handdator

Visa fullständig version : Kaboffastar Jagar träningsschema.


Kaboffastar
2006-02-18, 14:16
Just nu följer jag detta och har gjort så sedan i somras, jag trivs inte med det men vet inte riktigt hur jag vill ha det. Jag Begär inte att någon ska göra ett schema ÅT mig, ge mig lite inspiration / förslag bara.

Måndag : bröst
Tisdag : rygg
Onsdag : ben
Torsdag : axel / mage
Fredag : bicce / tricce

Missar man tex måndagens bröstpass så innebär det att man inte tränar bröst på 2 veckor, det suger.

Jag vill tärna 4-5 dagr i veckan.
Kan kanske tänka mig nåt i stil med träna 4 dagar vila 2 träna 4, nånting sånt.
Jag vill köra igenom kroppen 2 ggr per vecka / liknande. ( Jag skulle kunna träna 3 timmar per pass om jag ahde haft tid. )

Hur skulle det kunna se ut ? med antal övningar per muskelgrupp hur många set ?

Jag kör oftast 8-10 reps, skulla kunan tänka mig att gå ner på 6-8.

Än så länge vet jag inte riktigt vart jag vill komma, det visar sig förhoppningsvis i den här tråden.
Någon som kommer på nånting på direkten så är det välkommet.

Bräjnstorma med Kaboffastar.

Fettecke
2006-02-18, 14:22
Prova nått 5*5 schema en period... alltid kul....

Jag trodde det skulle suga pung, då det skiljde så mkt från det schemat jag körde tidigare (ganska likt ditt).... men det va riktigt kul, helt omställt och sånt....

Kaboffastar
2006-02-18, 14:25
Prova nått 5*5 schema en period... alltid kul....

Jag trodde det skulle suga pung, då det skiljde så mkt från det schemat jag körde tidigare (ganska likt ditt).... men det va riktigt kul, helt omställt och sånt....

Jag vet inte ens vad ett 5*5 schema är ;D Är långt ifrån haj på alla namn och träningsvarienter.

Kaboffastar
2006-02-18, 15:57
Ingen som har nåtgot nyttigt att tillföra ? :(

hio
2006-02-18, 17:28
Jag kommer att börja träna efter Bartrolls upplägg snart, kanske kan vara intressant.

http://forum.body.se/showpost.php?p=1226&postcount=12

fonzie
2006-02-18, 17:46
Jag kommer att börja träna efter Bartrolls upplägg snart, kanske kan vara intressant.

http://forum.body.se/showpost.php?p=1226&postcount=12


Det där såg ju riktigt intressant ut!

larre
2006-02-18, 19:34
Kaboffastar: Jag började denna vecka köra nedanstående pass mån, ons, fre och tror det kan vara kul att testa. Måndag börjar jag med bröst, onsdag rygg och fredag bröst.
Jag har hela tiden kört 1 muskelgrupp per dag men detta måste vara bättre, tror dock inte du ska köra så hårt ifall du ligger på underskott dock.

Tisdag och Torsdag cardio, men ska till veckan köra ben/vader på dom två tillfällena.

Kör på ca 6-10 reps på alla övningar förutom rygg då det kan bli lite fler, underarmar ca 15 rep och mage ca 15 reps per.
Strikt, noga utförande och inte till failure.

Bänk 2set
Sne 2set
Korsdrag 2set

Latsdrag bakom huvve 3set
Framåtlutad rodd 3set
Marklyft 3set

Militärpress bakom huvve 3set
Framåtlutad lyft åt sidorna 3set
Sittande lyft åt sidorna 3set
Stående lyft franåt 2set

Stångcurl 2set
Dips 3set
Cablecrounches 5set
Underarmscurl 4set - 2 övningar

Är uppbyggt av mig själv så det är helt ok att de som kan mer dissar det eftersom jag är nybörjare :)

muddafrikka
2006-02-18, 23:57
Kaboffastar: Jag började denna vecka köra nedanstående pass mån, ons, fre och tror det kan vara kul att testa. Måndag börjar jag med bröst, onsdag rygg och fredag bröst.
Jag har hela tiden kört 1 muskelgrupp per dag men detta måste vara bättre, tror dock inte du ska köra så hårt ifall du ligger på underskott dock.

Tisdag och Torsdag cardio, men ska till veckan köra ben/vader på dom två tillfällena.

Kör på ca 6-10 reps på alla övningar förutom rygg då det kan bli lite fler, underarmar ca 15 rep och mage ca 15 reps per.
Strikt, noga utförande och inte till failure.

Bänk 2set
Sne 2set
Korsdrag 2set

Latsdrag bakom huvve 3set
Framåtlutad rodd 3set
Marklyft 3set

Militärpress bakom huvve 3set
Framåtlutad lyft åt sidorna 3set
Sittande lyft åt sidorna 3set
Stående lyft franåt 2set

Stångcurl 2set
Dips 3set
Cablecrounches 5set
Underarmscurl 4set - 2 övningar

Är uppbyggt av mig själv så det är helt ok att de som kan mer dissar det eftersom jag är nybörjare :)

12 set underarmscurl i veckan?
6 set direkt biceps och 27 indirekta bicepsset i veckan?

Att köra ett helkroppspass tre gånger per vecka gillar jag dock. Sen har du ju ingen benträning vilket Kaboffa tränar, så.. Jag har startat en tråd tidigare med ett liknande helkroppsupplägg (fast utan några benövningar, men det är väl bara att slänga in lite böj och nåt mer kanske. det är ändå bara på 18 set per pass så det borde hinnas med om man inte är lika seg som jag :D), du kan ju leta reda på den om du orkar.

pocoloco
2006-02-19, 00:04
Funderat på att köra bumbis program, två gånger i veckan?

larre
2006-02-19, 18:07
12 set underarmscurl i veckan?
6 set direkt biceps och 27 indirekta bicepsset i veckan?

Att köra ett helkroppspass tre gånger per vecka gillar jag dock. Sen har du ju ingen benträning vilket Kaboffa tränar, så.. Jag har startat en tråd tidigare med ett liknande helkroppsupplägg (fast utan några benövningar, men det är väl bara att slänga in lite böj och nåt mer kanske. det är ändå bara på 18 set per pass så det borde hinnas med om man inte är lika seg som jag :D), du kan ju leta reda på den om du orkar.

Kör bara en direkt bicepsövning, Stångcurl, resten täcker ryggträningen.
Underarmarna körs 2 set för övre underarm och 2set för undre underarm.
Kör ben Tis/Tors, antingen enl. nedan eller så drar jag ut och springer.

Knäböj 3 set
2 set 10 rep
Fronknäböj(vikten på bröstet)
Benpress
Benspark
Bencurl

Sittande vadpress 3 set
Stående vadpress 3set