handdator

Visa fullständig version : Axelpass


Tething
2006-02-20, 13:50
Min axelutveckling går sådär. Den har blivit avseevärt bättre dom senaste 6mån men fortfarande är det rent för dåligt och jag tänkte fråga om hur era axelpass ser ut just nu, mitt ser ut så här

4set militärpress i smithen
3set hantellyft åt sidan, stående
3set bakre axlar i cablecross
2-3set i en axelmaskin

Har varierat med att köra både militärpress och hantelpress etc etc men inte tyckt det varit till någon nytta.

bengdoktor
2006-02-20, 14:14
Är du säker på att det inte har hänt något? Ofta är det svårt att se några större skillnader själv, du behöver en äldre bild, stats, att jämföra med.. något har säkert förändrats :)

Tething
2006-02-20, 14:20
Jojo saker har hänt, definitivt, det ser jag själv och folk säger till mig. Men jag tycker att utvecklingen jämfört med resten av kroppen är kass. Vill ha dom rundare..

Skrollovicz
2006-02-20, 14:54
Se till att få rejält med pump i dom. Kör kort vila, typ 30 sek, mellan seten och lasta av om du känner att du inte får pump. Fungerar garanterat; lämna egot hemma och pumpa som fan:

3 set hantelpress
3 set för baksidorna med hantelsväng
3 set framåtlyft
3 set sidolyft

delta_mats
2006-02-20, 15:14
Mitt axelpass ser i dagsläget ut såhär.

5 set stående militärpressar. Repsen varierar från 1-5.
5 set sittande hantelpressar utan ryggstöd. Repsen ligger vid 8 för tillfället.
5 set stående drag till haken i kabel. Repsen ligger på 12 och jag går in för maximal kontakt och pump.

Jag tycker jag har fått lite bättre axlar sedan jag började med detta upplägg. Har bara kört så i 2 månader ännu. Dom är dock långt ifrån bra. Jag tror man bör koncentrera sig på kontakt när det gäller axlarna.

J.Saarela
2006-02-20, 15:50
Se över ditt utförande och eventuellt sänk vikterna för bättre kontakt.