handdator

Visa fullständig version : Armar _efter_ Bröst


stenis
2006-02-18, 17:12
Tja!

Länge sedan ajg skrev i träningsdelen men nu behöver jag lite support från lite kunniga här!

Kör Bröst/Mage på Torsdag. Funkar det att köra Armar på fredag då eller har man piskat sönder triceps för mycke dagen innan på bröstpasset för att de ska bli bra?

mvh

Berenger
2006-02-18, 17:43
varför inte bröst/triceps på torsdag och biceps/mage på fredag istället Mr.Stenis?

stenis
2006-02-18, 18:12
varför inte bröst/triceps på torsdag och biceps/mage på fredag istället Mr.Stenis?

Tycker de blir så mustigt med bröst/triceps, körde de förut och jag gillade det aldrig, efter man var klar med bänk och lutande bänk så fanns de ju inget kvar i triceps och ge i princip, dom tröttas ut rejält i pressövningarna för mig :/

Jorgen
2006-02-18, 18:26
Hur ser resten av schemat ut?
Jag hade inte klarat av att träna triceps dagen efter bröst.

Berenger
2006-02-18, 18:27
Tycker de blir så mustigt med bröst/triceps, körde de förut och jag gillade det aldrig, efter man var klar med bänk och lutande bänk så fanns de ju inget kvar i triceps och ge i princip, dom tröttas ut rejält i pressövningarna för mig :/det finns så mycket som kan spela in.. kan det vara så att du tränar med såpass tunga vikter i bänk att sista rep i setet har bröst tagit helt slut och du låser ut med enbart triceps? men det är bra triceps träning det med...
jag tycker du ska träna bröst/triceps/axlar på torsdag och vila fredag, eventuellt lite magträning.
obs. beroende på hur tätt man håller i bänk och hur man placerar tummen gör skillnad. du får hitta ditt groove sucker

stenis
2006-02-18, 19:28
Mån: Mix/Ben
Tis: Rygg/Axlar
Ons: Vila
Tor: Bröst/Mage
Fre: Armar
Lör: Vila
Sön: Vila

På mixpasset körs BEN samt några "plock"-övningar.

Så tänkte jag nya schemat skulle se ut.. Tidigare har det sett ut såhär;

Mån: Rygg/Axlar
Tis: Vila
Ons: Bröst/Mage
Tor: Vila
Fre: Armar
Lör: Vila
Sön: MIX (Ben m.m)

Alltså varannan dag träning.. Men nu är de så att jag hade gärna haft lördag o söndag som vilodagar.. Får ju lixom inge mer än 1 vilodag genom detta schema, de har funkat bra som fan, men som sagt, hade gärna haft lördag o söndag som vilodag! =)

mvh

stenis
2006-02-19, 12:19
upp

stenis
2006-02-19, 23:24
Ingen med osikter/tips?