handdator

Visa fullständig version : skelett eller skeletor??


Nidning
2006-02-21, 15:28
Jag undrar bara varifrån deff hystarin kommer?
Offta stöter jag på trådar om snubbar här på forumet som snackar om att de ska börja deffa trotts att det inte ens behövs,ofta är dessa snubbar redan rätt så spinkiga att deff är det sista de behöver bry sig om.
Varför ska alla deffa nu för tiden??
Jag hajar att alla inte vill bli byggar stora men är det nån mening med att deffa när man väger 70kg?? skulle det inte vara bättre att först bulka upp sig och lägga på sig några gram med massa innan det blir dags för den berömda deffen??

Altså varför vill alla se ut som skelett istället för skeletor??

AFanatic
2006-02-21, 15:32
Kroppsideal och för lite kunskaper om människokroppen?

Larsson
2006-02-21, 15:33
Det beror väl på att vi lever i ett samhälle som har skeva kroppsideal. Fast vikten är inte alltid relevant om man ska deffa eller inte. Man måste även se till längden på personen, samt vilken kroppsbyggnad man har.

Nidning
2006-02-21, 15:35
Det beror väl på att vi lever i ett samhälle som har skeva kroppsideal. Fast vikten är inte alltid relevant om man ska deffa eller inte. Man måste även se till längden på personen, samt vilken kroppsbyggnad man har.

det är klart att längden spelar roll in, men nu snackar jag ju om spinkiga personer som inte behöver deffa.
Det tycks vara så att det är en missförstånd att träna på gym innebär att man ska börja deffa även om det är det sista personen i fråga skulle behöva.

Larsson
2006-02-21, 15:38
det är klart att längden spelar roll in, men nu snackar jag ju om spinkiga personer som inte behöver deffa.
Det tycks vara så att det är en missförstånd att träna på gym innebär att man ska börja deffa även om det är det sista personen i fråga skulle behöva.

Som sagt så råder det skeva kroppsideal och personer blir uppenbarligen väldigt påverkade av dem.

Fartman
2006-02-21, 15:40
För att en del på fullt allvar tror att man ser biffig ut bara för att man har lågt bf och synliga magrutor och inte förstår att man i princip kommer att se ut som en lägerfånge. dvs dom har en skev kroppsuppfattning.

Sen är det många som faktiskt behöver droppa ett par kilon för dom blivit lite väl trivselrunda i jakt på muskler, däribland undertecknad. :em:

Piranha
2006-02-21, 15:47
Jo, det finns likvärdigt många som går till överdrift med bulken också.

Jag tror det är en fråga om att folk är så otåliga så de tror jag överdrifter skall ge snabbare resultat.

Nitrometan
2006-02-21, 15:56
Jag tror det är en fråga om att folk är så otåliga så de tror jag överdrifter skall ge snabbare resultat.
Är inte mer alltid bättre? :confused:

grisbil3n
2006-02-21, 16:15
En "deffad" kropp framhäver ju faktiskt den lilla fysiken man har, jag har ingen vidare mängd kött om man jämför med dom som tituleras som grova etc men jag väljer att skala av iom att det är roligare att träna när man ser resultaten mer tydligt.

Piranha
2006-02-21, 16:17
Är inte mer alltid bättre? :confused:


Hår i näsan ?
Flatulens ?
Underhudsfett ?
Rakutslag i underlivet ?
Underkända lyft ?

jwzrd
2006-02-21, 16:54
Hår i näsan ?
Flatulens ?
Underhudsfett ?
Rakutslag i underlivet ?
Underkända lyft ?

Ja?

Slartibartfast
2006-02-21, 17:08
Såhär är det.

Är man 70 kilo och lönnfet och börjar bulka så blir man bara FET. Vissa säger att man blir grov, men sanningen är att FET är allt man blir.

Om man istället deffar ner sig så att man är magerdeffad och sen börjar bulka så blir man SLÄT och det kan man leva med. Sen är det bara att deffa igen.

Nidning
2006-02-21, 17:25
Såhär är det.

Är man 70 kilo och lönnfet och börjar bulka så blir man bara FET. Vissa säger att man blir grov, men sanningen är att FET är allt man blir.

Om man istället deffar ner sig så att man är magerdeffad och sen börjar bulka så blir man SLÄT och det kan man leva med. Sen är det bara att deffa igen.

Tycker ändå att för många är inne på att det ska deffas, en snubbe på 70 kg har inte mycket att deffa annan sak om man väger 110kg och vill gå ner i vikt men det skulle jag inte kalla för deffning, deffning är för mig det man gör inför tävling när man ska vara som mest rippad på scenen, när man håller på med tömning och allt som hör till deffen annars är det bara diet man är på och jag tycker inte att det är direkt samma sak.

Hursom helst tycker jag att alltför många koncentrerar sig på deff när det inte ens behös.

Slartibartfast
2006-02-21, 17:29
Då är det ju bara fråga om vad folk har för uppfattning om ordet deffa. Du har din. Andra har sin.

Trance
2006-02-21, 17:36
Kroppsideal och för lite kunskaper om människokroppen?

Vad menar du med för lite kunskap om människokroppen?

Nidning
2006-02-21, 17:36
Då är det ju bara fråga om vad folk har för uppfattning om ordet deffa. Du har din. Andra har sin.
dels är det så ja, men sen igen behöver de flesta som snackar om att deffa här inte ens tänka på det egentligen.

AFanatic
2006-02-21, 17:50
Vad menar du med för lite kunskap om människokroppen?

Mer eller mindre det som Nidning påpekar:

Tycker ändå att för många är inne på att det ska deffas, en snubbe på 70 kg har inte mycket att deffa annan sak om man väger 110kg och vill gå ner i vikt men det skulle jag inte kalla för deffning, deffning är för mig det man gör inför tävling när man ska vara som mest rippad på scenen, när man håller på med tömning och allt som hör till deffen annars är det bara diet man är på och jag tycker inte att det är direkt samma sak.

Hursom helst tycker jag att alltför många koncentrerar sig på deff när det inte ens behös.

Min uppfattning är att många felaktigt tror att de kommer få den kroppen de vill ha av en "deff", och en sådan uppfattning hos de som vill deffa tror jag bygger på för dåliga kunskaper. Visst finns det ett långt spann, alla hamnar inte under den beskrivningen men det känns som att de börjar i fel ända. Och iom att de gör det så vet de (uppenbarligen?) för lite om saker och ting.

Trance
2006-02-21, 17:59
Att deffning inte har samma betydelse för alla är ju en sak. Känns rätt löjligt att påstå att det enbart skall användas av bodybuilders numera, jag vet en hel del på forumet som säger att de går på deff när de garanterat inte tömmer och skall upp på scen.

Jag tror ni bara stör er på att de inte har samma kroppsuppfattning som ni har. Ni snackar om skeva kroppsideal men tycker en sönderdopad bodybuilder är cool. Att ha viljan att se ut som Brad Pitt i fightclub eller att tycka att det är viktigare med synliga magmuskler än att kunna böja 200+ är målet för en del. Varför skulle det vara sämre än "gå upp till du väger 120 innan du deffar"?

Så när kroppsbyggar-wannabes pratar om skeva kroppsideal så känns det bara lustigt.

Yankeee
2006-02-21, 18:03
Att deffning inte har samma betydelse för alla är ju en sak. Känns rätt löjligt att påstå att det enbart skall användas av bodybuilders numera, jag vet en hel del på forumet som säger att de går på deff när de garanterat inte tömmer och skall upp på scen.

Jag tror ni bara stör er på att de inte har samma kroppsuppfattning som ni har. Ni snackar om skeva kroppsideal men tycker en sönderdopad bodybuilder är cool. Att ha viljan att se ut som Brad Pitt i fightclub eller att tycka att det är viktigare med synliga magmuskler än att kunna böja 200+ är målet för en del. Varför skulle det vara sämre än "gå upp till du väger 120 innan du deffar"?

Så när kroppsbyggar-wannabes pratar om skeva kroppsideal så känns det bara lustigt.

omfg jag håller med :eek:

Slartibartfast
2006-02-21, 18:06
dels är det så ja, men sen igen behöver de flesta som snackar om att deffa här inte ens tänka på det egentligen.

Om de vill få mindre kroppsfett så är det rent nödvändigt att deffa.

Vem är du att säga att de inte behöver? :)

Alla strävar inte efter samma mål.

Slartibartfast
2006-02-21, 18:08
Jag hann skriva mitt inlägg innan jag läst vad Trance skrev, men hon slår ju huvudet på spiken där. :thumbup:

Trance
2006-02-21, 18:09
Jag hann skriva mitt inlägg innan jag läst vad Trance skrev, men hon slår ju huvudet på spiken där. :thumbup:

Hon..?

Kanske var någon som gick på det ändå.

Slartibartfast
2006-02-21, 18:14
Hon..?

Kanske var någon som gick på det ändå.

Åfan trodde du var tjej.

Har dålig koll på medlemmarna. Gick på vad? Vad har jag missat?

Nidning
2006-02-21, 18:14
jag håller inte med, varför deffa när man inte behöver det??

deffa är inte samma sak som att vilja förlora kropps fett, deffningen är en del av att tävla innom bb eller af o.s.v då det är nödvändigt att se rippad ut eftersom det är en del av tävlingen, att vilja tappa kropps fett och dietera är inte samma sak pga målet är inte det samma som det är med deffningen.

Det finns ingen tävlande som går deffad 365 dar om året eftersom det inte funkar, man är deffad en kort före, under och efter tävlingen alltså är det inte samma sak att vara deffad som att vilja ha rutorna framme.

Trance
2006-02-21, 18:16
Åfan trodde du var tjej.

Har dålig koll på medlemmarna. Gick på vad? Vad har jag missat?

Skrev att jag var en tjej en gång med ändrade, fick knappt några snuskiga pm ändå.

Men nu måste jag nästan ta en öl för att återställa min manlighet.

Slartibartfast
2006-02-21, 18:17
jag håller inte med, varför deffa när man inte behöver det??

deffa är inte samma sak som att vilja förlora kropps fett, deffningen är en del av att tävla innom bb eller af o.s.v då det är nödvändigt att se rippad ut eftersom det är en del av tävlingen, att vilja tappa kropps fett och dietera är inte samma sak pga målet är inte det samma som det är med deffningen.

Det finns ingen tävlande som går deffad 365 dar om året eftersom det inte funkar, man är deffad en kort före, under och efter tävlingen alltså är det inte samma sak att vara deffad som att vilja ha rutorna framme.

Det är din definition. Står ingenstans att den är den enda rätta och gällande.

Såhär ser min definition på begreppet deffa ut. Den är väldigt enkel: Minska på kroppsfettet.

Slartibartfast
2006-02-21, 18:18
Skrev att jag var en tjej en gång med ändrade, fick knappt några snuskiga pm ändå.

Men nu måste jag nästan ta en öl för att återställa min manlighet.

Och. Det är inte så att jag har tagit på mig själv och tänkt på dig. Bara så du vet. Inget sånt har förekommit.

Trance
2006-02-21, 18:20
Och. Det är inte så att jag har tagit på mig själv och tänkt på dig. Bara så du vet. Inget sånt har förekommit.

Skall jag vara ärlig så är jag mer orolig nu när du vet att jag är en man...

Slartibartfast
2006-02-21, 18:21
Skall jag vara ärlig så är jag mer orolig nu när du vet att jag är en man...

Touché! :D

AFanatic
2006-02-21, 18:33
Att deffning inte har samma betydelse för alla är ju en sak. Känns rätt löjligt att påstå att det enbart skall användas av bodybuilders numera, jag vet en hel del på forumet som säger att de går på deff när de garanterat inte tömmer och skall upp på scen.

Jag tror ni bara stör er på att de inte har samma kroppsuppfattning som ni har. Ni snackar om skeva kroppsideal men tycker en sönderdopad bodybuilder är cool. Att ha viljan att se ut som Brad Pitt i fightclub eller att tycka att det är viktigare med synliga magmuskler än att kunna böja 200+ är målet för en del. Varför skulle det vara sämre än "gå upp till du väger 120 innan du deffar"?

Så när kroppsbyggar-wannabes pratar om skeva kroppsideal så känns det bara lustigt.

Men varför använder de orden deff, deffning, deffa? När det egentligen kommer från något helt annat, just bodybuilding, som de inte sysslar med. Varför inte banta, gå ner i vikt eller börja träna mer konditionsträning och skärpa upp kosten?

Frågan är egentligen vilka det är som stör sig eller känner sig olustiga. När de anammar ett ord som är utanför deras "grupp". Vill man komma in i bodybuildarvärlden och skaffa sig lite känsla av VIP-karaktär? Jag heter XXXXXX är 16 år och deffar - :cool: . Då det är såå många som använder sig av ordet 'deffa' så måste det finnas något värde i att använda sig av det. Till skillnad från 'banta' (sorry Banting).

Resten har jag inget att säga om, det är dina funderingar och jag tycker inte det har någon betydelse vad man gör, huvudsaken är att man vill leva hälsosamt. Vi snackar väl inte om vilka som är bäst heller...wannabe-deffare som inte behöver deffa vs bodybuilders eller? Det är ingen tävling. Man gör vad man vill.

Jag tror dock många hackar upp sig på användandet av deffa, då det faktiskt hör till kroppsbyggning och tävlingar. Det är väl inte så konstigt.

Yankeee
2006-02-21, 18:39
Är det inte så att banta, dieta eller whatever syftar på generell viktminskning medans deffa syftar på enbart fettminskning?

Förstår inte riktigt resonemangen "deffa hör till bodybuildning". Ord får fler och andra användningsområden hela tiden. Fånigt att påstå att just deffa tillhör bodybuilding och inget annat.

Coldsmith
2006-02-21, 18:44
Om man vill sköta sig bra och få ner fettmängden, så skulle jag kunna säga att man deffar, bantning är snarare att bara gå ner i vikt eller liknande. Att deffning skulle vara ett ord som bara bodybuilderproffs får använda är ju löjligt. Vem som helst kan väl säga att dom deffar, om det är fettet man skalar bort samtidigt som man vill ha en tränad kropp. Ordet kommer väl från "definition".
Så himla löjligt att hålla på och fjanta sig kring detta. Herregud, om folk vill gå få bort en massa lösfestt innan dom kör på hårt med ätande,är det så jävla konstigt? Och om man nu tycker det så varför ens orka bry sig.
Hos tjejer generellt är det dessutom mer populärt med en smalare men definierad kropp än en fläskig, bulkig eller bodybuilderkropp. Så man kan ju fundera på vilka som har förvridna "ideal".

jag skulle snarare vilja ställa frågan: "vad får kroppsbyggare att börja muttra över att folk vill deffa innan dom väger 120kg, är dom rädda för att en nykomling ska få en snyggare kropp? är man rädd för att upptäcka att om man hade deffat tidigare kunde man ha sett riktigt bra ut istället för som en fetklump nu".

Låt folk sköta sitt eget, vissa vill se ut som oxar, vissa vill se mer normala ut.

Trance
2006-02-21, 18:45
Men varför använder de orden deff, deffning, deffa? När det egentligen kommer från något helt annat, just bodybuilding, som de inte sysslar med. Varför inte banta, gå ner i vikt eller börja träna mer konditionsträning och skärpa upp kosten?

Frågan är egentligen vilka det är som stör sig eller känner sig olustiga. När de anammar ett ord som är utanför deras "grupp". Vill man komma in i bodybuildarvärlden och skaffa sig lite känsla av VIP-karaktär? Jag heter XXXXXX är 16 år och deffar - :cool: . Då det är såå många som använder sig av ordet 'deffa' så måste det finnas något värde i att använda sig av det. Till skillnad från 'banta' (sorry Banting).

Resten har jag inget att säga om, det är dina funderingar och jag tycker inte det har någon betydelse vad man gör, huvudsaken är att man vill leva hälsosamt. Vi snackar väl inte om vilka som är bäst heller...wannabe-deffare som inte behöver deffa vs bodybuilders eller? Det är ingen tävling. Man gör vad man vill.

Jag tror dock många hackar upp sig på användandet av deffa, då det faktiskt hör till kroppsbyggning och tävlingar. Det är väl inte så konstigt.

Hur länge har du själv tävlat då?

OggeP
2006-02-21, 18:54
Mina egna definitioner.

Banta = Otränad person som fösöker att minska kroppsvikt

Diet/Deff = En tränad person som vill får fram muskeldefinitioner, oftast ett steg till följd av bulk.

tävlingsdiet/deff = Fettreduktion inför tävling inom en kroppskulturrelaterad aktivitet.


Medhåll? Mothugg?

Slartibartfast
2006-02-21, 18:58
Mina egna definitioner.

Banta = Otränad person som fösöker att minska kroppsvikt

Diet/Deff = En tränad person som vill får fram muskeldefinitioner, oftast ett steg till följd av bulk.

tävlingsdiet/deff = Fettreduktion inför tävling inom en kroppskulturrelaterad aktivitet.


Medhåll? Mothugg?

Medhåll!

AFanatic
2006-02-21, 18:59
LOL Det här blir roligt.

Kommer ni ihåg på gymnasiet när man lekte "för och emot"? Två lag, och man fick ett ämne att diskutera kring, där båda sidor la fram argument.

Det är ungefär så jag går in i den här diskussionen kring ordet deffa.

Jag är varken kroppsbyggare eller bryr mig vidare om hur folk använder ord hit och det, folk gör fortfarande precis som dom vill. Jag är bara intresserad av varför?, för jag är så förbannat nyfiken på vad som ligger bakom användandet av ord. Jag är förbannat språkintresserad helt enkelt. :D

Det som nästan är mest intressant i den här tråden är hur känsligt det verkar vara, det här med användandet av "deffa".

Definition of muscles. Men det klart har man inga muskler att definiera så det klart det svider. :D

Trance
2006-02-21, 19:02
LOL Det här blir roligt.

Kommer ni ihåg på gymnasiet när man lekte "för och emot"? Två lag, och man fick ett ämne att diskutera kring, där båda sidor la fram argument.

Det är ungefär så jag går in i den här diskussionen kring ordet deffa.

Jag är varken kroppsbyggare eller bryr mig vidare om hur folk använder ord hit och det, folk gör fortfarande precis som dom vill. Jag är bara intresserad av varför?, för jag är så förbannat nyfiken på vad som ligger bakom användandet av ord. Jag är förbannat språkintresserad helt enkelt. :D

Det som nästan är mest intressant i den här tråden är hur känsligt det verkar vara, det här med användandet av "deffa".

Definition of muscles. Men det klart har man inga muskler att definiera så det klart det svider. :D

Anledningen till att jag undrade var att du 30-12-2004, 23:51 postade detta:
(Nej, ingen sjuk stalker. 15 sekunders sökning)

Ja men nu behövs det verkligen en...och det ska bli kul, tro det eller ej

Det är inte min första deff...Högt fettintag funkar för mig...då jag kommer ligga så extremt mycket lägre på kolhydrater än vad jag är van vid.

Håller fullständigt med om att inte överäta på ätardagarna...gjorde det ett par gnger...höll på att spy o kändes allmänt konstig...så kommer endast äta sådant som jag måste ha (choklad/kladdkaka ) och mer av "byggarmaten".

Thx!


Undrade bara vad din tävlingserfarenhet var vid det tillfället och om du tömde dig etc innan du gick upp på scen.

skaparn
2006-02-21, 19:05
Att deffning inte har samma betydelse för alla är ju en sak. Känns rätt löjligt att påstå att det enbart skall användas av bodybuilders numera, jag vet en hel del på forumet som säger att de går på deff när de garanterat inte tömmer och skall upp på scen.

Jag tror ni bara stör er på att de inte har samma kroppsuppfattning som ni har. Ni snackar om skeva kroppsideal men tycker en sönderdopad bodybuilder är cool. Att ha viljan att se ut som Brad Pitt i fightclub eller att tycka att det är viktigare med synliga magmuskler än att kunna böja 200+ är målet för en del. Varför skulle det vara sämre än "gå upp till du väger 120 innan du deffar"?

Så när kroppsbyggar-wannabes pratar om skeva kroppsideal så känns det bara lustigt.


Denna veckas bästa inlägg, alla kategorier.

För övrigt borde man använda ordet banta mer.

AFanatic
2006-02-21, 19:06
Anledningen till att jag undrade var att du 30-12-2004, 23:51 postade detta:
(Nej, ingen sjuk stalker. 15 sekunders sökning)


Undrade bara vad din tävlingserfarenhet var vid det tillfället och om du tömde dig etc innan du gick upp på scen.


Haha...hädanefter kommer jag ha ett extra öga på dig bara så du vet. :D


Jag skulle tävlat då. Tyvärr blev det inte så. Var det något mer du ville veta? I sådana fall ta det via PM då den här tråden inte handlar om mig. ;)

Runda Grodan
2006-02-21, 19:10
Jag skulle gärna vilja deffa men jag kanske inte är tillräckligt stor så jag kanske får nöja mig med att banta... :confused:

Trance
2006-02-21, 19:10
Haha...hädanefter kommer jag ha ett extra öga på dig bara så du vet. :D


Jag skulle tävlat då. Tyvärr blev det inte så. Var det något mer du ville veta? I sådana fall ta det via PM då den här tråden inte handlar om mig. ;)

Du skrev mycket riktigt att du skulle tävla den gången, menade just att du hade deffat innan. Vad jag vill ha sagt med detta är:

Jag är en riktigt bitch och det är ingen nyhet, dessutom tappade jag en stekpanna(teflon som tur var) på foten när jag diskade. Därför kände jag ingen ånger när jag elakt grävde i det förfluta efter smuts.

puss

Mental
2006-02-21, 19:11
Jag har lite felaktigt sett det så här
Banta, man ger sig på någon kändisdiet eller modediet. eller bara försöker äta nyttigare utan större kunskaper om det, dessutom tränar man inte.
Deffa, man har mer koll på kost, man tränar, man har inte hälsoskäl utan rena utseende skäl som anledning för sin viktminskning.

AFanatic
2006-02-21, 19:18
Du skrev mycket riktigt att du skulle tävla den gången, menade just att du hade deffat innan. Vad jag vill ha sagt med detta är:

Jag är en riktigt bitch och det är ingen nyhet, dessutom tappade jag en stekpanna(teflon som tur var) på foten när jag diskade. Därför kände jag ingen ånger när jag elakt grävde i det förfluta efter smuts.

puss

Jag vet inte hur andra gör men jag vill gärna göra allt en gång innan man gör allvar av det, så man inte står där på scenen blek, fet och med noll koll helt enkelt. Så länge det är tävlingsinriktat ser jag inget fel i att kalla det deff. (Även fast jag helst inte använder det ordet längre.)

Jo jag vet Trance...

Jag gillar inte när folk misshandlar språket enligt mina egna preferenser, antar att det gör mig till en språk-bitch då. Sedan är det lättare att stoppa in människor i fack.

Nidning
2006-02-22, 11:58
Schmucks! detta skulle inte handla om villka som får deffa eller vad deffning betyder utan varför de som egentligen inte behöver oroa sig för deffning är så intreserade av att deffa.

Min åsikt är dock som redan bekant att deffning är nåt byggare håller på med inför tävling och att de flesta här inte behöver oroa sig för deffning eftersom de flesta redan är rätt så spinkiga.
Självklart har alla dock rätt att deffa (banta) eller kalla det för vad fan som hels om de så vill.

Men det var ju inte om detta det skulle handla om utan VARFÖR SKA ALLA DEFFA NUFÖR TIDEN ÄVEN OM DE INTE BEHÖVER DET???

Nidning
2006-02-22, 11:59
Jag har lite felaktigt sett det så här
Banta, man ger sig på någon kändisdiet eller modediet. eller bara försöker äta nyttigare utan större kunskaper om det, dessutom tränar man inte.
Deffa, man har mer koll på kost, man tränar, man har inte hälsoskäl utan rena utseende skäl som anledning för sin viktminskning.

DAMN STRAIGHT!

Kwon
2006-02-22, 12:03
Ja tänk om alla var He-man innan, då slapp folk posta som Skeletor.

Nidning
2006-02-22, 12:06
Ja tänk om alla var He-man innan, då slapp folk posta som Skeletor.

skeletor är coolare än he-man.

Arne Persson
2006-02-22, 12:08
På tal om något mycket viktigare! Hur får Herr Skeletor sin tuggaparat och talorganet att fungera. Kan inte se några som helst tuggmuskler, hyoidala muskler mm. Tar han sin näring intravenöst eftersom han är ju påfallande muskulös? Kan någon förklara? :confused:

http://www.quevieneelpeloton.com/miticos/images/skeletor.jpg

Nidning
2006-02-22, 12:09
På tal om något mycket viktigare! Hur får Herr Skeletor sin tuggaparat och talorganet att fungera. Kan inte se några som helst tuggmuskler, hyoidala muskler mm. Tar han sin näring intravenöst eftersom han är ju påfallande muskulös? Kan någon förklara? :confused:

http://www.quevieneelpeloton.com/miticos/images/skeletor.jpg
skelett magi

Rataxes
2006-02-22, 12:11
Men det var ju inte om detta det skulle handla om utan VARFÖR SKA ALLA DEFFA NUFÖR TIDEN ÄVEN OM DE INTE BEHÖVER DET???
Varför ska man bygga även om man inte behöver bli större?

Kwon
2006-02-22, 12:12
På tal om något mycket viktigare! Hur får Herr Skeletor sin tuggaparat och talorganet att fungera. Kan inte se några som helst tuggmuskler, hyoidala muskler mm. Tar han sin näring intravenöst eftersom han är ju påfallande muskulös? Kan någon förklara? :confused:

http://www.quevieneelpeloton.com/miticos/images/skeletor.jpg

Bäste Herr Arne (som uppenbarligen inte befinner sig i en tunnel)!

Det som jag är mest nyfiken över är vilken kroppsbyggare som de valde att använda som mall för alla He-man figurer!

Om du är tillräckligt observant så kan man tydligt se att alla hade samma kropp!

Kan det vara så att de alla tränade på samma sätt?

Nidning
2006-02-22, 12:16
Varför ska man bygga även om man inte behöver bli större?

vem har sagt att man måste bygga om man inte violl bli större??
det är ju lika onödigt att "deffa" när det inte finns nån anledning till det.

Rataxes
2006-02-22, 12:17
vem har sagt att man måste bygga om man inte violl bli större??
det är ju lika onödigt att "deffa" när det inte finns nån anledning till det.
Men om jag tycker att du inte behöver bli större, varför ska du då bygga mer?

Kwon
2006-02-22, 12:18
vem har sagt att man måste bygga om man inte violl bli större??
det är ju lika onödigt att "deffa" när det inte finns nån anledning till det.

Om det finns anledning eller ej är ju upp till person (relativt).

Fastän person X kanske väger 70 kanske han anser att absen skall synas tydligare etc.

Så länge han mår bra har jag inga problem med det.

Arne Persson
2006-02-22, 12:20
Bäste Herr Arne (som uppenbarligen inte befinner sig i en tunnel)!

Det som jag är mest nyfiken över är vilken kroppsbyggare som de valde att använda som mall för alla He-man figurer!

Om du är tillräckligt observant så kan man tydligt se att alla hade samma kropp!

Kan det vara så att de alla tränade på samma sätt?

Hmmm! Först och främst så kan vi med all säkerhet utesluta Dolphen! :D

Coldsmith
2006-02-22, 12:34
Schmucks! detta skulle inte handla om villka som får deffa eller vad deffning betyder utan varför de som egentligen inte behöver oroa sig för deffning är så intreserade av att deffa.

Min åsikt är dock som redan bekant att deffning är nåt byggare håller på med inför tävling och att de flesta här inte behöver oroa sig för deffning eftersom de flesta redan är rätt så spinkiga.
Självklart har alla dock rätt att deffa (banta) eller kalla det för vad fan som hels om de så vill.

Men det var ju inte om detta det skulle handla om utan VARFÖR SKA ALLA DEFFA NUFÖR TIDEN ÄVEN OM DE INTE BEHÖVER DET???

för att det är snyggare när man ser musklerna, än när man är lönnis. Kort och gott. Då kanske folk här kontrar med en överlägsen kommentar smo "menååååh.. dom HAR ju inga muskler". Jodå, dom har muskler.

Nitrometan
2006-02-22, 12:38
för att det är snyggare när man ser musklerna, än när man är lönnis. Kort och gott. Då kanske folk här kontrar med en överlägsen kommentar smo "menååååh.. dom HAR ju inga muskler". Jodå, dom har muskler.
Jo, även folk som har levt under svältförhålalnden en längre tid har muskler. Även om de inte skulle placera sig på en topposition på en byggartävling.

Nidning
2006-02-22, 12:40
Men om jag tycker att du inte behöver bli större, varför ska du då bygga mer?

det är inte riktigt sammas sak.
Om du tycker att jag inte behöver bli större är en smak sak, medans en spinkig kille med ska vi säga 10% kroppsfett defenitivt inte behöver deffa.

Nidning
2006-02-22, 12:42
för att det är snyggare när man ser musklerna, än när man är lönnis. Kort och gott. Då kanske folk här kontrar med en överlägsen kommentar smo "menååååh.. dom HAR ju inga muskler". Jodå, dom har muskler.

alla har en bas muskulatur ja visst men nu snackar vi om MUSKLER
om man är lönnfet och vill bli av med fläsket visst, men de som jag snackar om är inte ens lönnfeta.

Rataxes
2006-02-22, 12:42
det är inte riktigt sammas sak.
Om du tycker att jag inte behöver bli större är en smak sak, medans en spinkig kille med ska vi säga 10% kroppsfett defenitivt inte behöver deffa.
Båda två är till 100% en smaksak.

Nitrometan
2006-02-22, 12:42
Nidning: Det är precis samma sak.

I båda fallen är det en fråga om smak, vilket är individuellt.

Hades
2006-02-22, 12:43
Vissa här kanske borde inse att kroppsidealen på kolozzeum/byggarvärlden skiljer sig lite från de i övriga samhället.

Nidning
2006-02-22, 12:43
Båda två är till 100% en smaksak.
det är där jag inte håller med. en snubbe med 10% behöver den mängden människo kroppen är inte konstruerad att vara på 0% body fat det är inte ens hällso samt att ligga på för låg nivå kropps fett.

Kwon
2006-02-22, 12:45
det är där jag inte håller med. en snubbe med 10% behöver den mängden människo kroppen är inte konstruerad att vara på 0% body fat det är inte ens hällso samt att ligga på för låg nivå kropps fett.

Är dock fortfarande en smaksak hur mycket fett man vill ha!

Bara för att person_x vill se ut på ett visst sätt behöver det inte betyda att det är nyttigt för kroppen.

Nidning
2006-02-22, 12:46
Är dock fortfarande en smaksak hur mycket fett man vill ha!

Bara för att person_x vill se ut på ett visst sätt behöver det inte betyda att det är nyttigt för kroppen.

sannt i ofs.

Men varför vill alla då se ut som skelett???

Rataxes
2006-02-22, 12:46
det är där jag inte håller med. en snubbe med 10% behöver den mängden människo kroppen är inte konstruerad att vara på 0% body fat det är inte ens hällso samt att ligga på för låg nivå kropps fett.
Är det inte också varje persons ensak hur högt han prioriterar hälsa? Tänker du ta till extremexempel kan jag väl passa på att fråga hur hälsosam Coleman är.

Kwon
2006-02-22, 12:47
sannt i ofs.

Men varför vill alla då se ut som skelett???

Vill ALLA det? :D

Nidning
2006-02-22, 12:49
nåja alla kanske inte vill det men många.

Coleman är nog inte den mest hällsosammaste killen på jorden nej.

Undrar dock fortfarande varifrån " deff" hysterin kommer.
är det inte roligare o bli lite större innan man ger sig på deffen?

Kwon
2006-02-22, 12:52
nåja alla kanske inte vill det men många.

Coleman är nog inte den mest hällsosammaste killen på jorden nej.

Undrar dock fortfarande varifrån " deff" hysterin kommer.
är det inte roligare o bli lite större innan man ger sig på deffen?

Var kan den komma ifrån? Samhället kanske? Massmedia?

Växer du upp idag som ungdom är det väl ingen som vill vara lönnig,tjock,fet?

Hollywood och modetidningar matar ju unga idag med olika saker också.

Klart grabben ska ha abs ist för å va lönnig? :laugh:

Om allmänheten ansåg att fett var vackert som förr i tiden skulle det nog se annorlunda ut.

Nitrometan
2006-02-22, 12:55
nåja alla kanske inte vill det men många.

Undrar dock fortfarande varifrån " deff" hysterin kommer.

De kanske tror att de får kn***a mer om de är deffade med kalsongreklam-abs?

Varför tror de isåfall det?

Kan det vara så att de hör tjejer prata om hur snygga vissa modeller/artister är?

AFanatic
2006-02-22, 12:59
nåja alla kanske inte vill det men många.

Coleman är nog inte den mest hällsosammaste killen på jorden nej.

Undrar dock fortfarande varifrån " deff" hysterin kommer.
är det inte roligare o bli lite större innan man ger sig på deffen?

Du får tänka på att det är "defftider" nu också...slutet av februari...snart är våren och sommaren här. Folk ska hinna med att komma in shape, så de slipper stå i vassen.

carlsm
2006-02-22, 12:59
Alla måste göra som Niding tycker är bäst, väger man runt 70 kilo ska man inte deffa enligt trådskaparen för det behöver man inte. Det är inte rätt, enligt trådskaparen, att ta fram de muskler man har och se rippad ut om man inte väger runt 110. Kanske finns det någon etablerad viktgräns i styrketräningsvärlden om när det är tillåtet att deffa bort ett par kilo överflödigt fett? Tydligen är det i alla fall då fel att påstå sig deffa bort exempelvis fem kilo inför sommaren om man väger 70 kilo. *rolleyes*

Personligen tycker jag att många som kallas stora och biffiga mest är feta vilket förtar intrycket av att de kan vara starka. Kvar i mina ögon blir då bara en halvfetis.

Kwon
2006-02-22, 13:01
Du får tänka på att det är "defftider" nu också...slutet av februari...snart är våren och sommaren här. Folk ska hinna med att komma in shape, så de slipper stå i vassen.

Jao, 70 kg såsom 110 kg vill ju komma i form inför "Beach 2006" och ej stå i vassen.

Finns ingen viktgräns för Beach 2006.

Tolkia
2006-02-22, 13:01
Jag har lite felaktigt sett det så här
Banta, man ger sig på någon kändisdiet eller modediet. eller bara försöker äta nyttigare utan större kunskaper om det, dessutom tränar man inte.
Deffa, man har mer koll på kost, man tränar, man har inte hälsoskäl utan rena utseende skäl som anledning för sin viktminskning.
Jag fattar inte riktigt varför så många automatiskt antar att alla som "bantar" är något slags vilseledda puckon som dricker "pulverdrinkar"? Och för den delen, varför det antas att alla som dricker "pulverdrinkar" är vilseledda puckon? Vad är egentligen skillnaden mellan att dricka "pulverdrinkar" för att bli smalare/mindre (i regel = snyggare) och att göra det för att bli tyngre/större (också i regel = snyggare)? Att "banta" är att försöka tappa vikt genom att göra saker med kosten (där en sak man gör i regel är att äta mindre), det finns inget ytterligare villkor av typen att man skall vara lurad av något pulverföretag, inte ha "koll på kost", vara otränad, inte motionera eller något i samma stil; det är all inclusive. Själv får jag intrycket att ordet i vissa kretsar, där man anser sig vara "hälsomedveten" (företrädesvis mer hälsomedveten än den stora massan) fått en dålig - "o-cool" - klang, och att folk därför använder "deffa" som beskrivning för alla åtgärder som syftar till att minska siffran på vågen. Vad gäller "koll på kost"-biten skulle jag vilja påstå att det finns mer än ett litet antal "bantare", t.ex. inom de här inte helt sällan baktalade Viktväktarna, som har betydligt bättre "koll på kost" än många "deffare", både på och utanför Kolozzeum.

Det är väl i det här fallet som med mycket annan fackjargong, att de som använder den mest nitiskt (och entusiastiskt) är de som relativt nyligen kommit in i det fack där den aktuella jargongen används, och känner störst behov av att markera sin facktillhörighet.

Tolkia
2006-02-22, 13:03
Men varför vill alla då se ut som skelett???
Kolla den rika floran av överviktstrådar för en väldigt tydlig illustration. Ingen vill nog få sådana omdömen om sig som det fälls till höger och vänster där. :(

Nidning
2006-02-22, 13:07
jag vidahåller dock fortfarande att de flesta som snackar om att "deffa" inate behöver oraoa sig om det, det är varken snyggt eller häftigt att vara kalling model "vältränad"

Kwon
2006-02-22, 13:09
jag vidahåller dock fortfarande att de flesta som snackar om att "deffa" inate behöver oraoa sig om det, det är varken snyggt eller häftigt att vara kalling model "vältränad"

Och återigen, vad som är snyggt alt häftigt är upp till var och en dvs relativt till person.

Att du inte tycker det är snyggt behöver ej betyda att person_x inte tycker det är snyggt.

Om det behöver oroa sig för det eller ej, är helt upp till dom.

skaparn
2006-02-22, 13:11
De kanske tror att de får kn***a mer om de är deffade med kalsongreklam-abs?

Så är det. Sambandet ser ut såhär enligt flera studier:

http://194.165.231.32/hemma/moeriksson/bilder/brudar_bf.gif

mystic[-_-]
2006-02-22, 13:14
Så är det. Sambandet ser ut såhär enligt flera studier:

http://194.165.231.32/hemma/moeriksson/bilder/brudar_bf.gif

:laugh: :thumbup:

Piranha
2006-02-22, 13:14
Så är det. Sambandet ser ut såhär enligt flera studier:

http://194.165.231.32/hemma/moeriksson/bilder/brudar_bf.gif


Lite synd där för dem som ligger under 5% ca har så liten egen testosteron pga del extremt låga tillgången på kalorier så jag är tveksam på att de skulle klara av att ligga.

Kwon
2006-02-22, 13:15
33 % bodyfat eller högre = inge knüllis med andra ord! :thumbup:

Kwon
2006-02-22, 13:16
Lite synd där för dem som ligger under 5% ca har så liten egen testosteron pga del extremt låga tillgången på kalorier så jag är tveksam på att de skulle klara av att ligga.

De är eftertraktade men orkar tyvärr ingenting.

Däremot är de eftertraktade och det är ju alltid något.

Har man 33 % eller högre är man tydligen inte eftertraktad alls! :thumbup:

Nidning
2006-02-22, 13:17
jepp det är min åsikt att det inte är coolt att se ut som en kalling modell eftersom alla kan se ut så bara de slutar att äta.

But thats besides the point, faktum är att de flesta inte behöver deffa de tror att minska i kropps vikt är lika med gym träning, jag menar att de tror att det är det som är poängen med att träna med vikter.

meningslöst att deffa om det inte behövs.

Piranha
2006-02-22, 13:18
De är eftertraktade men orkar tyvärr ingenting.

Däremot är de eftertraktade och det är ju alltid något.

Har man 33 % eller högre är man tydligen inte eftertraktad alls! :thumbup:


Vid 33% kan man inte se Rudolf med röda mulen i allafall.

Kwon
2006-02-22, 13:19
jepp det är min åsikt att det inte är coolt att se ut som en kalling modell eftersom alla kan se ut så bara de slutar att äta.

But thats besides the point, faktum är att de flesta inte behöver deffa de tror att minska i kropps vikt är lika med gym träning, jag menar att de tror att det är det som är poängen med att träna med vikter.

meningslöst att deffa om det inte behövs.

Om det är meningslöst eller inte är ju som tidigare sagts, upp till var och en.

Är man inte nöjd gör man någonting åt det oftast.

Om det behövs eller ej är ju upp till person_x.

Det kanske behövs för att han/hon skall må bra alt få bättre självförtroende / vara tillfreds med sig själv.

Om inte behovet fanns skulle ingen behöva oroa sig över detta.

Nitrometan
2006-02-22, 13:20
Lite synd där för dem som ligger under 5% ca har så liten egen testosteron pga del extremt låga tillgången på kalorier så jag är tveksam på att de skulle klara av att ligga.
De får väl be nån läkare skriva ut testogel (http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20021217000359&DocTypeID=7&UserTypeID=2) och Viagra.

cheesian
2006-02-22, 13:20
soft man kan få 200 brudar 30%BF :D

Nidning
2006-02-22, 13:27
helt plötsligt förvandlades det hela till en sexuell fråga??

back to the basics skelett eller skeletor.

Kwon
2006-02-22, 13:29
helt plötsligt förvandlades det hela till en sexuell fråga??

back to the basics skelett eller skeletor.

Är det inte en sexuell fråga i grund och botten?

Varför vill de deffa? Tänk nu och sätt dig i de personernas situation alt gå en mil i deras skor.

Försök att tänka ur deras perspektiv.

Varför vill de ha synliga abs? Har det inte att göra med att det är mer attraktivt?

Nidning
2006-02-22, 13:31
hmmm, det är kanske så?
Jag vill ju personligen bli stor o grov, samtidigt vet jag att brudar offtast inte gillar stora muskelberg, så varför vill jag bli stor??

Kwon
2006-02-22, 13:36
hmmm, det är kanske så?
Jag vill ju personligen bli stor o grov, samtidigt vet jag att brudar offtast inte gillar stora muskelberg, så varför vill jag bli stor??

Är syftet med denna tråd att försöka lista ut varför 70 kilos killar vill deffa alt få synliga abs? :)

En sak måste man ha klar för sig Nidning, folk har olika mål i livet.

När du har ett mål som tex bli stor och stark kanske en annan person har som mål att få synliga abs.

Det är som sagt, relativt från person till person.

Olika personer, olika mål.

Det en person tror är rätt kan en annan tro är fel.

Olika målsättningar.

Du får helt enkelt göra en statistisk undersökning och intervjua 100 alt 1000 unga killar runt 70 kg för att få en klarare bild varför di gör på dette viset.

Jag antar dock att svaret är att det som diagrammet visade. Att det är mer attraktivt i deras ögon och att de anser att tjejerna tycker det är mer attraktivt.

Nidning
2006-02-22, 13:51
det är deffinitivt så att olika männikor har olika mål jag har inte heller emot det att några vill få fram rutorna men dessa spinkiga pojkarr som redan har rutorna framme behöver knappast oroa sig för deffning, jag tror att det är så att de har fått det i huvudet att träningens enda syfte är att gå ner i vikt, även när det inte behövs, och det behövs inte oavsett vad alla tycker om man redan från början är spinkig eller har rutorna framme, ty om rutorna syns redan från början är det en idikation på att man redan ligger på en ganska låg kropps fett nivå.

Kwon
2006-02-22, 13:54
Vad tror du själv Nidning?

Varför vill de deffa?

Som sagt, vad som behövs alt inte behövs är ju relativt.

Du anser inte att det behövs men person_x kanske anser att det behövs, inte bara för fysisk ro utan även psykisk ro?

Vad kan vara skälen till detta tror du själv?

Nidning
2006-02-22, 13:59
skälet är att de har en snäv bild av sig själva, de tror sig behöva gå på deff men det behöver de inte.

Vidare håller jag inte med om att det är relativt en spinkig ihjälsvulten människa behöver inte deffa.

Kwon
2006-02-22, 14:01
Men han/hon anser att det behövs.

Du anser inte att det behövs, men personen ifråga anser att det behövs.

Där har vi skillnaden.

I och med att personen anser att det behövs, därav startas den personens "deff".

Vad tror du skälet eller den stora boven i dramat är då?

Varför vill de påbörja denna deff?

Vad har skapat denna "snäva bild"?

Nitrometan
2006-02-22, 14:03
Varför vill de påbörja denna deff?
För att jävlas med Nidning.

Kwon
2006-02-22, 14:04
För att jävlas med Nidning.

That must be it! :laugh:

Nidning
2006-02-22, 14:04
skyller på satsifieringen av vad träna på gym betyder, nuför tiden är det så himla modernt att träna på gym men folk har ingen koll på vad det betyder.

Relativt är det dock fortfarande inte det är närmast anorektiskt betende.

Lodiz2
2006-02-22, 14:05
Tycker ändå att för många är inne på att det ska deffas, en snubbe på 70 kg har inte mycket att deffa annan sak om man väger 110kg och vill gå ner i vikt men det skulle jag inte kalla för deffning, deffning är för mig det man gör inför tävling när man ska vara som mest rippad på scenen, när man håller på med tömning och allt som hör till deffen annars är det bara diet man är på och jag tycker inte att det är direkt samma sak.

Hursom helst tycker jag att alltför många koncentrerar sig på deff när det inte ens behös.

vikten säger inte allt man kan behlöva deffa även om man ligger runt 70kg.
man måste ta allt i förhållande till längd och bestomme också
tänk dig 158cm 70kg (mycket muskler och fett)

202cm 90kg (lite muskler , lite fett)


fast jag håller självklart med om att många deffar fastän det inte behövs och det är synd och beror mycket på våra kroppsideal idag

AFanatic
2006-02-22, 14:06
Jao, 70 kg såsom 110 kg vill ju komma i form inför "Beach 2006" och ej stå i vassen.

Finns ingen viktgräns för Beach 2006.

Nej, det är väl ingen som påstått att det finns någon viktgräns?

Nidning
2006-02-22, 14:06
För att jävlas med Nidning.

:D
jävlas o jävlas inte blir jag så lätt förbannad.

Kwon
2006-02-22, 14:08
skyller på satsifieringen av vad träna på gym betyder, nuför tiden är det så himla modernt att träna på gym men folk har ingen koll på vad det betyder.

Relativt är det dock fortfarande inte det är närmast anorektiskt betende.

Det må vara anorektiskt beteende enligt dig, men behöver inte vara så enligt person_x.

Olika personer har olika syn på vad som är snyggt alt fult.

Man kan gissa att du och person_x har olika syn på vad som är en snygg fysik.

Alla personer vill ej ha samma mål som tex dig eller ska vi säga Coleman, däremot kan man se tendenser till att många idag vill ha synliga abs, kosta vad det kosta vill.

Kwon
2006-02-22, 14:09
Nej, det är väl ingen som påstått att det finns någon viktgräns?

Jag vill påstå att det är någon i denna tråd som har? :laugh:

Nidning
2006-02-22, 14:16
jag nsackar inte så mycket om vikt gräns för deffning som om mängden av kropps fett innan man går på dieten.

har man 10% så är faktum att det är onödigt även om personen i fråga själv upplever det som om nödvändigt.

Det har ingenting med mentala biten att göra, som om att personen skulle må psykiskt bättre och allt med den fysiska aspekten av det hela det är fysiskt onödigt att deffa om man inte har nån kropps fett att förlora.

AFanatic
2006-02-22, 14:17
Jag vill påstå att det är någon i denna tråd som har? :laugh:

Jo att Nidning är inne på 70 kg har jag märkt. Men varför quota mig då...Jag råkade snöa in på språket och vilka som använder sig av 'deff'.

timoat
2006-02-22, 14:17
Vem är du, Nidning, som tycker sig ha rätten att diktera till höger och vänster vem som behöver alt. inte borde deffa? Om jag är 186 och vill definiera ner mig till 70 kg är det helt upp till mig. Allt är relativt. Jag förstår inte hur du kan gå omkring och störa dig på det. Är det så att du är en översittare som sitter och tycker så mycket om alla andra? Sköt du din bulk, och skit i om jag vill vara smal som en pinne. Det är upp till mig om jag vill ha helt platt mage, 5% BF. Om det inte är så att du är lite avundsjuk?

Nidning
2006-02-22, 14:19
Vem är du, Nidning, som tycker sig ha rätten att diktera till höger och vänster vem som behöver alt. inte borde deffa? Om jag är 186 och vill definiera ner mig till 70 kg är det helt upp till mig. Allt är relativt. Jag förstår inte hur du kan gå omkring och störa dig på det. Är det så att du är en översittare som sitter och tycker så mycket om alla andra? Sköt du din bulk, och skit i om jag vill vara smal som en pinne. Det är upp till mig om jag vill ha helt platt mage, 5% BF. Om det inte är så att du är lite avundsjuk?

gå o klipp dig om du inte har fattat att jag snackade om 70 kilo som exempel så har du inte läst allt.

självklart är 70kg inget standard eller gräns där man inte ska deffa, allt beror ju på längd och andra faktorer, det jag är ute efter är spinkiga skelett som snackar om att deffa.

Nitrometan
2006-02-22, 14:21
Nej, det är väl ingen som påstått att det finns någon viktgräns?
Har för mig att det var 70 kg som Nidning sa var gränsen?
Antagligen samma gräns för tjejer och killar.

Kwon
2006-02-22, 14:22
jag nsackar inte så mycket om vikt gräns för deffning som om mängden av kropps fett innan man går på dieten.

har man 10% så är faktum att det är onödigt även om personen i fråga själv upplever det som om nödvändigt.

Det har ingenting med mentala biten att göra, som om att personen skulle må psykiskt bättre och allt med den fysiska aspekten av det hela det är fysiskt onödigt att deffa om man inte har nån kropps fett att förlora.

Jag skulle vilja påstå att det har allt att göra med den mentala biten.

Ja, den personen mår psykiskt bättre av att göra detta, då han hon anser/tror sig bli mer attraktiv.

Fysisk nödvändighet och onödvändighet får komma på lägre plats oftast, när vi har att göra med människans ego och fåfänga.

Därav tex plastikoperationer, steroider etc osv et al

De må ej vara fysiskt nödvändigt, men trots detta vill vissa se ut på ett visst sätt ändå, pga den mentala biten, egot, fåfängan etc.

AFanatic
2006-02-22, 14:23
Roligt att många verkar ha uppfattningen att Nidning bestämmer över alla skelett som vill deffa. Han bestämmer faktiskt åt er nu att ni inte får deffa iom den här tråden.

timoat
2006-02-22, 14:23
det jag är ute efter är spinkiga skelett som snackar om att deffa.

Kan du definiera spinkiga skelett då? (no pun intended)

AFanatic
2006-02-22, 14:24
Har för mig att det var 70 kg som Nidning sa var gränsen?
Antagligen samma gräns för tjejer och killar.


Mjaha då blir det ingen tävling för mig på länge då. Attans!

Nitrometan
2006-02-22, 14:24
En snubbe som satsar hårt på beach 2006, han ska deffa sig i form så han ser stor och vältränad ut!

http://www.arthursclipart.com/medical/skelbw/SKELETON.gif

:)

Nidning
2006-02-22, 14:26
Jag skulle vilja påstå att det har allt att göra med den mentala biten.

Ja, den personen mår psykiskt bättre av att göra detta, då han hon anser/tror sig bli mer attraktiv.

Fysisk nödvändighet och onödvändighet får komma på lägre plats oftast, när vi har att göra med människans ego och fåfänga.

Därav tex plastikoperationer, steroider etc osv et al

De må ej vara fysiskt nödvändigt, men trots detta vill vissa se ut på ett visst sätt ändå, pga den mentala biten, egot, fåfängan etc.

hmm du kanske har rätt.

men låt mig slå hål i myten om att jag tror att 70kg är nån gräns där man inte får deffa JAG MENADE INTE SÅ!!!!!!! ANVÄNDE DET SOM EXEMPEL SJÄLVLART SPELAR LÄNGD OCH ANDRA FAKTORER ROLL ÄR DET UPPFATTAT NU??

Nidning
2006-02-22, 14:29
En snubbe som satsar hårt på beach 2006, han ska deffa sig i form så han ser stor och vältränad ut!

http://www.arthursclipart.com/medical/skelbw/SKELETON.gif

:)


precis!!!
hahahhhah


OCH NEJ VIKTEN HAR INTE SÅ MKT MED GRÄNNSEN FÖR DEFFNING ATT GÖRA SOM MÄNGDEN AV KROPPS FETT!!!!

SKA EN SNUBBE MED 10% BF DEFFA??? NEJ DET TYCKER JAG INTE.

Kwon
2006-02-22, 14:30
hmm du kanske har rätt.

men låt mig slå hål i myten om att jag tror att 70kg är nån gräns där man inte får deffa JAG MENADE INTE SÅ!!!!!!! ANVÄNDE DET SOM EXEMPEL SJÄLVLART SPELAR LÄNGD OCH ANDRA FAKTORER ROLL ÄR DET UPPFATTAT NU??

Vad menar du då? Exakt?

Person på 10 % bodyfat får ej deffa ner sig till 8-9 %?

Nidning
2006-02-22, 14:31
Vad menar du då? Exakt?

Person på 10 % bodyfat får ej deffa ner sig till 8-9 %?

jag tycker så ja det är onödigt.

Kwon
2006-02-22, 14:33
jag tycker så ja det är onödigt.

Ja, men det kanske inte personen anser? Att det är onödigt.

Det kan ju vara nödvändigt i den personens värld?

Denne gynnare kanske anser att det du håller på med är onödigt? Att lägga på sig mer muskler när du redan har?

Hur kan man få er två att mötas halvvägs alt kompromissa?

Nidning
2006-02-22, 14:36
jag tycker ändå inte att det riktigt går att jämföra.

Då kan man ju lika gärna säga att anorektiker deffar för att de vill må bra??

Nitrometan
2006-02-22, 14:48
Då kan man ju lika gärna säga att anorektiker deffar för att de vill må bra??
Men det gör de ju inte. De mår ju riktigt kass.

Fast det tar ju ett tag innan de fattar det.

Kwon
2006-02-22, 14:50
Jo att Nidning är inne på 70 kg har jag märkt. Men varför quota mig då...Jag råkade snöa in på språket och vilka som använder sig av 'deff'.

Vet ej hur det blev så att jag quotade dig.

Kanske för att man inte gaggat me Kristanna Lokken på ett tag! :laugh:

AFanatic
2006-02-22, 14:53
Vet ej hur det blev så att jag quotade dig.

Kanske för att man inte gaggat me Kristanna Lokken på ett tag! :laugh:


Ja gagga kan du. Kollar man in dina inlägg i bara den här tråden så står det fan samma sak i alla. :laugh:

Kwon
2006-02-22, 14:56
Ja gagga kan du. Kollar man in dina inlägg i bara den här tråden så står det fan samma sak i alla. :laugh:

Det kanske behövdes en del upprepningar innan budskapet uppfattades till slut? :)

Eller vad tror du Lokken?

Tigerkotten
2006-02-22, 14:58
Undra vem som har problem, den som bryr sig enormt vad alla andra gör.

Eller den som sköter sig själv och gör det han/hon vill.

Kwon
2006-02-22, 15:01
Undra vem som har problem, den som bryr sig enormt vad alla andra gör.

Eller den som sköter sig själv och gör det han/hon vill.

Precis! Fokusera på dig själv först och främst! :)

Lägg ner 200 % på dig själv och 1 % på andra!

Hur går denna matematik ihop?

Nidning
2006-02-22, 15:02
Jag skiter väl i om örjan med 10% fett ska deffa eller ej men jag tycker att det är onödigt det behövs helt enkelt inte.

pojken borde ju :eating: istället för att gå omkring och tänka på att svälta ihjäl.

AFanatic
2006-02-22, 15:04
Det kanske behövdes en del upprepningar innan budskapet uppfattades till slut? :)

Eller vad tror du Lokken?

Det får du fråga Nidning om. ;)

Nitrometan
2006-02-22, 15:06
Precis! Fokusera på dig själv först och främst! :)

Lägg ner 200 % på dig själv och 1 % på andra!

Hur går denna matematik ihop?
Det gör den inte.

Jag tittar på Alizée istället.

Kwon
2006-02-22, 15:08
Det gör den inte.

Jag tittar på Alizée istället.

Det funkar alltid i alla lägen! :thumbup:

Nidning
2006-02-22, 15:12
hmmm väger alla in på 70kg här?? undrar eftersom jag fått en massa arga inlägg för att jag använde just 70kg som ex i början av tråden.

Kwon
2006-02-22, 15:16
PMs menar du?

Tror ingen som deltagit i tråden väger 70.

Nidning
2006-02-22, 15:19
nej ing pms bara arga svar på tråden främst på just det att jag använde 70kg som ex i början.

nu ska jag gå o äta så att jag inte blir för spinkig hahaahaha.

Kwon
2006-02-22, 15:21
Är det endast 70 kilos användare som får debattera i tråden eller? :D

Först får 70kg personer inte deffa , sen måste man va 70kg för att deltaga i diskussionen också? :D

Som tidigare sagts, tror ingen av deltagarna i denna tråd väger 70.

Är det ok ändå? Om vi diskuterar lite?

skaparn
2006-02-22, 15:29
PMs menar du?

Tror ingen som deltagit i tråden väger 70.

Nej, jag väger mindre....

Men jag är ändå stor. I käften.

Kwon
2006-02-22, 15:32
Nej, jag väger mindre....

Men jag är ändå stor. I käften.

Man kan ju vara stor på många sätt! :D

Stor drule, stort hjärta etc...

Stor i käften ja! :D

timoat
2006-02-22, 15:35
Jag ligger på 70 kg... 186..

Kwon
2006-02-22, 15:36
Jag ligger på 70 kg... 186..

10 % bodyfat och skall börja deffa? :D

timoat
2006-02-22, 15:42
haha! nä jag e bra där jag är. Men om jag ville, så hade jag inte velat ha Nidning sittandes på sin höga bulktron dikterandes att jag inte behövde pga av att jag måste ha ett vissa antal BF eller väga x antal kilo yada yada yada...

Kwon
2006-02-22, 15:45
haha! nä jag e bra där jag är. Men om jag ville, så hade jag inte velat ha Nidning sittandes på sin höga bulktron dikterandes att jag inte behövde pga av att jag måste ha ett vissa antal BF eller väga x antal kilo yada yada yada...

LOL! "sin höga bulktron"....

Deffa om du vill! Det är din kropp! :thumbup:

Lodiz2
2006-02-22, 15:59
Är det endast 70 kilos användare som får debattera i tråden eller? :D

Först får 70kg personer inte deffa , sen måste man va 70kg för att deltaga i diskussionen också? :D

Som tidigare sagts, tror ingen av deltagarna i denna tråd väger 70.

Är det ok ändå? Om vi diskuterar lite?

damn jag väger 75kg måste deffa ned till 70kg :hbang:

Nidning
2006-02-22, 17:27
vissa fattar trögt, du får väga 30kg o du får gå på deff om du behöver det jag dikterar inget.
Jag skiter i hur mycket ni väger innan ni väljer att gå på deff gör vad fan ni vill jag börjar tröttna på att folk lägger ord i min mun, det enda jag sagt och det står jag fast vid är att många som pratat om att gå på deff i verkligheten inte behöver oroa sig för det eftersom de inte egentligen har nåt att deffa bort.

Är det uppfattat nu??

kom inte med era löjliga påstoenden om att jag menar att man inte får gå på deff bara man liger unde Xkg, för det var inte så jag menade.