handdator

Visa fullständig version : Underarmscurl med wristwraps?


Calamity
2006-02-18, 14:07
Jag får ganska ont i handlederna när jag kör underarmscurl, så jag tänkte skaffa mig ett par wristwraps. Rörelsebanan blir ju rejält kortare dock, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Är det någon annan som kör underarmscurl med wristwraps? Har ni några tips?

Bite
2006-02-18, 14:36
Nu är jag ingen expert på underarmsträning, men i mina ögon motsäger det där sig själv. Hur ska du kunna böja handleden på ett vettigt sätt med lindor? Själv skulle jag nog sänka vikterna lite eller vila och se om smärtan släpper. Hur kör du curlen? Mot bänk? Testa kör bakom ryggen och se om det känns bättre isåfall.

Anonym112
2006-02-18, 14:45
Jag får ganska ont i handlederna när jag kör underarmscurl, så jag tänkte skaffa mig ett par wristwraps. Rörelsebanan blir ju rejält kortare dock, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Är det någon annan som kör underarmscurl med wristwraps? Har ni några tips?

Tycker du ska köra på ändå. Inga wristwraps!! blir bara kortare väg och övningen blir sämre.
Det är ju som att köra militärpressar med Marge's hår så lyftvägen blir 2cm

Bite
2006-02-18, 14:47
Anonym112: Slår du stången i skallen mellan varje rep? Hardcore, bring on teh pain osv :D

Anonym112
2006-02-18, 14:51
Anonym112: Slår du stången i skallen mellan varje rep? Hardcore, bring on teh pain osv :D

Hahaha har en kille på gymmet som är ny där, underviktig, han körde på 30kilo i smithen, sittande press, stutsade på huvet varje rep :thumbup: blir lite lättare då :cool:

Mr. Moose
2006-02-18, 15:59
Jag får ganska ont i handlederna när jag kör underarmscurl, så jag tänkte skaffa mig ett par wristwraps. Rörelsebanan blir ju rejält kortare dock, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Är det någon annan som kör underarmscurl med wristwraps? Har ni några tips?

Smärta är kroppens sätt att tala om att något är fel, lyssna!

Vila ett tag och sen börja om med låga vikter och jobba dig uppåt sakta men säkert.

Prova med hantlar i stället för stång.

Lycka till

Claes

Sheogorath
2006-02-18, 16:12
Jag får ganska ont i handlederna när jag kör underarmscurl, så jag tänkte skaffa mig ett par wristwraps. Rörelsebanan blir ju rejält kortare dock, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Är det någon annan som kör underarmscurl med wristwraps? Har ni några tips?

Kör stående bakom eller framför ryggen. Det är den lösningen jag har för att inte tvingas arbeta med bebisvikter. Arne har förklarat för mig att det är en anatomisk olägenhet som gör att jag inte kan köra över bänk, och att det inte är mycket att göra åt.

Calamity
2006-02-18, 17:06
Kör stående bakom eller framför ryggen. Det är den lösningen jag har för att inte tvingas arbeta med bebisvikter. Arne har förklarat för mig att det är en anatomisk olägenhet som gör att jag inte kan köra över bänk, och att det inte är mycket att göra åt.


Så här menar du? Om någon nu kan tyda bilden vill säga..
http://img49.imageshack.us/img49/6872/untitled18ej.jpg

Marran
2006-02-18, 17:13
Så här menar du? Om någon nu kan tyda bilden vill säga..
http://img49.imageshack.us/img49/6872/untitled18ej.jpg


Ja precis.

Allan
2006-02-18, 17:18
Det finns andra underarmsövningar http://www.exrx.net/Lists/ExList/ForeArmWt.html


allan

Sheogorath
2006-02-18, 17:18
Så här menar du?

:thumbup: Jag har fått en paint-kompis, ser jag!