handdator

Visa fullständig version : Behålla massan även under deff


Skrollovicz
2006-02-20, 19:44
Hur mycket kolhydrater MÅSTE man äta för att behålla massan under en deff? Nån som vet? Eller tappar man alltid en del muskler under deff? Har aldrig deffat själv så.. yeah you know. Finns det några bra tips för hur man behåller massan under en 2 månaders deff?

Cerberus
2006-02-20, 19:53
Mycket protein och kolhydrater är mitt recept ;)

Olof Herlin
2006-02-20, 19:54
tja.. grubben sa ju nåt nyligen om att man kan ligga så lågt som 1500kcal och ändå ha kvar musklerna sålänge man tränar tungt och typ äter lire protte ? :confused:

Cerberus
2006-02-20, 19:54
tja.. grubben sa ju nåt nyligen om att man kan ligga så lågt som 1500kcal och ändå ha kvar musklerna sålänge man tränar tungt och typ äter lire protte ? :confused:

Jo fast den studien var väl på överviktiga som precis började styrketräna eller?

Olof Herlin
2006-02-20, 19:57
Jo fast den studien var väl på överviktiga som precis började styrketräna eller?
Hoppas det för annars är det ju löjligt enkelt att deffa, och det vet vi ju alla som gjort det att så enkelt är det inte.

Wikner
2006-02-20, 20:03
Ett tips, läs detta: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

userfriendly
2006-02-20, 20:14
alltså kolhydraterna bör väl vara 1g/kilo kroppsvikt iaf MEN som sagt, styrketräning o energiintag överlag är det väl som bestämmer?
jag körde jligt hård deff o visst tappade jag massa men inte så förskräckligt mkt o den är tillbaka nu

Skrollovicz
2006-02-20, 20:20
Ska man "trappa ner " kolhydraterna eller kan man strypa intaget pang bom och ändå behålla massan?

Fråga: Innebär deff alltid en viss muskelförlust?

GymTT
2006-02-20, 20:25
Ska man "trappa ner " kolhydraterna eller kan man strypa intaget pang bom och ändå behålla massan?

Fråga: Innebär deff alltid en viss muskelförlust?


Deff behöver inte betyda muslelförlust (såvida du inte skall ned i tävlingsform)
EAA i samband med träningstillfällena stimulerar proteinsyntesen.
Trappa ned på dem, att strypa dem helt vore dumt.

Max
2006-02-20, 22:40
alltså kolhydraterna bör väl vara 1g/kilo kroppsvikt iaf MEN som sagt, styrketräning o energiintag överlag är det väl som bestämmer?
jag körde jligt hård deff o visst tappade jag massa men inte så förskräckligt mkt o den är tillbaka nuLåter sjukt lite tycker jag. Det är väl nästan atkins-varning?

muffe85
2006-02-20, 23:36
tja.. grubben sa ju nåt nyligen om att man kan ligga så lågt som 1500kcal och ändå ha kvar musklerna sålänge man tränar tungt och typ äter lire protte ? :confused:

Om ditt dagliga intag ligger på t.ex. 4500, och du är nere i 1500 lovar jag att du tappar MASSA muskler. om ditt dagliga intag ligger på 2250, och du ligger på 1500 har du ett minus på 750, vilket kan vara möjligt. man kan inte bara kolla på det totala, man måste JÄMFÖRA!
Ju STÖRRE ditt minus är(under det du gör av med), ju svårare är det att behålla muskelmassa.
Rekommenderat max är 0.5-1.0kg ungefär(-500 till -1000Kcal per dag)

muffe85
2006-02-20, 23:39
Ska man "trappa ner " kolhydraterna eller kan man strypa intaget pang bom och ändå behålla massan?
Fråga: Innebär deff alltid en viss muskelförlust?

Det är oerhört svårt att gå ned mycket i fett och behålla all muskelmassa.
jag har gått ned 8kg och är förvånad över att jag känner mig lika stark, och nästan t.o.m. starkare än innan deffen, men det kan bero på min väldigt hårda koll på kosten och hård träning.

som svar: NEJ. Deff innebär inte alltid en muskelförlust, men antaligen förlorar du en del muskler.

Anonym112
2006-02-21, 00:00
INTE strypa kolhydraterna. Kolhydraten är din kompis, specielt före och efter passet, och till frukost skulle jag säga.
Är det nåt du ska dra ner på så skulle jag säga fett.

Cerberus
2006-02-21, 00:12
INTE strypa kolhydraterna. Kolhydraten är din kompis, specielt före och efter passet, och till frukost skulle jag säga.
Är det nåt du ska dra ner på så skulle jag säga fett.

word, jag går på en lågfettsdiet. Mycket kolhydrater och protein, kolhydraterna för att jag ska må bra, ha fungerande immunförsvar och orka träna...ja proteinet behöver jag knappast förklara :P

De fetter jag får i mig är omättade.

Rock'nRoll
2006-02-21, 00:17
word, jag går på en lågfettsdiet. Mycket kolhydrater och protein, kolhydraterna för att jag ska må bra, ha fungerande immunförsvar och orka träna...ja proteinet behöver jag knappast förklara :P

De fetter jag får i mig är omättade.

Hur mycket fett får du i dig per dag? Går deffen bra även fast du äter lite fett?

Cerberus
2006-02-21, 01:16
Hur mycket fett får du i dig per dag? Går deffen bra även fast du äter lite fett?

7.2 kg har jag gått ner sen jag började 2a januari(vägde mig inte från början dock). Runt 15-30g per dag typ en vanlig dag.

Det går skitbra, dock idag hade jag råd med att äta massa mer fett :D mmm 70g jordnötssmör.

Yes
2006-02-21, 03:32
jag körde jligt hård deff o visst tappade jag massa men inte så förskräckligt mkt o den är tillbaka nu
Hur hård deff körde du och hur snabbt återfick du massan du tappade?

Jag är nyfiken då jag försöker köra en rätt hård deff dom sista 5-10 kilona(eller vad det kan vara frågan om). Såhär efter 1½ vecka har jag märkt en högst marginell skillnad i gymet, men när jag kollar i spegeln ser jag så jäkla mycket mindre ut. Fast det kanske är frågan om vätska/whatever som kommer tillbaks så fort jag börjar käka ordentligt igen?

Cerberus
2006-02-21, 11:29
Hur hård deff körde du och hur snabbt återfick du massan du tappade?

Jag är nyfiken då jag försöker köra en rätt hård deff dom sista 5-10 kilona(eller vad det kan vara frågan om). Såhär efter 1½ vecka har jag märkt en högst marginell skillnad i gymet, men när jag kollar i spegeln ser jag så jäkla mycket mindre ut. Fast det kanske är frågan om vätska/whatever som kommer tillbaks så fort jag börjar käka ordentligt igen?

Jag har fått kommentarer att jag ser mindre ut men fuck them :P. Jag är fan mycket starkare än vad jag var i början av deffen. Klart man kommer se lite mindre ut, vore konstigt om jag la på mig 10kg muskelmassa under deffen *screwy*

Zerohero
2006-02-21, 11:49
Man kan t.o.m lägga på sig muskler när man deffar men för det krävs det en hel del.
Tillräckligt med protein, proteintimning kring träningen, hård träning och inte för stort underskott så brode det gå väl.

Skrollovicz
2006-02-21, 12:45
Asså min form är hyfsad året runt. Jag har aldrig deffat förr (aldrig behövt) men på senare tid har jag fattat att man med fördel borde ligga på ett rejält kaloriöverskott och jag har således bulkat en del. Magrutorna är kvar osv, jag är hyfsat hård.. Jag vill helt enkelt toppa formen till sommaren och kanske tappa 4-5 kilo. Om man vill gå ner bara lite grann i vikt, är det enklare att behålla muskelmassan då?

*yourock*

Slartibartfast
2006-02-21, 13:44
Om man vill gå ner bara lite grann i vikt, är det enklare att behålla muskelmassan då?

*yourock*

Det borde det vara. Om man går ner ännu saktare över en längre tid.

Yes
2006-02-21, 17:54
Jag har fått kommentarer att jag ser mindre ut men fuck them :P. Jag är fan mycket starkare än vad jag var i början av deffen. Klart man kommer se lite mindre ut, vore konstigt om jag la på mig 10kg muskelmassa under deffen *screwy*
Nu var det inte riktigt så jag jag menade. Efter jag började gå på rätt hård diet har jag krympt, ungefär som när man släpper luften ur en ballong. ;)
Jag har inte hunnit tappa så mycket vikt än, och styrkan är ungefär som förut, men jag tycker jag ser bra mycket mindre ut.