handdator

Visa fullständig version : Äppelvinäger kapslar


hofman
2002-09-28, 12:51
Jag tränar varannan dag och tänker på vad jag äter (inom rimliga gränser :D )
Nu har jag funderat på Äppelvinägerkapslar, där står ökad förbränning........
Jag försöker bli av med en del kroppsfett som är överflödigt, kör fettförbränning efter det ena passet , kondition efter det andra.

Så för att kanske effektivisera processen mer är tanken..............eller finns det andra bra sätt?

Tacksam för alla svar

Ha en bra helg :cheers:

Sjölin
2002-10-02, 15:17
Vet inte hur effektivt just äppelcidervinäger är men jag, skulle tro att det blir billigare om du köper en flaska i mathyllan.

//Sjölin

Örjan
2002-10-02, 15:43
De gånger jag läst om dess effektivitet har man inte hänvisat till någon tillförlitlig forskning. Verkar mest handla om att tro eller inte tro på det...

Dock kan sura livsmedel sänka GI, så om man äter en måltid som är väl snabb, kan en sallad med dressing gjord på äppelcidervinäger och (oliv)olja söla ner måltiden lite. Vet inte hur mycket det sänker GI, kankse är det på en mer teoretisk nivå.

Har hört av en med stark "tro" på äppelcidervinäger, att Druvans har den med bäst smak. Hon har druckit en msk i ett glas vatten i åratal, före måltid, och menar att Druvans har drägligast smak.

Jag försökte själv med äppelcidervinäger före måltid för länge sedan, och kom fram till att det var så äckligt, att jag tappade aptiten. I rent bantningssyfte hade det iaf någon vinst...

Muskelsmurfen
2002-10-04, 12:46
Jag har för mig att jag hörde något om 20ml äppelcidervinäger inan måltiden sänker GI märkbart.
Trot den som vill, det smakar pest ia.f.

Örjan
2002-11-18, 01:42
Originally posted by Gillerstedt
Jag har för mig att jag hörde något om 20ml äppelcidervinäger inan måltiden sänker GI märkbart.
Trot den som vill, det smakar pest ia.f.

Smakar det illa så kan man ge sig fan på att det är bra. Men 20ml låter som en alltför hög dos för att man ska stå ut med det. Blev jag tvingad att snapsa en vinäger före måltid, så skulle jag nog hoppa över måltiden överhuvud taget. :eek:

Grahn
2002-11-18, 17:02
Funkar väl lika bra som att elektrifiera kylskåpsdörren, man äter inget i onödan.

Muskelsmurfen
2002-11-18, 17:37
:thumbup:

EiseltUK
2002-11-28, 21:44
Det stämmer. Äppelcidervinäger kan sänka livsmedlens GI, men för att få en märkbar effekt som måste man nog använda det konsekvent under en längre tid. Vi håller nu på att utveckla en måltidsersättare som innehåller en annan unik ingrediens som sänker GI:t med ca 40 %. Hoppas att vi kan lansera den produkten i februari 2003.

/ Henrik

Örjan
2002-11-29, 12:57
Eiselt> Låter intressant! Om den verkligen är unik vill du kanske inte säga vad det är för något?

ABC123
2002-11-29, 13:13
Eiselt, när du skriver unik så förmodar jag inte att det är något så simpelt som psylliumfrön. Där har ni ett livsmedel som verkligen sänker GI på maten om man äter(sväljer ner med lite vatten) de före eller till...

EiseltUK
2002-12-15, 01:47
Originally posted by ABC123
Eiselt, när du skriver unik så förmodar jag inte att det är något så simpelt som psylliumfrön. Där har ni ett livsmedel som verkligen sänker GI på maten om man äter(sväljer ner med lite vatten) de före eller till...

Nä, det är sågspån! :) Nejdå, det är en ny ingrediens tillsammans med fruktos (främst som natuligt sötningmedel) och amylosstärkelse. Det kommer ta en vecka innan blodosockret peakar. :D

/ Henrik