handdator

Visa fullständig version : Bulk


tuffe_viktor11
2006-02-21, 12:59
När man vill stimmulera muskeltillväxt så har jag förstått det så att man måste ligga på ett kaloriöverskott. Räcker det att man ligger tex 100 kcal över eller ska man dra på med tex 700 kcal??
Dvs krävs det mycket överskott av kalorier för att få igång muskeltillväxten??
Eftersom jag aldrig bulkat förrut, och tänkte ge mig på det så vore det bra att veta......synd att dra på sig en massa onödigt fett om man inte behöver.

Ha en bra dag!
//Viktor

H.Emanuel
2006-02-21, 14:52
Ät som fan, men nyttig mat, inte en massa fett som pizza och annat

Cerberus
2006-02-21, 15:05
Som sagt, ät bra mat. Överdriv inte, muskler tar tid att bygga medans du kan bli skitfet hur lätt som helst.

GymTT
2006-02-21, 15:09
Ät men överdriv inte, det gjorde jag, blir inte alls bra, spelar ingen roll hur mkt nyttigt du äter om du äter F Ö R mkt.

kör hårt.

Zerohero
2006-02-21, 22:06
ett litet underskott på 100kcal räcker nog för att stimulera proteinsyntese av överätning. Men det är inte möjligt eller iallfall mycket svårt att ligga så exakt.

Upp till 500kcal+ lär väl ge störst effekt men också mest fett. Finns de som förespråkar ännu mera, men nån bra ide tror jag det knappast är.
200-300kcal skulle väl bäst att ligga på, lite säkerhetsmarginal, effekt och inte för mycket fett. Men man måste ju hålla reda på kalorierna ganska noga.

Själv är jag ganska dålig på att räkna kalorier så vikten står stilal för det mesta. Tycker inet det är värt att sätta på sig en hel del fett heller så de brukar bli för lite istället för mycket.

Don_Kocke
2006-02-21, 23:01
om man ligger på ett kaloriöverskott på 500 kcal om dagen hur mkt fett lägger man då på sig per vecka? ere inte så att man behöver äta 9000 kcal + för att lagra ett kg fett ?