handdator

Visa fullständig version : Konstiga efterföljder av muskelbristning


jim
2006-02-20, 09:38
En kollega till mig berättade om ett konstigt scenario han råkat ut för. I höstas fick han en muskelbristning (?) i underarmen och hade ont i drygt en månad. Han vilade helt från all träning i 3 månader och började nyligen träna lätt igen. Under bicepsträningen fick han ett tydligt rött streck över underarmen och kände en brännande känsla precis på det ställe han fått bristningen. Någon som vet vad detta kan vara alt. har liknande erfarenheter? Jag har personligen aldrig hört talas om något liknande, help me! =)

Ame
2006-02-20, 12:25
Muskelbristningar ska man träna för att bota, inte vila. Exakt vad det var som hände nu sista gången vet jag inte, men nu verkar det som om det verkligen är dags att gå till en sjukgymnast för att få ordning på det...(eller en idrottsläkare)

graan
2006-02-20, 16:00
:thumbup: En kollega till mig berättade om ett konstigt scenario han råkat ut för. I höstas fick han en muskelbristning (?) i underarmen och hade ont i drygt en månad. Han vilade helt från all träning i 3 månader och började nyligen träna lätt igen. Under bicepsträningen fick han ett tydligt rött streck över underarmen och kände en brännande känsla precis på det ställe han fått bristningen. Någon som vet vad detta kan vara alt. har liknande erfarenheter? Jag har personligen aldrig hört talas om något liknande, help me! =)




Träna tricep mer iställer för att i ditt fall deffa ner dom :thumbup:

Lillgrabben
2006-02-21, 06:59
:thumbup:




Träna tricep mer iställer för att i ditt fall deffa ner dom :thumbup:


Har du inget vettigt att komma med vore det bra om du inte skrev något alls.