handdator

Visa fullständig version : Poker, lättast att vinna på?


keffat_liv
2006-02-18, 22:40
Vann precis 15$ på en freeroll. (2ndra plats, borde blivit etta). Undrar bara vad ni tycker är lättast att vinna pengar på? Cash games? turneringar? sit n go turneringar? heads up?

Makk
2006-02-18, 22:43
För mig är det olika från dag till dag, vissa dagar spelar jag riktigt bra cashgame och torskar varenda tourney och sng jag spelar.. sen vissa dagar kan jag vinna alla sng's och sen torska det på cashgames... beror jävligt mycket på vilket humör man är på, iaf för mig.

maximuscle
2006-02-18, 23:06
lättare att vinna på cash game än tuneringar men det blir ju större pengar snabbare om du placerar dig bra i en gurantee tunering...

Dipshit
2006-02-19, 00:21
mkt individuellt.. testa allt och känn efter vad du känner dig bäst på..

Löjtnant Blank
2006-02-19, 01:57
Jag har kommit fram till att jag är bäst på short-handed fixed limit hold'em. Annars brukar jag vinna i seven-card stud, och det är det spelet jag tycker är roligast, men det är så svårt att hitta bord. Jag är en torsk i Omaha. Turneringar har jag inte spelat på länge, det är så segt att spela bra i tre timmar för att sedan åka i en slantsingling när mörkarna är skyhöga.

Dipshit
2006-02-19, 04:39
Jag har kommit fram till att jag är bäst på short-handed fixed limit hold'em. Annars brukar jag vinna i seven-card stud, och det är det spelet jag tycker är roligast, men det är så svårt att hitta bord. Jag är en torsk i Omaha. Turneringar har jag inte spelat på länge, det är så segt att spela bra i tre timmar för att sedan åka i en slantsingling när mörkarna är skyhöga.
har inte lirat mkt fixed, men alltid gått dåligt..
är nog SH NL HE som gäller för mig..
sen gillar jag att tilta bort halva rullen på omaha titt som tätt..