 12:08
Märktes tydligt att dom inte gick in för att vinna matchen. Även om dom hade kommit överens om att vinna före matchen, så märktes det att dom innerst inne inte ville vinna, bortsett från Tellqvist som troligtvis ville visa att han platsar som första målvakt. Detta är enligt mig inte ett sportsligt beteende, att inte ge 100% under ett OS existerar inte i mitt huvud. Vill man inte vinna har man fan inget där att göra, sparka ut någon av primadonnorna och ge Jonathan Hedström chansen istället.

Hoppas verkligen att Schweiz våldtar oss imorgon, och att Finland tar hem guldet i slutändan.
:bow:

Noodles
2006-02-22, 12:14
Tyckte ni det var lika dåligt i fotbolls-EM när vi oxå spelade en uppgjord match fast i en annan sport. Tycker ni det är fel att ex Foppa vilade mot USA, då hade vi ju inte bästa lag. Och var är diskussionen om att Tellan stod istället för Henke, det måste ju oxå vara "fusk" att låta en bättre spelare vila.
Och gud hemska tanke att vi så många gånger vanärat svenska namnet genom att låta Henke, Zlatan och Ljungberg slippa träningslandskamper !!

Visserligen offtopic men ändå: Har du sett matchen Sverige-Danmark i EM 2004? Jag tycker båda lagen gick för fullt. Danskarna verkade inte jättepigga på att släppa in 2-2. Det bollande de gjorde var ju matchens sista minuter. Vilket lag som helst hade gjort det. Sverige och Danmark har alldeles för mycket rivalitet för att vilja hjälpa varandra på det sättet. Precis som att Sverige och Finland aldrig skulle kunna bestämma sig för ett resultat i hockey.

Speedy
2006-02-22, 13:04
Att låta tellan stå anser jag vara så långt ifrån själva grejen det kan bli han är inte dålig målvakt hade varit en grej om de satt in en juniormålvakt som inte stått innan eller så..att vila Foppa har med skada att göra att låta spelare stå över är knappast enligt mig samma sak som att åka omkring och fjanta som laget gjorde igår är man på isen ska man fan spela ordentligt!

och ja jag skulle bli lika sur vilket lag det än gällde... det är principen det handlar om..att inet ens försöka, ok det är svårt att vara motiverad till 100% men att vara så otroligt lamt som det var igår tycker jag är skrämande av PROFFS.

Kwon
2006-02-22, 13:06
nä tycker det är jävligt osportsligt faktiskt. Kommer publik som betalar för att se en bra match och så går det andra laget och lägger sig...... *grr*

däremot så är jag för mera kvinnliga bröstbilder på kolo.

:laugh:

Väl talat Herk.

Benägen att hålla med.

AngelLove
2006-02-22, 13:52
Noodles:
Ja, jag såg matchen. Märks att du inte kommer ihåg Thomas Sörensens beteende på 2-2 målet från Jonsson om jag inte minns helt galet under sprintsemin.

Speedy:
Tellqvist är inte dålig, men i Henke har vi faen en världsmålvakt. Som dessutom leder/ligger i toppen i NHL. Skillnaden dem emellan är STOR.
Är det inte att fjanta att låta spelare vila vissa matcher pga tidigare skada istället för ta med spelare som kan ge allt i varje match..... Jag har inget emot att Foppa är med, tvärtom men i detta fallet är det du som retar dig över att proffs inte ger allt i varje match.

Ta ex sprintsträckorna nu i OS, är Björn Lind en fjant för att han inte gör mer än precis det som är nödvändigt för att ta sig vidare till nästa heat gång efter annan för att ha så mycket kraft som det bara går när det väl gäller, i finalen. Förhoppningsvis är det exakt detsamma Tre Kronor har gjort, i annat fall så är de helt enkelt inte bättre kanske...

tp_88
2006-02-22, 14:59
Det börjar dra ihop sig nu! :hbang:

Speedy
2006-02-22, 15:46
självklart är lunkan bättre än tellan men att säga och de skulle ställt upp med lunkan kan jag med tycka men men...angående Foppa så gillar jag inte alls att han är med om han itne är helt återställd att han ska vara med trots att han inte är 100% tycker jag är skit antingen är man hundra och spelar eller inte..helt klart..

men sedan..hmm att åka vad är det 3-4 lopp på 2,5h är väl ganska självklart att man inte tar ut sig om man inte behöver....grejen är ju den att sverige på detta sätt VÄLJER motsåndare det gör knappas Björn Lind trots att han inte maxar..DET tycker jag är väldigt fel..

Baan
2006-02-22, 15:48
tråkigt för dom som betalar och som förväntar sig en bra match, men att lägga sig är taktik så för den delen tycker jag inte att det är såååååå farligt.

egge
2006-02-22, 16:25
Inegn som reagerar på att curlingdamerna spelade en läggmatch mot Ryssland för att slippa Kanada i semin? mental_boj?

raQblad
2006-02-22, 16:31
egge: Vem fasen tittar på curling?

Och, jag är hårdrockare...

stenis
2006-02-22, 16:39
Stor skillnad på nivå och hur mycket en match sliter.

Det är självklart att man spelar taktiskt i en match så varför ska man inte göra det i en hel turnering?

För att det är förbannat osportsligt.. Låter inte som du själv spelat någon lagsport i någon högre ålder för då skulle du veta att det spelar ingen roll vilken turnering det är, det handlar om att bevisa för sig själv och för sitt folk att man kan lira bra! Och det gör man inte genom att lägga sig.. Osportsligt beteende som fan är det!

egge
2006-02-22, 16:50
egge: Vem fasen tittar på curling?

Och, jag är hårdrockare...

Jadu, sportlov + förkyld = tittar på varenda jävla os-gren. :)

rQx
2006-02-22, 18:13
Bra att spara sig och presetera bra idag mot Schweiz :)

AngelLove
2006-02-22, 18:18
5-2 eller något nu......

Känns som om ni inte får er vilja igenom.. Och nu börjar mailen komma in att det kanske var ett smart drag.. Jefla löjligt att ändra sig så snabbt...

rQx
2006-02-22, 18:28
Alltså, hur vet man at dom la sig?

I mitt tycke kan dom lika gärna gått på sparlåga för dom var klara, dumt att ta ut sig i den matchen och inte kunna prestera max i kraten sen.

Lasse Kongo
2006-02-22, 18:42
5-2 eller något nu......

Känns som om ni inte får er vilja igenom.. Och nu börjar mailen komma in att det kanske var ett smart drag.. Jefla löjligt att ändra sig så snabbt...

Verkligen, men så är det ju, på så sätt så är Svenska folket riktiga luder alltså, vänder kappan efter vinden hela tiden.

Det hade man ju redan räknat ut att folk skulle ändra sig om de skulle vinna mot Swäjchs idag...

Men förlorar de nästa match så kommer det säkert dras upp och ältas "dem skulle gjort si och så istället"

Cilia
2006-02-22, 18:56
läggmatcher luktar illa oavsett vem som utför handlingen

z_bumbi
2006-02-22, 19:00
För att det är förbannat osportsligt..

Det förekommer i alla sporter att man medvetet planerar hur man ska genomföra en match/turnering etc för att kunna vara bäst när det gäller.

Låter inte som du själv spelat någon lagsport i någon högre ålder för då skulle du veta att det spelar ingen roll vilken turnering det är, det handlar om att bevisa för sig själv och för sitt folk att man kan lira bra! Och det gör man inte genom att lägga sig.. Osportsligt beteende som fan är det!

Jag har aldrig spelat någon lagidrott vad det nu har med saken att göra?

Om Sverige tar ett OS-guld kommer den här matchen hyllas som ett genidrag, åker de ut ur turneringen så kommer de få enormt med kritik.