handdator

Visa fullständig version : Är denna kost bra för mig?


Millard
2006-02-21, 17:51
Hejsan!

Har sedan i somras tappat ca 23 kg och håller nu på att lägga om min kost. Har hjälp av programmet häslovakten som säger att jag ska äta ca 2200 kcal om dagen, plus lite mer de dagar jag motionerar mer. När jag lade in min plannerade kost i programmet märkte jag att jag fick överskott på nästan alla B vitaminer, medan jag fick underskott på A C D och E vittaminer. Hur kan detta påverka min fettförbränning, och vad behöver jag ändra på. Kosten är extremt enformig vilket den varit länge. Har aldirg upplevt att jag tröttnat så det är inget problem för mig. Jag äter fem ggr per dag och varierar mellan Fullkornsmakaroner och köttfärssås, och fullkornsmakaroner med kyckling. Hälsovaktens uträkning blir inte helt rättvis då jag inte riktigt vet exakt vad de menar med "Köttfärsås på nöttfärs". I min köttfärsås som jag gör av nötfärs brukar jag ha i minifreiche, gul lök, majs, tomatsås och kryddor. Skickar i alla fall med en bifog bild så ni kan se hur det ser ut på ett ungefär. Kommentera så mycket ni bara kan!

Tack på förhand!

Millard
2006-02-21, 18:04
Här kommer bilden!

Millard
2006-02-21, 18:12
Kanske ska förtydliga mig lite. Jag väger i dagsläget ca 120 kg, och vill gå ner ytterligare. Träningen varierar mycket. Denna beräkning är från de dagar iveckan då jag rör mig minemalt. Övriga dagar kommer jag säkert att äta nån portion till.

King Grub
2006-02-21, 18:18
Jag tror att du skulle fixa mikronutrientproblemet helt genom att ersätta 250 kcal pasta med 250 kcal blandade grönsaker.

Millard
2006-02-21, 18:23
Jag tror att du skulle fixa mikronutrientproblemet helt genom att ersätta 250 kcal pasta med 250 kcal blandade grönsaker.


Mikro... vadå? hehe nu är jag inte riktigt med. Är detta ett samlingsnamn för några ämnen eller? Sorry, men är helt borta...

King Grub
2006-02-21, 18:25
Vitaminer, mineraler, spårämnen, antioxidanter. En kost fri från grönsaker är en värdelös kost.

Millard
2006-02-21, 23:56
Vitaminer, mineraler, spårämnen, antioxidanter. En kost fri från grönsaker är en värdelös kost.

Okej! Hur är det om jag skulle få i mig allt utan en massa grönt då? Brukar använda en massa grönsaker i min köttfärssås osv, borde jag inte kunna göra på det sättet istället?