handdator

Visa fullständig version : Dejting 1-0-1 ( ligga eller dejta )


Piranha
2006-02-20, 15:24
I villken ände skall man börja.


Dejta först lära känna varandra och sen när man tycker om personen
bli totalt besviken över hur usel den är i sängen.


Ligga först och sen om det är bra hoppas på att personligeten
går att uthärda för sexet är så bra.

Nina L
2006-02-20, 15:25
Albatross för fan! *dilemma*

Piranha
2006-02-20, 15:27
Summan är jag tror man kan uthärda en hel del för bra sex.

Men en ödmjuk slak jävel åker fort ut.

tinus
2006-02-20, 15:27
:laugh: :laugh:

Undra just vart du fick inspiration till den tråden någonstans.. *popcorn*

Nitrometan
2006-02-20, 15:29
Albatross!

Nina L
2006-02-20, 15:30
Mitt förslag är att man håglar som fan, ganska direkt. Kvaliteten på hånglet motsvarar kvaliteten på sexet.

Piranha
2006-02-20, 15:37
Mitt förslag är att man håglar som fan, ganska direkt. Kvaliteten på hånglet motsvarar kvaliteten på sexet.


Det var de värrsta jag hört tror jag.

De går ju fan inte.

Tänk om tjejen / killen är djupt kristen och väntar till bröllopsnatten.

( de är ju som att bedömma bilens köregenskaper genom att läsa handboken ).

jwzrd
2006-02-20, 15:39
Det var de värrsta jag hört tror jag.

De går ju fan inte.

Tänk om tjejen / killen är djupt kristen och väntar till bröllopsnatten.

( de är ju som att bedömma bilens köregenskaper genom att läsa handboken ).

Hmm, hångla är väl mer att sätta sig och känna lite på växelspaken och eventuellt kolla lite på mätartavlorna och instrumenten utan att köra?

oksiv1
2006-02-20, 15:40
Jag vill ligga direkt. Vill även jag så fort jag träffar en ny tjej se henne naken, gäller alla tjejer. Det driver mig rätt hårt, blir nöjd om jag lyckas men avtrubbad om jag inte lyckas.
Att se en tjej naken burkar för min del oftast resultera i samlag.

jwzrd
2006-02-20, 15:41
Jag vill ligga direkt. Vill även jag så fort jag träffar en ny tjej se henne naken, gäller alla tjejer. Det driver mig rätt hårt, blir nöjd om jag lyckas men avtrubbad om jag inte lyckas.
Att se en tjej naken burkar för min del oftast resultera i samlag.

Du kan vara den enda killen som vill se kvinnor nakna.

qubie
2006-02-20, 15:42
Jag vill ligga direkt. Vill även jag så fort jag träffar en ny tjej se henne naken, gäller alla tjejer. Det driver mig rätt hårt, blir nöjd om jag lyckas men avtrubbad om jag inte lyckas.
Att se en tjej naken burkar för min del oftast resultera i samlag.

Det gör det nog det för de flesta skulle jag tro *slap* ;)

Berenger
2006-02-20, 15:42
Mitt förslag är att man håglar som fan, ganska direkt. Kvaliteten på hånglet motsvarar kvaliteten på sexet.jag är bevis på motsatsen.. jag kan vara väldigt duktig på kyssar/förspel men är sämst i världen på pumpandet, helt värdelös haha

Piranha
2006-02-20, 15:42
Att se en tjej naken burkar för min del oftast resultera i samlag.

Hur många anmälningar ?

oksiv1
2006-02-20, 15:44
Du kan vara den enda killen som vill se kvinnor nakna.

Förmodligen inte. Men det blir lite som ett kall att faktiskt få göra det också och jag har lärt mig att lättaste sättet att få henne dit är att få henne i säng. Aldrig lyckats att "bara" strippa ner en tjej för att få titta sedan tackat för mig. Men jag lovar, en dag ska jag lyckas.

Piranha
2006-02-20, 15:45
Hmm, hångla är väl mer att sätta sig och känna lite på växelspaken och eventuellt kolla lite på mätartavlorna och instrumenten utan att köra?


Ja vem vet egentligen förrän man provat den på öppna vägen.

Underredet kanske är alldeles rostigt eller luftkuddarna defekta, eller så kanske den är fan mycke mer barnvänlig än förväntat.

jwzrd
2006-02-20, 15:45
Förmodligen inte. Men det blir lite som ett kall att faktiskt få göra det också och jag har lärt mig att lättaste sättet att få henne dit är att få henne i säng. Aldrig lyckats att "bara" strippa ner en tjej för att få titta sedan tackat för mig. Men jag lovar, en dag ska jag lyckas.

Driver du med mig eller tror du ärligt talat att du är unik som vill se brudar nakna för att sen befrukta dom?

jwzrd
2006-02-20, 15:46
Ja vem vet egentligen förrän man provat den på öppna vägen.

Underredet kanske är alldeles rostigt eller luftkuddarna defekta, eller så kanske den är fan mycke mer barnvänlig än förväntat.

Eller så kommer man på att man själv inte fixar g-krafterna i kurvorna eller så långa körsträckor :/

oksiv1
2006-02-20, 15:47
Hur många anmälningar ?

Två tror jag.

Piranha
2006-02-20, 15:47
Eller så kommer man på att man själv inte fixar g-krafterna i kurvorna eller så långa körsträckor :/


Själv accelererar jag kraftigt till 250 för att sen få loppa på stiftet och totalt haverera.

J.Saarela
2006-02-20, 15:48
Jag vill ligga direkt och får jag det så är hon inge att ha för hon släppte till direkt.Men får jag vänta lessnar jag ha ha *screwy*

jwzrd
2006-02-20, 15:50
Själv accelererar jag kraftigt till 250 för att sen få loppa på stiftet och totalt haverera.

Hmm, kanske borde du testa lite k-sprit?

Nina L
2006-02-20, 15:51
Det var de värrsta jag hört tror jag.

De går ju fan inte.Skitbra teknik, säger jag. :) Ni som är singel kan testa och sedan rapportera! Berenger är undantaget som bekräftar regeln.

oksiv1
2006-02-20, 15:51
Driver du med mig eller tror du ärligt talat att du är unik som vill se brudar nakna för att sen befrukta dom?

Påstått att jag är unik? Och ja, jag driver med dig.

Piranha
2006-02-20, 15:58
Skitbra teknik, säger jag. :) Ni som är singel kan testa och sedan rapportera! Berenger är undantaget som bekräftar regeln.


Nej jag tänker inte hånga med Berenger.

Berenger
2006-02-20, 16:03
Nej jag tänker inte hånga med Berenger.kom igen.. bara lite. lovar att vara försiktig med dig... *spy*

AngelLove
2006-02-20, 16:08
Dejta först såklart, skulle aldrig ge så pass mycket av mig själv till en total främling *screwy*

fonzie
2006-02-20, 16:12
Det berors väl på. Jag tror... eller äh jag går i kloster.

christian
2006-02-20, 16:14
First you date, then you statoila.

Yankeee
2006-02-20, 16:14
Dejta först såklart, skulle aldrig ge så pass mycket av mig själv till en total främling *screwy*

Din blomma menar du?

christian
2006-02-20, 16:15
Din blomma menar du?

Noone´s ever gonna take it if she keeps calling it a flower! :D

Yes
2006-02-20, 16:29
Hmm, hångla är väl mer att sätta sig och känna lite på växelspaken och eventuellt kolla lite på mätartavlorna och instrumenten utan att köra?
Nja, det är väl mer torrköra/******? När man börjar klämma försiktigt på ratten har man nog passerat gränsen tycker jag... ;)

Honn
2006-02-20, 16:41
Kommer vare sig ihåg hur det var att ligga eller dejta. Jag stänger in mig i klostret tror jag bestämt.

hahavaffan
2006-02-20, 17:24
Att se en tjej naken burkar för min del oftast resultera i samlag.Say whuuuut? Jag brukar slå dem medvetslösa med min träpåk, klä av dem och sen nöja mig med att stirra på deras nakna kroppar. Men du drar alltså över dem också? Jisses, du är sjuk. :(

raQblad
2006-02-20, 17:28
...om jag är hårdrockare då?

Cilia
2006-02-20, 17:59
Mitt förslag är att man håglar som fan, ganska direkt. Kvaliteten på hånglet motsvarar kvaliteten på sexet.
i helvete heller!
jag har varit med en som var kanonbra på att hångla och sen blev det en gigantisk besvikelse.

Metal_boy_
2006-02-20, 18:02
i helvete heller!
jag har varit med en som var kanonbra på att hångla och sen blev det en gigantisk besvikelse.


Du kanske skulle ha behållt kläderna.























*innocent* ;)

_Larre_
2006-02-20, 18:02
Låg först med tjejen jag har nu, mitt längsta förhållande (18 månader nu..) och det tyder väl på något? :D

Beror väl lite på vad det är för tjej man träffar... Men ligga först lär vinna flest gånger ändå.

Yankeee
2006-02-20, 18:05
i helvete heller!
jag har varit med en som var kanonbra på att hångla och sen blev det en gigantisk besvikelse.

Ja han sa det tidigare i tråden.

mela
2006-02-20, 18:16
man måste ju veta vad man får..
och är personen en skitstövel har
man iaf fått pippa lite :D

pippa först! :D

Yankeee
2006-02-20, 18:18
****** är ju rätt överskattat hur som helst, så det blir naturligtvis dejt först.

aliquis
2006-02-20, 18:31
Mitt förslag är att man håglar som fan, ganska direkt. Kvaliteten på hånglet motsvarar kvaliteten på sexet.nooooooooooo :(

Jag vet inte hur man hånglar, borde man inte iaf få gå igenom en nybörjarkurs först? ;/

Scratch89
2006-02-20, 18:36
Sex är mysigt. Har man det först, så har man ju fått något av personen, ifall den visar sig vara en idiot.

Men en fråga, man måste ju ha pratat lite med personen åtminstone. Då borde man ju ha fått ett hum om hur personen är. Jag själv skulle aldrig få för mig att ha sex med en person som är dum(mare än mig).

mela
2006-02-20, 18:38
Sex är mysigt. Har man det först, så har man ju fått något av personen, ifall den visar sig vara en idiot.

Men en fråga, man måste ju ha pratat lite med personen åtminstone. Då borde man ju ha fått ett hum om hur personen är. Jag själv skulle aldrig få för mig att ha sex med en person som är dum(mare än mig).

Förhoppningsvis utbyter man några fraser.
Annars kanske det kan bli lite svårt?
Om man inte är stum *screwy*

Jag menar, är man nykter har man ju inte
sex med vem som helst.

Är man full tjötar man utav bara Hvete

Scratch89
2006-02-20, 18:41
Förhoppningsvis utbyter man några fraser.
Annars kanske det kan bli lite svårt?
Om man inte är stum *screwy*

Jag menar, är man nykter har man ju inte
sex med vem som helst.

Är man full tjötar man utav bara Hvete
Det var något sånär dit jag ville komma också. De gånger jag har fått skjuta till tidigt (vilket iofs inte varit många, utan snarare få) så har man ju fått ragga på offer-individen hela kvällen, eller iallafall ett par timmar. Är man dessutom nykter, så borde man ju snappa upp ytterligare vibbar om hur personen i fråga är.

mela
2006-02-20, 18:42
Det var något sånär dit jag ville komma också. De gånger jag har fått skjuta till tidigt (vilket iofs inte varit många, utan snarare få) så har man ju fått ragga på offer-individen hela kvällen, eller iallafall ett par timmar. Är man dessutom nykter, så borde man ju snappa upp ytterligare vibbar om hur personen i fråga är.

Ja men att dejta i typ 1-2 månader innan känns länge :confused:

userfriendly
2006-02-20, 18:43
håååålll uuuuuut på allllllt!!! men inte för länge!

aliquis
2006-02-20, 18:47
Jag vill ligga direkt. Vill även jag så fort jag träffar en ny tjej se henne naken, gäller alla tjejer. Det driver mig rätt hårt, blir nöjd om jag lyckas men avtrubbad om jag inte lyckas.
Att se en tjej naken burkar för min del oftast resultera i samlag.Hah, jag har en polare som tog förnuftet till fånga och ändrade sig när flickan var naken ;D

(Och en han ångrade efteråt, fast han var tvungen att prova två ggr.)

Scratch89
2006-02-20, 18:54
Ja men att dejta i typ 1-2 månader innan känns länge :confused:
Ja, det gör det.
Jag hade ju en flicka vid namn J**** i somras, vilket inte resulterade i något sex, även fast vi flörtade i 6-7 veckor. Det var surt, då hon var så fräsch.

hahavaffan
2006-02-20, 18:58
Ja, det gör det.
Jag hade ju en flicka vid namn J**** i somras, vilket inte resulterade i något sex, även fast vi flörtade i 6-7 veckor. Det var surt, då hon var så fräsch. *slap* nästa gång, var lite hetare på gröten. Då kommer det ta max en vecka :thumbup:

aliquis
2006-02-20, 19:00
Jag e fresh, ingen som vill ligga med mig? Jag kan gå ner i vikt om ni tycker jag är fet! om ni tycker jag är vek kan jag träna med er ;/

aliquis
2006-02-20, 19:01
*slap* nästa gång, var lite hetare på gröten. Då kommer det ta max en vecka :thumbup:Men är ju svårt att lista ut vilka som är tillräckligt fresha.

hahavaffan
2006-02-20, 19:04
Men är ju svårt att lista ut vilka som är tillräckligt fresha.En rejäl besiktning upptäcker det mesta.

jwzrd
2006-02-20, 19:15
Men är ju svårt att lista ut vilka som är tillräckligt fresha.

Steg ett är nog att visa sig utomhus :/

Tigerkotten
2006-02-20, 19:37
Ja men att dejta i typ 1-2 månader innan känns länge :confused:

Om du nu har sex med en person och ni dejtat -1månad. Är det knappast speciellt lång tid ni träffats. Sedan är det ju upp till var och en i slutändan.
Menar nu när du börjat träffa en ny person.. :)

Men för mig kvittar det, jag skulle dock gärna pröva på att vara kär innan jag har sex med tjejen. Men så har det dock aldrig blivit. Men det är väl därför det kanske det blivit som det blivit också, vad vet jag.

Men jag får iaf mera respekt för tjejen om hon är svårare och något man får jobba för lite mera. En tjej som är "lätt" tappar iaf jag intresset fortare för och bryr mig mindre om, och kan köra ett spel med bara för att "få".

Snafu
2006-02-20, 22:46
Jag vill ligga direkt och får jag det så är hon inge att ha för hon släppte till direkt.Men får jag vänta lessnar jag ha ha *screwy*

Samma här, vetefan om det finns någon bra lösning? Jag ser dock inget negativt i att tjejen ligger med mig första kvällen, det finns inga moraliska aspekter där. Problemet är att gräset genast blir grönare på andra sidan. Om hon inte är riktigt snuskig dvs, då fortsätter jag...ibland. Sen är jag ett svin också.

hum
2006-02-21, 00:20
Mitt längsta (bästa?) förhållande hittills började med att ligga, så jag röstar på det.

Rock'nRoll
2006-02-21, 00:24
Min knappa erfarenhet säger att det är bättre att dejta först och ha sex sen, men det beror kanske på ifrån fall till fall, just nu så går jag tyvär i kloster..

Road-kill
2006-02-21, 06:35
Summan är jag tror man kan uthärda en hel del för bra sex.

Men en ödmjuk slak jävel åker fort ut.

Words! :naughty:

Frippe_L
2006-02-21, 06:57
Ligga först, Statoil-frukost sen.

Om man nu inte känner personen sedan innan, då vet jag inte hur man ska ställa sig till om man dejtat om man nu varit ute med henne/honom och käkat eller så.

ps.
Glömde jag nämna att det är extrapris på mig?
ds.

Road-kill
2006-02-21, 07:19
Ligga först, Statoil-frukost sen.

Om man nu inte känner personen sedan innan, då vet jag inte hur man ska ställa sig till om man dejtat om man nu varit ute med henne/honom och käkat eller så.

ps.
Glömde jag nämna att det är extrapris på mig?
ds.

jag har lagt ett anbud på dig via Porr Pm :D

Frippe_L
2006-02-21, 07:29
jag har lagt ett anbud på dig via Porr Pm :D

Jotack, du har fått svar med :naughty:

sissa
2006-02-21, 07:32
I villken ände skall man börja.


Dejta först lära känna varandra och sen när man tycker om personen
bli totalt besviken över hur usel den är i sängen.


Ligga först och sen om det är bra hoppas på att personligeten
går att uthärda för sexet är så bra.




Är det nån man är intresserad av och attraherad av så vill man (jag)förmodligen ligga så fort som möjligt ( Men iaf minst en dejt måste det ju till, eller en träff av nåt slag, man måste ju träffas liksom) . Jag ser ingen anledning att vänta nån längre tid iaf, bara-för-att.

Men att det skulle vara nån medveten strategi för att "kolla av sexkvaliteer".
Nä.

Nina L
2006-02-21, 07:35
i helvete heller!
jag har varit med en som var kanonbra på att hångla och sen blev det en gigantisk besvikelse.Det finns tyvärr undantag, men jag tycker ändå att det är den bästa metoden. Jag kan tänka mig att de killar som tappar självförtroendet när det väl blir dags för the wild monkey dance är de som står för undantagen. Där är det alltså psyket som spökar.

mini
2006-02-21, 08:01
Jag har alltid trott att dejta och ligga är samma sak?

Anonym112
2006-02-21, 08:10
banga först!! :devil:

Nitrometan
2006-02-21, 08:38
Jag har alltid trott att dejta och ligga är samma sak?
Ja? Är det inte det?

Nu blev jag förvirrad.

pdc9
2006-02-21, 10:26
Beror ju helt och hållet på vad man är ute efter. Letar man efter en eventuell flickvän/pojkvän så är det ju dejta först som gäller, helt klart. En tjej som vill ligga första kvällen är inte en tjej man vill bli ihop med, det går liksom inte att bygga vidare på ett förhållande med en sån tjej. Det samma kan väl sägas om en kille som första kvällen gör allt för att få tjejen i säng, förstår om tjejen då ratar killen i fortsättningen...

Piranha
2006-02-21, 10:36
Jag skulle kunna tala av erfarenhet här, men jag skulle då bli cencurerad.

Nina L
2006-02-21, 10:39
En tjej som vill ligga första kvällen är inte en tjej man vill bli ihop med, det går liksom inte att bygga vidare på ett förhållande med en sån tjej. Det samma kan väl sägas om en kille som första kvällen gör allt för att få tjejen i säng, förstår om tjejen då ratar killen i fortsättningen... Tillåt mig skratta överlägset och ocharmigt! Du får gärna förklara problematiken för mig.

Ironbabe
2006-02-21, 10:40
Jag skulle kunna tala av erfarenhet här, men jag skulle då bli cencurerad.
SKICKA PM!!! *så jäkla nyfiken* :naughty:

Karl_alfred
2006-02-21, 10:44
Det finns tyvärr undantag, men jag tycker ändå att det är den bästa metoden. Jag kan tänka mig att de killar som tappar självförtroendet när det väl blir dags för the wild monkey dance är de som står för undantagen. Där är det alltså psyket som spökar.
Tänk att det alltid är killen som ska prestera, knepigt fenomen när de flesta tjejer förmodligen är ännu sämre :)

Piranha
2006-02-21, 10:45
SKICKA PM!!! *så jäkla nyfiken* :naughty:


U got PM.

Piranha
2006-02-21, 10:47
Jag förstår inte problemet , det måste ju vara det ultimata provet på karaktär och psyke.

Be personen klä av sig naken och prestera..

pdc9
2006-02-21, 10:53
Tillåt mig skratta överlägset och ocharmigt! Du får gärna förklara problematiken för mig.

Det finns inte något att förklara. Det är vad jag tycker och tänker. Skulle ha väldigt svårt att bli ihop med någon om jag i bakhuvudet hela tiden tänker på att hon redan första kvällen la upp sig, känns väldigt mycket som ett "billigt luder". Men det är min åsikt, inget som jag förväntar mig eller kräver att andra ska hålla med om.

AngelLove
2006-02-21, 15:37
Din blomma menar du?
Har inga planer på att bli homosexuell så du får drömma ett tag till, så jag förstår att det svider att du inte får den....

mathor
2006-02-21, 17:38
De enda kvinnor jag umgås med är min släkt, så jag antar att jag är förpassad till klostret.

Cilia
2006-02-21, 17:40
Det finns inte något att förklara. Det är vad jag tycker och tänker. Skulle ha väldigt svårt att bli ihop med någon om jag i bakhuvudet hela tiden tänker på att hon redan första kvällen la upp sig, känns väldigt mycket som ett "billigt luder". Men det är min åsikt, inget som jag förväntar mig eller kräver att andra ska hålla med om.
du menar att ligga med ngn och att hon blev attraherad av dig är samma sak som att hon är ett luder? Du har aldrig tänkt på att hon kanske inte blir attraherad av alla killar eller tjejer och därmed också har ett urval i vem hon lägger upp sig för som du så trevligt uttrycker det även om det sker första kvällen?

oavsett om du har tänkt ha ett förhållande med en tjej eller inte så tycker jag att det är ännu värre att du kan tänka dig ha ett ons med en tjej som du betraktar som ett luder.

pdc9
2006-02-21, 19:27
du menar att ligga med ngn och att hon blev attraherad av dig är samma sak som att hon är ett luder? Du har aldrig tänkt på att hon kanske inte blir attraherad av alla killar eller tjejer och därmed också har ett urval i vem hon lägger upp sig för som du så trevligt uttrycker det även om det sker första kvällen?

oavsett om du har tänkt ha ett förhållande med en tjej eller inte så tycker jag att det är ännu värre att du kan tänka dig ha ett ons med en tjej som du betraktar som ett luder.

Jag skrev bara min åsikt och den förändras inte av att hon möjligen valt mig bland 100 killar, eller 1000. Det verkar som om du känner dig träffad men det tycker jag inte du behöver göra, eftersom om du känner att du mår bra med ditt eget samvete av att ligga först, så perfekt.

En tjej som jag betraktar som ett luder? Är jag inte ute efter ett förhållande så kan det faktiskt vara en ganska påtändande tanke ! :naughty:

Cilia
2006-02-21, 19:31
Jag skrev bara min åsikt och den förändras inte av att hon möjligen valt mig bland 100 killar, eller 1000. Det verkar som om du känner dig träffad men det tycker jag inte du behöver göra, eftersom om du känner att du mår bra med ditt eget samvete av att ligga först, så perfekt.

En tjej som jag betraktar som ett luder? Är jag inte ute efter ett förhållande så kan det faktiskt vara en ganska påtändande tanke ! :naughty:
nu är ju jag oskuld så det är ju lite svårt att känna sig träffad men jag har nog inte samma religiösa syn på sex som du har eller framförallt har jag svårt att döma andra för att dom väljer att ha sex. Ser inget fel i det.

det kanske är påtändande vad vet jag eftersom jag inte heller brukar droger så är det svårt att referera till den känslan.

Metal_boy_
2006-02-21, 19:38
nu är ju jag oskuld så det är ju lite svårt att känna sig träffad men jag har nog inte samma religiösa syn på sex som du har eller framförallt har jag svårt att döma andra för att dom väljer att ha sex. Ser inget fel i det.

det kanske är påtändande vad vet jag eftersom jag inte heller brukar droger så är det svårt att referera till den känslan.


Oskuld, säkert :) Ännu mindre risk med tanke på att du säkert är närmre 40 :D

pdc9
2006-02-21, 19:40
nu är ju jag oskuld så det är ju lite svårt att känna sig träffad men jag har nog inte samma religiösa syn på sex som du har eller framförallt har jag svårt att döma andra för att dom väljer att ha sex. Ser inget fel i det.

det kanske är påtändande vad vet jag eftersom jag inte heller brukar droger så är det svårt att referera till den känslan.

Vad är det med folk, dig i detta fall ?? Man skriver en sak och du lyckas få ut ett helt felaktigt koncept !?! Grattis iaf.

Jag dömer ingen. Och jag klagar verkligen inte på folk som har sex, eftersom jag själv har varit en som på första kvällen haft sex. Det enda jag skrev var att jag med en tjej som jag haft sex med första kvällen skulle jag inte kunna bli ihop. Men alla andra får gör hur fan de vill ... vem bryr sig.

Religiös? haha... ledsen, men ditt skott träffade inte ens kortsidan....

Ordet påtändande är verkligen inte enbast associerat med droger... minst lika mycket med sex. Så då vet du det, du har lärt dig ett ord till idag !

Cilia
2006-02-21, 20:11
Ordet påtändande är verkligen inte enbast associerat med droger... minst lika mycket med sex. Så då vet du det, du har lärt dig ett ord till idag !
enligt SAOL betyder påtänd narkotikaberusad
enligt susning följande
Påtänd är ett adjektiv som egentligen betecknar att något stuckits i brand, men används idag oftast om någon som är narkotikapåverkad


men du vet säkert bättre än dom två källorna så jag hade säkert fel där, sorry....................

pdc9
2006-02-21, 20:23
det räcker att du slår in ordet (påtändande) i vilken sökmotor som helst för att se vad folk använder ordet till ... men ok, jag kan inte mäta mig med överklassens akademiska kunskaper och du vet väl förmodligen bäst då du kanske till och med ingår i kungahusets bekantskapskrets, vad vet jag... :laugh:

pdc9
2006-02-21, 20:29
Hur gör du förresten här på kolozzeum för att förstå det folk skriver ? Ord förkortas, skrivs om, ges ny betydelse och så vidare... men springer du och letar upp orden i SAOL lär du inte förstå mycket ..

Svara gärna i tråden när du sökt på ordet påtändande i någon svensk sökmotor och säg vad du fick fram ! Om du nu förstår de som står skrivet eftersom det enligt SAOL är något helt annat ...

Lycka till i livet :laugh:

Piranha
2006-02-21, 20:33
Hur gör du förresten här på kolozzeum för att förstå det folk skriver ? Ord förkortas, skrivs om, ges ny betydelse och så vidare... men springer du och letar upp orden i SAOL lär du inte förstå mycket ..

Svara gärna i tråden när du sökt på ordet påtändande i någon svensk sökmotor och säg vad du fick fram ! Om du nu förstår de som står skrivet eftersom det enligt SAOL är något helt annat ...

Lycka till i livet :laugh:


Upplys oss.

Kary
2006-02-21, 20:39
Jag får väl vara gammaldags då och rösta på alternativ nummer två.