handdator

Visa fullständig version : Smal midja


Skrollovicz
2006-02-18, 20:36
Jag undrar:

1. Vad är att rekommendera; träning med eller utan vikter? Blir man mer "uppblåst" i magen om man kör med tung belastning?

2. Hur många ggr i veckan borde man träna magen om man vill träna den på bästa sätt? 1, 2 eller kanske 3? Jag har för mig att ju oftare man tränar magen desto större blir den, och det vill man ju inte... stämmer detta?

3. Borde man träna magen mer sällan under bulk? För att den inte ska bli uppblåst menar jag...

MVH
Och kom ihåg: *yourock*

Sonny
2006-02-18, 20:53
Jag undrar:

1. Vad är att rekommendera; träning med eller utan vikter? Blir man mer "uppblåst" i magen om man kör med tung belastning?

2. Hur många ggr i veckan borde man träna magen om man vill träna den på bästa sätt? 1, 2 eller kanske 3? Jag har för mig att ju oftare man tränar magen desto större blir den, och det vill man ju inte... stämmer detta?

3. Borde man träna magen mer sällan under bulk? För att den inte ska bli uppblåst menar jag...

MVH
Och kom ihåg: *yourock*Hahahaha, läste du detta i råttan i pizzan lr?
Jag antar att förutom en smalmidja så vill du ha magrutor.

Självklart tränar du magen med vikter, magen svarar på överbelastning som alla andra muskler. Jag skulle träna magen 1 - 2 ggr i veckan. Smal midja får du inte vid bulk utan vid deff.

Finns säkert många som kan svara bättre än mig.

Edit: Läs detta (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=11626) också!

Popeye
2006-02-19, 09:05
Hehe, lite discovarning här eller.... Strandraggare in da house ;)

Nej men seriöst varför vill du ha en så smal midja? Finns många bra stabiliseringsmuskler i den regionen.

Nåja, det är ju bara att köra ett klassiskt "turkbygge". (Inget emot den folkgruppen men det kallas så...)

Träna Bröst, Lats och armar. Undvik mage och marklyft. När du fått lite volym på latsen och bröstet så deffar du ner dig så att du har noll och inget fett kvar. -> Midjan ser toksmal ut.

Inget jag skulle rekomendera då jag har en mer holistisk syn på träning, men då har jag heller inte någon smal midja.

Nina L
2006-02-19, 09:25
Nej men seriöst varför vill du ha en så smal midja? Finns många bra stabiliseringsmuskler i den regionen.Han säger väl inget om hur smal midja han vill ha, bara att han vill att den skall vara smal. En smal midja ger en bättre V-form, eller X-form om du så vill.

userfriendly
2006-02-19, 09:28
smal midja får du genom lårvidd, axelvidd, ryggvidd, och låg fettprocent - om du vill uppnå den genom träning

muffe85
2006-02-19, 13:09
Jag undrar:
2. Hur många ggr i veckan borde man träna magen om man vill träna den på bästa sätt? 1, 2 eller kanske 3? Jag har för mig att ju oftare man tränar magen desto större blir den, och det vill man ju inte... stämmer detta?
3. Borde man träna magen mer sällan under bulk? För att den inte ska bli uppblåst menar jag...


1. Ju mer du tränar muskeln, ju starkare blir muskeln. muskeln behöver inte bli jättestor bara för att den är stark.
--> Det finns massa olika träningssätt, för att muskeln ska utvecklas sig på det sätt man själv vill. T.ex. folk som vill ha stora magrutor tränar volymträning(muskeltillväxtstyrketräning) och kör då på ungefär 8-12 reps. Folk som vill ha uthålligare och inte så svullna muskler kan träna t.ex. uthållighetsstyrketräning och då kör man på 15-50 reps ungefär.
SLUTSATS: om du vill träna mage, men inte få stora och svullna muskler, träna inte på 8-12 reps, utan 15-50!

Magen likaväl som alla andra muskler måste tränas för att utvecklas, och för att inte försvinna.
Du förbränner mer fett där du har mer muskler, så om du tränar MINDRE mage, så blir den uppblåst långsiktigt eftersom du då förbränner mindre där.
SLUTSATS: Träna lika mycket mage varesig du är i bulken eller deffen, eller vad du nu gör. Det är snarare så att ingen träning av magen leder till att magen blir uppblåst, inte tvärtom.

MVH
Anders

Skrollovicz
2006-02-20, 11:49
Hehe, lite discovarning här eller.... Strandraggare in da house ;)

Nej men seriöst varför vill du ha en så smal midja? Finns många bra stabiliseringsmuskler i den regionen.

Nåja, det är ju bara att köra ett klassiskt "turkbygge". (Inget emot den folkgruppen men det kallas så...)

Träna Bröst, Lats och armar. Undvik mage och marklyft. När du fått lite volym på latsen och bröstet så deffar du ner dig så att du har noll och inget fett kvar. -> Midjan ser toksmal ut.

Inget jag skulle rekomendera då jag har en mer holistisk syn på träning, men då har jag heller inte någon smal midja.

Ok, tack för tipsen!

Skrollovicz
2006-02-20, 11:49
1. Ju mer du tränar muskeln, ju starkare blir muskeln. muskeln behöver inte bli jättestor bara för att den är stark.
--> Det finns massa olika träningssätt, för att muskeln ska utvecklas sig på det sätt man själv vill. T.ex. folk som vill ha stora magrutor tränar volymträning(muskeltillväxtstyrketräning) och kör då på ungefär 8-12 reps. Folk som vill ha uthålligare och inte så svullna muskler kan träna t.ex. uthållighetsstyrketräning och då kör man på 15-50 reps ungefär.
SLUTSATS: om du vill träna mage, men inte få stora och svullna muskler, träna inte på 8-12 reps, utan 15-50!

Magen likaväl som alla andra muskler måste tränas för att utvecklas, och för att inte försvinna.
Du förbränner mer fett där du har mer muskler, så om du tränar MINDRE mage, så blir den uppblåst långsiktigt eftersom du då förbränner mindre där.
SLUTSATS: Träna lika mycket mage varesig du är i bulken eller deffen, eller vad du nu gör. Det är snarare så att ingen träning av magen leder till att magen blir uppblåst, inte tvärtom.

MVH
Anders

Nu förstår jag bättre, tack!

Skrollovicz
2006-02-20, 11:51
Men borde man alltid köra högreps på magträningen? Vad händer om man varierar tung och lätt magträning?

aliquis
2006-02-20, 12:04
Gå ner i vikt för smal midja. För muskulös midja träna med vikter.

aliquis
2006-02-20, 12:05
Men borde man alltid köra högreps på magträningen? Vad händer om man varierar tung och lätt magträning?Klart man skall köra magen tungt, och klart du vill ha större muskler på den. Det är ju inte bred eller muskulös midja som är problemet, det är ju fläsket ;/

aliquis
2006-02-20, 12:17
Du förbränner mer fett där du har mer muskler, så om du tränar MINDRE mage, så blir den uppblåst långsiktigt eftersom du då förbränner mindre där. *bs*

Magmusklerna behöver nödvändigtvis inte inte ta energi från magfettet.

Herkulez
2006-02-20, 12:47
1


Du förbränner mer fett där du har mer muskler,
Anders
LOL, nej det gör man inte, då skulle min röv vara rippad som fan nu :D

mvda
2006-02-20, 13:13
Du förbränner mer fett där du har mer muskler

Jovisst, punkforbranning ar kanon:thumbup: