handdator

Visa fullständig version : Akut tandvård i sthlm idag


n1tro
2006-02-19, 13:11
finns det ngt ställe? nån hemsida kanske man kan kolla på? har en asså helvettes jävla tandvärk , 18 år, både uppe o nere i bakre tänderna vettifan vad det kan vara ;/ . har en sjuk huvudvärk också pga detta...

hampaN
2006-02-19, 13:13
visdomständerna skulle jag tro ;)

hound
2006-02-19, 13:15
Ajajaj. Jag drog bort mina så slapp jag problemet.

n1tro
2006-02-19, 13:17
a okej.. går et o göra ngt åt saken en söndag ?

hound
2006-02-19, 13:18
www.google.com är din vän:

Akuttandvård

För barn
Om ditt barn är i behov av akut tandvård ska du i första hand vända dig till barnets egen tandläkare. Om ditt barn har en tandläkare inom folktandvården och denne inte kan ta emot barnet, kan du gå till en annan tandläkare på samma mottagning eller på en annan folktandvårdsmottagning. Ditt barns tandläkarmottagning kan ge dig råd och tips om vart du kan vända dig.

Om ditt barn har en privattandläkare som inte kan ta emot barnet akut, kan du vända dig till en annan privattandläkare.

Om du inte får tag på en tandläkare, till exempel på kvällen, kan du vända dig till Akuttandvården på S:t Eriks sjukhus.

Akut tandvård för barn under 19 år kostar ingenting.

I länklistan till höger hittar du filmer för barn, några handlar om vad som händer hos tandläkaren. Bland annat finns en film som berättar om vad som händer om barnet slår ut en tand.

För vuxna
Vänd dig i första hand till din egen tandläkare. Om han eller hon inte har möjlighet att ta emot dig, kan du vända dig till folktandvårdens akutmottagning.

Akuttandvården S:t Eriks sjukhus
Polhemsgatan 48
112 82 Stockholm
Tel: 08-545 512 20
Fax: 08-545 512 28

Öppettider
Alla dagar 07.45 till 20.30.

Du kan även vända dig till en privattandläkare. Det finns ett antal privata tandläkare som annonserar i yrkesregistret i telefonkatalogen om att de tar emot akut.

Det är alltid bra att ringa innan du åker till tandläkarmottagningen så att de är förberedda på ditt besök.

På natten
Om du eller ditt barn råkar ut för en tandolycka på natten när ingen tandläkare har öppet ska du ringa sjukvårdsupplysningen på telefonnummer 08-320 100. De hänvisar dig till en tandläkare som har jourberedskap.

n1tro
2006-02-19, 13:19
tack asså e för borta för o söka på google ;/ tack som fan.. e riktigt jävla förkyld också

hound
2006-02-19, 13:48
tack asså e för borta för o söka på google ;/ tack som fan.. e riktigt jävla förkyld också
Det var så lite så. :thumbup:

Krokodil
2006-02-19, 13:54
Tandakuten på St:eriks sjukhus är helt OK. Fast de gör bara tillfälliga lagningar så du måste masa dig iväg till din ordinarie tandläkare sen.