handdator

Visa fullständig version : Tunnisen ska försöka få lite muskler


mange_
2002-09-27, 08:48
morsning korsning. Ligger hemma och är sjuk :( inget kul tror det är pga att jag gick ut lite hårt med träninge. Inne på min andra månad nu. Började direkt med att köra tunga 4-6 repsare gick nog in i väggen :)...men så snart denna skit är borta så ska jag dit igen :)...detta är mitt schema ialla fall..

Program 4:
Mån: Rygg, Underarmar
Tis: Axlar, Traps
Ons: Ben, Vader
Tor: Bröst, Mage
Fre: Biceps, Triceps

Rygg: Chins ? (reps 50), Latsdrag med v-stång 2 set, Skivstångsrodd 2 set
Underarmar: Handledscurl 2 set (6-8), Stående Hatelhanledscurl 2 set (6-8)
Axlar: Militärpress 3 set, hantelpress 1 set, Lateral raises 2 set
Traps: Skivstånsshrugs 3 set (10-12)
Ben: Knäböj 4 set, Lunges 2 set, Stela marklyft 2 set
Vader: Sittande vadpress 2 set, 45 Vadpress 2 set
Bröst: Bänkpress 3 set, Sne-Bänkpress 2 set, Dips 2 set
Biceps: Rak skivstångscurl 3 set, Alternerande Hantelcurl 2 set, Hammercurl 1 set
Triceps: Liggande Tricepspress 3 set, Sittande Tricepspress 2 set, Tricepspress 1 set


I kost väg så försöker jag äta allt jag kommer över går iof inte så bra nui med huvudvärken å febern å allt skit.. aptiten är på botten . men jag ser det positivt..kommer ha en jävla aptit för träninge och kosten sen när jag blir frisk.....
Har inga mått eller så kan säga att jag är en räka :) då är ingen intresserad över att veta några mått..hehe

mange_
2002-09-27, 09:01
kanske ska skriva att man är 20 år gammal också...några mål har jag inte riktigt..är väl å bli så stor å stark som möjligt :) ett kortsiktigt och specificerat mål ;)

spinkoo
2002-09-28, 11:09
Originally posted by sugen_2

Har inga mått eller så kan säga att jag är en räka :) då är ingen intresserad över att veta några mått..hehe

Förskök inte komma undan. Vi räkor måste hålla ihop, skirv måtten också:kickass:

Lycka till med träningen och dagboken, kommer jag att följa!

MVH/spinkoo

mange_
2002-09-28, 13:50
OK det kommer mått bara jag hittar måttbandet :)..

Sätta upp lite mål då:
Bänkpress 3*6, 100 kg
Militräpress 3*6, 65 Kg(fri stång)
Bicepscurl 3*6, 60 Kg (rak stång)
Chins 1*15
knäböj ??? (återkommer med det när jag väl börjat träna ben) :)

Alttid en början ska bli kul och se vad jag klarar av det där. för tillfället känns det som att bänkpressen kommer bli svårast att klara men med lite vilja så går allt :)

mange_
2002-09-29, 10:50
ett till mål jag har är att väga 95 innan jul. (deffad)

goa_killen
2002-09-29, 12:22
95kg deffad???
60kg stångcurl.....
Inga dåliga mål!!!!!

fast de klart. va ligger du på nu??

Lycka te föresten!!!!:bpump: :thumbup:

mange_
2002-09-29, 12:46
har varit sjuk i en vecka nu så jag har gått ner 4 kg innan vägde jag 92 men det ska nog inte vara så svårt att gå upp igen!!..sist körde jag 5:or på 57,5 så det ska nog inte vara några problem :)

mange_
2002-09-30, 20:47
förkylningne börjar släppa lite lätt nu, inte helt bra än men jag överlever:) ska till gymmet imornn och köra ett bröstpass får se hur det går efter en veckas sjukdom. Sedan ska jag nog kör med väldigt lätta vikter så jag inte tar ut mig direkt. SKa bli skönt att komma igång.. Rycker lite i musklerna redan :bpump:

mange_
2002-10-01, 12:29
Så var man nere och körde igen efter en veckas förklning. Tog det väldigt lugnt så inga vikter att prata om.

Bänkpress 1*7 90 kg, 1*4 90 kg, 1*2 90 kg
SnE bänk 2*5 75 kg
Dips 3*8
Chunches med vikt 3*15 50 kg

Muskelkonditionen var inget vidare kände direkt på bänken att jag dog..men men...en veckas bra mat nu så är man tillbaka på samma vikter som förrut :)

mange_
2002-10-01, 14:48
Känns helt ok nu 2 timmmar efter passet. käkar en jävla massa c-vitaminer nu så förkylningen ska hålla sig borta. Är så otroligt motiverad till att köra hårt nu bygga upp en riktigt funktionell STYRKA i kroppen!! längtar tills jag kan börja köra ben ordentlige ska försöka nästa vecka (har varit skadad en LÄÄÄÄNGRE tid) Så marklygt börjar jag då köra om 2 veckor får se vad man orkar där har aldrig kört det förrut ska bli kul att testa. SKa köra STENHÅRT fram till jul nu så får man hoppas att det ger några resultat, dom säger ju att man ska öka mycket i öbjrna. är inne på min 2:a månad nu så vi får väll hoppas på det!!! sen på tor är den axlar och traps MMMMMMMMM gilalr axlar.....sedan biceps och triceps, får hoppas jag inte tappat för mycket där körde sist på 57,5 i beicepscurlen får se vart man ligger nu..!! auf wiedersehen!!

mange_
2002-10-03, 11:52
Ok så idag var det dag för axlar och traps

Militärpress 1*8 60kg, 1*6 62,5 kg, 1*4 62,5 kg
Hantelpress 1*6 27 kg
Lateral raises 3*6 16,5 kg
Uprätt rodd 3*10 45 kg


Tog det ganska lugnt idag tog inte ut mig allt för mycket pga att jag fortfarande känner av förkylningen. Blir en ökning till 65 i militärpressen nästa gång :) känns häärligt å vara tillbaka å köra hårt igen. SKa faninte bli sjuk iår igen. Äta c-vitaminer varje dag nu. imorrn är det armar ska bli skönt!!

mange_
2002-10-03, 11:54
vägde mig idag. 90 kg efter träningen hhmm ingen bra vikt aja. får jobba på det, man får försöka se det positivt jag slipper deffa ner mig. FAttar inte varför jag inte kan lägga på mig lite fett, men men ska inte misströsta 95 innnan jul ska nog gå ialla fall. Om jag börjar äta lite bättre och mera nu. SKa ge mig fan på att klara det. Sen kommer det nog hända en hel del när jag börjar köra ben. blir nästa vecka :kickass:

mange_
2002-10-04, 12:37
så var det dags för armar

Bicepscurl 1*6 57,5 kg, 1*5 57,5 kg, 1*4 57,5 kg
TRicepspress 1*6, 1*5, 1*4 50 kg
Cursltång 2*5 50 kg (OTROLIGT strikt)
Cable press 2*6 max + 10
Hammercurl 1*6, 1*4 24,5 kg (STRIKT)
TRiceps med rep 1*6 6:an, 1*3+3 7:an



Kändes jävligt bra i triceps idag faktistk lite sämre i biceps men det tog där också. Nu ska jag äta gott å vila upp mig under helgen för att nästa vecka börja attackera vikterna på "riktigt" :)....så ska jag köra ben nästa vecka också ska bli kul å se hur det går ..önska mig lycka till :)