handdator

Visa fullständig version : Frågan är hur farligt det är med steroider


Sidor : [1] 2 3

Metal_boy_
2006-02-21, 18:15
Det pratas mycket skit om Steroider. Här finns en annan synvinkel på det.

http://www.youtube.com/watch?v=7RVm6tOD-kk&search=steroid

Perscitus
2006-02-21, 18:22
Det pratas mycket skit om Steroider. Här finns en annan synvinkel på det.

http://www.youtube.com/watch?v=7RVm6tOD-kk&search=steroid
Fortfarande bara en massa lösa åsikter och påståenden från amatörer, i bästa fall från någon läkare som uttrycker sin åsikt. Söker du på steroiders påverkan bland professionellt utförda studier finner du att det är allt annat än bra... Sen att det kanske inte blir som man får lära sig i skolan med bärsärkagång, knall och fall är en annan sak. Dock kan man nog förvänta sig förhöjd risk för cancer, hjärtproblem och annat smått och gott.

Nidning
2006-02-21, 18:24
Faktum är att jag snackat med läkare om roids och denna läkare har sagt till mig att det inte behöver vara farligt, men man ska veta vad man sysslar med, om man inte har koll på vad man sysslar med så kan det vara farligt med roids.

Yankeee
2006-02-21, 18:25
Faktum är att jag snackat med läkare om roids och denna läkare har sagt till mig att det inte behöver vara farligt, men man ska veta vad man sysslar med, om man inte har koll på vad man sysslar med så kan det vara farligt med roids.

Men då tar vi och ringer till all världens universitet och laboratorium och berättar denna fantastiska nyhet.

Metal_boy_
2006-02-21, 18:30
Fortfarande bara en massa lösa åsikter och påståenden från amatörer, i bästa fall från någon läkare som uttrycker sin åsikt. Söker du på steroiders påverkan bland professionellt utförda studier finner du att det är allt annat än bra... Sen att det kanske inte blir som man får lära sig i skolan med bärsärkagång, knall och fall är en annan sak. Dock kan man nog förvänta sig förhöjd risk för cancer, hjärtproblem och annat smått och gott.


Du är ju überamatör isf. Kom med trovärdig källa själv ffs. :)

Nidning
2006-02-21, 18:31
tro vad ni vill, gör som ni vill har inget med mig att göra.

Trance
2006-02-21, 18:32
Skillnaden mot exakt alla andra droger är?

Metal_boy_
2006-02-21, 18:33
Skillnaden mot exakt alla andra droger är?


Men nu är det inte det som det handlar om.

Perscitus
2006-02-21, 18:37
Du är ju überamatör isf. Kom med trovärdig källa själv ffs. :)
Tro mig inte då, har inte orken och motivationen att slå in ett sökord och kopiera en abstract.

Nidning
2006-02-21, 18:39
det enda jag säger är att det råder en massa förutfattade meningar om roids utan att folk egentligen har nån mer koll än det som de pumpades i huvudet på i skolan av icke kunnig personal.

King Grub
2006-02-21, 18:39
Du är ju überamatör isf. Kom med trovärdig källa själv ffs. :)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Display&dopt=pubmed_pubmed&from_uid=16005168

Metal_boy_
2006-02-21, 18:40
Tro mig inte då, har inte orken och motivationen att slå in ett sökord och kopiera en abstract.


Gelé i tangenterna helt plötsligt? ;)

Perscitus
2006-02-21, 18:49
Gelé i tangenterna helt plötsligt? ;)
Biverkningar av steroider!

Tack Grub!

Mr. Moose
2006-02-21, 18:53
Talar vi om bruk eller missbruk??

AAS är mediciner och som alla mediciner finns det biverkningar. Rätt använda är biverkningarna minimala och inte permanenta. Dessutom finns det olika preparat som bör tas, om man nu ska bruka steroider, för att minimera biverkningarna.

Det är en enorm skillnad om man bara trycker i sig en massa utan att veta vad man gör jämfört med en välplanerad tidsbegränsad kur där man planerat in vilka preparat som ska tas, för att minimera biverkningarna samt för att återställa kroppens egna hormonproduktion efter kuren.

Tyvärr rent för mycket skrämselprpaganda.

Claes

Metal_boy_
2006-02-21, 18:56
Biverkningar av steroider!

Tack Grub!


Vilka biverkningar?

Metal_boy_
2006-02-21, 18:56
Talar vi om bruk eller missbruk??

AAS är mediciner och som alla mediciner finns det biverkningar. Rätt använda är biverkningarna minimala och inte permanenta. Dessutom finns det olika preparat som bör tas, om man nu ska bruka steroider, för att minimera biverkningarna.

Det är en enorm skillnad om man bara trycker i sig en massa utan att veta vad man gör jämfört med en välplanerad tidsbegränsad kur där man planerat in vilka preparat som ska tas, för att minimera biverkningarna samt för att återställa kroppens egna hormonproduktion efter kuren.

Tyvärr rent för mycket skrämselprpaganda.

Claes


Bruk

Trance
2006-02-21, 18:58
Bruk

Hur definierar du bruk? Vilken mängd, tid, doseringar etc?

Ninjasmurf
2006-02-21, 18:59
Talar vi om bruk eller missbruk??

AAS är mediciner och som alla mediciner finns det biverkningar. Rätt använda är biverkningarna minimala och inte permanenta. Dessutom finns det olika preparat som bör tas, om man nu ska bruka steroider, för att minimera biverkningarna.

Det är en enorm skillnad om man bara trycker i sig en massa utan att veta vad man gör jämfört med en välplanerad tidsbegränsad kur där man planerat in vilka preparat som ska tas, för att minimera biverkningarna samt för att återställa kroppens egna hormonproduktion efter kuren.

Tyvärr rent för mycket skrämselprpaganda.

Claes
Så länge du inte är bännskadad, lider av benskörhet, svår anemi, tillväxtstörning eller testosteronbrist så är all annat användade missbruk

Metal_boy_
2006-02-21, 19:03
Hur definierar du bruk? Vilken mängd, tid, doseringar etc?


Hur definerar du mängd och dosering?

Trance
2006-02-21, 19:06
Hur definerar du mängd och dosering?

Det är ju du som är påläst, om du säger att det går att bruka det och missbruka det så måste du ju veta vart gränsen går?

Lite effekt, lagom effekt eller jättemycket effekt?
tolv piller per kilo och sex kanyler i veckan?
2 kilo muskler i timmen?
Gråter om man inte får anabola i julklapp?

Metal_boy_
2006-02-21, 19:32
Det är ju du som är påläst, om du säger att det går att bruka det och missbruka det så måste du ju veta vart gränsen går?

Lite effekt, lagom effekt eller jättemycket effekt?
tolv piller per kilo och sex kanyler i veckan?
2 kilo muskler i timmen?
Gråter om man inte får anabola i julklapp?


Missbruk anser jag är när man använder det utan att vara påläst. När man inte har koll. När man tror att ju mer AAS man tar, desto bättre resultat. Det finns såklart doseringar som inte ger skada/verkan och därifrån får man bygga sig uppåt och göra kontroller av värden.

Vad är anabola för nått btw? Anabola vad?

Metal_boy_
2006-02-21, 19:33
Förresten, vart har jag skrivit att jag är påläst?

Trance
2006-02-21, 19:37
Missbruk anser jag är när man använder det utan att vara påläst. När man inte har koll. När man tror att ju mer AAS man tar, desto bättre resultat. Det finns såklart doseringar som inte ger skada/verkan och därifrån får man bygga sig uppåt och göra kontroller av värden.

Vad är anabola för nått btw? Anabola vad?

Alla tror de har tillräckligt koll.

Sedan är anabola slang för anabola steroider eller anabola androgena steroider eftersom man inte lyckats ta bort den androgena delen än. Ofta säger man det i vardagligt tal, "Typ, du tar säkert anabola asså!". Det är roligt att lära sig, inte sant.

bubbe
2006-02-21, 19:38
Att behöva medicinera för att lyckas bygga mer muskler tycker jag är missbruk.

jwzrd
2006-02-21, 19:38
Talar vi om bruk eller missbruk??

AAS är mediciner och som alla mediciner finns det biverkningar. Rätt använda är biverkningarna minimala och inte permanenta. Dessutom finns det olika preparat som bör tas, om man nu ska bruka steroider, för att minimera biverkningarna.

Det är en enorm skillnad om man bara trycker i sig en massa utan att veta vad man gör jämfört med en välplanerad tidsbegränsad kur där man planerat in vilka preparat som ska tas, för att minimera biverkningarna samt för att återställa kroppens egna hormonproduktion efter kuren.

Tyvärr rent för mycket skrämselprpaganda.

Claes

Det handlar om olika saker i relation till varandra. Om man exempelvis utesluter eller begränsar mängden rött kött ur sin kost för att det försämrar dina blodvärden så bör man inte så mycket som slicka på en dianabol-tablett. Undviker man att dricka för mycket sprit för att man helt enkelt tycker att man handlar (för) oansvarigt på fyllan på grund av hur det inverkar och samverkar på/med psyket så bör man definitivt inte ge sig in på att bruka t ex testosteron. Och så fortsätter det. Det handlar om avvägningar mellan hur man vill leva sitt liv, hur stor del av sitt eget liv man tycker är ok att lägga över på andra (i form av temperament, tyngden av din egen eventuella depression, egenkärlek, vårdkostnader i extremfallen osv).

Dvs: det vanliga. Skiter du i andra och dig själv så kör du vilka steroider du vill, kör hur fort du vill - på fyllan som annars, dricker hur mycket du vill mm.

AAS av det slag och dom doser en läkare föreskriver personer med olika sjukdomar kommer inte att göra något särskillt för Plucke Klensson på gymmet som inte en rejäl Uppkamning(tm) gör utan biverkningar. AAS i tillräckliga doser och av "rätt" slag kommer definitivt och garanterat att ge dig långsiktig påverkan __OM__ du använder det på ett sätt som samtidigt ger dig mer muskelmassa än du fått om du tränat ren.

jwzrd
2006-02-21, 19:39
Att behöva medicinera för att lyckas bygga mer muskler tycker jag är missbruk.

Exakt. Den enda intressana definitionen av missbruk måste väl vara att bruka medicinen på ett annat sätt än doktorn som förskrev den sa. Har du inget recept så...

Metal_boy_
2006-02-21, 19:56
Alla tror de har tillräckligt koll.

Sedan är anabola slang för anabola steroider eller anabola androgena steroider eftersom man inte lyckats ta bort den androgena delen än. Ofta säger man det i vardagligt tal, "Typ, du tar säkert anabola asså!". Det är roligt att lära sig, inte sant.


Ja alla tror det och många har det också. Som seriöst tränande, så lär man sig i regel att känna sin kropp bättre än andra. Jag tror att man är extra lyhörd då.

Notera hur mycket folk som preppar också och inte bara inom styrketräningen. Hur många är det som har fått bestående men av det? Det är så mycket dopingpreparat som smugglas in och säljs i det här landet att folk skulle ramla ihop som kägglor ifall det inte bara var skrämselpropaganda.

Du behöver inte förklara dig på det sista, det var skoj ;)

Metal_boy_
2006-02-21, 20:01
Att behöva medicinera för att lyckas bygga mer muskler tycker jag är missbruk.


Det är skillnad på att köra bil 10mil till jobbet, än att bara promenera runt hörnet.

jwzrd
2006-02-21, 20:14
Alla tror de har tillräckligt koll.

Sedan är anabola slang för anabola steroider eller anabola androgena steroider eftersom man inte lyckats ta bort den androgena delen än. Ofta säger man det i vardagligt tal, "Typ, du tar säkert anabola asså!". Det är roligt att lära sig, inte sant.

Det är snarare något som hänger med från "förr" då man verkligen trodde det fanns någon skillnad. Sanningen är den att alla preparat verkar via androgenreceptorer primärt och "andra system" sekundärt. Om något är androgent eller inte brukar man kalla mediciner som binder till receptorer t ex i hårbottnen, i prostatan osv. Det är Svårt(tm) att göra något åt detta och det är Svårt(tm) att förutsäga vem som drabbas av vad eftersom såna saker dels är/kan vara genetiskt betingade och dels påverkas av Yttre faktorer(tm).

Inget av det här, som ändå är BasicSomFan lära om hormoner i kroppen är något som någon jävel på typ Powerboard (med något undantag) vet ett piss om. Detta trots att du kan se Mr Moose här säga: Äh men fan, det händer inte mig eller andra som Har koll(tm).

Perscitus
2006-02-21, 20:17
Det handlar om olika saker i relation till varandra. Om man exempelvis utesluter eller begränsar mängden rött kött ur sin kost för att det försämrar dina blodvärden så bör man inte så mycket som slicka på en dianabol-tablett. Undviker man att dricka för mycket sprit för att man helt enkelt tycker att man handlar (för) oansvarigt på fyllan på grund av hur det inverkar och samverkar på/med psyket så bör man definitivt inte ge sig in på att bruka t ex testosteron. Och så fortsätter det. Det handlar om avvägningar mellan hur man vill leva sitt liv, hur stor del av sitt eget liv man tycker är ok att lägga över på andra (i form av temperament, tyngden av din egen eventuella depression, egenkärlek, vårdkostnader i extremfallen osv).

Dvs: det vanliga. Skiter du i andra och dig själv så kör du vilka steroider du vill, kör hur fort du vill - på fyllan som annars, dricker hur mycket du vill mm.

AAS av det slag och dom doser en läkare föreskriver personer med olika sjukdomar kommer inte att göra något särskillt för Plucke Klensson på gymmet som inte en rejäl Uppkamning(tm) gör utan biverkningar. AAS i tillräckliga doser och av "rätt" slag kommer definitivt och garanterat att ge dig långsiktig påverkan __OM__ du använder det på ett sätt som samtidigt ger dig mer muskelmassa än du fått om du tränat ren.

:thumbup:

Precis så jag brukar resonera med, hur man kan bry sig i småsaker när man håller på med bland det värsta man kan tänka sig för att ge lite perspektiv på skadlighetsgraden.

Allan
2006-02-21, 20:17
Ingen vet på egen hand hur de kommer att reagera på drogerna. Vissa gör allt rätt och kraschar ändå. De flesta gör allt rätt men tränar som mesar och slarvar med käket och blir därför bara feta (och knappt det). Ytterligt sällan ser man nån där man kan säga att " ja, jädrar vilken nytta du hade av din kur..."


allan

bubbe
2006-02-21, 20:27
Det är skillnad på att köra bil 10mil till jobbet, än att bara promenera runt hörnet.

Kom nu ihåg vem som landade på månen först! där fick du!

BBr
2006-02-21, 20:39
Trodde att det var förbjudet att diskutera AAS på detta forum :confused:

Goddaniel
2006-02-21, 20:44
Hur går det till egentligen med det där stället där bruk av anabola steroider var lagligt? (Var det en stat, ett apotek eller ett gym eller något? Lyssnade inte riktigt)
Vad händer om man sen skulle åka hem till Sverige igen och råkar åka fast i en dopingkontroll då?

Nu låter det säkert som om jag är intresserad av anabola :)

Ninjasmurf
2006-02-21, 20:48
Trodde att det var förbjudet att diskutera AAS på detta forum :confused:
Diskutera får man

Allan
2006-02-21, 21:02
Diskutera får man

Japp. För eller emot. Testa SÖK i ämnet så lär du få hundratals trådar. Det man däremot INTE får göra är att diskutera teknikaliteter kring eländet. Inte heller köpa och sälja. Det finns andra forum för det - som vi inte behöver nämna.


allan

King Grub
2006-02-21, 21:02
Trodde att det var förbjudet att diskutera AAS på detta forum :confused:

Nej, det är fritt fram att diskutera fenomenet dopning. Det är kurer, upplägg och preparat som är förbjudna.

Allan
2006-02-21, 21:02
Nej, det är fritt fram att diskutera fenomenet dopning. Det är kurer, upplägg och preparat som är förbjudna.



Looooooooooooooooooooooooooooooooooser..-...... :hbang: :D


allan

mystic[-_-]
2006-02-21, 21:07
Hur går det till egentligen med det där stället där bruk av anabola steroider var lagligt? (Var det en stat, ett apotek eller ett gym eller något? Lyssnade inte riktigt)
Vad händer om man sen skulle åka hem till Sverige igen och råkar åka fast i en dopingkontroll då?

Nu låter det säkert som om jag är intresserad av anabola :)

Tror det var mexico. Om man åker fast i en kontroll i sverige blir du avstängd om du nu skrivit på antidopingpapper

z_bumbi
2006-02-21, 21:17
']Tror det var mexico.

Det finns en hel del länder där det är lagligt alt inte alls hålls efter av myndigheterna.

Om man åker fast i en kontroll i sverige blir du avstängd om du nu skrivit på antidopingpapper

Är man medlem på ett gym som tillhör RF på något sätt så blir man avstängd oavsett om man skrivit på något papper eller inte.

mystic[-_-]
2006-02-21, 21:18
Är man medlem på ett gym som tillhör RF på något sätt så blir man avstängd oavsett om man skrivit på något papper eller inte.

Oki! Trodde man var tvungen att underteckna något (oftast måste man ju det för att få träna på ett RF anslutet gym)

Allan
2006-02-21, 21:20
Och deltar du i någon verksamhet som är ansluten till RF blir du också avstängd. Även om det är fotboll i division åtta.

allan

JaggedAxe
2006-02-21, 22:28
"High and multi-doses of AAS used for athletic enhancement can lead to serious and irreversible organ damage."

Med andra behöver en månadskur inte nödvändigtvis ge några men!

Men, allt är relativt som en intelligent man en gång sade. Det KAN hända saker, det KAN vara så att man klarar sig från de mindre positiva saker som kan uppstå.

jwzrd
2006-02-21, 22:34
"High and multi-doses of AAS used for athletic enhancement can lead to serious and irreversible organ damage."

Med andra behöver en månadskur inte nödvändigtvis ge några men!

Men, allt är relativt som en intelligent man en gång sade. Det KAN hända saker, det KAN vara så att man klarar sig från de mindre positiva saker som kan uppstå.

En månadskur ger dig knappt något heller. Din slutledningsförmåga verkar minst sagt utmanad med tanke på din inledande slutsats också.

JaggedAxe
2006-02-21, 22:36
En månadskur ger dig knappt något heller. Din slutledningsförmåga verkar minst sagt utmanad med tanke på din inledande slutsats också.

Jag sa inte vad som var rätt och fel, jag försökte bara skapa diskussion utifrån det citat jag tog:) Chilla könet

z_bumbi
2006-02-21, 22:39
']Oki! Trodde man var tvungen att underteckna något (oftast måste man ju det för att få träna på ett RF anslutet gym)

Det borde vara så att man undertecknade ett avtal på varje gym men det är inte nödvändigt för att man ska kunna bli testad/avstängd.
Har man ett kontrakt kan man även lägga på ett bötesbelopp av lämplig storlek som följd vilket troligtvis skulle rensa bort en del "vanliga" tränande som räknar med att de aldrig ska bli testade.

JaggedAxe
2006-02-21, 22:44
Det borde vara så att man undertecknade ett avtal på varje gym men det är inte nödvändigt för att man ska kunna bli testad/avstängd.
Har man ett kontrakt kan man även lägga på ett bötesbelopp av lämplig storlek som följd vilket troligtvis skulle rensa bort en del "vanliga" tränande som räknar med att de aldrig ska bli testade.

Höllviken hade (har?) Sveriges hårdaste dopingregler vad gäller bötesbelopp iaf. 10 000 kr såvitt jag vet! Står iaf uppklistrat på ett tidningsurklipp på väggen :cool: Kan ju ha ändrats dock, men det betvivlar jag.

jwzrd
2006-02-21, 22:44
Jag sa inte vad som var rätt och fel, jag försökte bara skapa diskussion utifrån det citat jag tog:) Chilla könet

Jag påstod inte att du sa vad som var rätt eller fel. Din slutsats av citatet du hade med var fel dock. Fundera nu lite.

the_PL_man
2006-02-21, 22:45
Öjeby har två basebelopp om jag inte missminner mig....

/the_PL_man
Höllviken hade (har?) Sveriges hårdaste dopingregler vad gäller bötesbelopp iaf. 10 000 kr såvitt jag vet! Står iaf uppklistrat på ett tidningsurklipp på väggen :cool: Kan ju ha ändrats dock, men det betvivlar jag.

jwzrd
2006-02-21, 22:46
Höllviken hade (har?) Sveriges hårdaste dopingregler vad gäller bötesbelopp iaf. 10 000 kr såvitt jag vet! Står iaf uppklistrat på ett tidningsurklipp på väggen :cool: Kan ju ha ändrats dock, men det betvivlar jag.

Lappen vi skrev på som tävlade på MAK nu den 11 februari nämnde 21k i böter. (20800 om jag inte minns fel).

Problemet med sådana saker är att jag är högst tveksam till om dom håller vid en eventuell tvist. Är det t ex lagligt för dig att ingå ett kontrakt med mig som säger att du blir skyldig mig X kr om du bryter det?

JaggedAxe
2006-02-21, 22:48
Lappen vi skrev på som tävlade på MAK nu den 11 februari nämnde 21k i böter. (20800 om jag inte minns fel).

Problemet med sådana saker är att jag är högst tveksam till om dom håller vid en eventuell tvist. Är det t ex lagligt för dig att ingå ett kontrakt med mig som säger att du blir skyldig mig X kr om du bryter det?

Ja det borde ju vara högre vid tävlingar tycker man, då det är mer surt för övriga rena deltagare om andra personer använder sig av icke tillåtna preparat.

Fö. tycker jag det är lagligt, då Gymmen ofta är en förening/företag och de har självfallet rätt till att ingå avtal med oss som konsument. Föreningen/Företaget är ju näringsidkare. Om jag bryter avtalet faller det under avtalslagen och det kan bestraffas på ett flertal vis.

the_PL_man
2006-02-21, 23:59
Öjebyns kontakt har granskats av jurist om jag inte missminner mig.

/the_PL_man

Lappen vi skrev på som tävlade på MAK nu den 11 februari nämnde 21k i böter. (20800 om jag inte minns fel).

Problemet med sådana saker är att jag är högst tveksam till om dom håller vid en eventuell tvist. Är det t ex lagligt för dig att ingå ett kontrakt med mig som säger att du blir skyldig mig X kr om du bryter det?

Bönne
2006-02-22, 00:28
Lappen vi skrev på som tävlade på MAK nu den 11 februari nämnde 21k i böter. (20800 om jag inte minns fel).

Problemet med sådana saker är att jag är högst tveksam till om dom håller vid en eventuell tvist. Är det t ex lagligt för dig att ingå ett kontrakt med mig som säger att du blir skyldig mig X kr om du bryter det?Det har nog ändå en viss avskräckande effekt, jag fick skriva på ett också där man skulle få böta (halva avgiften för testet) 19900kr eller något sådant inför Nässjö.

Jay-Z
2006-02-22, 07:56
Korttidseffekterna kanske kan gå att leva med. Men vad händer lite längre ner på vägen? Om 20-30 år. Man kanske även vill ha ett rikt liv då? Hellre kuska runt i Asien än att gå på dialys några gånger i veckan. Och vad gjorde man uppoffringen för? För att imponera på en tjej som ändå tyckte du hade för stora muskler. (ta nu sista meningen med en nypa salt)

Nitrometan
2006-02-22, 10:24
Notera hur mycket folk som preppar också och inte bara inom styrketräningen. Hur många är det som har fått bestående men av det? Det är så mycket dopingpreparat som smugglas in och säljs i det här landet att folk skulle ramla ihop som kägglor ifall det inte bara var skrämselpropaganda.
Jag tycker du talar mot dig själv här.

Det finns mycket steroider i omlopp säger du. Dessutom säger du att folk vet vad de gör.

Då borde det krylla av stora och starka killar och tjejer på Sveriges gym.

Det gör det inte.

Det tyder på att folk i allmänhet inte vet vad de ska göra.

Nitrometan
2006-02-22, 10:26
Lappen vi skrev på som tävlade på MAK nu den 11 februari nämnde 21k i böter. (20800 om jag inte minns fel).

Problemet med sådana saker är att jag är högst tveksam till om dom håller vid en eventuell tvist. Är det t ex lagligt för dig att ingå ett kontrakt med mig som säger att du blir skyldig mig X kr om du bryter det?
Det var väl SSF:s nya avtal med licensierade lyftare?

Jag hoppas att de har kollat det med en jurist.

Det borde säkert hålla iom att du vet vad du skriver på.

Däremot vet jag inte vad SSF vill uppnå med det. Inte heller om det kommer att ha avsedd effekt.

Perscitus
2006-02-22, 10:37
Notera hur mycket folk som preppar också och inte bara inom styrketräningen. Hur många är det som har fått bestående men av det? Det är så mycket dopingpreparat som smugglas in och säljs i det här landet att folk skulle ramla ihop som kägglor ifall det inte bara var skrämselpropaganda.

Ett alternativ till att göra lite statistiska överslag i huvudet byggt på sina egna erfarenheter och teorier är att läsa resultatet av den studie King Grub postade. Det känns som att faktaunderlaget är en aning gedignare där.

Metal_boy_
2006-02-22, 12:30
Jag tycker du talar mot dig själv här.

Det finns mycket steroider i omlopp säger du. Dessutom säger du att folk vet vad de gör.

Då borde det krylla av stora och starka killar och tjejer på Sveriges gym.

Det gör det inte.

Det tyder på att folk i allmänhet inte vet vad de ska göra.


Jag sa att det FINNS dom som vet vad dom gör. Det finns fler som inte vet som använder.

jwzrd
2006-02-22, 12:33
Jag sa att det FINNS dom som vet vad dom gör. Det finns fler som inte vet som använder.

Vad är det dom vet?

Piranha
2006-02-22, 12:34
Vad är det dom vet?


Vad dem skall skriva i forumtråden.

Nitrometan
2006-02-22, 12:34
Vad är det dom vet?
Vad dom gör, sa han att de vet. Antagligen innebär det att de vet om att de sätter en kanyl i rumpan och sväljer en näve piller.

Bolio
2006-02-22, 12:37
Vad är det dom vet?

Att testosteron är helt ofarligt och fritt från biverkningar i doser upp till 5g????

jwzrd
2006-02-22, 12:42
Vad dom gör, sa han att de vet. Antagligen innebär det att de vet om att de sätter en kanyl i rumpan och sväljer en näve piller.

Devisen: "dom som vet vad dom pysslar med lider inga biverkningar" är så förbannat dum att den som skrev den först förtjänar två sparkar i påsen. Dom som verkligen VET och verkligen KAN saker om AAS använder antingen inte det själv ELLER använder det TROTS att dom vet hur det verkar.

Visst, du har ju ett dussin här på kolozzeum och nästan hela Powerboard, t ex, som påstår sig kunna det ena och det andra, men det är inte samma sak. Alla har lärt sig det lilla dom kan från samma ställen. Nämligen av varandra på samma forum. Det blir som den berömda leken där man viskar något i person As öra, som visar i person Bs öra, som viskar i C, som viskar i person As göra och så fortsätter det. Samma jävla dumskallar uppfinner i princip ny kunskap varje varv runt the circle jerk.

Det är med AAS-brukare vs. icke-brukare som det är med religiösa och icke-religiösa. Man bara är det ena eller det andra, logiska argument biter inte på religiösa/AAS-brukare i allmänhet. Dom är helt uppslukade av DetFungerar(inte)FörMig och därmed basta. Vad är problemet med att bara köra steroidjefflarna för den som vill, måste ni samtidigt hitta på ursäkter för varför det är HeltOfarligt/JagVetVadJagGör(tm)? Vem lurar ni?

jwzrd
2006-02-22, 12:43
Att testosteron är helt ofarligt och fritt från biverkningar i doser upp till 5g????

Haha

Cerberus
2006-02-22, 12:44
De vänner o bekanta jag känner har tagit aas-preparat som en "enklare" väg men när de super, knarkar och inte äter ordentligt annars så är det inte konstigt att de får dåliga resultat/inga resultat alls. De ger ocskå upp tidigt, jag tror inte att en kur kommer vara "en kur".

Har aldrig tagit något testosteron-derivat men jag kan tänka mig att det ger mersmak för tyngre o tyngre grejer. Vet inte hur proffsbyggare gör men de verkar ju kunna kura och de lever ju än?

Om man inte ska bli tävlande byggare kan man lika gärna glömma aas och prata med en kurator/psykolog.

Kan erkänna att jag då och då varit inne på aas-tankebanorna men eftersom det är ett moraliskt dilemma för mig så kan jag inte ta något testosteron-derivat. Tycker att jag fått grymma resultat av hård träning och fanatiskt intresse för diet.

jwzrd
2006-02-22, 12:46
De vänner o bekanta jag känner har tagit aas-preparat som en "enklare" väg men när de super, knarkar och inte äter ordentligt annars så är det inte konstigt att de får dåliga resultat/inga resultat alls. De ger ocskå upp tidigt, jag tror inte att en kur kommer vara "en kur".

Har aldrig tagit något testosteron-derivat men jag kan tänka mig att det ger mersmak för tyngre o tyngre grejer. Vet inte hur proffsbyggare gör men de verkar ju kunna kura och de lever ju än?

Om man inte ska bli tävlande byggare kan man lika gärna glömma aas och prata med en kurator/psykolog.

Kan erkänna att jag då och då varit inne på aas-tankebanorna men eftersom det är ett moraliskt dilemma för mig så kan jag inte ta något testosteron-derivat. Tycker att jag fått grymma resultat av hård träning och fanatiskt intresse för diet.

Grejen är att det finns 100000 misslyckade powerboard-räkor med knullat psyke för varje IFBB-proffs. Alla har dom repeterat mantrat: Bara man vet lite vad man pysslar med så händer inget.

Nitrometan
2006-02-22, 12:46
Det är med AAS-brukare vs. icke-brukare som det är med religiösa och icke-religiösa. Man bara är det ena eller det andra, logiska argument biter inte på religiösa/AAS-brukare i allmänhet. Dom är helt uppslukade av DetFungerar(inte)FörMig och därmed basta. Vad är problemet med att bara köra steroidjefflarna för den som vill, måste ni samtidigt hitta på ursäkter för varför det är HeltOfarligt/JagVetVadJagGör(tm)? Vem lurar ni?
Det är ju för att de känner ett behov av att rationalisera sitt bruk för sig själv och inför andra.

Något av dessa tre argument brukar vara vanliga:
* Jag vet vad jag gör och får inga biverkningar
* Jag använder iaf mindre än X
* Jag använder så lite att det knappt räknas och bara ibland

(jag kan sluta när jag vill)

jwzrd
2006-02-22, 12:48
Det är ju för att de känner ett behov av att rationalisera sitt bruk för sig själv och inför andra.

Något av dessa tre argument brukar vara vanliga:
* Jag vet vad jag gör och får inga biverkningar
* Jag använder iaf mindre än X
* Jag använder så lite att det knappt räknas och bara ibland

(jag kan sluta när jag vill)

Exakt. Det vore så pass mycket enklare om dom bara säger: Äh vaffan, det känns guld, jag älskar det. Testosteron for teh win1. För det är vad det egentligen handlar om.

Lillgrabben
2006-02-22, 12:48
Det är ju för att de känner ett behov av att rationalisera sitt bruk för sig själv och inför andra.

Något av dessa tre argument brukar vara vanliga:
* Jag vet vad jag gör och får inga biverkningar
* Jag använder iaf mindre än X
* Jag använder så lite att det knappt räknas och bara ibland

(jag kan sluta när jag vill)

Vet du, de där argumenten låter ungefär som när en alkis försöker rättfärdiga sitt spritbegär.

Lasse Kongo
2006-02-22, 12:49
Exakt. Det vore så pass mycket enklare om dom bara säger: Äh vaffan, det känns guld, jag älskar det. Testosteron for teh win1. För det är vad det egentligen handlar om.

tills den dagen då de slutar, då kommer problemen, men i dagsläget när dem är fullpumpade med prepp så finns ej de tankarna att det kan vara farligt.

Nitrometan
2006-02-22, 12:49
Att testosteron är helt ofarligt och fritt från biverkningar i doser upp till 5g????
5g momentant?
Per dag?
Per vecka?
Per månad?
Per kur?
Per år?
Per person?

Låter som *bs* i vilket fall som helst.

Har du nån källa på det?

Nitrometan
2006-02-22, 12:51
Vet du, de där argumenten låter ungefär som när en alkis försöker rättfärdiga sitt spritbegär.
Jo. Det är nästan samma sak också.

Till den dagen de slutar
Jo. Och ibland tidigare.

Berenger
2006-02-22, 12:55
vad är detta?? en tråd om en shettlands pony.. jag vet absolut ingenting om hästar men ska nog göra ett dussin inlägg iallafall! :laugh:

Nitrometan
2006-02-22, 12:57
vad är detta?? en tråd om en shettlands pony.. jag vet absolut ingenting om hästar men ska nog göra ett dussin inlägg iallafall! :laugh:
Ja. Precis som det brukar vara på teh inntörnätt. *kissass*

Om du vill kan du ju starta en tråd om ett ämne du behärskar. :cheers:

Trance
2006-02-22, 12:59
vad är detta?? en tråd om en shettlands pony.. jag vet absolut ingenting om hästar men ska nog göra ett dussin inlägg iallafall! :laugh:

Vem vet något om det då?

Piranha
2006-02-22, 13:00
Ja. Precis som det brukar vara på teh inntörnätt. *kissass*

Om du vill kan du ju starta en tråd om ett ämne du behärskar. :cheers:


Ja starta en om analsex, så får vi se hur långvarligt det blir.

Nitrometan
2006-02-22, 13:06
Ja starta en om analsex, så får vi se hur långvarligt det blir.
Pratar du av egen erfarenhet här? *slap*

Piranha
2006-02-22, 13:08
Pratar du av egen erfarenhet här? *slap*

Jag vill inte gå offtopic , men båda handlar om att föra in saker i baken.

Lasse Kongo
2006-02-22, 13:08
Svårt att räkna ut vilka som gillar huggisar i denna tråd som ArneP skulle sagt :laugh:

jwzrd
2006-02-22, 13:13
Svårt att räkna ut vilka som gillar huggisar i denna tråd som ArneP skulle sagt :laugh:

Huggisar for teh win1

Nitrometan
2006-02-22, 13:23
Jag vill inte gå offtopic , men båda handlar om att föra in saker i baken.
Ponnies och analsex? :confused:

Piranha
2006-02-22, 13:25
Ponnies och analsex? :confused:


OMG !!!!!!!!!!!!!!!

Berenger
2006-02-22, 13:38
Vem vet något om det då?varför ens diskutera det då om ingen besitter kunskap?? hur kan man argumentera för eller emot någonting när man inte är insatt?? en åsikt har alla men bidrar knappast till tråden eller? eller handlar tråden om vad man tycker och inte hur farligt?

bubbe
2006-02-22, 13:43
varför ens diskutera det då om ingen besitter kunskap?? hur kan man argumentera för eller emot någonting när man inte är insatt?? en åsikt har alla men bidrar knappast till tråden eller? eller handlar tråden om vad man tycker och inte hur farligt?

Trådens ursprung kanske handlade mer om vilka argument man kunde tillföra som försvar till att använda aas. Men trådens inriktning kan ju ändras något under tiden som det postas saker. Visst kan man tycka att om man inte är insatt så borde man inte heller få posta, men eftersom vi inte har så många forskare här på kolozzeum skulle nog tråden ändå bli rätt andefattig eller? eller menar du att om man är brukare så är man insatt nog att få skriva i tråden?

Berenger
2006-02-22, 13:51
Trådens ursprung kanske handlade mer om vilka argument man kunde tillföra som försvar till att använda aas. Men trådens inriktning kan ju ändras något under tiden som det postas saker. Visst kan man tycka att om man inte är insatt så borde man inte heller få posta, men eftersom vi inte har så många forskare här på kolozzeum skulle nog tråden ändå bli rätt andefattig eller? eller menar du att om man är brukare så är man insatt nog att få skriva i tråden?nej det behöver denna inte vara. en del läkare havererar på kolo har jag sett, dom kanske kan ett och annat.. sen kan man ju åtminstonde läsa om forskningarna gjorda också innan man som kåt i sin egen skrift börjar häva ut vad pappa propagerade runt matbordet när man var 12år..

bubbe
2006-02-22, 13:54
nej det behöver denna inte vara. en del läkare havererar på kolo har jag sett, dom kanske kan ett och annat.. sen kan man ju åtminstonde läsa om forskningarna gjorda också innan man som kåt i sin egen skrift börjar häva ut vad pappa propagerade runt matbordet när man var 12år..

Sant! Även om jag tror det är bättre att folk propagerar det som dom lärde sig av pappa vid 12 års ålder, än att man säjer att aas är helt ok om man tar i mindre doser, har kontroll, känner sina gränser mm.

jwzrd
2006-02-22, 13:59
nej det behöver denna inte vara. en del läkare havererar på kolo har jag sett, dom kanske kan ett och annat.. sen kan man ju åtminstonde läsa om forskningarna gjorda också innan man som kåt i sin egen skrift börjar häva ut vad pappa propagerade runt matbordet när man var 12år..

Är det fakta du lägger fram nu eller är det bara åsikter? Det lät tidigare som att det tidigare var att föredra framför det senare.

Nitrometan
2006-02-22, 14:00
Jag har pratat med en obducent som har obducerat ungefär 50 pers med allvarliga fysiska biverkningar av AAS (de psykiska biverkningarna kunde han inte uttala sig om då han bara träffade dem efter dödens inträde). Alla hade avlidit i Stockholmsområdet. Han hävdade bestämt att steroider hade biverkningar. Både på kort och lång sikt.

Oxhjärta var en vanlig biverkning. Han hade bl.a. sett ett hjärta på över 800 gram (även om den gentlemannen inte dog av just det).

Han berättade lite om vad han hade sett och om hur biverkningarna utveckalde sig över tiden.

Berenger
2006-02-22, 14:07
Jag har pratat med en obducent som har obducerat ungefär 50 pers med allvarliga fysiska biverkningar av AAS (de psykiska biverkningarna kunde han inte uttala sig om då han bara träffade dem efter dödens inträde). Alla hade avlidit i Stockholmsområdet. Han hävdade bestämt att steroider hade biverkningar. Både på kort och lång sikt.

Oxhjärta var en vanlig biverkning. Han hade bl.a. sett ett hjärta på över 800 gram (även om den gentlemannen inte dog av just det).

Han berättade lite om vad han hade sett och om hur biverkningarna utveckalde sig över tiden.jättebra.. varför började du inte med detta istället??
och vill även passa på att förtydliga att jag varken är för eller emot, så var vänlig o spara på dumma insinuationer

Nitrometan
2006-02-22, 14:18
jättebra.. varför började du inte med detta istället??
Varför? Känns så makabert att dra upp en massa lik.

Men om han under de åren han hade jobbat på sin nuvarande arbetsplats hade stött på 50 lik med biverkningar bara i Stockholmsområdet (egentligen en del av S.omr. men de får även in lik från andra delar av stan under särskilda omständigheter) - då tyder ju det på att endera biverkningar är hyfsat vanliga eller om biverkningarna är ovanliga att antalet (miss-)brukare är mycket stort.

Berenger
2006-02-22, 14:32
Varför? Känns så makabert att dra upp en massa lik.
makabert för vem? vi är väl inte barn eller..
det här sa en gammal räv till mig angående steroider, inte citat dock men en sammanfattning; det är som med alkohol, en person som dricker med sunt förnuft kommer man inte se ligga på en parkbänk och skita på sig.
låt oss säga för sakens skull att steroider inte är hälsosamt, men det är ju inte cigaretter eller alkohol heller för den delen och dom dödar garanterat fler av dess brukare/missbrukare.
jag personligen hade t.ex föredragit att folk i allmänhet rökte på istället för att supa, men det är ju olagligt...

jwzrd
2006-02-22, 14:37
makabert för vem? vi är väl inte barn eller..
det här sa en gammal räv till mig angående steroider, inte citat dock men en sammanfattning; det är som med alkohol, en person som dricker med sunt förnuft kommer man inte se ligga på en parkbänk och skita på sig.
låt oss säga för sakens skull att steroider inte är hälsosamt, men det är ju inte cigaretter eller alkohol heller för den delen och dom dödar garanterat fler av dess brukare/missbrukare.
jag personligen hade t.ex föredragit att folk i allmänhet rökte på istället för att supa, men det är ju olagligt...

Det är väl i princip det jag och Nitro säger. Om jag förstår Nitro rätt så är det hyckleriet bland dom allra flesta roidarna som är det irriterande. Snacket som går i stil med: bara man har lite koll... osv. Koll för mig är kunskap, inte moderation (även om man kunde önska att båda hörde ihop). En alkis vet garanterat att hans kropp mår jävligt risigt av att vara konstant marinerad i renat brännvin, han dricker inte för att må bra.

Lasse Kongo
2006-02-22, 15:05
Fråga honom vad han tycker om prepp:

http://amfetamin.istheshit.net/

AAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHA

Mr. Moose
2006-02-22, 16:48
Detta trots att du kan se Mr Moose här säga: Äh men fan, det händer inte mig eller andra som Har koll(tm).

Nja, det var inte riktigt det jag sa.

Jag sa att med lite kunskap kan man MINIMERA biverkningarna.

Det handlar också om vad för preparat man väljer att använda. Det är en enorm skillnad på att ta, låt säga, 1 gram testosteron per vecka jämfört med samma mängd av en oral steroid som är 17-alkylated. (Innebär att den måste brytas ner av levern inan den har någon effekt.)

Hur många här i denna tråden har personlig erfarenhet av AAS?

Hur många här har en utbilding som tar upp AAS och dess bruk och biverkningar?

Hur många här upprepar saker dom hört utan att ifrågasatt informationen?

Hur många här röker och super till var helg? Jag tror det har betydligt större långsiktiga konsekvenser än ett kontrollerat steroidbruk. (6-8 veckor, en till 2 ggr per år.)

Claes

Yankeee
2006-02-22, 17:31
Nja, det var inte riktigt det jag sa.

Jag sa att med lite kunskap kan man MINIMERA biverkningarna.

Det handlar också om vad för preparat man väljer att använda. Det är en enorm skillnad på att ta, låt säga, 1 gram testosteron per vecka jämfört med samma mängd av en oral steroid som är 17-alkylated. (Innebär att den måste brytas ner av levern inan den har någon effekt.)

Hur många här i denna tråden har personlig erfarenhet av AAS?

Hur många här har en utbilding som tar upp AAS och dess bruk och biverkningar?

Hur många här upprepar saker dom hört utan att ifrågasatt informationen?

Hur många här röker och super till var helg? Jag tror det har betydligt större långsiktiga konsekvenser än ett kontrollerat steroidbruk. (6-8 veckor, en till 2 ggr per år.)

Claes

Argument för att rättfärdiga sitt användande?

jwzrd
2006-02-22, 17:35
Nja, det var inte riktigt det jag sa.

Jag sa att med lite kunskap kan man MINIMERA biverkningarna.

Det handlar också om vad för preparat man väljer att använda. Det är en enorm skillnad på att ta, låt säga, 1 gram testosteron per vecka jämfört med samma mängd av en oral steroid som är 17-alkylated. (Innebär att den måste brytas ner av levern inan den har någon effekt.)

Hur många här i denna tråden har personlig erfarenhet av AAS?

Hur många här har en utbilding som tar upp AAS och dess bruk och biverkningar?

Hur många här upprepar saker dom hört utan att ifrågasatt informationen?

Hur många här röker och super till var helg? Jag tror det har betydligt större långsiktiga konsekvenser än ett kontrollerat steroidbruk. (6-8 veckor, en till 2 ggr per år.)

Claes

Jag är väl medveten om skillnaden mellan en steroid som är gjord för att inte brytas ned i levern och en som administreras intramuskulärt. Men skulle du vilja redogöra för den långsiktiga skillnaden, säg, över 10 år?

Mr. Moose
2006-02-22, 17:43
Argument för att rättfärdiga sitt användande?

Inte riktigt, jo jag har använt AAS. Gjort tre kurer på 6-8 veckor dom 10 åren jag bott i Thailand, senast var ca 4 år sen.

Vad jag försöker få fram är att AAS inte är så hemskt farliga som massmedia hävdar. Visst finns det biverkningar, det har jag aldrig nekat till, men om man nu måste upprepa sig, dom går att minimera.

Claes

jwzrd
2006-02-22, 17:45
Inte riktigt, jo jag har använt AAS. Gjort tre kurer på 6-8 veckor dom 10 åren jag bott i Thailand, senast var ca 4 år sen.

Vad jag försöker få fram är att AAS inte är så hemskt farliga som massmedia hävdar. Visst finns det biverkningar, det har jag aldrig nekat till, men om man nu måste upprepa sig, dom går att minimera.

Claes

Visst, om du med media menar Aftonbladet ja, men läser man aftonbladet så bryr man sig inte om särskillt mycket ändå.

Mr. Moose
2006-02-22, 17:50
Jag är väl medveten om skillnaden mellan en steroid som är gjord för att inte brytas ned i levern och en som administreras intramuskulärt. Men skulle du vilja redogöra för den långsiktiga skillnaden, säg, över 10 år?

Menar du skillnaden mellan 1-2 korta välplanerade kurer per år och ett dagligt rökande + helgsupande under 10 årsperioden?

Då tror jag helt säkert att AAS ger mindre skader, såvida man inte är dum nog att kombinera dom. (AAS + alkohol och rökning)

Claes

jwzrd
2006-02-22, 17:52
Menar du skillnaden mellan 1-2 korta välplanerade kurer per år och ett dagligt rökande + helgsupande under 10 årsperioden?

Då tror jag helt säkert att AAS ger mindre skader, såvida man inte är dum nog att kombinera dom. (AAS + alkohol och rökning)

Claes

Nej hade jag menat det så hade jag ställt den frågan.

Mr. Moose
2006-02-22, 18:14
Nej hade jag menat det så hade jag ställt den frågan.

Nu kan jag inte nämna några preparat eller doser för då blir man väl bannad??

Men, om man använder testo (finns redan i kroppen naturligt) kommer kroppen att minska/stoppa sin egen produktion tills nivåerna är låga nog att det finns anledning att producera test igen. Om man under kuren använder ett preparat som lurar kroppen att inte stoppa testproduktionen helt går det snabbare att återställa den naturliga balansen efter kuren.

I slutet på kuren bytar man till en testo ester som har korare halveringstid, det innebär att när man slutar, faller testo nivån snabbt vilket man vill för att påbörja PCT (post cycle treatment) så snart som möjligt.

PCT är att man tar ett annat preparat som "kick-startar" kroppens egna produktion av testo så man får upp nivån till normala värden på kortast möjliga tid.

Naturligtvis tar man något som antingen förhindrar testons omvandling till estrogen eller något som blockerar receptorerna i bröstkörtlarna så man inte får så kallat "bitch-tits".

Många preparat?? Ja men jag tror att ev. biverkningarna är ganska temporära om man nu inte tappar kontrollen och använder non-stop. Det är däremot inte lämpligt!

Vad anser du om P-piller? Det är ju också hormon preparat och många kvinnor har biverkningar pga att dom använder dom. Non-stop!!

Claes

jwzrd
2006-02-22, 18:16
Nu kan jag inte nämna några preparat eller doser för då blir man väl bannad??

Men, om man använder testo (finns redan i kroppen naturligt) kommer kroppen att minska/stoppa sin egen produktion tills nivåerna är låga nog att det finns anledning att producera test igen. Om man under kuren använder ett preparat som lurar kroppen att inte stoppa testproduktionen helt går det snabbare att återställa den naturliga balansen efter kuren.

I slutet på kuren bytar man till en testo ester som har korare halveringstid, det innebär att när man slutar, faller testo nivån snabbt vilket man vill för att påbörja PCT (post cycle treatment) så snart som möjligt.

PCT är att man tar ett annat preparat som "kick-startar" kroppens egna produktion av testo så man får upp nivån till normala värden på kortast möjliga tid.

Naturligtvis tar man något som antingen förhindrar testons omvandling till estrogen eller något som blockerar receptorerna i bröstkörtlarna så man inte får så kallat "bitch-tits".

Många preparat?? Ja men jag tror att ev. biverkningarna är ganska temporära om man nu inte tappar kontrollen och använder non-stop. Det är däremot inte lämpligt!

Vad anser du om P-piller? Det är ju också hormon preparat och många kvinnor har biverkningar pga att dom använder dom. Non-stop!!

Claes

Du berättar om det här för fel person, jag har kurat mer än du har jag läst mer än du har om hormoner i allmänhet och steroider i synnerhet.

Barkbiten
2006-02-22, 18:44
Du berättar om det här för fel person, jag har kurat mer än du har jag läst mer än du har om hormoner i allmänhet och steroider i synnerhet.
va bra, då har ju du massa koll(tm)
varför slutade du? hur mådde du psykiskt, före,under och efter?
jag tycker att det är sånt som depressioner och allmänt kasst psyke som skrämmer allra mest, och det är väl rätt vanligt, även om man inte hör så mycket om det.

jwzrd
2006-02-22, 18:55
va bra, då har ju du massa koll(tm)
varför slutade du? hur mådde du psykiskt, före,under och efter?
jag tycker att det är sånt som depressioner och allmänt kasst psyke som skrämmer allra mest, och det är väl rätt vanligt, även om man inte hör så mycket om det.

Vi kan ta det i PM sen. Ska dra och träna nu.

Bolio
2006-02-22, 19:49
Jag kan i alla fall gå i god för att jwzrd med ALL rätt kan hävda att han vet vad han pratar om. När det handlar om filosofi eller diverse andra diskussioner med mig har han ingen aning om vad han snackar om och jag är Gud. Men när det handlar om dopning är han mer skillad än 99% på de svenska nätforumen som behandlar ämnet. Visst är det en siffra jag drar bara sådär, men jag har hängt på forumen länge, vet vilka människorna är och vem som kan ungefär hur mycket (i varje fall det den personen visar öppet). Och jag måste säga att jwzrd är en av de personerna som har fått mig att tänka om mest när det gäller roids. Särskilt när det kommer till dosering.

Ni får gärna fortsätta diskussionen, jag tänker inte delta av rädsla för att åter bli bannad, men jag ville bara konstatera att jwzrd vet vad han pratar om. Men att han ändock har väldigt liten penis.

Allan
2006-02-22, 19:50
Vill bara påpeka att nu ligger innehållet i den här tråden nära gränsen för vad vi tål.

allan

Bolio
2006-02-22, 19:54
va bra, då har ju du massa koll(tm)
varför slutade du? hur mådde du psykiskt, före,under och efter?
jag tycker att det är sånt som depressioner och allmänt kasst psyke som skrämmer allra mest, och det är väl rätt vanligt, även om man inte hör så mycket om det.

Jag kan berätta en grej om mig själv och mitt kurande. Oavsett dosen jag har legat på och hur länge (det har blivit rejäla doser med tanke på min låga kroppsvikt och ganska så länge) har jag aldrig någonsin haft ett endaste psykiskt besvär av det förutom förstörd sömn UNDER en kur. Jag har inte blivit ens LITE deppig EFTER en kur.

Däremot är det INTE kul att vakna tre-fyra gånger under natten, kallsvettas och känna hur hjärtat dunkar av ilska pga. man just drömde om att mörda var och varannan människa i ens omgivning. Det är riktigt jobbigt och påverkar dagshumöret. Men jag har aldrig ens blivit lite deppig efteråt, jag har mest vart glad över att slippa behöva sticka hål i mig själv.

Och så tycker jag att det FAKTISKT är roligare att träna och sköten kosten EFTER en kur. Jag vet inte om jag är förståndshandikappad, men det känns skönt att sköta allt exemplariskt och få behålla all styrka och till och med öka i styrka 4-5 veckor efteråt.

All in all tycker jag att steroider har varit väldigt mycket slöseri med pengar för min del, men samtidigt har jag ju fått resultat som jag aldrig skulle ha fått annars. Men jag funderar starkt på att inte kura mer, eller kanske bara kura en gång till. Jag vill inte bli så mycket större och styrka ökar jag bra i utan roids också.

Krokodil
2006-02-22, 19:55
I små doser är väl få läkemedel farliga. Problemet med AAS är bara att det sällan blir en kur. Har ni hört det förr... "ska bara köra en sista kur".

Allan
2006-02-22, 20:00
.... har jag aldrig någonsin haft ett endaste psykiskt besvär av det förutom förstörd sömn UNDER en kur. J....

Däremot är det INTE kul att vakna tre-fyra gånger under natten, kallsvettas och känna hur hjärtat dunkar av ilska pga. man just drömde om att mörda var och varannan människa i ens omgivning. Det är riktigt jobbigt och påverkar dagshumöret.

Ehum... :MrT:

För mig låter det där som...psykiska besvär....

allan

Herkulez
2006-02-22, 20:04
Fråga honom vad han tycker om prepp:

http://amfetamin.istheshit.net/

AAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHA
:laugh:

bitchisar is the shit med för han tydligen hahahahaha

A.Pahkamaa
2006-02-22, 20:04
Ni som "glorifierar" bruket av AAS kanske ska tänka på att större andelen av medlemmarna på forumet är under 18 år, tänk efter för fan.

Allan
2006-02-22, 20:08
Ni som "glorifierar" bruket av AAS kanske ska tänka på att större andelen av medlemmarna på forumet är under 18 år, tänk efter för fan.

Du har naturligtvis rätt. Men än så länge har tråden varit ganska ren från "glorifiering" tycker jag. Men jag kanske är avtrubbad. Använd Reportknappen om ni ser nåt ni reagerar på!


allan

Bolio
2006-02-22, 20:13
Ehum... :MrT:

För mig låter det där som...psykiska besvär....

allan

Ja, det är det också. Det är inte roligt att vakna upp och få hjärtklappning av ilska, men sen kanske det ligger mer bakom mina aggressiva drömmar än bara steroider. Vad vet jag! Däremot mår jag SUPERBRA både under och efter en kur. Det kan jag faktiskt med gott samvete påstå. Psykiskt i alla fall. Att jag får ont i magen av orala steroider är en annan femma.

Börje H
2006-02-22, 20:16
Ni som "glorifierar" bruket av AAS kanske ska tänka på att större andelen av medlemmarna på forumet är under 18 år, tänk efter för fan.
Håller med.

jwzrd
2006-02-22, 22:46
Ja, det är det också. Det är inte roligt att vakna upp och få hjärtklappning av ilska, men sen kanske det ligger mer bakom mina aggressiva drömmar än bara steroider. Vad vet jag! Däremot mår jag SUPERBRA både under och efter en kur. Det kan jag faktiskt med gott samvete påstå. Psykiskt i alla fall. Att jag får ont i magen av orala steroider är en annan femma.

Ok, men jag kallar det för en biverkning och att inte kunna kontrollera impulser eller humör är för mig allvarliga biverkningar. Om det påverkar en så stor del av mitt "spektrum" akut, vad händer då på lång sikt? Hur bra fungerar du om 10 år? Det är klart att om din penis blir styv av att vara arg, vilja mörda andra osv så är det ju svårt för mig att påstå att roider är dåligt för dig. Då vill du ju bli en galning.

Cerberus
2006-02-22, 23:28
Bra att ni är så öppna om era erfarenheter :) även om det balanserar på håret vad som får diskuteras här på kolozzeum.

Lizard
2006-02-22, 23:39
Alldeles oaktat att Bolio har en enormt mycket större internetk*k än mig och att Jwzrd har internets största kunskap i steroidmissbruk vill jag tillägga några existensiella saker:

Att tala om bruk av stereoider, medicinskt eller för prestation, utan att vara endokrinolog är lite som att tolka invecklade lagar utan en jur.kand. Man kan inte grundbegreppen, känner inte till hela omfattningen och tror att det endast är frågan om enskilda substanser (eller kapitel i lagboken). Fängelserna är fulla av rättshaverister kan tilläggas....

Samverkansfaktorerna med stereoider är av sådan omfattning att det svårligen går att redogöra för på ett begripligt sätt utan fundamental medicinsk utbildning och det hela får ett lekmannamässig "garagetrimmning".

Under läkares överinseende går det att monitorera skadeverkningarna och minska, men på inga vis utesluta, skadeverkningarna. Man kan bromsa tidigare bara.

För ett av de ledande läkemedelsbolagen hade jag i uppdrag att få en bröstcancermedicin till "first-line-treatment" i Europa, dvs att få läkare att först förskriva detta varumärke före konkurrentens. Samma medicin har hänvistats till tidigare i tråden för att minska förekomsten av "bitch tits" och tanken svindlar mig.

Tänk dig själv; ditt sista desperata halmstrå för att inte få återfall när ena bröstet skurits bort och hela livet hänger ett vitt litet piller i en pappask, samma piller sköljer fullt friska killar i sig jorden runt för att se bättre(?) ut....
Makabert.

Det finns inget ofarligt användande av AAS.

Lizard

Zakath
2006-02-23, 00:04
Vill bara påpeka att nu ligger innehållet i den här tråden nära gränsen för vad vi tål.

allan



Jag som alltid uppskattat att Kolozzeum helt tagit avstånd från all diskussion om doping, vad har ändrats?

Bolio
2006-02-23, 00:23
Ok, men jag kallar det för en biverkning och att inte kunna kontrollera impulser eller humör är för mig allvarliga biverkningar. Om det påverkar en så stor del av mitt "spektrum" akut, vad händer då på lång sikt? Hur bra fungerar du om 10 år? Det är klart att om din penis blir styv av att vara arg, vilja mörda andra osv så är det ju svårt för mig att påstå att roider är dåligt för dig. Då vill du ju bli en galning.

Jag är bara arg precis när jag vaknar. Du har säkert själv råkat ut för "aggressiva drömmar". Resten av dygnet är jag glad och en jävligt snel hest.

Metal_boy_
2006-02-23, 00:25
Vad är det dom vet?


Hur dom ska använda det för att det ska ge dom nått och hur dom ska göra för att minimera biverkningarna, för att svara sent.

fat_joe
2006-02-23, 00:33
Jag som alltid uppskattat att Kolozzeum helt tagit avstånd från all diskussion om doping, vad har ändrats?


Så har det väl aldrig varit, iaf inte under min tid här

Skillnad på att disskutera steroider i allmänhet och sin egen syn på det, än att skriva om hur hög doseringen på "preparatx" och vars man tycker det är bäst att sticka nålen osv.

Känns bra att sånna här disskusioner kan hållas på kolo, annars känns det som det lätt kan bli lite för svart eller vitt, dvs säga antidopingforumet "alla får roidrage och styckar sina familjer" eller dopingforumet "steroider är fett bra, alla som säger nått annat är bara rädda och avundsjuka"

Mr. Moose
2006-02-23, 02:06
Ni som "glorifierar" bruket av AAS kanske ska tänka på att större andelen av medlemmarna på forumet är under 18 år, tänk efter för fan.

Hoppas det inte framstått som om jag glorifierar AAS, men du tar upp en sak som jag totalt glömde.

I mitt tycke ska man va minst 25 innan man börjar med AAS, då har kroppen vuxit färdigt och förhoppningsvis har man uppnått den psykiska mognad som behövs för att mentalt klara av att hålla sig till planen. Mycket lätt att falla in i "bara en vecka till, det går så jevvla bra nu".

OCH

Man ska ha tränar regelbundet i 5 år medan man haft koll på diet osv.

Men det kvittar väl vad jag skriver, folk kommer väl och vända på orden och försöka läsa ut något som aldrig var menat.

Tackar för mig i denna tråden.

Claes

zoltan_hellhound
2006-02-23, 02:21
Tycker alltid diskutioner om aas är väldans roliga. Folk som stoppar upp piller i röven tar sprutor hit och dit.Om man inte tävlar varför en tänka tanken på att ta steroider..skulle tro att 95% av svergies kvinnor och tjejer reagerar avtändande på mycket muskler (därav inte sagt att det är fult. men mycket muskler är mer imponerande för män)

Och vem vill ha alla de biefekter som kan kommer med.liten korv med små små bönor.håravfall,oönskad muskel utveckling ,förstorat hjärta,roidrage,finnar,deprision,förstorat brunöga osv

Bolio
2006-02-23, 02:30
Tycker alltid diskutioner om aas är väldans roliga. Folk som stoppar upp piller i röven tar sprutor hit och dit.Om man inte tävlar varför en tänka tanken på att ta steroider..skulle tro att 95% av svergies kvinnor och tjejer reagerar avtändande på mycket muskler (därav inte sagt att det är fult. men mycket muskler är mer imponerande för män)[/blue]

Jag tränar för att bli stark, inte behaga kvinnor.

[quote=zoltan_hellhound]Och vem vill ha alla de biefekter som kan kommer med.liten korv med små små bönor.håravfall,oönskad muskel utveckling ,förstorat hjärta,roidrage,finnar,deprision,förstorat brunöga osv

1. Man får inte mindre snopp av steroider.
2. Pungkulorna växer tillbaks efter man har kurat, annars finns det metoder att undvika det under kur också.
3. Det finns metoder att undvika håravfall.
4. Oönskad muskelutveckling? Är inte det just önskad muskelutveckling som är biverkningen av steroider?
5. Ett stort hjärta är alltid bra.
6. Roidrage är kul.
7. Finnar är snyggt.
8. Depression är manligt.
9. Jag vettefan vad du pratar om.

zoltan_hellhound
2006-02-23, 02:42
[QUOTE=zoltan_hellhound]Tycker alltid diskutioner om aas är väldans roliga. Folk som stoppar upp piller i röven tar sprutor hit och dit.Om man inte tävlar varför en tänka tanken på att ta steroider..skulle tro att 95% av svergies kvinnor och tjejer reagerar avtändande på mycket muskler (därav inte sagt att det är fult. men mycket muskler är mer imponerande för män)[/blue]

Jag tränar för att bli stark, inte behaga kvinnor.



1. Man får inte mindre snopp av steroider.
2. Pungkulorna växer tillbaks efter man har kurat, annars finns det metoder att undvika det under kur också.
3. Det finns metoder att undvika håravfall.
4. Oönskad muskelutveckling? Är inte det just önskad muskelutveckling som är biverkningen av steroider?
5. Ett stort hjärta är alltid bra.
6. Roidrage är kul.
7. Finnar är snyggt.
8. Depression är manligt.
9. Jag vettefan vad du pratar om.

1.Då har de roidiga grabbarna jag sätt små snoppar från början då
2.Hur kan pungkulorna växa när de skrumpnar
3.rogain :D
4.Tänkte nog på typ förstorade muskler i ansiktet
5.men det är bättre med ett litet..så slipper man dö så snabbt
6 Jo iofs skulle vilja ha ett prepp som bara gav roidrage (hade hjälpt mitt tv spelande avsevärt)
7.Nu snackar jag inte om finländare utan om varbölder på rygg mm
8.Deprision är bara coolt om man bor i umeå
9.Mitt försök till att vara rolig...tänkte på att vissa stoppa upp saker i röven

bubbe
2006-02-23, 08:02
Hoppas det inte framstått som om jag glorifierar AAS, men du tar upp en sak som jag totalt glömde.

I mitt tycke ska man va minst 25 innan man börjar med AAS, då har kroppen vuxit färdigt och förhoppningsvis har man uppnått den psykiska mognad som behövs för att mentalt klara av att hålla sig till planen. Mycket lätt att falla in i "bara en vecka till, det går så jevvla bra nu".

OCH

Man ska ha tränar regelbundet i 5 år medan man haft koll på diet osv.

Men det kvittar väl vad jag skriver, folk kommer väl och vända på orden och försöka läsa ut något som aldrig var menat.

Tackar för mig i denna tråden.

Claes


Jo men självklart, 25 år då kan man åtminstånde börja tänka någotlunda på ev konsekvenser och ta ansvar för sina handlingar. Precis som systembolaget vid 20 osv. Men hur många anser sig vara tillräckligt vuxen för att ändå använda det nu när det inte har några allvarliga biverkningar, är ofarligt i små mängder, och funkar bra om man känner sin kropp.

Så länge folk talar om doping som något ofarligt men som hjälper till i träningen kommer ju detta även att spridas ner till yngre människor som filtrerar ut dom dåliga argumenten och enbart tar till sig dom positiva.

I Sverige är man inte tillräckligt vuxen förrens vid 20 för att dricka sprit, men hur många 14-15 åringar super. Trots argumenten mot att dricka alkohol i yngre ålder.

Nitrometan
2006-02-23, 09:32
Att tala om bruk av stereoider, medicinskt eller för prestation, utan att vara endokrinolog är lite som att tolka invecklade lagar utan en jur.kand. Man kan inte grundbegreppen, känner inte till hela omfattningen och tror att det endast är frågan om enskilda substanser (eller kapitel i lagboken). Fängelserna är fulla av rättshaverister kan tilläggas....

Samverkansfaktorerna med stereoider är av sådan omfattning att det svårligen går att redogöra för på ett begripligt sätt utan fundamental medicinsk utbildning och det hela får ett lekmannamässig "garagetrimmning".
Word, Lizard. :thumbup:

Bra skrivet.

Jag har diskuterat med en endokrinolog, dock inte steroider utan kroppens hormonbalans och regleringssystem. Jag blev alldeles yr. Det finns många komplexa samband. Fler hormoner/signalsubstanser än man tror hänger ihop.

Garagetrimning var ett bra ord i sammanhanget.

Jacksatan
2006-02-23, 10:05
Skillnaden mot exakt alla andra droger är?

Testosteron är ju en naturlig substans i kroppen till att börja med än vad amfetamin, heroin etc är. Det är ju heller inget du får en "kick" av. Så skillnaden är rätt så markant skulle jag säga. Släktskapet mellan alkohol och droger är nog närmre.
Risker med steroider är som med allt annat dosrelaterat. Dock är ökade blodfetter samt att levern får jobba väldigt hårt något som såklart inte bra bra i några längre perioder.

Jacksatan
2006-02-23, 10:11
Devisen: "dom som vet vad dom pysslar med lider inga biverkningar" är så förbannat dum att den som skrev den först förtjänar två sparkar i påsen. Dom som verkligen VET och verkligen KAN saker om AAS använder antingen inte det själv ELLER använder det TROTS att dom vet hur det verkar.

Visst, du har ju ett dussin här på kolozzeum och nästan hela Powerboard, t ex, som påstår sig kunna det ena och det andra, men det är inte samma sak. Alla har lärt sig det lilla dom kan från samma ställen. Nämligen av varandra på samma forum. Det blir som den berömda leken där man viskar något i person As öra, som visar i person Bs öra, som viskar i C, som viskar i person As göra och så fortsätter det. Samma jävla dumskallar uppfinner i princip ny kunskap varje varv runt the circle jerk.

Det är med AAS-brukare vs. icke-brukare som det är med religiösa och icke-religiösa. Man bara är det ena eller det andra, logiska argument biter inte på religiösa/AAS-brukare i allmänhet. Dom är helt uppslukade av DetFungerar(inte)FörMig och därmed basta. Vad är problemet med att bara köra steroidjefflarna för den som vill, måste ni samtidigt hitta på ursäkter för varför det är HeltOfarligt/JagVetVadJagGör(tm)? Vem lurar ni?


Det finns många som använder som är helt medvetna om biverkningarna och är beredda att ta den risken som finns.
Sedan finns ett antal väldigt pålästa killar inne på powerboard som läser i princip varenda forskarrapport som finns inom ämnet.

jwzrd
2006-02-23, 10:49
Word, Lizard. :thumbup:

Bra skrivet.

Jag har diskuterat med en endokrinolog, dock inte steroider utan kroppens hormonbalans och regleringssystem. Jag blev alldeles yr. Det finns många komplexa samband. Fler hormoner/signalsubstanser än man tror hänger ihop.

Garagetrimning var ett bra ord i sammanhanget.

Jag försökte förklara mig lite till Lizard i ett PM, men hans inbox är full.

Jag känner till hur pass invecklad det systemet i sig är, när man börjar titta på hur andra system interagerar så inser man snabbt hur pass komplicerat och komplext det är. Jag är medveten om det och när jag påstår att jag kan nånting i ämnet så är det den typen av kunskap jag pratar om. Min kunskap kommer inte ifrån att sitta och onna till Plucke och Berras bulkkurer på powerboard.

hultman
2006-02-23, 10:56
Steroider används i medicinskt bruk, men dock i ungefär i en tiondel av nybörjare rekommenderas dosera överlag. Värt att notera för de som tror att AAS är helt ofarligt just för att de används i medicinskt bruk.

Nitrometan
2006-02-23, 11:21
jwzrd: jag vet.

Fast det finns många som tror att de kan manipulera ett eller två av kroppens hormoner utan att de andra påverkas.

Eller att de har koll på vilka andra mediciner de "behöver" för att kompensera det ena och det andra.

Jag tror inte att nån klarar sig utan biverkningar på kort eller lång sikt. Frågan är väl snarare hur allvarliga (eller många) de blir.

Sen känner jag folk som har hållit på i mångamånga år... Visst finns det biverkningar.

jwzrd
2006-02-23, 11:24
jwzrd: jag vet.

Fast det finns många som tror att de kan manipulera ett eller två av kroppens hormoner utan att de andra påverkas.

Eller att de har koll på vilka andra mediciner de "behöver" för att kompensera det ena och det andra.

Jag tror inte att nån klarar sig utan biverkningar på kort eller lång sikt. Frågan är väl snarare hur allvarliga (eller många) de blir.

Sen känner jag folk som har hållit på i mångamånga år... Visst finns det biverkningar.

Ja. Den vanligast förekommande missuppfattningen tycker jag är den att folk på allvar tror att dom faktiskt har någon egenproduktion av testosteron efter 3 veckor på vilket jävla preparat som helst i verksam dos. "Äh, bara sätt in lite X eller lite Y så fixar det sig".

Nitrometan
2006-02-23, 11:32
Ja. Den vanligast förekommande missuppfattningen tycker jag är den att folk på allvar tror att dom faktiskt har någon egenproduktion av testosteron efter 3 veckor på vilket jävla preparat som helst i verksam dos. "Äh, bara sätt in lite X eller lite Y så fixar det sig".
Precis. Om man tittar på de försök som har gjorts med testo som "manligt p-piller" så är det inga stora doser som har använts för att uppnå det resultat de ville (att nedreglera egenproduktionen till nära noll). Likadant om man tittar på "hormonersättning" för gamlingar eller folk som har råkat ut för tragiska olyckor - inga stora doser för att uppnå de effekter de önskar.

Dra egna slutsatser av vad 10+ (ja, jag vet att det är i underkant, därav plusset) gånger de doser som används kliniskt kan ha för effekter.

jwzrd
2006-02-23, 11:37
Precis. Om man tittar på de försök som har gjorts med testo som "manligt p-piller" så är det inga stora doser som har använts för att uppnå det resultat de ville (att nedreglera egenproduktionen till nära noll). Likadant om man tittar på "hormonersättning" för gamlingar eller folk som har råkat ut för tragiska olyckor - inga stora doser för att uppnå de effekter de önskar.

Dra egna slutsatser av vad 10+ (ja, jag vet att det är i underkant, därav plusset) gånger de doser som används kliniskt kan ha för effekter.

Exakt. Det verkar vara policy mot att nämna enskillda preparat, men två av dom klassika, mest vanliga injicerbara medicinerna för steroid-apor har används på prov som kontraceptiv för män. Båda stänger av i princip all spermieproduktion redan efter 2 veckor. Testosteronet ska vara helt utraderat produktionsmässigt efter 8 veckor (har jag för mig att det var) men i princip redan efter 3-4 veckor. Och som sagt, det är _låångt_ ifrån gram-doser det handlar om.

Anledningen till att man inte kommit längre än man gjort är dessutom intressant nog att man tycker att biverkningarna av bruket är för stora för män i den ålder där det är relevant och intressant. Vanligt naturligt (som någon sa) testosteron i för en steroidmissbrukare mycket låga doser ger alltså för stora biverkningar för att kunna användas som preventivmedel för män. Jag har för mig att biverkningarn som nämdes var depressioner, impulskontroll och gynekomasti. Surprise surprise.

Bolio
2006-02-23, 12:34
Vanligt naturligt (som någon sa) testosteron i för en steroidmissbrukare mycket låga doser ger alltså för stora biverkningar för att kunna användas som preventivmedel för män. Jag har för mig att biverkningarn som nämdes var depressioner, impulskontroll och gynekomasti. Surprise surprise.

Varför har inte jag fått några sådana biverkningar då? Och varför går inte varannan byggare runt och är deppig och slår ihjäl folk?

jwzrd
2006-02-23, 12:59
Varför har inte jag fått några sådana biverkningar då? Och varför går inte varannan byggare runt och är deppig och slår ihjäl folk?

I ditt fall har du nog en hyffsat psykisk störning som du dock själv verkar tycka är ball. Annars tror jag nog att du hittar ganska många byggare som kör AAS som också lider av depression i olika grad.

Vad tror du man hittar om man skulle utföra obduktioner på unga män som begått självmord, dött av misshandel eller ta dopingprov på våldsbrottslingar? Hur stor andel av dom alla tror du kommer att testa positivt jämfört med andra?

Börje H
2006-02-23, 13:01
Varför har inte jag fått några sådana biverkningar då? Och varför går inte varannan byggare runt och är deppig och slår ihjäl folk?
Just wait and see...
Jag blir så djävla trött på sånna som kommer med dessa typer av argument. Naturligtvis är de individuella skillnaderana stora vad gäller bieffekter. Samma sak gäller ju vilket läkemedel som helst. Inte är det alla som får gastrointestinala besvär av acetylsalicylsyra-preparat, men många är det. Stora variationer förekommer naturligtvis men det finns inget sätt att veta om man kommer att drabbas eller inte. Själva grejen är ju att det är precis "garage-trimmning" det handlar om. Det finns ju inga som helst studier genomförda på stora populationer och AAS, alltså med bb-doser. Rent kliniskt är det ju ingen som helst svårighet att dra slutsatserna. Det är ju bara att snacka med 20 st valfria byggarrävar från 80-talet och höra efter hur de mår. Naturligvis finns de de som inte upplever stora symptom, men troligen de flesta. Och kom ihåg att då har de kanske inte kurat på 20 år och inte ens i stora doser. Och argumenetet att det är ett "naturligt" ämne är ju befängt. Ett helt främmande ämne som tillförs kroppen kan ju tas omhand och oskadliggöras av kroppen, men kroppsegna substanser, speciellt hormoner, påverkar hela kroppen för lång tid framöver. "Det finns många på Powerboard som läser alla forskningsrapporter..." Tillåt mig :laugh: Om de gjorde det och förstod vad de läste skulle de inte hålla på.

Nitrometan
2006-02-23, 13:03
Varför har inte jag fått några sådana biverkningar då? Och varför går inte varannan byggare runt och är deppig och slår ihjäl folk?
Biverkningar drabbar sällan alla. Man brukar räkna biverkningar i hur många per 100 som drabbas, hur många per 1000 som drabbas, hur många per 10000 som drabbas och så vidare. Och sen väger man hur allvarliga biverkningarna är och jämför dem med hur allvarlig sjukdomen det hjälper mot är, respektive hur bra den hjälper.

Ett exempel på hur det kan se ut:
4. EVENTUELLA BIVERKNINGAR
Liksom alla läkemedel kan Testogel ha biverkningar.
De vanligaste biverkningarna (förekommer hos ca 1 av 10 användare) är:
hudreaktioner på appliceringsstället såsom irritation, akne och torr hud.
Biverkningar som kan förekomma hos ca 1 till 10 av 100 användare är:
huvudvärk, håravfall, smärtande spända eller förstorade bröstkörtlar, prostataförändringar, diarré, yrsel, högt blodtryck, humörsvängningar, minnesstörningar, förändrade laboratorievärden (ökning av antalet röda blodkroppar, blodfetter), överkänslig hud och stickningar i huden.
Andra biverkningar som har observerats vid behandling med testosteron som givits via munnen eller som injektion är: prostataförstoring, och utveckling av tidigare ej symtomgivande prostatacancer, urinstopp, klåda över hela kroppen, rodnad i ansikte och nacke, illamående, gulsot, ökad sexlust, depression, nervositet, muskelvärk, elektrolytförändringar (förändrad vätskebalans), minskning av antalet spermier och ihållande, frekventa erektioner.
Vissa biverkningar såsom irritation, nervositet, viktökning och ihållande eller frekventa erektioner kan vara tecken på en för kraftig effekt av läkemedelet. Dessa ska rapporteras till läkaren så att han/hon kan justera den dagliga dosen av Testogel.
Då detta preparat innehåller alkohol kan det ge upphov till torr hud och hudirritation.
Om du observerar en eller flera biverkningar som inte nämns i denna bipacksedel tala om det för din läkare eller farmaceut.

Metal_boy_
2006-02-23, 13:04
Varför har inte jag fått några sådana biverkningar då? Och varför går inte varannan byggare runt och är deppig och slår ihjäl folk?


Precis, det är det jag med syftar på. Bara för att det är olagligt på slappa grunder, innebär inte det att det är dåligt.

Att legalisera AAS skulle innebära mer information och bättre grejer. Det är DET som skulle få bort eventuella skador då isf. Tror jag.

Bolio
2006-02-23, 13:05
I ditt fall har du nog en hyffsat psykisk störning som du dock själv verkar tycka är ball. Annars tror jag nog att du hittar ganska många byggare som kör AAS som också lider av depression i olika grad.

Vad tror du man hittar om man skulle utföra obduktioner på unga män som begått självmord, dött av misshandel eller ta dopingprov på våldsbrottslingar? Hur stor andel av dom alla tror du kommer att testa positivt jämfört med andra?

Och det måste naturligtvis enbart bero på att det var steroidernas fel? Alltså, visst kan man bli deppig av steroider. Jag menar, jag mår så JÄVLA bra nu när jag är av (helt nedstängd just nu, on my way up). Jag sover bättre och vaknar ut HELT utvilad. Det är hur skönt som helst. Men inte fan fick jag någon hemsk depression eller mådde hemskt dåligt när jag var på. Jag kunde hantera skiten. Faktiskt! Min poäng är inte att man inte blir deppig eller får ångest eller vad fan som helst, min poäng är att ni ÖVERDRIVER. Eller så är det bara jag som har en "allvarlig psykisk störning" som du säger, men jag känner VERKLIGEN inte av att det ska vara så himla farligt, och ändå ligger jag på riktigt låga doser jämfört med byggarna. Med det resonemanget borde Coleman & hans vänner gå runt och vara mentala offer.

Jag TROR att det är väldigt överdrivet. Sen tror jag att det är VÄLDIGT mycket placebo med i bilden. De som "vet" att man "ska" bli deppig efter en kur kommer också bli det. Jag som inte tror på det blir inte det.

Nitrometan
2006-02-23, 13:10
Just wait and see...

Rent kliniskt är det ju ingen som helst svårighet att dra slutsatserna. Det är ju bara att snacka med 20 st valfria byggarrävar från 80-talet och höra efter hur de mår. Naturligvis finns de de som inte upplever stora symptom, men troligen de flesta. Och kom ihåg att då har de kanske inte kurat på 20 år och inte ens i stora doser.
Det finns en undersökning gjord i Finland. Den tar inte upp doser eller kurer, men om man utgår från att de undersökta använde prepp nån gång under sin aktiva tid blir den intresssant. Där undersökte man vad som hade hänt med de duktiga kraftsportare Finland hade under 80-talet. Kastare av olika slag, tyngdlyftare, styrkelyftare, såna typer... Större delen av dem var döda. Av de som fanns kvar hade många missbruksproblem.

De som hade dött hade till största delen gjort det våldsamt. Fyllebråk, självmord, fyllekörningar.

Och ja, det finns ett säkerställt samband mellan steroider och andra missbruk (därmed inte sagt att alla som preppar också knarkar).

jwzrd
2006-02-23, 13:11
Precis, det är det jag med syftar på. Bara för att det är olagligt på slappa grunder, innebär inte det att det är dåligt.

Att legalisera AAS skulle innebära mer information och bättre grejer. Det är DET som skulle få bort eventuella skador då isf. Tror jag.

Men fan vilken skit du snackar. Blir morfin mindre farligt för att det inte är narkotikaklassat? Ketamin då? Insulin? Blir insulin mindre farligt för att du injicerar det din dumme fan?

Jay-Z
2006-02-23, 13:13
Metal: Var inte du jävligt anti AAS för en tid sedan? Vad har hänt för att du ska ha fått liberalfnatt?

jwzrd
2006-02-23, 13:13
Och det måste naturligtvis enbart bero på att det var steroidernas fel? Alltså, visst kan man bli deppig av steroider. Jag menar, jag mår så JÄVLA bra nu när jag är av (helt nedstängd just nu, on my way up). Jag sover bättre och vaknar ut HELT utvilad. Det är hur skönt som helst. Men inte fan fick jag någon hemsk depression eller mådde hemskt dåligt när jag var på. Jag kunde hantera skiten. Faktiskt! Min poäng är inte att man inte blir deppig eller får ångest eller vad fan som helst, min poäng är att ni ÖVERDRIVER. Eller så är det bara jag som har en "allvarlig psykisk störning" som du säger, men jag känner VERKLIGEN inte av att det ska vara så himla farligt, och ändå ligger jag på riktigt låga doser jämfört med byggarna. Med det resonemanget borde Coleman & hans vänner gå runt och vara mentala offer.

Jag TROR att det är väldigt överdrivet. Sen tror jag att det är VÄLDIGT mycket placebo med i bilden. De som "vet" att man "ska" bli deppig efter en kur kommer också bli det. Jag som inte tror på det blir inte det.

Det handlar om referensramar. Du tycker att det är ballt att folk blir rädda för dig och att få känna sig som en paria.

Var i tråden är överdrifterna?

Vet du hur bra Coleman och hans vänner mår? Av alla som använder steroider, hur många är lika bra som Coleman? Varför ser fördelningen ut så?

Nitrometan
2006-02-23, 13:18
Vad tror du man hittar om man skulle utföra obduktioner på unga män som begått självmord, dött av misshandel eller ta dopingprov på våldsbrottslingar? Hur stor andel av dom alla tror du kommer att testa positivt jämfört med andra?
Det gör man och det gör man.

Man obducerar dem alltså. Och om läkaren är intresserad så tar man ett dopingprov. Och då är de ofta positiva. Anledningen till att det ofta inte tas är att läkaren tycker att dödsorsaken är klar (det var inte preppen som dödade honom, det var de 28 bajonetthuggen i lungorna).

Sen är det en intressant följd av den bristande impulskontrollen och ökade aggresiviteten att en våldsverkare som är påverkad av steroider hugger/slår fler gånger (10-100 gånger fler knivstick) än de våldsverkare som inte är det.

hahavaffan
2006-02-23, 13:19
Men fan vilken skit du snackar. Blir morfin mindre farligt för att det inte är narkotikaklassat? Ketamin då? Insulin? Blir insulin mindre farligt för att du injicerar det din dumme fan?Taskigt påhopp :(

jwzrd
2006-02-23, 13:21
Det gör man och det gör man.

Man obducerar dem alltså. Och om läkaren är intresserad så tar man ett dopingprov. Och då är de ofta positiva. Anledningen till att det ofta inte tas är att läkaren tycker att dödsorsaken är klar (det var inte preppen som dödade honom, det var de 28 bajonetthuggen i lungorna).

Sen är det en intressant följd av den bristande impulskontrollen och ökade aggresiviteten att en våldsverkare som är påverkad av steroider hugger/slår fler gånger (10-100 gånger fler knivstick) än de våldsverkare som inte är det.

Det är ju just det som är grejen. Man dör inte av den akuta effekten steroider har utan hur dom påverkar levnadsmönstret.

Nitrometan
2006-02-23, 13:22
Med det resonemanget borde Coleman & hans vänner gå runt och vara mentala offer.
Tja, det finns väl en och annan proffsbyggare som har fått spel och pryglat upp nån? (flickvän, fru, åskådare, gymmare??)

Craig Titus är åtalad för mord.

Bertil Fox sitter inne för mord.

Sen finns det ett helt gäng som inte kommer upp till proffsnivån, en del av dem för att de inte klarade av biverkningarna.

Bolio
2006-02-23, 13:24
Det handlar om referensramar. Du tycker att det är ballt att folk blir rädda för dig och att få känna sig som en paria.

Var i tråden är överdrifterna?

Vet du hur bra Coleman och hans vänner mår? Av alla som använder steroider, hur många är lika bra som Coleman? Varför ser fördelningen ut så?

Kom igen, tycker jag att det är ballt att folk blir rädda för mig? Ingen blir rädd för mig. Det där är bara JävligtTöntigt(tm) av dig.

Grejen är att jag inte tror att depressioner är så himla strikt bundna till signalsubstanser eller hormoner (som i sin tur inverkar på signalsubstanser). Jag tror att det är mer kognitivt än kemiskt.

Nitrometan
2006-02-23, 13:24
Det är ju just det som är grejen. Man dör inte av den akuta effekten steroider har utan hur dom påverkar levnadsmönstret.
Jag känner faktiskt till ett fall där en lyftare har dött som en direkt följd av sitt kurande. Tyvärr finns det vissa personliga skäl som förhindrar mig att säga mer. :( Ett rent för sorgligt fall.

Men det kan hända iaf. Även om det är ovanligt.

Men som du säger. De mentala effekterna av att bada hjärnan i storra mängder hormoner påverkar de val som prepparen gör i livet.

jwzrd
2006-02-23, 13:26
Jag känner faktiskt till ett fall där en lyftare har dött som en direkt följd av sitt kurande. Tyvärr finns det vissa personliga skäl som förhindrar mig att säga mer. :( Ett rent för sorgligt fall.

Men det kan hända iaf. Även om det är ovanligt.

Men som du säger. De mentala effekterna av att bada hjärnan i storra mängder hormoner påverkar de val som prepparen gör i livet.

Det jag menar är att du inte kommer att hitta någon som dött av en överdos eller förgiftats av AAS. Däremot kommer du att hitta många som dött av hjärtinfarkter, blodproppar, hjärnblödningar, självmord, mord osv.

Bolio
2006-02-23, 13:28
Tja, det finns väl en och annan proffsbyggare som har fått spel och pryglat upp nån? (flickvän, fru, åskådare, gymmare??)

Craig Titus är åtalad för mord.

Bertil Fox sitter inne för mord.

Sen finns det ett helt gäng som inte kommer upp till proffsnivån, en del av dem för att de inte klarade av biverkningarna.

Craig Titus har också dealat extacy. Du tror alltså att det finns en korrelation mellan steroidbruk och mord? Jag tror inte det. Jag tror inte att man blir så våldsamt aggressiv enbart av steroider att man går och mördar folk. Jag tror att Craig Titus - om han nu är skyldig, vilket jag inte tror - skulle ha gjort samma handling tusen gånger om även ifall han itne hade kurat.

jwzrd
2006-02-23, 13:34
Craig Titus har också dealat extacy. Du tror alltså att det finns en korrelation mellan steroidbruk och mord? Jag tror inte det. Jag tror inte att man blir så våldsamt aggressiv enbart av steroider att man går och mördar folk. Jag tror att Craig Titus - om han nu är skyldig, vilket jag inte tror - skulle ha gjort samma handling tusen gånger om även ifall han itne hade kurat.

Grejen är att det finns en koppling mellan steroidmissbruk och problem med impulskontroll. Därför ser man en högre andel våldsbrott och självmord t ex bland steroidmissbrukare.

Tråden känns lite märklig nu också eftersom din linje (och Metal_boys) verkar vara att, eftersom ni inte har läst något om det så finns det heller inget att läsa om det. Ni har inte hört talas om forskningen, därför finns den inte. Vad säger Nietzche om det bolio?

Nitrometan
2006-02-23, 13:34
Craig Titus har också dealat extacy. Du tror alltså att det finns en korrelation mellan steroidbruk och mord? Jag tror inte det. Jag tror inte att man blir så våldsamt aggressiv enbart av steroider att man går och mördar folk. Jag tror att Craig Titus - om han nu är skyldig, vilket jag inte tror - skulle ha gjort samma handling tusen gånger om även ifall han itne hade kurat.
Jag vet. Det går inte att diskutera med folk som är religiösa.

Folk som missbrukar steroider använder i högre grad andra droger än folk som inte missbrukar steroider.

Steroider minskar impulskontrollen och ökar en eller två av de olika typerna av aggresivitet. Det kan leda till ökad våldsamhet. Observera kan.

Kolla på Medline får du se.

Sen är många gånger de som använder prepp inte några "snälla pojkar" från början. Vad händer om du häller sprit, prepp, affe, koks och annat kul i en snubbe som har dåligt ölsinne?

I vilket fall som helst var Craig med om att tända på bilen med liket i. Jag tror att han var mer inblandad än så, men det lär visa sig så småningom.

Grahn
2006-02-23, 13:37
Bolio, ditt handlande styrs inte enbart av hormoner eller signalsubstanser utan det är givetvis summan av de påverkande faktorerna. Men tycker du den generelle AASbrukaren är en stabil person utan problem som troligen hanterar denna extra påverkan lika bra eller kanske bättre än andra?
För mig vore det mycket märkligt, den sortens person skulle inte lockas av AAS....

Bolio
2006-02-23, 13:38
Grejen är att det finns en koppling mellan steroidmissbruk och problem med impulskontroll. Därför ser man en högre andel våldsbrott och självmord t ex bland steroidmissbrukare.

Tråden känns lite märklig nu också eftersom din linje (och Metal_boys) verkar vara att, eftersom ni inte har läst något om det så finns det heller inget att läsa om det. Ni har inte hört talas om forskningen, därför finns den inte. Vad säger Nietzche om det bolio?

Vem är det som är impulsproblem sötnos? Varför blir du så arg att du måste kalla Metal_boy för "dumme fan" och helt oprovocerat hoppa på stackars Nietzsche? :)

Vad säger forskningen då? Visa mig.

mini
2006-02-23, 13:39
Grejen är att jag inte tror att depressioner är så himla strikt bundna till signalsubstanser eller hormoner (som i sin tur inverkar på signalsubstanser). Jag tror att det är mer kognitivt än kemiskt.
Bara för att det (möjligen) är mer kognitivt innebär det ju inte att det inte alls är kemiskt?

Bolio
2006-02-23, 13:40
Folk som missbrukar steroider använder i högre grad andra droger än folk som inte missbrukar steroider.

Steroider minskar impulskontrollen och ökar en eller två av de olika typerna av aggresivitet. Det kan leda till ökad våldsamhet. Observera kan.

Kolla på Medline får du se.

Jag behöver inte. Jag känner ju själv. Grejen är såhär, era argument är baserade på vad steroiderna i relation till ANDRA saker KAN åstadkomma. ALLT är ju potentiellt farligt.

Grahn
2006-02-23, 13:41
Vem är det som är impulsproblem sötnos? Varför blir du så arg att du måste kalla Metal_boy för "dumme fan" och helt oprovocerat hoppa på stackars Nietzsche? :)


Fast du måste erkänna att det är lite småskönt att läsa inlägg som argumenterar emot AASliberalism medans det känns som om skribenten själv har ett 24/7 roidrage. :D

jwzrd
2006-02-23, 13:42
Vem är det som är impulsproblem sötnos? Varför blir du så arg att du måste kalla Metal_boy för "dumme fan" och helt oprovocerat hoppa på stackars Nietzsche? :)

Vad säger forskningen då? Visa mig.

Min impulskontroll är inte den bästa helt klart :)

Du kan väl söka själv. Herr Tiblin (svensk) har gjort ett omfattande arbete.

Grahn
2006-02-23, 13:42
Jag behöver inte. Jag känner ju själv. Grejen är såhär, era argument är baserade på vad steroiderna i relation till ANDRA saker KAN åstadkomma. ALLT är ju potentiellt farligt.

Lite som att säga att fallskärmshoppning bara är farligt i kombination med en planet att landa på....

Bolio
2006-02-23, 13:43
Bolio, ditt handlande styrs inte enbart av hormoner eller signalsubstanser utan det är givetvis summan av de påverkande faktorerna. Men tycker du den generelle AASbrukaren är en stabil person utan problem som troligen hanterar denna extra påverkan lika bra eller kanske bättre än andra?
För mig vore det mycket märkligt, den sortens person skulle inte lockas av AAS....

Jag är stabil. Märkligt då att jag lockas av AAS! Nå, hursomhelst spelar det INGEN roll hur "den generelle AAS-brukaren" är. Hur är den generelle byggaren liksom? Korkad idiot. Ifall forskare på Karolinska Institutet hade börjat kura istället för dagens byggare och gangsterfjortisar, tror ni att läget hade varit detsamma då?

Grahn
2006-02-23, 13:45
Jag är stabil. Märkligt då att jag lockas av AAS! Nå, hursomhelst spelar det INGEN roll hur "den generelle AAS-brukaren" är. Hur är den generelle byggaren liksom? Korkad idiot. Ifall forskare på Karolinska Institutet hade börjat kura istället för dagens byggare och gangsterfjortisar, tror ni att läget hade varit detsamma då?

Tja jag är 100% säker på att om man väljer ut 100 slumpmässiga kandidater och gör ett test med AAS så kan man säkert notera mindre psykiska problem än om man plockar 100 som tar det frivilligt.

Berenger
2006-02-23, 13:45
Lite som att säga att fallskärmshoppning bara är farligt i kombination med en planet att landa på....ganska dåligt exempel faktist!
snarare ;lite som att säga att fallskärmshoppning bara är farligt i kombination med heroin.
förstår du skillnaden?

Grahn
2006-02-23, 13:46
ganska dåligt exempel faktist!
snarare ;lite som att säga att fallskärmshoppning bara är farligt i kombination med heroin.
förstår du skillnaden?

Det vore ju en lögn fallskärmshoppning är farligt utan heroin.

Nitrometan
2006-02-23, 13:47
Lite som att säga att fallskärmshoppning bara är farligt i kombination med en planet att landa på....
Det är inte fallet som är farligt. Det är den plötsliga landningen.

Sen finns det säkert anledningar till jwzrd:s bristande impulskontroll. Felaktig potträning? Historisk belastning av kemiska substanser? Hans mamma tappade honom med huvudet före i badrummets hårda golv när han var 3? Inte vet jag, men jag är säker på att det finns en eller flera anledningar.

Bolio
2006-02-23, 13:47
Bara för att det (möjligen) är mer kognitivt innebär det ju inte att det inte alls är kemiskt?

Det har jag inte sagt heller.

Bolio
2006-02-23, 13:48
Fast du måste erkänna att det är lite småskönt att läsa inlägg som argumenterar emot AASliberalism medans det känns som om skribenten själv har ett 24/7 roidrage. :D

Ja, det är klart. Jag tycker faktiskt om jwzrd, även fast han är lite töntig ibland. När jag tänker efter hör han till mina absoluta favoriter här dessutom. :)

(Inte att förglömma hur mycket tips och hjälp jag har fått från honom kring roids och mina kurer. :D)

Bolio
2006-02-23, 13:50
Min impulskontroll är inte den bästa helt klart :)

Du kan väl söka själv. Herr Tiblin (svensk) har gjort ett omfattande arbete.

Orka! Jag pallar inte googla. Googla på Herr Mahmudsson (somalier), han har gjort ett omfattande arbete om hur steroider är bra för ens Nietzsche-läsning i ett långtidsperspektiv.

Show me the facts son!

Nitrometan
2006-02-23, 13:50
Det vore ju en lögn fallskärmshoppning är farligt utan heroin.
Ja. Ingen har dött av fallskärmshoppning. Fallskärmshoppare är fina människor. Det är olyckliga omständigheter vid deras återanträde på jordytan som har dödat eller skadat dem. Det har inget som helst samband med deras fallskärmshoppning. Jag har inte hört talas om nån forskning som kan visa att fallskärmshoppning skulle vara farligt så länge man vet vad man gör.

Jag känner att det är helt ofarligt.

Bolio
2006-02-23, 13:51
Lite som att säga att fallskärmshoppning bara är farligt i kombination med en planet att landa på....

Det är sant ju. :)

Bolio
2006-02-23, 13:51
Äh, ni är bara bittra för att vi dopade människor har mindre pungkulor än er och att det i sin tur framhäver penisen visuellt, så att den ser större ut. Lägg ner bitterheten.

Grahn
2006-02-23, 13:52
Ja. Ingen har dött av fallskärmshoppning. Fallskärmshoppare är fina människor. Det är olyckliga omständigheter vid deras återanträde på jordytan som har dödat eller skadat dem. Det har inget som helst samband med deras fallskärmshoppning. Jag har inte hört talas om nån forskning som kan visa att fallskärmshoppning skulle vara farligt så länge man vet vad man gör.

Jag känner att det är helt ofarligt.

:laugh: :bow:

Fan skön humor du har.

jwzrd
2006-02-23, 13:53
Fast du måste erkänna att det är lite småskönt att läsa inlägg som argumenterar emot AASliberalism medans det känns som om skribenten själv har ett 24/7 roidrage. :D

:D

Nitrometan
2006-02-23, 13:53
Äh, ni är bara bittra för att vi dopade människor har mindre pungkulor än er och att det i sin tur framhäver penisen visuellt, så att den ser större ut. Lägg ner bitterheten.
Okej. Då lägger jag ner. :booty:

Metal_boy_
2006-02-23, 14:00
Men fan vilken skit du snackar. Blir morfin mindre farligt för att det inte är narkotikaklassat? Ketamin då? Insulin? Blir insulin mindre farligt för att du injicerar det din dumme fan?


Snackar du om idiot? Blir det samma sak tvärtom då ditt nöt? Är det automatiskt livsfarligt bara för att det är olagligt? Det var det jag syftade på ditt avdankade mongo.

jwzrd
2006-02-23, 14:02
Snackar du om idiot? Blir det samma sak tvärtom då ditt nöt? Är det automatiskt livsfarligt bara för att det är olagligt? Det var det jag syftade på ditt avdankade mongo.

Nej men det finns en anledning till att man inte vill att Plucke och Berra trycker i sig receptbelagda mediciner helt utan en aning om biverkningar, "verkningar", inbördes påverkan mellan medicinerna, akuta effekter och långtida effekter.

Bolio
2006-02-23, 14:25
Nej men det finns en anledning till att man inte vill att Plucke och Berra trycker i sig receptbelagda mediciner helt utan en aning om biverkningar, "verkningar", inbördes påverkan mellan medicinerna, akuta effekter och långtida effekter.

Är det inte dags att du Kammar Dig(tm) och ber om ursäkt till Metal_boy för ditt odrägliga uppförande unge man?

Metal_boy, ifall jag var du skulle jag ALDRIG ha accepterat sådant beteende. Man ska inte vara rädd för att använda vapen mot skumma typer här på forumen!!!!!!!!!!!!!!

Bolio
2006-02-23, 14:25
Nej men det finns en anledning

Moralism. :sleep:

Nitrometan
2006-02-23, 14:29
Moralism. :sleep:
Kanske samma moralism som gör att det är förbjudet med flertalet droger?

jwzrd
2006-02-23, 14:30
Moralism. :sleep:

Om ditt alternativ är ett accepterande sådant snarare än fördömande så har du väl överseende med min moralism? Eller är du en moralist själv?

Berenger
2006-02-23, 14:32
Det vore ju en lögn fallskärmshoppning är farligt utan heroin.precis! med andra ord förstod du inte.. marken man möter hör till fallskärmshoppning men inte heroin. det är klart att man kan skada sig av enbart "fallskärmshoppning" men att andra droger hör till är fel, det är klart att det förekommer, precis som det förekommer att en jurist tar sig en lina.
jag känner personligen killar som tar båda, men det har inte med AAS att göra, snarare är det djupt rotade psykiska demoner som utvecklades först.
det är oftast dessa som hamnar på obduktionsbordet, nämnt innan.
steroider är olagligt och därför finns det ett stort mörkertal, ingen känner till männen som levt ett lång och lyckligt liv, med barn och utan misshandeldom.
att det finns allvarliga risker borde alla förstå vid det här laget. är det värt det? för många är det just det. är det så farligt som masshysterin vill få det att framstå; nej.

Metal_boy_
2006-02-23, 14:35
Nej men det finns en anledning till att man inte vill att Plucke och Berra trycker i sig receptbelagda mediciner helt utan en aning om biverkningar, "verkningar", inbördes påverkan mellan medicinerna, akuta effekter och långtida effekter.


Ja? Det är den anledningen vi ifrågasätter här.

Legalisering säger jag, så Plucke och Berra kan få lite info och bättre prylar.

jwzrd
2006-02-23, 14:36
precis! med andra ord förstod du inte.. marken man möter hör till fallskärmshoppning men inte heroin. det är klart att man kan skada sig av enbart "fallskärmshoppning" men att andra droger hör till är fel, det är klart att det förekommer, precis som det förekommer att en jurist tar sig en lina.
jag känner personligen killar som tar båda, men det har inte med AAS att göra, snarare är det djupt rotade psykiska demoner som utvecklades först.
det är oftast dessa som hamnar på obduktionsbordet, nämnt innan.
steroider är olagligt och därför finns det ett stort mörkertal, ingen känner till männen som levt ett lång och lyckligt liv, med barn och utan misshandeldom.
att det finns allvarliga risker borde alla förstå vid det här laget. är det värt det? för många är det just det. är det så farligt som masshysterin vill få det att framstå; nej.

Grejen är ju att du drar enstaka fall och tycker att det visar något. bolio tycker att "vi" drar enstaka fall för att visa något. Realiteten är den att det finns en JÄVLA massa kids som missbrukar AAS, snudd på ingen som blir bättre av det, en JÄVLA massa våldsbrott (inklusive självmord) där man vid obduktion hittat AAS. Det är inte enstaka fall, det är väldigt många fall.

Ingen här tror att någon blir seriemördare av att svälja en handfull dianabol-tabbar, ingen här tror (inte ärligt iallafall) att någon kan missbruka AAS i 20 år utan att lida biverkningar.

Metal_boy_
2006-02-23, 14:38
Är det inte dags att du Kammar Dig(tm) och ber om ursäkt till Metal_boy för ditt odrägliga uppförande unge man?

Metal_boy, ifall jag var du skulle jag ALDRIG ha accepterat sådant beteende. Man ska inte vara rädd för att använda vapen mot skumma typer här på forumen!!!!!!!!!!!!!!


:laugh:

Grahn
2006-02-23, 14:38
Berenger, eller så förstod inte du?

Berenger
2006-02-23, 14:42
Grejen är ju att du drar enstaka fall och tycker att det visar något. bolio tycker att "vi" drar enstaka fall för att visa något. Realiteten är den att det finns en JÄVLA massa kids som missbrukar AAS, snudd på ingen som blir bättre av det, en JÄVLA massa våldsbrott (inklusive självmord) där man vid obduktion hittat AAS. Det är inte enstaka fall, det är väldigt många fall.

Ingen här tror att någon blir seriemördare av att svälja en handfull dianabol-tabbar, ingen här tror (inte ärligt iallafall) att någon kan missbruka AAS i 20 år utan att lida biverkningar.du har rätt i allt du skriver, men jag hänvisar till vad mediahysterin blåser upp. det finns människor som t.ex tror att man kommer dö av en direkt följd av det, att man kommer slå slint etc.

jwzrd
2006-02-23, 14:43
Ja? Det är den anledningen vi ifrågasätter här.

Legalisering säger jag, så Plucke och Berra kan få lite info och bättre prylar.

Av alla steroider så är testosteron antagligen den med minst biverkningar (naturligtvis dosbereonde), men den har trots det allvarliga biverkningar vid höga doser och/eller långvarigt bruk. DET är vad vi pratar om här. Det farliga ligger inte i att steroiderna i sig är giftiga (alltså har en akut effekt på dig som är direkt farlig - även om nästan alla orala beredningar är det), utan att påverkan dom har på din kropp via din kropps helt naturliga mekanismer - är det.

Det är inte akut farligt för dig att tvingas jobba med en allt för stor arbetsbörda eller med arbetskamrater som gör allt för att du ska lida. Men i längden kommer nästan vem som helst att knäckas av det. Det finns ingen olaligt i att ta åt sig/få för mycket att göra på jobbet. Jag inser att du aldrig någonsin kommer att förstår nyanserna men.. någon annan kanske gör det.

Sen fattar jag inte vad det är för information du väntar dig ska komma ut om AAS plötsligt blev "lagliga". Allt jag säger här tar du som skrämselpropaganda. Jag hittar inte på ett ord av det jag säger, det här är inte mina åsikter. Mina helt personliga åsikter i frågan är: vaffan, gör vad du vill med din kropp. Vill du skära pucken av dig: gör det. Vill du köra heroin: gör det. Vill du kura: gör det, jag skiter i vilket. MEN påstå inte att: 1) det saknar eller har försvinnande få/små biverkningar, 2) det borde legaliseras av den anledningen, 3) om det legaliseras så försvinner dom få och små biverkningarna eftersom "vetenskapen" magiskt trollar bort något man inte lyckats trolla bort på 50 år samtidigt som det magiskt uppkommer information i ämnet som ingen känner idag.

Det är en myt att det inte finns forskning på AAS, det finns MYCKET forskning på AAS. Du kan dessutom slå dig i backen på att det forkas för brinnande livet i USA just nu där du har feta lobbygrupper som försöker få steroider att (för)bli lagliga.

Berenger
2006-02-23, 14:45
Berenger, eller så förstod inte du?herregud människa, läs en gång till då! jag kanske inte förstår hur du tänker men vad du skrev var för mig inga problem att greppa.

jwzrd
2006-02-23, 14:46
du har rätt i allt du skriver, men jag hänvisar till vad mediahysterin blåser upp. det finns människor som t.ex tror att man kommer dö av en direkt följd av det, att man kommer slå slint etc.

Visst, men som jag raljerade tidigare, aftonbladet och annan pop-media är ingenting man ska lita på. Vill du veta hur "vetenskapen" ställer sig till det hela, eller vad man vet inom forskningsvärden så finns det en hel del att läsa. King Grub postade en URL i någon tråd (den här?).

Mig stör det inte (mer än vanligt) att folk har en felaktig uppfattning av vad steroider är och vad som händer folk som äter det. Det är jobbigt att sitta vid lunchbordet och höra talas om kvinnor som får klittor stora som varmkorvar och skäggväxt över en natt, men varför stör det dig? Dom tror ju att muskler gör dig långsam, att sprit är ofarligt och att protein är doping (säkerligen) också.

Grahn
2006-02-23, 14:49
herregud människa, läs en gång till då! jag kanske inte förstår hur du tänker men vad du skrev var för mig inga problem att greppa.

Lustig inställning för en person som hävdar att jag inte förstår vad jag skriver.

jwzrd
2006-02-23, 14:50
Lustig inställning för en person som hävdar att jag inte förstår vad jag skriver.

Hur är det med roidragen och impulskontrollen Grahn?

Berenger
2006-02-23, 15:01
Visst, men som jag raljerade tidigare, aftonbladet och annan pop-media är ingenting man ska lita på. Vill du veta hur "vetenskapen" ställer sig till det hela, eller vad man vet inom forskningsvärden så finns det en hel del att läsa. King Grub postade en URL i någon tråd (den här?).

Mig stör det inte (mer än vanligt) att folk har en felaktig uppfattning av vad steroider är och vad som händer folk som äter det. Det är jobbigt att sitta vid lunchbordet och höra talas om kvinnor som får klittor stora som varmkorvar och skäggväxt över en natt, men varför stör det dig? Dom tror ju att muskler gör dig långsam, att sprit är ofarligt och att protein är doping (säkerligen) också.stör mig inte så farligt mycket faktist.. bara lite utråkad på jobbet och då brukar det vara ganska underhållande att sätta sig in i något sånt här..
nu ska jag iväg och sätta i mig lite doping... proteiner i form av kvarg

Lizard
2006-02-23, 15:20
Jag försökte förklara mig lite till Lizard i ett PM, men hans inbox är full.

Jag känner till hur pass invecklad det systemet i sig är, när man börjar titta på hur andra system interagerar så inser man snabbt hur pass komplicerat och komplext det är. Jag är medveten om det och när jag påstår att jag kan nånting i ämnet så är det den typen av kunskap jag pratar om. Min kunskap kommer inte ifrån att sitta och onna till Plucke och Berras bulkkurer på powerboard.
Jag menade inte att vara sarkastisk; det var bara ett dramatiserat sätt att komma in i debatten med min förra inledning. Och jag tror att du kan mer om AAS än jag kan.
I övrigt tycker jag som du och du utrycker dig på ett sådant vis i den här debatten att jag intet har att tillägga. *kissass*

Lizard

zoltan_hellhound
2006-02-23, 15:40
Snackar du om idiot? Blir det samma sak tvärtom då ditt nöt? Är det automatiskt livsfarligt bara för att det är olagligt? Det var det jag syftade på ditt avdankade mongo.
Om någon är mongo är det du.Först vara emot och sedan vända på en femöring...Hmm du borde deffa istället för att trycka i dig syntetisk skit

ArnoldOnLehmä
2006-02-23, 17:35
http://www.theync.com/armsvideo.htm

Grahn
2006-02-23, 17:45
Chilla lite med personangreppen omedelbums, tack.

Trance
2006-02-23, 17:57
Precis, det är det jag med syftar på. Bara för att det är olagligt på slappa grunder, innebär inte det att det är dåligt.

Att legalisera AAS skulle innebära mer information och bättre grejer. Det är DET som skulle få bort eventuella skador då isf. Tror jag.

Jag förstår inte vad du menar riktigt. Anser du att de inte skall vara receptbelagda? Isåfall vilka mediciner anser du skall vara det?

Sedan att du tror att en legalisering "skulle få bort eventuella skador" känns lite skrattretande. Men om du vill börja preppa gör det, varför försöka övertala kolo att du gör rätt? Tycker det bara är rätt skabbigt.

zoltan_hellhound
2006-02-24, 14:17
http://www.theync.com/armsvideo.htm

Snarare synthol skit

Bönne
2006-02-24, 14:42
Jag förstår inte vad du menar riktigt. Anser du att de inte skall vara receptbelagda? Isåfall vilka mediciner anser du skall vara det?

Sedan att du tror att en legalisering "skulle få bort eventuella skador" känns lite skrattretande. Men om du vill börja preppa gör det, varför försöka övertala kolo att du gör rätt? Tycker det bara är rätt skabbigt.Du skulle kunna få kontroll över det på ett annat sätt, se till att inte fel ställen tjänade grova pengar på det.

Droger omsätter mest pengar i hela världen efter krig, pengar som hamnar i farliga fickor.

Den organiserade brottsligheten skulle förlora en värdefull produkt och där med makt. Om det skulle vara lagligt skulle fler våga fråga kompetent folk om hjälp, innan det gick för långt. Information (istället för propagande skulle man kunna förse folk med saklig information, vilket fler definitivt skulle ta till sig) och kvalitén skulle höjas. Samt skulle vi spara in ofantliga summor på polisen.

Självklart hade det varit bäst ifall ingen någonsin brukade AAS eller narkotika, men det kommer aldrig hända, att kriminalisera det leder snarare bara till ohälsa i samhället, i form av korruption och splittring av folk.

Grahn
2006-02-24, 14:44
Självklart hade det varit bäst ifall ingen någonsin brukade AAS eller narkotika, men det kommer aldrig hända, att kriminalisera det leder snarare bara till ohälsa i samhället, i form av korruption och splittring av folk.

Den argumentationen kan man ju dra om det mesta som är olagligt, den är lika ihålig då iofs.

Trance
2006-02-24, 14:47
Du skulle kunna få kontroll över det på ett annat sätt, se till att inte fel ställen tjänade grova pengar på det.

Droger omsätter mest pengar i hela världen efter krig, pengar som hamnar i farliga fickor.

Den organiserade brottsligheten skulle förlora en värdefull produkt och där med makt. Om det skulle vara lagligt skulle fler våga fråga kompetent folk om hjälp, innan det gick för långt. Information (istället för propagande skulle man kunna förse folk med saklig information, vilket fler definitivt skulle ta till sig) och kvalitén skulle höjas. Samt skulle vi spara in ofantliga summor på polisen.

Självklart hade det varit bäst ifall ingen någonsin brukade AAS eller narkotika, men det kommer aldrig hända, att kriminalisera det leder snarare bara till ohälsa i samhället, i form av korruption och splittring av folk.

Anser du drogmissbrukare missbrukar droger just för att de inte vågar fråga om kompetent hjälp eller att de skulle sköta sig bättre om drogerna var mycket billigare och lättare att få tag på?

JaggedAxe
2006-02-24, 14:51
Om någon är mongo är det du.Först vara emot och sedan vända på en femöring...Hmm du borde deffa istället för att trycka i dig syntetisk skit

Hhaha.. vilda gräl alá lunar! *popcorn*

jwzrd
2006-02-24, 14:54
Du skulle kunna få kontroll över det på ett annat sätt, se till att inte fel ställen tjänade grova pengar på det.

Droger omsätter mest pengar i hela världen efter krig, pengar som hamnar i farliga fickor.

Den organiserade brottsligheten skulle förlora en värdefull produkt och där med makt. Om det skulle vara lagligt skulle fler våga fråga kompetent folk om hjälp, innan det gick för långt. Information (istället för propagande skulle man kunna förse folk med saklig information, vilket fler definitivt skulle ta till sig) och kvalitén skulle höjas. Samt skulle vi spara in ofantliga summor på polisen.

Självklart hade det varit bäst ifall ingen någonsin brukade AAS eller narkotika, men det kommer aldrig hända, att kriminalisera det leder snarare bara till ohälsa i samhället, i form av korruption och splittring av folk.

Har du några belägg för något av det du säger? Du har en hel del svep-argument med i ditt resonemang:

"Droger omsätter mest pengar i hela världen efter krig, pengar som hamnar i farliga fickor."

Jaha?

"Om det skulle vara lagligt skulle fler våga fråga kompetent folk om hjälp, innan det gick för långt. "

Jaså? På samma sätt som alla rökare och alkisar söker hjälp för sina (miss)bruk och hälsoproblem långt innan det blir försent?

"Information (istället för propagande skulle man kunna förse folk med saklig information, vilket fler definitivt skulle ta till sig) och kvalitén skulle höjas."

Det finns fullt av saklig och korrekt information, problemet är att det finns långt mer felaktig information som sprids av såna som dig Bönne som precis fått upp snoken för att AAS är rätt coolt (för att det är fel/farligt) och sen sprider missinformation. Vilken tråd vad det du tipsade nån kvinna om en "standard-win-kur" som om det fanns: standardkurer, win-kurer, kvinno-kurer eller något sånt.

Den typ av misinformation du pratar om är det som sprids av aftonbladet (exempelvis) på samma sätt som samma grupper även sprider felaktig information om bantning, kost, hälsa, träning och mer eller mindre allting.

"Självklart hade det varit bäst ifall ingen någonsin brukade AAS eller narkotika, men det kommer aldrig hända, att kriminalisera det leder snarare bara till ohälsa i samhället, i form av korruption och splittring av folk."

Åter igen. På vad sätt är det kriminaliseringen som leder till ohälsan? Menar du att man led färre/lindringar biverkningar av AAS på 70-talet då det var lagligt.

Jag vill att du visar grund för det jag ifrågasätter eller åtminstone förklara vad du menar att ditt inlägg egentligen säger för, ärligt talat ser det ut som om allt du säger är:

legalize it!

Samma gamla slitna argument för varför gräs bör rökas av alla, det är ju naturligt så hur kan det vara fel/dåligt?

Principiellt kan jag se en giltighet i att tillåta folk att stoppa i sig precis vad dom vill för att förstöra sina egna liv. Men det faller på att andras liv dras med i samma skit.

Bönne
2006-02-24, 15:10
Har du några belägg för något av det du säger? Du har en hel del svep-argument med i ditt resonemang:

"Droger omsätter mest pengar i hela världen efter krig, pengar som hamnar i farliga fickor."

Jaha?Det handlar om enorma summor, att ta detta i från de kriminella skulle definitivt arbeta för ett bättre samhälle.

"Om det skulle vara lagligt skulle fler våga fråga kompetent folk om hjälp, innan det gick för långt. "

Jaså? På samma sätt som alla rökare och alkisar söker hjälp för sina (miss)bruk och hälsoproblem långt innan det blir försent?Jag tror definitivt att färre hade slutat med sitt drickande och rökande, ifall det inte varit laglit. De skulle inte skyfflas utanför samhället på samma sätt.

"Information (istället för propagande skulle man kunna förse folk med saklig information, vilket fler definitivt skulle ta till sig) och kvalitén skulle höjas."

Det finns fullt av saklig och korrekt information, problemet är att det finns långt mer felaktig information som sprids av såna som dig Bönne som precis fått upp snoken för att AAS är rätt coolt (för att det är fel/farligt) och sen sprider missinformation. Vilken tråd vad det du tipsade nån kvinna om en "standard-win-kur" som om det fanns: standardkurer, win-kurer, kvinno-kurer eller något sånt.För det första var det ett skämt, det vet du.

Sedan så är det knappast saklig information om steroider som sprids.


Den typ av misinformation du pratar om är det som sprids av aftonbladet (exempelvis) på samma sätt som samma grupper även sprider felaktig information om bantning, kost, hälsa, träning och mer eller mindre allting.Anti-kampanjer sprider sällan saklig information.

"Självklart hade det varit bäst ifall ingen någonsin brukade AAS eller narkotika, men det kommer aldrig hända, att kriminalisera det leder snarare bara till ohälsa i samhället, i form av korruption och splittring av folk."

Åter igen. På vad sätt är det kriminaliseringen som leder till ohälsan? Menar du att man led färre/lindringar biverkningar av AAS på 70-talet då det var lagligt.du missade biten där jag skrev; ...i form av....

Jag vill att du visar grund för det jag ifrågasätter eller åtminstone förklara vad du menar att ditt inlägg egentligen säger för, ärligt talat ser det ut som om allt du säger är:Nej, men att försöka få personer att sluta med något igenom att göra det krimminellt funkar inte, vi inkräktar inte tillräckligt på personer privatliv för att det ska funka. Vi bara lämnar över i det i några andras händer.

Anser du drogmissbrukare missbrukar droger just för att de inte vågar fråga om kompetent hjälp eller att de skulle sköta sig bättre om drogerna var mycket billigare och lättare att få tag på?Jag tror fler hade vågat söka hjälpa och fler som faktiskt trott på informationen om substanserna, ifall det inte varit så "ANTI!" från källorna som utgav informationen

Grahn
2006-02-24, 15:12
Jag tror fler hade vågat söka hjälpa och fler som faktiskt trott på informationen om substanserna, ifall det inte varit så "ANTI!" från källorna som utgav informationen

Så de kunniga människor som tycker att du absolut inte ska pyssla med AAS borde vara mindre anti? Skulle de vara liksom lite mysigt småpositiva då eller?

Bönne
2006-02-24, 15:14
Så de kunniga människor som tycker att du absolut inte ska pyssla med AAS borde vara mindre anti? Skulle de vara liksom lite mysigt småpositiva då eller?Absolut inte, men de ska inte bete sig som; www.knarkarbajs.nu

Metal_boy_
2006-02-24, 15:18
Om någon är mongo är det du.Först vara emot och sedan vända på en femöring...Hmm du borde deffa istället för att trycka i dig syntetisk skit


Snackar du om? Bara för att jag själv inte har anledning att använda mig av AAS, så betyder inte det att jag har emot att andra brukar det.

Ja det var länge sedan jag lade upp bilder på min dagsform, men eftersom du smyger in på nätterna och drar av mig täcket så vet ju du hur det ligger till med den biten. :thumbup: Dock så undrar jag varför du snaskar min kotte varje gång? Är du mongosexuell? :confused:

jwzrd
2006-02-24, 15:21
Det handlar om enorma summor, att ta detta i från de kriminella skulle definitivt arbeta för ett bättre samhälle.

Jag tror definitivt att färre hade slutat med sitt drickande och rökande, ifall det inte varit laglit. De skulle inte skyfflas utanför samhället på samma sätt.

För det första var det ett skämt, det vet du.

Sedan så är det knappast saklig information om steroider som sprids.


Anti-kampanjer sprider sällan saklig information.

du missade biten där jag skrev; ...i form av....

Nej, men att försöka få personer att sluta med något igenom att göra det krimminellt funkar inte, vi inkräktar inte tillräckligt på personer privatliv för att det ska funka. Vi bara lämnar över i det i några andras händer.

Jag tror fler hade vågat söka hjälpa och fler som faktiskt trott på informationen om substanserna, ifall det inte varit så "ANTI!" från källorna som utgav informationen

Ok, visst, det är ädelt av dig att arbeta för att ta ifrån den undre världen en del av dess inkomster.

Hur många som slutat röka/dricka i ett samhälle där rökning och alkoholkonsumtion varit olaglig jämfört med hur många som gör det i vårt samhälle vet jag inte. Men varför skulle det skilja sig?

Rökare har vetat om fakta sen 50-talet, sett sina vänner dö i rökarsjukdomar, själva känt känslan av att lungorna håller på att lossna, bristen på kondition, lukt, pris osv. Det har inte hindrat någon. Nu är det inte Inne(tm) att röka, fler och fler vill ha förbud mot rökning på platser där rökare möter icke-rökare. Tror du att det är för att fakta och Saklig Information(tm) om rökning finns i större utsträckning nu än för 20 år sedan?

Sen får du lov att kvalificera "Sedan så är det knappast saklig information om steroider som sprids." lite. Vilka/vem är det som sprider informationen som inte är saklig? Var ser du den? Vilka delar av den är inte giltig. Det är dags att du blir konkret nu Bönne, har du några argument?

Sen har du bara ännu mer hörsägen och svepande argument. Vilken/vilka informationskännlor är det som sprider all trams-information som träffar just dig?

jwzrd
2006-02-24, 15:22
Snackar du om? Bara för att jag själv inte har anledning att använda mig av AAS, så betyder inte det att jag har emot att andra brukar det.

Ja det var länge sedan jag lade upp bilder på min dagsform, men eftersom du smyger in på nätterna och drar av mig täcket så vet ju du hur det ligger till med den biten. :thumbup: Dock så undrar jag varför du snaskar min kotte varje gång? Är du mongosexuell? :confused:

Men... hjälp mig nu Metal_boy, när zoltan_hellhound snaskar din kotte så är han mongosexuell. Betyder det att du är [ett] mongo?

Metal_boy_
2006-02-24, 15:24
Men... hjälp mig nu Metal_boy, när zoltan_hellhound snaskar din kotte så är han mongosexuell. Betyder det att du är [ett] mongo?


Ja det var så jag uppfattade att han sa :)

jwzrd
2006-02-24, 15:26
Ja det var så jag uppfattade att han sa :)

Han sa att han snaskar din kotte för att han tänder på mongon? Ärligt talat Metal_boy, take it from me: om du vill förolämpa någon så görs det enklast utan att framställa sig själv som .. ett mongo i det här fallet.

Bönne
2006-02-24, 15:32
Hur många som slutat röka/dricka i ett samhälle där rökning och alkoholkonsumtion varit olaglig jämfört med hur många som gör det i vårt samhälle vet jag inte. Men varför skulle det skilja sig?Därför att folk som gör det, inte blir lika utstötta (naturligtvis kontraproduktivt till en viss utsträckning) och därför tar steget att söka hjälp lite tidigare.

Rökare har vetat om fakta sen 50-talet, sett sina vänner dö i rökarsjukdomar, själva känt känslan av att lungorna håller på att lossna, bristen på kondition, lukt, pris osv. Det har inte hindrat någon. Nu är det inte Inne(tm) att röka, fler och fler vill ha förbud mot rökning på platser där rökare möter icke-rökare. Tror du att det är för att fakta och Saklig Information(tm) om rökning finns i större utsträckning nu än för 20 år sedan?I början när folk röker, så har nog de flesta tankesättet "man måste röka länge för att drabbas av sjukdomarna", "jag tänker inte röka på heltid" etc.

Sen får du lov att kvalificera "Sedan så är det knappast saklig information om steroider som sprids." lite. Vilka/vem är det som sprider informationen som inte är saklig? Var ser du den? Vilka delar av den är inte giltig. Det är dags att du blir konkret nu Bönne, har du några argument?www.knarkarbajs.nu en av de senare kampanjerna, fast de kanske inte pratar ju så mycket om steroider, men att kalla de sakliga vore dumt. Alla som är runt och pratar i skolor om steroider är långt i från sakliga.

Sen har du bara ännu mer hörsägen och svepande argument. Vilken/vilka informationskännlor är det som sprider all trams-information som träffar just dig?dopingjouren.nu är knappast regelrätt sakliga.

Besserwisser
2006-02-24, 15:51
Därför att folk som gör det, inte blir lika utstötta (naturligtvis kontraproduktivt till en viss utsträckning) och därför tar steget att söka hjälp lite tidigare.

I början när folk röker, så har nog de flesta tankesättet "man måste röka länge för att drabbas av sjukdomarna", "jag tänker inte röka på heltid" etc.

www.knarkarbajs.nu en av de senare kampanjerna, fast de kanske inte pratar ju så mycket om steroider, men att kalla de sakliga vore dumt. Alla som är runt och pratar i skolor om steroider är långt i från sakliga.

dopingjouren.nu är knappast regelrätt sakliga.

Om det nu är så att saklig information är att föredra framför skrämselpropaganda, vad är det som hindrar att saklig information sprids idag? På vilket sätt skulle detta förändras genom en legalisering?

Metal_boy_
2006-02-24, 15:57
Han sa att han snaskar din kotte för att han tänder på mongon? Ärligt talat Metal_boy, take it from me: om du vill förolämpa någon så görs det enklast utan att framställa sig själv som .. ett mongo i det här fallet.


Nu tror jag att du har läst lite fel. Och det är ju precis som du föreslår, som jag precis gjorde. ;)

Bönne
2006-02-24, 15:59
Om det nu är så att saklig information är att föredra framför skrämselpropaganda, vad är det som hindrar att saklig information sprids idag? På vilket sätt skulle detta förändras genom en legalisering?Det sprids säkert saklig information på sina ställen.

Ifall en doktor, som har arbetat med byggare som använder sig av steroider, bättar riskerna för dig, kontra en doktor som är sponsrad av staten som vill ha det illegalt.

Vem information skulle du förlita dig mest på?

Besserwisser
2006-02-24, 16:08
Det sprids säkert saklig information på sina ställen.

Ifall en doktor, som har arbetat med byggare som använder sig av steroider, bättar riskerna för dig, kontra en doktor som är sponsrad av staten som vill ha det illegalt.

Vem information skulle du förlita dig mest på?

Vad har det att göra med om det är legaliserat eller inte?

Bönne
2006-02-24, 16:11
Vad har det att göra med om det är legaliserat eller inte?Vilken information som spreds skulle nog inte förändras autmoatiskt, utan det skulle få vara en del av den hela processen.

jwzrd
2006-02-24, 16:13
Vilken information som spreds skulle nog inte förändras autmoatiskt, utan det skulle få vara en del av den hela processen.

Vilken information är felaktig då?

Bönne
2006-02-24, 16:20
Vilken information är felaktig då?Inte nödvändigvis falsk information, men den presenteras på ett sätt som får det att se ut som om det är "vanliga" biverkningar, "vanligt" har en väldigt relativ innebörd.

"En vanlig biverkning för män är att bröstkörtlarna växer."

"Vredesutbrott och aggressivt beteende är vanligt hos AAS-missbrukare."

Det låter som de flesta drabbas av det, av de jag känner som brukat AAS, har inte en enda drabbats av gyno eller fått vredesutbrott.

Självklart är det skillnader mellan de olika steroider också, vilket de heller inte säger något om, utan presenterar biverkningarna som ett faktum hos alla steroider.

Nidning
2006-02-24, 16:22
Inte nödvändigvis falsk information, men den presenteras på ett sätt som får det att se ut som om det är "vanliga" biverkningar, "vanligt" har en väldigt relativ innebörd.

"En vanlig biverkning för män är att bröstkörtlarna växer."

"Vredesutbrott och aggressivt beteende är vanligt hos AAS-missbrukare."

Det låter som de flesta drabbas av det, av de jag känner som brukat AAS, har inte en enda drabbats av gyno eller fått vredesutbrott.

Självklart är det skillnader mellan de olika steroider också, vilket de heller inte säger något om, utan presenterar biverkningarna som ett faktum hos alla steroider.

jag håller med dig.

jwzrd
2006-02-24, 16:24
Inte nödvändigvis falsk information, men den presenteras på ett sätt som får det att se ut som om det är "vanliga" biverkningar, "vanligt" har en väldigt relativ innebörd.

"En vanlig biverkning för män är att bröstkörtlarna växer."

"Vredesutbrott och aggressivt beteende är vanligt hos AAS-missbrukare."

Det låter som de flesta drabbas av det, av de jag känner som brukat AAS, har inte en enda drabbats av gyno eller fått vredesutbrott.

Självklart är det skillnader mellan de olika steroider också, vilket de heller inte säger något om, utan presenterar biverkningarna som ett faktum hos alla steroider.

Tja, antingen är dom nybörjare och har tur, eller så tycker ni/dom som bolio att det är kul att vara lite arg. Eller som ljuger dom. Lögner och AAS nog den vanliga biverkningen.

jwzrd
2006-02-24, 16:32
Jag ser att du gått på att det finns Olika steroider. Visst, det finns olika steroider, en viss skillnad i effekt osv. Men huvudsakligen handlar det ändå om verkan eller ingen verkan via androgenreceptorer på olika platser i kroppen. Hur stor effekt något har beror på många faktorer, hur lätt tar det sig ut i kroppen, hur giftigt är det (dvs: får du en jävla massa giftverkan i kroppen långt innan det verksamma gör det som ska göras).

Den huvudsakliga effekten kommer dock av att medicinerna verkar via dina androgen-receptorer. Hur högt det smäller beror på mängd tills receptorplatserna är mättade och/eller hur pass effektivt en given molekyl binder sig och/eller hur pass effektivt bindningen transkriberas via m-RNA till rena instruktioner i cellerna. Att du tror att det skiljer sig mellan olika preparat beror på att män (och kvinnor) skiljer sig, man har olika många/känsliga receptorplatser och sen en mängd ANDRA faktorer som spelar in.

Sammantaget är det vad som gör det hela farligt och riskabelt, det är svårt för att inte säga mycket svårt att förutsäga hur summan av kardemumman blir. Av dom som kört länge så verkar det dom märker mest vara aggression/impulsproblem, smärtor i prostatan redan vid 30 istället för som gamla gubbar vid kanske 50-60 och flintskallighet. Vet du varför?

Det är samma mekanismer men via olika "stigar" (Path-ways). Det är så tydligt hur lite lite lite du vet om det här när min högst grundläggande och mycket ytliga kunskap om basala saker rörande människokroppen snärtar dig på fingrarna. Jag säger: ge fan i steroider. Du säger: ffslol det är inte farligt bara man vet vad man pysslar med. All "information" är bara skräckpropaganda.

Bönne
2006-02-24, 16:39
Jag säger: ge fan i steroider. Du säger: ffslol det är inte farligt bara man vet vad man pysslar med. All "information" är bara skräckpropaganda.Det är så jävla löjligt det du håller på med, du är strax en gammal gubbe och beter dig som ett barn...

jwzrd
2006-02-24, 16:40
Det är så jävla löjligt det du håller på med, du är strax en gammal gubbe och beter dig som ett barn...

Jag har i två inlägg bett dig lägga fram fakta och grund för dina påståenden. Utan dito så säger du faktiskt inget mer än: ffslol steroider for teh w|n.

Bönne
2006-02-24, 16:50
Jag har i två inlägg bett dig lägga fram fakta och grund för dina påståenden. Utan dito så säger du faktiskt inget mer än: ffslol steroider for teh w|n.Jag är inte för steroider, jag skulle inte ta det själv, jag vet hur illa kroppen mår av "sådant". Men att göra något illegalt funkar inte som ett sätt att göra situationen bättre - det är min poäng, inte att steroider skulle vara ofarligt, oavsett kunskapsnivå.

jwzrd
2006-02-24, 16:53
Jag är inte för steroider, jag skulle inte ta det själv, jag vet hur illa kroppen mår av "sådant". Men att göra något illegalt funkar inte som ett sätt att göra situationen bättre - det är min poäng, inte att steroider skulle vara ofarligt, oavsett kunskapsnivå.

Det har du påstått ett antal gånger nu och jag har hittils bett dig lägga fram något som visar att det är så. Nu gör jag det för tredje gången:

Vad ligger till grund för att du kan påstå att bruket av steroider skulle minska/bli mindre riskfyllt sett till akuta och långsiktiga biverkningar för brukaren och dito för omgivningen OM det skulle legaliseras.

Langster
2006-02-24, 16:59
Jag är inte för steroider, jag skulle inte ta det själv, jag vet hur illa kroppen mår av "sådant". Men att göra något illegalt funkar inte som ett sätt att göra situationen bättre - det är min poäng, inte att steroider skulle vara ofarligt, oavsett kunskapsnivå.
Det är inte mer olagligt med steroider än att handla med andra receptbelagda mediciner. Får du det utskrivet av läkare så är det fritt fram. Tycker du att man ska släppa alla substanser fria? T.ex antibiotika? Då skulle vi snart ha multiresistenta virus och bakterier överallt och många skulle dö pga det...
Mediciner av alla slag ska kontrolleras. Gemene man inte har kunskapen att använda dem korrekt, vilket kan medföra riktigt dåliga konsekvenser.

Langster
2006-02-24, 17:04
Inte nödvändigvis falsk information, men den presenteras på ett sätt som får det att se ut som om det är "vanliga" biverkningar, "vanligt" har en väldigt relativ innebörd.

"En vanlig biverkning för män är att bröstkörtlarna växer."

"Vredesutbrott och aggressivt beteende är vanligt hos AAS-missbrukare."

Det låter som de flesta drabbas av det, av de jag känner som brukat AAS, har inte en enda drabbats av gyno eller fått vredesutbrott.

Självklart är det skillnader mellan de olika steroider också, vilket de heller inte säger något om, utan presenterar biverkningarna som ett faktum hos alla steroider.Hej, jag känner en som har opererat gyno pga steroidmissbruk och en som sitter inne för dråp. Och flera som mår uttalat dåligt pga deras missbruk... :thumbup:

jwzrd
2006-02-24, 17:07
Hej, jag känner en som har opererat gyno pga steroidmissbruk och en som sitter inne för dråp. Och flera som mår uttalat dåligt pga deras missbruk... :thumbup:

Hehe, hej, jag känner ett par som opererat gyno, nästan ingen steroid-användare som inte mår ruttet på grund av roiderna periodvis, två som har suttit inne för väpnat rån "under the influence".

Dom allra flesta jag känner som roidar eller har roidat är dock bara den genomsnittlige ego-trippen med sökarblicken, trycket och den där överlägsna attityden.

zoltan_hellhound
2006-02-24, 17:09
Han sa att han snaskar din kotte för att han tänder på mongon? Ärligt talat Metal_boy, take it from me: om du vill förolämpa någon så görs det enklast utan att framställa sig själv som .. ett mongo i det här fallet.

Inget fel på homosex men det är inget jag skulle vilja göra,och om jag nu var homo skulle jag inte ta emot utan ge, så bow down and take it biatchees *flex*

Metal_boy Jag grundar mitt utalande på att du i en annan tråd skrev att du inte var ren + att du skriver väldigt myckt om steroider...varför i hel.. om du nu inte är dopad skriver du så mycket om det.Jag skiter i om folk tar AAS eller inte,men jag tycker inte om när folk aviker från tidigare ideal (vänder på en 50 öring) och då kvittar det var det gäller

Bönne
2006-02-24, 17:11
Det har du påstått ett antal gånger nu och jag har hittils bett dig lägga fram något som visar att det är så. Nu gör jag det för tredje gången:

Vad ligger till grund för att du kan påstå att bruket av steroider skulle minska/bli mindre riskfyllt sett till akuta och långsiktiga biverkningar för brukaren och dito för omgivningen OM det skulle legaliseras.Eftersom de som brukar måste köpa det någonstanns och söka information om doser. Skulle informationen vara mer öppen, skulle den förmodligen granskas mer och därför stämma över rens med verkligheten bättre, än om muskellennart på gymmet bättre om hur det ligger till.

Det är inte mer olagligt med steroider än att handla med andra receptbelagda mediciner. Får du det utskrivet av läkare så är det fritt fram. Tycker du att man ska släppa alla substanser fria? T.ex antibiotika? Då skulle vi snart ha multiresistenta virus och bakterier överallt och många skulle dö pga det...
Mediciner av alla slag ska kontrolleras. Gemene man inte har kunskapen att använda dem korrekt, vilket kan medföra riktigt dåliga konsekvenser.Antibiotika skiljer sig lite. Men jag tror att det hade varit bättre att ha många substanser fria.

Bönne
2006-02-24, 17:13
Hej, jag känner en som har opererat gyno pga steroidmissbruk och en som sitter inne för dråp. Och flera som mår uttalat dåligt pga deras missbruk... :thumbup:Säger inte att det inte händer, men av de jag känner som har brukat så har de inte fått våldsutbrott eller fått gyno, skiljer sig förmodligen enormt mellan de olika steroider (vilket var lite av min poäng).

jwzrd
2006-02-24, 17:15
Eftersom de som brukar måste köpa det någonstanns och söka information om doser. Skulle informationen vara mer öppen, skulle den förmodligen granskas mer och därför stämma över rens med verkligheten bättre, än om muskellennart på gymmet bättre om hur det ligger till.

Antibiotika skiljer sig lite. Men jag tror att det hade varit bättre att ha många substanser fria.

Men det är ju för bövelen mediciner Bönno, du kan läsa i FASS!

Bönne
2006-02-24, 17:20
Men det är ju för bövelen mediciner Bönno, du kan läsa i FASS!Vad har det med saken att göra?

Langster
2006-02-24, 17:21
Säger inte att det inte händer, men av de jag känner som har brukat så har de inte fått våldsutbrott eller fått gyno, skiljer sig förmodligen enormt mellan de olika steroider (vilket var lite av min poäng).
Det händer och det är väl det som är det stora problemet, inte sant? Ingen vet hur DIN kropp kommer att reagera. Jag tror att om man ska kura på ett någorlunda säkert sätt så bör man få en grundlig läkarundersökning minst en gång i veckan.
Det handlar INTE om vilka steroider du tar, utan vem du är. Alla reagerar olika.

Om det vore lagligt och det förekom rekommenderade doser så skulle alla följa dem? Yeah right! Ungefär som att ingen köper illegala steroider nu.

Antibiotika och andra mediciner skiljer sig inte så mycket från steroider, nu när vi pratar om just mediciner och om de skulle släppas fria på marknaden. VARFÖR tycker du att preparat som man kan få utskrivet av en doktor med lite koll mer koll än du på saker och ting borde vara fritt fram för dig att köpa själv på konsum?

Bönne
2006-02-24, 17:35
Det händer och det är väl det som är det stora problemet, inte sant? Ingen vet hur DIN kropp kommer att reagera. Jag tror att om man ska kura på ett någorlunda säkert sätt så bör man få en grundlig läkarundersökning minst en gång i veckan.
Det handlar INTE om vilka steroider du tar, utan vem du är. Alla reagerar olika.Poäng kvarstår.

Om det vore lagligt och det förekom rekommenderade doser så skulle alla följa dem? Yeah right! Ungefär som att ingen köper illegala steroider nu.Inte alla, men betydligt fler.

Antibiotika och andra mediciner skiljer sig inte så mycket från steroider, nu när vi pratar om just mediciner och om de skulle släppas fria på marknaden. VARFÖR tycker du att preparat som man kan få utskrivet av en doktor med lite koll mer koll än du på saker och ting borde vara fritt fram för dig att köpa själv på konsum?Hade alkohol skapat fysiska sjukdomar som sedan smittade, då hade jag velat ha den substansen kontrollerad på en mycket grövre nivå också.

Tycker inte att vem som helt ska få sälja allt, men det ska inte vara reglerat på det sättet som det är idag, då marknaden bara flyttas över till de krimminella. Aptotek är bra.

Langster
2006-02-24, 17:43
Poäng kvarstår.

Inte alla, men betydligt fler.

Hade alkohol skapat fysiska sjukdomar som sedan smittade, då hade jag velat ha den substansen kontrollerad på en mycket grövre nivå också.

Tycker inte att vem som helt ska få sälja allt, men det ska inte vara reglerat på det sättet som det är idag, då marknaden bara flyttas över till de krimminella. Aptotek är bra.
Du har ingen poäng och inga bra argument. Du tycker bara lite svävande att det vore fint att släppa steroider fritt i samhället. Du är ute och seglar. Lägg ner verksamheten.

Bönne
2006-02-24, 19:44
Du har ingen poäng och inga bra argument. Du tycker bara lite svävande att det vore fint att släppa steroider fritt i samhället. Du är ute och seglar. Lägg ner verksamheten.Det var mycket bättre.

Det finns många som vill dopa sig, många gör det också, pengarna hamnar i krimminellas fickor - STORA pengar. Det hade det inte behövt göra.

Jag ser hellre att alkohol säljs på systemet än att man gör det illegalt och de krimminella tar över verksamheten. Ser hellre att lotteri regleras som det görs idag, än att de krimminella tar över verksamheten.

Desamma gäller steroider för min del.

Grahn
2006-02-24, 19:58
Bra plan egentligen, vi gör allt lagligt så att det kan beskattas. Statliga mord och överfallsbyrån tex!

Bönne det säljs redan steroider lagligt, bara inte till dig eller andra som itne behöver dem.

jmk
2006-02-24, 20:24
Det var mycket bättre.

Det finns många som vill dopa sig, många gör det också, pengarna hamnar i krimminellas fickor - STORA pengar. Det hade det inte behövt göra.

Jag ser hellre att alkohol säljs på systemet än att man gör det illegalt och de krimminella tar över verksamheten. Ser hellre att lotteri regleras som det görs idag, än att de krimminella tar över verksamheten.

Desamma gäller steroider för min del.

är det bättre om de pengarna hamnar i nån annans eller rent ut av systembolags direktörers fickor då eller var vill du komma liksom? vad är det som är BLIR så jävla bra? Ska det slopas åldersgränser också, så personer i din ålder, med tunnelseende och naivitet kan impulskasta sig över diverse prepp?

Lasse Kongo
2006-02-24, 21:06
Jag känner många många som preppar eller har preppat, och en väldigt väldigt liten % dessa är speciellt skötsamma, dvs; arbetslösa, använder andra droger, säljer prepp/droger för att finansiera sitt eget bruk, kriminella, stort brottsregister osv osv.

Det finns såklart undantag, men i regel så är det inga skötsamma människor som pysslar med dessa saker, finns dem som lever familjeliv med arbete, bra socialt umgänge osv osv och preppar på rätt friskt, de är dock inte så många, av de jag känner alltså.

Ville bara säga det.

Aas är bajs.

Allan
2006-02-24, 21:26
Det finns absolut ingen som kan säga vem som kommer att drabbas av biverkningar eller inte. Bara för att en biverkning skulle vara "vanligast" förekommande i en grupp av brukare, betyder det inte att samma skada kan drabba en annan brukare i en annan kategori. Jag vet folk som fått bestående men av EN kur. Jag känner också folk som kurat helt ohyggligt och mår jättebra, liksom att jag känner folk som tjugo år senare får en massa märkliga symtom. Som sterilitet och cancer.

Och..


Det finns nån slags myt om att de som kurar skulle kunna så jävla mycket. Det är givetvis lögn. Jag har sagt det förr - med tanke på den uppskattade mängd av införda dopingpreparat vi har i Sverige borde vi ha en armé av bra byggare. Det har vi inte - slutsatsen måste ju bli att i stort sett allting tas av folk som inte kan nåt, inte vet nåt och aldrig kommer att bli nåt.

allan

Bolio
2006-02-24, 21:35
Kanske samma moralism som gör att det är förbjudet med flertalet droger?

Ja, precis. Skitig moralism. Just precis samma moralism som en gång i tiden inte tyckte att vi fuck ha sex innan vi gifte oss, att kvinnor inte fick rösta, att man var tvungen att gå till kyrkan för annars var man Ond och en jävla massa andra idiotgrejer. Moralism all the way.

Bolio
2006-02-24, 21:36
Om ditt alternativ är ett accepterande sådant snarare än fördömande så har du väl överseende med min moralism? Eller är du en moralist själv?

Vadå? Jag är inte moralist, och jag tycker att din moralism är töntig. Nå?

Bolio
2006-02-24, 21:37
Grejen är ju att du drar enstaka fall och tycker att det visar något. bolio tycker att "vi" drar enstaka fall för att visa något. Realiteten är den att det finns en JÄVLA massa kids som missbrukar AAS, snudd på ingen som blir bättre av det, en JÄVLA massa våldsbrott (inklusive självmord) där man vid obduktion hittat AAS. Det är inte enstaka fall, det är väldigt många fall.

Ingen här tror att någon blir seriemördare av att svälja en handfull dianabol-tabbar, ingen här tror (inte ärligt iallafall) att någon kan missbruka AAS i 20 år utan att lida biverkningar.

Du har aldrig tänkt på att det är tvärtom? Att det är idioter som dras till steroider och inte att steroider är någonting idiotiskt att dras till?

zoltan_hellhound
2006-02-24, 21:39
Sen vet jag inte om det är någon som nämt att det är idiotiskt för en ung/nybörjare att ta prep..då det lättare leder till skador biefekter osv man ska nästan vara bifig för att man ska få någott posetivt ut av det

Bolio
2006-02-24, 21:40
Sen vet jag inte om det är någon som nämt att det är idiotiskt för en ung/nybörjare att ta prep..då det lättare leder till skador biefekter osv man ska nästan vara bifig för att man ska få någott posetivt ut av det

Ge inte kurtips här, tack! Och dessutom inte osanna sådana heller.

zoltan_hellhound
2006-02-24, 21:47
Ge inte kurtips här, tack! Och dessutom inte osanna sådana heller.

inga tips snarare varningar..så du ser inget fel i att en otränad kropp växer snabbt