handdator

Visa fullständig version : Bänkpress problem.


Trekker
2006-02-18, 22:42
Under det senaste passet märkte jag att i nästan alla bröstpressövningar kopplar jag in Deltiod Anterior, och dom tar slut betydligt fortare än bröstmusklerna. Någon som så här utan att se mitt genomförande kan ge tips på vad jag ska göra för att inte koppla in axlarna. :thumbup:

BigForre
2006-02-18, 23:26
Ihop med skulderbladen :thumbup:

Baan
2006-02-19, 02:27
vilka övningar kör du?

annars håller jag med om post nr 2

Trekker
2006-02-19, 11:01
vilka övningar kör du?

annars håller jag med om post nr 2

Jag kör bänkpress, hantelpress, lutande hantelpress och flyes. Flyes är den övning där jag kopplar in axlarna minst.

Tack för tipset! Ska prova detta.

stenis
2006-02-19, 12:18
Hur ser din axelträning ut? Kan vara så att du är klen i axlar o därför känns de så pass mycket i dina axlar? Se till o kör tunga axelpressar för att få styrka i delt.anterior, det kommer öka din bänkning också!

Trekker
2006-02-19, 13:00
Jag har inga större problem med axelträningen, 6x100kg i militärpress. 6x60kg i frontraise, osv. Men tack för tipset. :)

Det jag själv börjat fundera på är om jag kanske drar upp axlarna mot huvudet när jag lyfter, om det kan bero på det.

Det är endast nu de senaste passen jag kännt i axlarna, innan det har det gått bra med bra kontakt i bröstet. Skumt..

BigForre
2006-02-19, 13:03
Hade hoppats att du skulle fått ett mer utförligt svar av någon lärd på forumt vid det här laget, men självklart är det så att främre delta alltid kommer att finnas med som synergist vid bänkandet, så den bör ju hålla en viss styrka i förhållande till bröst. Men att tänka på är att tanken inte är att du skall lyfta med axlarna, och att tänka på att hålla ihop skulderbladen är väl det enklaste sättet att förklara hur du uppnår detta på. Men ta och sök på detta, bör finnas en hel del mycket bättre att läsa om detta om du letar lite...

Trekker
2006-02-19, 13:03
Hade hoppats att du skulle fått ett mer utförligt svar av någon lärd på forumt vid det här laget, men självklart är det så att främre delta alltid kommer att finnas med som synergist vid bänkandet, så den bör ju hålla en viss styrka i förhållande till bröst. Men att tänka på är att tanken inte är att du skall lyfta med axlarna, och att tänka på att hålla ihop skulderbladen är väl det enklaste sättet att förklara hur du uppnår detta på. Men ta och sök på detta, bör finnas en hel del mycket bättre att läsa om detta om du letar lite...

Ska göra detta, tackar.

The Draf
2006-02-20, 14:03
Har haft samma problem, stora starka axlar, små tissar. Det som gav mest var flys. Det enda som hjälper är ett jättebrett grepp. Håller pekfingret vid den yttersta ringen på skivstången. Vissa säger det är skadligt för axlarna, men jag har inga problem än :)

Nu tar bänkpressen så bra att jag aldrig kör flys, tissarna växer så det knakar och jag har haft träningsverk konstant i tissarna i 2 månader . Brett grepp is the shit

hahavaffan
2006-02-20, 14:23
Har haft samma problem, stora starka axlar, små tissar. Det som gav mest var flys. Det enda som hjälper är ett jättebrett grepp. Håller pekfingret vid den yttersta ringen på skivstången. Vissa säger det är skadligt för axlarna, men jag har inga problem än :)

Nu tar bänkpressen så bra att jag aldrig kör flys, tissarna växer så det knakar och jag har haft träningsverk konstant i tissarna i 2 månader . Brett grepp is the shitTissar... :(

Trekker
2006-02-20, 15:01
Har haft samma problem, stora starka axlar, små tissar. Det som gav mest var flys. Det enda som hjälper är ett jättebrett grepp. Håller pekfingret vid den yttersta ringen på skivstången. Vissa säger det är skadligt för axlarna, men jag har inga problem än :)

Nu tar bänkpressen så bra att jag aldrig kör flys, tissarna växer så det knakar och jag har haft träningsverk konstant i tissarna i 2 månader . Brett grepp is the shit

Ska testa detta också. Nu håller jag med ringfingrarna på ringarna, ska bredda ytterligare.