handdator

Visa fullständig version : Bälte?


stenis
2006-02-21, 17:30
Tja!

Jo jag håller på o funderar på att skaffa ett lyftarbälte är det någon ideé?

Där jag känner att jag behöver är axelpress med hantlar, alltså hantelpress.. mina axlar/armar orkar, men jag håller inte rak rygg vilket leder till att bröst kopplas in för mycket..

Ska jag skaffa bälte eller ska jag bara fortsätta köra på? Får ju inga smärto eller så i ryggen utan de blir att jag bröstar upp mig vid pressen, o som sagt så blire ju bröst som tar över då också, vilket inte är allt för populärt.

mvh

polaren
2006-02-21, 18:48
Pröva köra övningen stående :)

stenis
2006-02-21, 19:24
Pröva köra övningen stående :)

Har provat stående men kontakten var lika med noll.. kände inget alls.

Nej det är sittande som gäller.

Wikner
2006-02-21, 19:30
Samma för mig, men nu efter x antal gånger jag kört den så känner jag inget i ryggen alls.

z_bumbi
2006-02-21, 19:31
Sänk vikten så att du inte behöver brösta upp dig för att orka?

stenis
2006-02-21, 19:39
Sänk vikten så att du inte behöver brösta upp dig för att orka?

Varför göra det när mina axlar o armar orkar, känner ju att dom orkar lixom, e mer ryggen som inte pallar att vara rak..

z_bumbi
2006-02-21, 19:47
Varför göra det när mina axlar o armar orkar, känner ju att dom orkar lixom, e mer ryggen som inte pallar att vara rak..

Om du böjer dig bakåt så kopplar du in bröstet mer så att det kan hjälpa till att lyfta vikterna, då blir det lättare för axlar och armar.

Testa och spänn kroppen samt jobba på hållningen hela nästa pass och se om du märker någon skillnad.

Bälte kan kanske vara motiverat men testa först att leka lite med tekniken.

stenis
2006-02-21, 20:47
Om du böjer dig bakåt så kopplar du in bröstet mer så att det kan hjälpa till att lyfta vikterna, då blir det lättare för axlar och armar.

Testa och spänn kroppen samt jobba på hållningen hela nästa pass och se om du märker någon skillnad.

Bälte kan kanske vara motiverat men testa först att leka lite med tekniken.

Tack ska prova få se :) Men ett bälta skulle kunna vara en lösning alltså? aja ska prova lite få se, sen kanske fråga om jag får låna ett bälte av någon på gymmet för att prova..

BigForre
2006-02-21, 21:00
Tack ska prova få se :) Men ett bälta skulle kunna vara en lösning alltså? aja ska prova lite få se, sen kanske fråga om jag får låna ett bälte av någon på gymmet för att prova..

Personligen tycker jag inte att ett bälte är någon lösning, är du för svag i bålen är det dags att träna upp den, bälte tycker jag används endast vid maxningar i övningarna böj och mark (om man känner att man behöver det då).

Mr. Moose
2006-02-22, 16:13
Personligen tycker jag inte att ett bälte är någon lösning, är du för svag i bålen är det dags att träna upp den, bälte tycker jag används endast vid maxningar i övningarna böj och mark (om man känner att man behöver det då).

:thumbup: :thumbup:

Bästa svaret hittills. En kedja är inte starkare än den svagast länken.

Claes

hahavaffan
2006-02-22, 19:05
Precis som det är sagt, skit i bälte, och jobba på din hållning.

Många klagar över att de tycker att axelpressar med hantlar gör ont, tar dåligt osv... men sen när man ser dem köra det, så sitter de som bananer på bänkarna.

Spänn magen!