handdator

Visa fullständig version : Köpa kosttillskott!


jonas_daffy
2002-09-25, 23:52
Så här när lönen har kommit så tänkte jag köpa lite nya tillskott...

Har redan protein så jag tänkte testa en gainer. Är mega mass 4000 bra? tycker det verkar vara lite lite protein i den :confused: ...

Sen hade jag tänkt köpa kreatin från eiselt, explode hette det nog... Hoppas på bättre efekt än med star iaf..:D

L-Glutamin eller HMB??????

Ja nu ska jag sova så mina trötta axlar får vila..

Mallan
2002-09-26, 07:57
Jonas_daffy>

Inte för att jag har nagon personlig erfaranhet av varken Mega Mass eller HMB, men här kommer i alla fall lite tips.

Jag tycker definitivt att du ska satsa pa protein (som Whey Hydro, VP2, Optimum eller Eiselt).
Det finns ett antal att välja mellan beroende pa syfte, smak, pris. Till detta kan du själv lägga till de kolhydrater och fett du behöver.

Varför inte läsa lite om KCG och Kreapyr!?!? Kreatin som inte behöver varken "laddning" eller viloperioder, dessutom väldigt bra!! :hbang:

HMB eller L-Glutamin. Läs lite om HMB och välj L-Glutamin ;)

Lycka till!!

Petrus
2002-09-26, 18:47
Du kan skita i HMB då jag efter över 1 års letande fortfarande inte har sett några studier eller rapporter som skulle kunna bekräfta dess effekt...
Kreatin kan du köpa vad som helts om du vill ha bättre effekt än av Star´s... Men se upp med kinesiskt som håller sämre kvalité.


Vänligen,,,
Petrus

nordland
2002-09-26, 20:15
Håller med Tinner, skit fullständigt i HMB. På mig var det helt verkningslöst. Köp glutamin istället.

Vill du ha en bra gainer så är mitt förslag Perfect 3000 från natures best. Den är enligt mig den bästa gainer som tillverkats.

Visserligen så är den ganska dyr, men det kompenseras av resultaten man får av den.

Explode är ett bra kreatin, satsa på det.

z_bumbi
2002-09-26, 20:31
norrland_biff: Måste bara fråga: Hur känner du vilka resultat du får av olika gainers ?

Supercharger
2002-09-26, 21:02
E det nån som vet om man kan köpa Otimum´s kostillskott nån annanstans än på nätet??

Patte
2002-09-26, 21:06
Kosttillskott SKA köpas på nätet! Det blir nästan alltid billigast så, men tyvärr kan jag inte länka dig till den billigaste på nätet men det kan du nog lista ut själv ;)

Linnet
2002-09-26, 21:25
Skulle inte använda Mega Mass 4000 då den innehåller kolagen(utvunnet ur hönsben) det är billigt för tillverkaren men dåligt för kunden.

jonas_daffy
2002-09-26, 21:30
Tjena och tack föra alla svar! :)

Jag skiter i HMB då det låter på er som om det är rena bluff tillskottet...

Har redan en burk med whey class+ just nu.. men jag vill testa en gainer sen.

Nja, inte Kreapyr från farings (vet inte om det stavas).. testade det en vecka och blev väldigt dålig i magen av det! Men skadar ju inte att testa igen...:hbang:

Fortfarande ingen som har något att säga om mega mass 400???

Har en kompis som har ätit mega mass 2000 och ökade väldigt mycket i vikt... Men jag tycker det verkar som om 20% protein är lite lite???

MVH /Jonas

Pez
2002-09-27, 01:20
Som du själv verkar ha insett så är det inte så stor skillnad mellan olika gainers egentligen, det viktiga är att titta på proteininnehållet då det tenderar att vara för lågt i de flesta gainers.
Varför inte blanda en själv av vassleprotein och maltodex/dextrosol?

/pez

Fairing
2002-09-27, 07:39
Jonas_Daffy !

Kreapyr är extremt surt och för att undvika magproblem kan man inta Kreapyr med mat.

/Lasse:bpump:

spinkoo
2002-09-27, 07:41
Wieders gainer är mycket skum. Antagligen går alla upp o vikt av den för att det är så abnormala proportioner. Hur mycket som är fett avgörs väl av hur hardgainer/ectomorph man är ....

Tar du lika mycket av en annan gainer är det enligt min åsikt ingen skillnad. Om du ska köra Mega mass 4000 tänk på att det är benmjöl i den...

Rock on:hbang:

nordland
2002-09-28, 15:48
Det känner man.

Känner man sig fyllig och hård (inte vanlig träningsvärk) i den muskelgrupp man tränat dagen innan så vet man att den fungerar, då man bibehållit trycket.
:thumbup:

muskelbyggarn
2002-09-30, 08:16
>jonas_daffy

Som några andra skrivit så strunta i HMB tillsvidare. Glutamin är ett bättre alternativ. Tycker du skall börja med din gainer och ev. ett protein till detta (om du vet med dig att du inte äter tillräckligt med protein).

MegaMass 4000 har vi väl alla provat :D
Inget större fel tror jag, men vissa gillar inte att det är kollgenprotein i produkten.

Vänl,,,
Tobbe