handdator

Visa fullständig version : är detta sant angående dips?


snorre2000
2006-02-21, 16:47
Hittade detta citat från ett annat forum angående rekord om antal dips. Kan detta vara sant`?

"Rekordet är det en indier som har, han kan göra flera tusen. Hur man kan göra flera tusen beror på att han hinner återhämta sig mer än vad han förbrukar under lyftet, han dränerar alltså aldrig muskeln, utan den hinner "fyllas på igen" under "vilan"

jwzrd
2006-02-21, 16:53
Hittade detta citat från ett annat forum angående rekord om antal dips. Kan detta vara sant`?

"Rekordet är det en indier som har, han kan göra flera tusen. Hur man kan göra flera tusen beror på att han hinner återhämta sig mer än vad han förbrukar under lyftet, han dränerar alltså aldrig muskeln, utan den hinner "fyllas på igen" under "vilan"

Jag kan också göra flera tusen dips. Bara jag får kliva ner från ställningen och vänta till nästa dag innan jag gör ett par till. Fundera lite på om man kanske använder en tidsgräns i mer ordnade tävlingsformer.

Fartman
2006-02-21, 17:01
Låter som båg.

Daniel_S
2006-02-21, 19:01
Jepp, den tror vi på. Varför skall alla mirakelmän bo i Indien eller mitt i öknen där det aldrig finns nån som kan kolla upp fakta? Skulle va tufft om nån i grannstaden hade gjort 1000 kg i marklyft på tävling...

Bite
2006-02-21, 19:04
Definiera dips, aftonbladet hade ju någon filmsnutt på en indier som slagit rekord i armhävningar....mm tjena, med hans utförande tangerar man ju det varje gång man kör missionären.

Hazzeman
2006-02-21, 19:07
...ett annat forum...

Sporthoj.com?? :)

Jacksatan
2006-02-21, 19:15
Definiera dips, aftonbladet hade ju någon filmsnutt på en indier som slagit rekord i armhävningar....mm tjena, med hans utförande tangerar man ju det varje gång man kör missionären.

Haha! =)

snorre2000
2006-02-21, 21:39
Sporthoj.com?? :)


hehe.. jepp. det kommer därifrån..
kanske inte den säkraste källan av alla platser på jorden men det kan va värt att kolla upp.. det finns väl extremister inom allt nuförtiden.
Är det många här inne som är medlem i sporthoj.com? Jag heter likadant där om någon undrar och vill skicka ett pm *rolleyes*

hahavaffan
2006-02-21, 22:28
Definiera dips, aftonbladet hade ju någon filmsnutt på en indier som slagit rekord i armhävningar....mm tjena, med hans utförande tangerar man ju det varje gång man kör missionären.HAHA det var exakt min tanke också när jag såg skräpet! :laugh:

Pez
2006-02-22, 01:30
"Sporthojsdips" är nog inte detsamma som "Arnedips" så ni kan sussa sött inatt med. ;)

Baha
2006-02-22, 05:44
och arnedips är inte ens hälften så djupa som indiedips


finns ju olika sorters standarder helt klart

larre
2006-02-22, 11:12
Hittade detta citat från ett annat forum angående rekord om antal dips. Kan detta vara sant`?

"Rekordet är det en indier som har, han kan göra flera tusen. Hur man kan göra flera tusen beror på att han hinner återhämta sig mer än vad han förbrukar under lyftet, han dränerar alltså aldrig muskeln, utan den hinner "fyllas på igen" under "vilan"

Flera tusen kändes lite mkt men han kanske väger 40kg så han i princip kan fisa sig upp och då är det juh inte så imponerande.

Nitrometan
2006-02-22, 11:30
Det senaste rekordet jag hittade var:

Nine Times Guinness Book of Records holder, had now added two more records to his list. i.e. for the number of parallel bar dips and press ups completed in a minute Simon Kent at Lincoln College did 145 press up, in a minute, then after half an hour rest, did a further 152 dips on parallel bars in another minute. He also beat his own record in dips, by completing 3,929 reps now the current record. Simon is 39 and does the dips for charity to raise money for cancer wards in Lincoln.
(Sept 2004 )

Sniggel
2006-02-22, 11:50
På en minut?
Det är fler än 2 dips i sekunden, han lär ju köra explosivt upp för att sedan slappna av och falla ner i botteläget och köra explosivt upp igen. Det där skulle jag vilja se :)

Nitrometan
2006-02-22, 12:20
Tror du han kör full ROM på dem? :)

nemd
2006-02-22, 12:36
Och sen då 3929 dips, på ett dygn, ett år, hela sitt liv? Vaddå? :D

TrasMannen
2006-02-22, 13:04
Tja, han kanske inte har några ben osv osv.

Nitrometan
2006-02-22, 13:35
Och sen då 3929 dips, på ett dygn, ett år, hela sitt liv? Vaddå? :D
Jag tror nog att Guinness har några regler för hur de räknar. 5 minuter paus per timme t.ex.

SamHag
2006-02-22, 17:05
På en minut?
Det är fler än 2 dips i sekunden, han lär ju köra explosivt upp för att sedan slappna av och falla ner i botteläget och köra explosivt upp igen. Det där skulle jag vilja se :)

Kanske inte ens går snabbt nog :P Han kanske drar sig ner också

nemd
2006-02-22, 17:25
Jag tror nog att Guinness har några regler för hur de räknar. 5 minuter paus per timme t.ex.

Jo men jag menar är det räknat på en timma, eller en dag? :)

Absinteh
2006-02-22, 17:34
Kan inte förstå den uthålligheten? Jag menar, personligen så är jag mycket mer explosiv och orkar konstigt nog kanske 16-17st men 9 st med 10kg. Tycker det är lite konstig proportion.