handdator

Visa fullständig version : I ett förhållande.....


petro
2006-02-18, 04:07
Detta gäller längre förhållanden. Det är en kompis som undrar. ;) Bara så ni har det klart för er......

Vad ska man göra när den ena parten har sunkat ner sig?! *screwy* Alltså med sunkig menar jag när någon gått upp x antal kilo och inte verkar bry sig hur denne ser ut. Det kan ju hända våldsamt mycket med en kropp under några år om man inte sköter den.

Visst kommer någon säga att det inte spelar någon roll eftersom man älskar personen i fråga ändå. Sant! men när min "kompis" tränar tokmycket och är väldigt mån om hur han ser ut och hans andra hälft inte bryr sig ett skit, så sticker det i ögonen på honom. Han vill ju att hon ska dela hans intresse. Han vill ju ha tillbaka den underbara människa "läs kropp" som han tyckte var så sexig för några år sedan.

Griip
2006-02-18, 04:15
Är det ett så stort problem så säg till

Trance
2006-02-18, 04:28
Tjejer uppsattar ärligthet, så säg rakt ut att du tycker hon är fet.


...

aliquis
2006-02-18, 04:49
jag strykketrennar o ser ut som e gud med alla muckler och du är en fet ko!

petro: hon kanske ger blanka fan i träning o hur kroppen ser ut, det ändras ju inte bara av att hon tycker din kompis e asfresh, eller rättare sagt om han tycker att han är det.

Men om man inte gillar tjocka får man väl uppgradera. Vill man inte det får man väl försöka dra med fläskpaddan till gymmet eller acceptera henne som hon är.

Om du tränar för din egen skull istället för hennes är det ju skitsamma att du.. err. din kompis tränar och inte hon.

http://www.ultrahal.com/fark/fat%20dude%20with%20euro.jpg

mangemani
2006-02-18, 05:12
det är väl bara för han att börja prata lite smått om det hela,alltså att motion är kul och försöka få henne intresserad eller åtminstånde dra med henne ut på nån promenad..att säga rakt ut att hon ska banta för att han vill ha tillbaks den kropp som han tyckte va sexig förut är nog ingen höjdare(tjejer tycks ha väldigt svårt att ta kritik över sin vikt utav nån konstig anledning),det är som att hoppa i en pool full med vithajar och hoppas på det bästa,antingen så blir det en smäll i dörren eller så tar hon det bra och gör nånting åt det hela.

ja inte vet jag,är trött,orkar inte tänka just nu

Bronkitkorv
2006-02-18, 07:25
Han borde dumpa henne om han är för snygg alltså och mån om sitt rykte liksom *rolleyes*

pilt77
2006-02-18, 07:28
Är det Kali(hette han så?) som undrar?

Isdrake
2006-02-18, 07:41
Jag skulle oroa mig för min parters hälsa. Utseendet bryr jag mig inte så mycket om faktiskt. Men att bli en soffpotatis redan i unga dar är ju ingen höjdare.

Yankeee
2006-02-18, 09:12
Av egna erfarenheter vet jag att det enklaste är att göra slut. Båda kommer att må dåligt av att den andre inte gillar den andres livsstil (antar att tjejen tycker att det är jobbigt att killen tränar mycket). Det är förbannat svårt, om det ens är möjligt att ändra personer. Trivs tjejen med sin livsstil (det gör hon iof förmodligen inte) så finns det ingen anledning för henne att ändra den. Det är upp till henne hur hon ville leva sitt liv. Killen kan föreslå en förändring, är det inget hon vill göra, fine. Att tjata kommer inte att leda någonstans, förutom till ett snabbare slut på relationen.

Bronkitkorv
2006-02-18, 09:23
Yankee har helt rätt.

Nu vet vi ju inte hur slafsig hon har blivit men om hon gått upp 30kg och slutat dusha och borsta tänderna och bara äter skräpmat så är det ju illa.

skaparn
2006-02-18, 09:23
Yankeee har en poäng, man kan inte tvinga någon till ändring. Men samtidigt så kan det vara värt att lägga fram förslaget om en sundare livsstil till partnern, på ett taktfullt sätt förstås. Det kanske bara är en liten knuff i rätt riktning som behövs. Alldeles för ofta går man omkring och undviker säga sådant man är rädd ska såra, bara för att senare se allt bryta samman.

Ryska_raketen
2006-02-18, 09:25
Yankee har helt rätt.

Nu vet vi ju inte hur slafsig hon har blivit men om hon gått upp 30kg och slutat dusha och borsta tänderna och bara äter skräpmat så är det ju illa.


Bara mer kärlek att grabba tag i.

Yankeee
2006-02-18, 09:36
Yankeee har en poäng, man kan inte tvinga någon till ändring. Men samtidigt så kan det vara värt att lägga fram förslaget om en sundare livsstil till partnern, på ett taktfullt sätt förstås. Det kanske bara är en liten knuff i rätt riktning som behövs. Alldeles för ofta går man omkring och undviker säga sådant man är rädd ska såra, bara för att senare se allt bryta samman.

Naturligtvis ska man förklara hur man känner, och komma med förslag på hur man kan lösa det. Men om jag får gissa så tror jag att detta är en sådan situation som inte kommer att lösas med förklaringar och information. Även om det kan lösas med förklaringar och information så räcker det inte med en pratstund, utan det kommer att krävas många timmars prat, och många upprepningar vilket bara kommer att leda till att det uppfattas som tjat. Och båda kommer att må dåligt.

Lika barn leka bäst, helt enkelt. (Nu kom jag med ett tufft konstaterande igen :D)

pdc9
2006-02-18, 10:02
Det där med att försöka säga att motion är kul, att ge en liten knuff i rätt riktning är bara skitsnack. Det funkar inte, har inte den andra personen motivationen och viljan att göra något åt sin kropp så finns det två alternativ:

1. Göra slut, men detta är inte att föredra om man trivs ihop i övrigt.

2. Vara betydligt hårdare och rakare när man säger saker. Kommentera positivt snygga brudar som är i form på stan eller på TV när man är tillsammans. Titta på hennes kropp när hon byter om och bara skaka på huvudet. Det låter kanske taskigt men världen är ingen jävla sagobok.

Om hon sen anser att hon verkligen inte orkar ta tag i sig själv och gör slut eftersom du varit för taskig så är hon ingen tjej att ha. Finns det lite "love in the air" så är motion, träning och fin kropp det minsta man kan begära om nu den ene i förhållandet kräver det !

:hbang:

Yankeee
2006-02-18, 10:04
2. Vara betydligt hårdare och rakare när man säger saker. Kommentera positivt snygga brudar som är i form på stan eller på TV när man är tillsammans. Titta på hennes kropp när hon byter om och bara skaka på huvudet. Det låter kanske taskigt men världen är ingen jävla sagobok.


Det är skillnad på att vara rak och på att vara en idiot.

pdc9
2006-02-18, 10:06
sant... och det jag skrev är att vara rak !

idioti är något helt annat...

userfriendly
2006-02-18, 10:06
alltså, jag skulle INTE uppskatta en "hård" ärlighet själv.. man vet om att man går upp vikt oftast... Därför är det bättre att själv erbjuda att ta med sig partnern o träna, gå promenader, inte köpa chips osv.

föregå med gott exempel. om du äter nyttigt kommer hon undra varför du gör det oso kan du ju svara varför du tycker att det är så viktigt.. samma med träning osv..

userfriendly
2006-02-18, 10:07
2. Vara betydligt hårdare och rakare när man säger saker. Kommentera positivt snygga brudar som är i form på stan eller på TV när man är tillsammans. Titta på hennes kropp när hon byter om och bara skaka på huvudet. Det låter kanske taskigt men världen är ingen jävla sagobok.

:hbang:

det där va nog det VÄRSTA jag har hört...
genom att kommentera andra på det sättet så kommer hon antaligen inte vilja vara fin för din skulle iaf :furious:

Yankeee
2006-02-18, 10:08
sant... och det jag skrev är att vara rak !


Det du skrev leder utan tvekan till att tjejen kommer att må ännu sämre, och det har snarare motsatt effekt. Varför skulle hon ändra sig för en kille som ser ner på henne och inte uppskattar henne?

userfriendly
2006-02-18, 10:09
Det du skrev leder utan tvekan till att tjejen kommer att må ännu sämre, och det har snarare motsatt effekt. Varför skulle hon ändra sig för en kille som ser ner på henne och inte uppskattar henne.


precis, om du ist. ger henne positiva kommentarer när hon tex går en prommis eller när hon ser bra ut kommer hon att vilja fortsätta göra det..
"positiv förstärkning" :D

skaparn
2006-02-18, 10:10
alltså, jag skulle INTE uppskatta en "hård" ärlighet själv.. man vet om att man går upp vikt oftast... Därför är det bättre att själv erbjuda att ta med sig partnern o träna, gå promenader, inte köpa chips osv.

föregå med gott exempel. om du äter nyttigt kommer hon undra varför du gör det oso kan du ju svara varför du tycker att det är så viktigt.. samma med träning osv..

Sanning! Även om man har det kaloriska utrymmet för chips måste man ju inte frossa framför ögonen på den vars liv man vill förändra. Och det funkar nog bättre att erbjuda träning än att påbjuda träning.

Allan
2006-02-18, 10:10
Nå, vad ska en partner göra när den andra hälften helt plötsligt blir manisk när det gäller mat, sovtider, näringsintag. När kylen översvämmas av "bra mat", när det spenderas massor med pengar på kosttillskott, muskeltidningar och tillbehör? När världen plötsligt börjar snurra kring ohälsosamma amerikaner med hysterisk axelbredd? När det där "hålla sig i form" går över styr?
Och när det slår över i att man helt plötsligt börjar betrakta allt utom rutor på magen som ohälsosam fetma?


allan

userfriendly
2006-02-18, 10:12
Sanning! Även om man har det kaloriska utrymmet för chips måste man ju inte frossa framför ögonen på den vars liv man vill förändra. Och det funkar nog bättre att erbjuda träning än att påbjuda träning.

man måste ju oxå tänka på att det för henne kanske inte alls är lika viktig att se bra ut, träna osv.. hon kanske är jättnöjd med förhållandet o känner sig trygg vilket gör att hon kan äta- underbart! - men detta är ju även konsekvenser... bättre att spela på hennes dåliga självförtroende än din rädlsa för att folk ska se att du är kär i nån som inte ser ut som pamela anderson eller vafan de heter nu för tiden

userfriendly
2006-02-18, 10:12
Nå, vad ska en partner göra när den andra hälften helt plötsligt blir manisk när det gäller mat, sovtider, näringsintag. När kylen översvämmas av "bra mat", när det spenderas massor med pengar på kosttillskott, muskeltidningar och tillbehör? När världen plötsligt börjar snurra kring ohälsosamma amerikaner med hysterisk axelbredd? När det där "hålla sig i form" går över styr?
Och när det slår över i att man helt plötsligt börjar betrakta allt utom rutor på magen som ohälsosam fetma?


allan


*känner igen mig* :em: tur att partnern nästan är värre då :D

pdc9
2006-02-18, 10:13
hon kanske kommer ihåg hur man uppskattade henne och "ville ha henne" en gång i tiden ... kan ju vara en idè att kolla i fotoalbumet och nämna hur jävla läcker hon var då ... det borde ju sätta fart på henne !

Nu pratar jag bara om den fysiska biten, detta handlar inte hur personen är i övrigt där man kan tycka om varandra.

Fettecke
2006-02-18, 10:14
2. Vara betydligt hårdare och rakare när man säger saker. Kommentera positivt snygga brudar som är i form på stan eller på TV när man är tillsammans. Titta på hennes kropp när hon byter om och bara skaka på huvudet. Det låter kanske taskigt men världen är ingen jävla sagobok.

Om hon sen anser att hon verkligen inte orkar ta tag i sig själv och gör slut eftersom du varit för taskig så är hon ingen tjej att ha. Finns det lite "love in the air" så är motion, träning och fin kropp det minsta man kan begära om nu den ene i förhållandet kräver det !

:hbang:

Detdär är bara dumt att ens försöka sig på.
inser du hur förnedrande det är att göra så mot en person, som har gått upp några kilo, förlorat en stor del av självkänslan osv... sen på det så ska sin egen pojkvän börja predika om hur fet och ful man är...

Det kommer till 99% bara begrava tjejen ännu mer.
och till slut kommer det att skita sig med förhållandet.

Sen kan jag ju säga att det har gått för långt om den ena "kräver" saker och ting av sin motpart...

userfriendly
2006-02-18, 10:15
hon kanske kommer ihåg hur man uppskattade henne och "ville ha henne" en gång i tiden ... kan ju vara en idè att kolla i fotoalbumet och nämna hur jävla läcker hon var då ... det borde ju sätta fart på henne !

Nu pratar jag bara om den fysiska biten, detta handlar inte hur personen är i övrigt där man kan tycka om varandra.


hur vacker hon var DÅ???


vet folk ens vad kärlek och respekt är????????????? shit nu blir jag förbannad *grr27* tur att jag har ett gym o sköta o måste gå snart :D

Yankeee
2006-02-18, 10:17
Nå, vad ska en partner göra när den andra hälften helt plötsligt blir manisk när det gäller mat, sovtider, näringsintag. När kylen översvämmas av "bra mat", när det spenderas massor med pengar på kosttillskott, muskeltidningar och tillbehör? När världen plötsligt börjar snurra kring ohälsosamma amerikaner med hysterisk axelbredd? När det där "hålla sig i form" går över styr?
Och när det slår över i att man helt plötsligt börjar betrakta allt utom rutor på magen som ohälsosam fetma?


allan

Nu är iof jag en sån som betraktar allt utom rutor på magen som ohälsosam fetma. (Vilket det iof oftast är, allt annat är mest bs). Skillnaden är dock, att det ena tillståndet är bra mycket bättre än det andra. Övervikt ÄR farligt, både fysiskt och psykiskt, och ett problem för hela samhället. Visst, det finns negativa saker med att vara "för optimal" också, men de är inte på långa vägar jämförbara med övervikt.

userfriendly
2006-02-18, 10:19
Nu är iof jag en sån som betraktar allt utom rutor på magen som ohälsosam fetma. (Vilket det iof oftast är, allt annat är mest bs). Skillnaden är dock, att det ena tillstånden är bra mycket bättre än det andra. Övervikt ÄR farligt, både fysiskt och psykiskt, och ett problem för hela samhället. Visst, det finns negativa saker med att vara "för optimal" också, men de är inte på långa vägar jämförbara med övervikt.

det är ju inte kul när träningen blir sjukligt manisk o allt gott blir farligt.. men set är svårt att dra en gräns när vi talar elitidrottare - speciellt i fitness o bb


fan va jag postar idag :em:

Allan
2006-02-18, 10:20
Nu är iof jag en sån som betraktar allt utom rutor på magen som ohälsosam fetma. (Vilket det iof oftast är, allt annat är mest bs). Skillnaden är dock, att det ena tillstånden är bra mycket bättre än det andra. Övervikt ÄR farligt, både fysiskt och psykiskt, och ett problem för hela samhället. Visst, det finns negativa saker med att vara "för optimal" också, men de är inte på långa vägar jämförbara med övervikt.

Det är inte övervikt att inte ha rutor på magen. Tror man det kommer man antagligen att bli en barnlös man i medelåldern som har ångest för att ingen vill hälsa på i servicehuset när man blir gammal.


allan

Piranha
2006-02-18, 10:22
Svårt.

Man kan givetvis börja med att prata om det och säga som man tycker , fast på ett diplomatiskt sätt , och givetvis också samtidigt framhäva personens bra egenskaper. Jag föreställer mig att ett sånt samtal kan vara rätt tungt och jobbigt för båda parter.

Sen eftersom jag antar du själv tränar så erbjuder du henne/honom hjälp, förklarar om kost och att det med relativt små medlel går att sätta personen på rätt spår igen.

Gnälla , tjajta ställa ulimatum är mycket dumt, var ödmjuk.

Yankeee
2006-02-18, 10:26
Det är inte övervikt att inte ha rutor på magen. Tror man det kommer man antagligen att bli en barnlös man i medelåldern som har ångest för att ingen vill hälsa på i servicehuset när man blir gammal.


allan

Det behöver det inte vara nej, men oftast är det förmodligen så. Nu syftar jag på män då. Vad jag vet så har de flesta snubbar kagge redan när de är 30. Det känns som att säga annat är att komma med ursäkter till att det är ok. Lite som "bulk"-fenomenet.

Låt höra hur du kom fram till den slutsatsen.

Sofia4_4
2006-02-18, 10:28
Alltså, om nån bara slutar sköta sin kropp då är det nåt som inte stämmer i dess liv, som man inte är riktigt nöjd med. Det kan iof vara förhållandet man inte är nöjd med och är trött på killen...eller är det en rebel-grej just för att han tränar så mycket och inte ha så mycket uppmärksamhet på henne. Vad vet jag, det kan vara vad som helst. Jag tycker att de ska försöka ta reda på vad det är som har gjort henne till soffpotatis, kommer de åt orsaken kan hon bli motiverad, ta sig till gymmet och blir värsta babe....snyggare än när hon var snygg.
Annars är det nog dax att avsluta förhållandet. Är han missnöjd med hennes kropp, kan jag inte tänka mig att de har mycket sex och de är kanske mer vänner än älskare. Hon kanske t.o.m hittar motivationen igen när hon blir ensam och börjar sköta om sigsjälv och om han älskar henne, är det aldrig för sent för uppvaktning.

Yankeee
2006-02-18, 10:29
det är ju inte kul när träningen blir sjukligt manisk o allt gott blir farligt.. men set är svårt att dra en gräns när vi talar elitidrottare - speciellt i fitness o bb


fan va jag postar idag :em:

Det är naturligtvis inte heller bra. Känns som att det är rätt svårt att jämföra dock.

christian
2006-02-18, 10:34
Det behöver det inte vara nej, men oftast är det förmodligen så. Nu syftar jag på män då. Vad jag vet så har de flesta snubbar kagge redan när de är 30. Det känns som att säga annat är att komma med ursäkter till att det är ok. Lite som "bulk"-fenomenet.

Låt höra hur du kom fram till den slutsatsen.

Lite skillnad på att ha lite kagge, vara fet, sakna magrutor, eller att ha magrutor.

Du var ihop med en dammsugare, va?

Yankeee
2006-02-18, 10:36
Lite skillnad på att ha lite kagge, vara fet, sakna magrutor, eller att ha magrutor.


Ja?

Yankeee
2006-02-18, 10:49
Innan folk börjar gnälla allt för mycket.

Folk (män) utan rutor är oftast överviktiga. Helt enkelt pga att majoriteten av alla (vuxna) män är överviktiga. Att vissa sen kallar det bulk, eller har andra skäl till att väga mer är rätt ointressant.

pdc9
2006-02-18, 10:54
precis, om du ist. ger henne positiva kommentarer när hon tex går en prommis eller när hon ser bra ut kommer hon att vilja fortsätta göra det..
"positiv förstärkning" :D

Det där är ju självklart... det jag skrev tidigare handlar om vad man ska göra för att få henne att ens lyfta sitt feta arsle ur soffan. När hon väl börjat ska man ju ge positiva kommentarer, nämna att man ser hur hon redan tappat lite vikt efter några få motionspass osv...

Lillgrabben
2006-02-18, 11:32
Det där är ju självklart... det jag skrev tidigare handlar om vad man ska göra för att få henne att ens lyfta sitt feta arsle ur soffan. När hon väl börjat ska man ju ge positiva kommentarer, nämna att man ser hur hon redan tappat lite vikt efter några få motionspass osv...


Ett förhållande handlar om att ha ömsesidig respekt för varandra.

Att överhuvudtaget tänka på sin dam med ord som: "få henne att ens lyfta sitt feta arsle ur soffan" är otänkbart i min värld.

Positiva kommentarer & hjälp till självhjälp är det bästa man kan ge. Pikar & elaka tillrop är inte det minsta önskevärt & kommer säkerligen bara leda till att förhållandet tar slut.

Krokodil
2006-02-18, 11:45
I nöd och lust!

Nåt kilo hit eller dit spelar ingen roll för mig iaf.

Lillgrabben
2006-02-18, 11:47
I nöd och lust!

Nåt kilo hit eller dit spelar ingen roll för mig iaf.


Så sant som det var sagt! :hbang:

Liten Men Fet
2006-02-18, 11:50
Innan folk börjar gnälla allt för mycket.

Folk (män) utan rutor är oftast överviktiga. Helt enkelt pga att majoriteten av alla (vuxna) män är överviktiga. Att vissa sen kallar det bulk, eller har andra skäl till att väga mer är rätt ointressant.

Skitsnack, vad är lite extra fettvikt säg 7 kilo?

Energireserver, om du är stark och har bra kondis men ändå har lyckats lägga på dig 7 kg fet så är du MYCKET bättre lämpad att överleva situationer där du inte får mat på några dagar men ändå måste arbeta.

Kolla in snubbar i lumpen, dom som är deffad knakar igenom mycket snabbare när det blir överlevnadsövningar. En del börjar gnälla efter 6 timmar att dom inte fått mat.

Bra med kontrollerad fettreserv även om det inte är snyggast på badstranden. Dumt att kalla det övervikt om man har bra kondis och är stark i övrigt.

Yankeee
2006-02-18, 11:51
Skitsnack, vad är lite extra fettvikt säg 7 kilo?

Energireserver, om du är stark och har bra kondis men ändå har lyckats lägga på dig 7 kg fet så är du MYCKET bättre lämpad att överleva situationer där du inte får mat på några dagar men ändå måste arbeta.

Kolla in snubbar i lumpen, dom som är deffad knakar igenom mycket snabbare när det blir överlevnadsövningar. En del börjar gnälla efter 6 timmar att dom inte fått mat.

Bra med kontrollerad fettreserv även om det inte är snyggast på badstranden. Dumt att kalla det övervikt om man har bra kondis och är stark i övrigt.

Vad har det med hälsosamt att göra? Eller rättare sagt, vad har det något öht att göra?

ArnoldOnLehmä
2006-02-18, 12:05
Din polare ska göra så här. Han ska bulka upp sig ordentligt, sen tar han flickvännen och ställer sig framför spegeln och säger -"Kolla så tjocka VI har blivit nu lär VI börja träna och äta nyttigt" Är hon inte intresserad så dumpa henne.

Allan
2006-02-18, 12:37
Hmmmm...låt se. Det vore kul att se vilken privatsituation de olika rådgivarna har. Jag anar mig till att de som är mer toleranta också är de som lever i relationer - med relation menar jag långvarigt förhållande.

allan

mini
2006-02-18, 12:46
Alltså, är det bara jag som undrar var kommunikationen i relationen blev av?
Är det ett problem - prata om det. Fundera på tänkbara scenarion och hur du ska hantera dem. Fundera också på hur starka dina känslor är om du tycker att hon förändrats så mycket som person i och med den fysiska förändringen.

Sammanfattning: Prata med varandra ffs!

pdc9
2006-02-18, 13:13
Hmmmm...låt se. Det vore kul att se vilken privatsituation de olika rådgivarna har. Jag anar mig till att de som är mer toleranta också är de som lever i relationer - med relation menar jag långvarigt förhållande.

allan

hmmm... låt se. Det vore kul att veta om de som knappt vågar säga sanningen till sina respektive också är de dörrmattor som jag anar att de är. Frågar ni också om lov för att gå på toa ??

För övrigt typiskt svenskt att inte våga säga sanningen i ansiktet på folk. Man får ju inte vara för rak, det kan ju uppstå en jobbig situation... usch vad hemskt, bättre att sitta inne med allt man tycker, fortsätta agera dörrmatta och leva ett liv tillsammans där man inte ens kan vara ärlig med och mot den man säger sig älska ... Bara det på ytan ser ut att flyta på , yeah !! :hbang: *rolleyes*

Själv har jag varit sambo i snart 3 år, anser inte det vara en särskilt lång relation men känner ändå att jag kan komma med min åsikt i ämnet... med min tjej gömmer vi oss iaf inte bakom nån fasad utan säger rakt ut vad vi tänker och tycker. Det blir en del duster lite då och då men oj vad mycket hellre det än att intala sig själv att allt är bra bara för att man aldrig bråkar vilket ter sig ganska naturligt också om man inte kan säga vad tänker utan måste leta omvägar på kolozzeum för en liten skitsak som att få den andre att röra på sig och inte bli överviktig...

mini
2006-02-18, 13:19
hmmm... låt se. Det vore kul att veta om de som knappt vågar säga sanningen till sina respektive också är de dörrmattor som jag anar att de är. Frågar ni också om lov för att gå på toa ??

För övrigt typiskt svenskt att inte våga säga sanningen i ansiktet på folk. Man får ju inte vara för rak, det kan ju uppstå en jobbig situation...

Kära vän, det var ju du som tidigare i tråden uppmanade till att använda en passiv agressiv stil, att inte säga något rakt ut utan att "Kommentera positivt snygga brudar som är i form på stan eller på TV när man är tillsammans. Titta på hennes kropp när hon byter om och bara skaka på huvudet."

Din stil suger. Ärligt.

christian
2006-02-18, 13:20
hmmm... låt se. Det vore kul att veta om de som knappt vågar säga sanningen till sina respektive också är de dörrmattor som jag anar att de är. Frågar ni också om lov för att gå på toa ??

För övrigt typiskt svenskt att inte våga säga sanningen i ansiktet på folk. Man får ju inte vara för rak, det kan ju uppstå en jobbig situation... usch vad hemskt, bättre att sitta inne med allt man tycker, fortsätta agera dörrmatta och leva ett liv tillsammans där man inte ens kan vara ärlig med och mot den man säger sig älska ... Bara det på ytan ser ut att flyta på , yeah !! :hbang: *rolleyes*

Själv har jag varit sambo i snart 3 år, anser inte det vara en särskilt lång relation men känner ändå att jag kan komma med min åsikt i ämnet... med min tjej gömmer vi oss iaf inte bakom nån fasad utan säger rakt ut vad vi tänker och tycker. Det blir en del duster lite då och då men oj vad mycket hellre det än att intala sig själv att allt är bra bara för att man aldrig bråkar vilket ter sig ganska naturligt också om man inte kan säga vad tänker utan måste leta omvägar på kolozzeum för en liten skitsak som att få den andre att röra på sig och inte bli överviktig...

Säg mig, när din sambo blir gravid och går upp en 10-12kg. Kommer du säga till henne rakt ut att det ser för taskigt ut och att hon måste shapea upp sig?

Kommer du vara lika rakt ärlig mot dina barn när de blivit lite småknubbiga?

Var din far sådan mot dig?

pdc9
2006-02-18, 13:32
Kära vän, det var ju du som tidigare i tråden uppmanade till att använda en passiv agressiv stil, att inte säga något rakt ut utan att "Kommentera positivt snygga brudar som är i form på stan eller på TV när man är tillsammans. Titta på hennes kropp när hon byter om och bara skaka på huvudet."

Din stil suger. Ärligt.

Det jag skrev tidigare var till trådstartaren som uppenbarligen inte har vad som krävs, eller viljan, att säga till sin tjej att göra något. Då kan man vara rak på ett indirekt sätt, snarare än passivt som du vill kalla det.

Det är för övrigt inte min stil. Jag skulle säga rakt ut till min tjej att röra på sig istället för att fläska i soffan. Om du sen tycker att min stil ändå suger så får jag ta det !

Säg mig, när din sambo blir gravid och går upp en 10-12kg. Kommer du säga till henne rakt ut att det ser för taskigt ut och att hon måste shapea upp sig?

Kommer du vara lika rakt ärlig mot dina barn när de blivit lite småknubbiga?

Var din far sådan mot dig?

Om ens sambo blir gravid finns det ju en viss anledning. Att sitta i soffan, kolla på big brother och käka chips är enligt mig inte samma sak. Men om det för dig är det så kan jag kanske pm:a dig ett telefonnummer till en psykolog !

Varför skulle man inte vara ärlig mot sina barn ? Det är klart, vissa saker kanske man bör vänta med att säga till dess att de blivit äldre. Jultomten, var barn kommer ifrån osv... lite tråkigt att kanske berätta det när barnen är 3-4 år gamla...

Min far är typiskt svensk, så nej, han undviker gärna jobbiga situationer och försöker hellre släta över något med att byta ämne...

fat_joe
2006-02-18, 14:26
Alltså, om nån bara slutar sköta sin kropp då är det nåt som inte stämmer i dess liv, som man inte är riktigt nöjd med. Det kan iof vara förhållandet man inte är nöjd med och är trött på killen...eller är det en rebel-grej just för att han tränar så mycket och inte ha så mycket uppmärksamhet på henne. Vad vet jag, det kan vara vad som helst. Jag tycker att de ska försöka ta reda på vad det är som har gjort henne till soffpotatis, kommer de åt orsaken kan hon bli motiverad, ta sig till gymmet och blir värsta babe....snyggare än när hon var snygg.
Annars är det nog dax att avsluta förhållandet. Är han missnöjd med hennes kropp, kan jag inte tänka mig att de har mycket sex och de är kanske mer vänner än älskare. Hon kanske t.o.m hittar motivationen igen när hon blir ensam och börjar sköta om sigsjälv och om han älskar henne, är det aldrig för sent för uppvaktning.



Haha "rebel grej" ? Känns väl inte som hon skulle få mer uppmärksamhet för att hon blir ofräsch i hans ögon ? *screwy*

Men det är ju faktiskt ett känt fenomen att tjejer slöar till det när dom känner att dom säkert har sin pojkvän , då är det på med mjukisbyxorna och det obligatoriska choklad stashet som följer med överallt.

skaparn
2006-02-18, 14:32
Men det är ju faktiskt ett känt fenomen att tjejer slöar till det när dom känner att dom säkert har sin pojkvän , då är det på med mjukisbyxorna och det obligatoriska choklad stashet som följer med överallt.

Det kan säkert ligga något i det du säger, men det är nog inget unikt för tjejer. Finns gott om exempel på killar som förslappas av ett fast förhållande.

pdc9
2006-02-18, 14:41
Innan jag blir ytterligare sågad för mina åsikter så vill jag kortfattat förklara min åsikt.

Kan man inte vara ärlig mot sin tjej (vilket samtidigt innebär att man är ärlig mot sig själv) så finns det väldigt stora brister i en relation...

Anonym112
2006-02-18, 14:47
Om hon har fluskat upp sig klart han måste göra nåt åt saken... ut o gå med hon i koppel på morgonen som med hunden och häll upp sallad och vatten i skålar :thumbup:

Fettecke
2006-02-18, 14:49
Innan jag blir ytterligare sågad för mina åsikter så vill jag kortfattat förklara min åsikt.

Kan man inte vara ärlig mot sin tjej (vilket samtidigt innebär att man är ärlig mot sig själv) så finns det väldigt stora brister i en relation...
Själva grundtanken är ju självklar i ditt resonemang, men ditt smidiga sätt....

"Hörrö stumpan, du är fet och har hängvalkar... flytta ditt feta arsle ur soffan och dra på gymmet så jag får kvalitet i sängen"

går inte direkt hem hos damerna... visst ska man vara ärlig, men man kan ju lägga fram det på lite snyggare sätt.

christian
2006-02-18, 14:58
Själva grundtanken är ju självklar i ditt resonemang, men ditt smidiga sätt....

"Hörrö stumpan, du är fet och har hängvalkar... flytta ditt feta arsle ur soffan och dra på gymmet så jag får kvalitet i sängen"

går inte direkt hem hos damerna... visst ska man vara ärlig, men man kan ju lägga fram det på lite snyggare sätt.

:thumbup:

pdc9
2006-02-18, 15:09
, då är det på med mjukisbyxorna

Är det dåligt med mjukisbyxor ? Jag kan faktiskt tycka att det är ganska sexigt :em:


det är klart, de får ju sitta någorlunda och inte vara 5 år gamla ... men annars är det väl inget fel med mjukisbyxor !? :)

fat_joe
2006-02-19, 04:20
Det kan säkert ligga något i det du säger, men det är nog inget unikt för tjejer. Finns gott om exempel på killar som förslappas av ett fast förhållande.


Jo det tror jag med, men brukar oftast vara lättare att se tex viktuppgången på tjejer pga av thightare kläder osv, känns som killar kan slöa till mer innan det märks... men kanske bara är pga av min läggningn jag inte ser det lika bra :)

fat_joe
2006-02-19, 04:31
Är det dåligt med mjukisbyxor ? Jag kan faktiskt tycka att det är ganska sexigt :em:


det är klart, de får ju sitta någorlunda och inte vara 5 år gamla ... men annars är det väl inget fel med mjukisbyxor !? :)


Här snackar vi gamla tränings mjukisar :D

Sofia4_4
2006-02-19, 09:13
Haha "rebel grej" ? Känns väl inte som hon skulle få mer uppmärksamhet för att hon blir ofräsch i hans ögon ? *screwy*

Men det är ju faktiskt ett känt fenomen att tjejer slöar till det när dom känner att dom säkert har sin pojkvän , då är det på med mjukisbyxorna och det obligatoriska choklad stashet som följer med överallt.

Men den tråden bevisar att hon lyckades ju - han har pratat med en vän OM henne, även om det inte är det positiva riktningen hon skulle vilja ha. :D

Det kan vara också att hon testar honom - typ hur mycket han älskar mig - han har sett mig utan smink och är fortfarande kvar, mjukisbyxor- fortfarande kvar, ja, vad är nästa steg... ;)
Men så klart gör man inte allt det här medvetet. Det är någonting hon är less på, antingen i sitt liv eller i deras gemensamma och hon pushar gränserna...Eftersom hon kanske inte vet exakt vad det är eller de inte har pratat om det, så skapar hon omedvetet ett nytt problem som en varning signal...eller nåt man kan åtminstånde prata om.

Fed up
2006-02-19, 11:17
Detta gäller längre förhållanden. Det är en kompis som undrar. ;) Bara så ni har det klart för er......

Vad ska man göra när den ena parten har sunkat ner sig?! *screwy* Alltså med sunkig menar jag när någon gått upp x antal kilo och inte verkar bry sig hur denne ser ut. Det kan ju hända våldsamt mycket med en kropp under några år om man inte sköter den.

Visst kommer någon säga att det inte spelar någon roll eftersom man älskar personen i fråga ändå. Sant! men när min "kompis" tränar tokmycket och är väldigt mån om hur han ser ut och hans andra hälft inte bryr sig ett skit, så sticker det i ögonen på honom. Han vill ju att hon ska dela hans intresse. Han vill ju ha tillbaka den underbara människa "läs kropp" som han tyckte var så sexig för några år sedan.

ah, vet hur det är, har en "kompis" som har samma problem. hon har pikat, tjatat och sagt rakt ut, haft långa fina samtal om det, skrikit, försökt att inget säga men uppmuntra all fysisk aktivitet från hans sida osv men hennes pojkvän reagerar knappt. Känns dock som att det är lättare att säga sånt till en kille, jag hade blivit helt förstörd om min kille sagt det "min kompis" sagt till sin kille. men jag hade ju börjat träna och fettbränna som en idiot å andra sidan.
det är mycket utseende/sexighetsgrejen men faktiskt också att "hon" vill att han ska må bra, bli piggare (han är jämt så trött), bli aktivare och förebygga stress-och typ hjärtsjukdommar på äldre dar.

han säger bara att han inte vill. att han inte kan förmå sig till att göra nåt han inte vill. men "hon" säger att ingen känner för det i början, men efter ett tag börjar man gilla det.

detta kommer göra "min kompis" gråhårig i förtid, for sure...

mini
2006-02-19, 11:23
Känns dock som att det är lättare att säga sånt till en kille, jag hade blivit helt förstörd om min kille sagt det "min kompis" sagt till sin kille.
Det här var både korkat och elakt på samma gång.

Fed up
2006-02-19, 12:01
Det här var både korkat och elakt på samma gång.

nej jag tror faktiskt att det är så, iallafall generellt. tja, eller iallafall om man jämför min pojkvän och mig, om nån säger till honom "va ful du är" så tänker han typ "fuck you"och tar åt sig noll, jag skulle blivit skitledsen för det, osv. han är väldigt självständig så, bryr sig väldigt lite vad folk säger, medan jag är lättpåverkad sådär.
det jag menar generellt är att jag tror att tjejer över lag nojar mer över sina utseenden och därför är mer lättsårade.
jag tror dock INTE det är genetiskt betingat eller nåt sånt trams.

men elakt var det. det kan jag inte säga emot.

Rockhard
2006-02-19, 12:13
Detta gäller längre förhållanden. Det är en kompis som undrar. ;) Bara så ni har det klart för er......

Vad ska man göra när den ena parten har sunkat ner sig?! *screwy* Alltså med sunkig menar jag när någon gått upp x antal kilo och inte verkar bry sig hur denne ser ut. Det kan ju hända våldsamt mycket med en kropp under några år om man inte sköter den.

Visst kommer någon säga att det inte spelar någon roll eftersom man älskar personen i fråga ändå. Sant! men när min "kompis" tränar tokmycket och är väldigt mån om hur han ser ut och hans andra hälft inte bryr sig ett skit, så sticker det i ögonen på honom. Han vill ju att hon ska dela hans intresse. Han vill ju ha tillbaka den underbara människa "läs kropp" som han tyckte var så sexig för några år sedan.


Att folk ens funderar på att försöka ändra någon, det är lönlöst och dessutom respektlöst. Det sista man behöver är en störig jävel som gnäller på en för att man är fet. Om han har så stora problem med hennes kropp så får han väl göra slut då.

skaparn
2006-02-19, 12:19
nej jag tror faktiskt att det är så, iallafall generellt. tja, eller iallafall om man jämför min pojkvän och mig, om nån säger till honom "va ful du är" så tänker han typ "fuck you"och tar åt sig noll, jag skulle blivit skitledsen för det, osv. han är väldigt självständig så, bryr sig väldigt lite vad folk säger, medan jag är lättpåverkad sådär.
det jag menar generellt är att jag tror att tjejer över lag nojar mer över sina utseenden och därför är mer lättsårade.
jag tror dock INTE det är genetiskt betingat eller nåt sånt trams.

men elakt var det. det kan jag inte säga emot.

Men om en kille inte tar åt sig, varför är det då elakt?

Fed up
2006-02-19, 12:20
Att folk ens funderar på att försöka ändra någon, det är lönlöst och dessutom respektlöst. Det sista man behöver är en störig jävel som gnäller på en för att man är fet. Om han har så stora problem med hennes kropp så får han väl göra slut då.

vist, man vill tycka så, och det är inget JÄTTEproblem, emn dock ett problem. vad hade du själv tyckt om din partner söutade tvätta sig och därmed började lukta äckligt. hennes/hans beslut eller hur? respektlöst av dig att anmärka? elakt att tycka att han/hon blev mindre sexig etc?

Fed up
2006-02-19, 12:20
Men om en kille inte tar åt sig, varför är det då elakt?

man kan ju vara elak även om personen man är elak emot inte tar åt sig, eller hur? det förändrar ju inte min elakhet.

Rockhard
2006-02-19, 12:40
vist, man vill tycka så, och det är inget JÄTTEproblem, emn dock ett problem. vad hade du själv tyckt om din partner söutade tvätta sig och därmed började lukta äckligt. hennes/hans beslut eller hur? respektlöst av dig att anmärka? elakt att tycka att han/hon blev mindre sexig etc?

Okej jag håller med om att det är skillnad om hon har förändrats mycket sedan dom träffades. Då skulle jag ju fråga varför hon slutat träna osv.... Jag menade om man träffade nån lat/fet tjej och sedan började försöka få henne att träna osv när det inte är ett intresse hon har är fel.

Fed up
2006-02-19, 17:10
Okej jag håller med om att det är skillnad om hon har förändrats mycket sedan dom träffades. Då skulle jag ju fråga varför hon slutat träna osv.... Jag menade om man träffade nån lat/fet tjej och sedan började försöka få henne att träna osv när det inte är ett intresse hon har är fel.

nä, det är klart. det är alltid lika tröttsamt med folk som blir ihop med nån de tycker har massor av fel för att de räknar med att kunna "frälsa" dessa och göra em till en perfekt partner typ.

fat_joe
2006-02-19, 17:23
Men den tråden bevisar att hon lyckades ju - han har pratat med en vän OM henne, även om det inte är det positiva riktningen hon skulle vilja ha. :D

Det kan vara också att hon testar honom - typ hur mycket han älskar mig - han har sett mig utan smink och är fortfarande kvar, mjukisbyxor- fortfarande kvar, ja, vad är nästa steg... ;)
Men så klart gör man inte allt det här medvetet. Det är någonting hon är less på, antingen i sitt liv eller i deras gemensamma och hon pushar gränserna...Eftersom hon kanske inte vet exakt vad det är eller de inte har pratat om det, så skapar hon omedvetet ett nytt problem som en varning signal...eller nåt man kan åtminstånde prata om.


Det här är anledningen till att jag inte uppskattar tjejer i min ålder....

skaparn
2006-02-19, 20:54
man kan ju vara elak även om personen man är elak emot inte tar åt sig, eller hur? det förändrar ju inte min elakhet.
Jo. Tolkningen av vad som är elakt eller inte ligger väl hos mottagaren?
Om något man säger till en person sårar denna djupt, är det kanske elakt att säga det. Men är det verkligen elakt att säga exakt samma sak till någon som inte bryr sig?

JJ
2006-02-19, 21:03
Jo. Tolkningen av vad som är elakt eller inte ligger väl hos mottagaren?
Om något man säger till en person sårar denna djupt, är det kanske elakt att säga det. Men är det verkligen elakt att säga exakt samma sak till någon som inte bryr sig?

Ja, om syftet är att såra denna person. Hur den kommer att reagera vet man väl inte innan.

Fed up
2006-02-19, 22:24
Jo. Tolkningen av vad som är elakt eller inte ligger väl hos mottagaren?
Om något man säger till en person sårar denna djupt, är det kanske elakt att säga det. Men är det verkligen elakt att säga exakt samma sak till någon som inte bryr sig?

ja det tycker jag, om man tex. känner sig elak själv. det är ju ur min synvinkel jag är elak. sen om HAN tycker det är ju en annan femma.
om jag hade sett nån tex. på tv säga så hade jag tyckt det var elakt sagt osv.

men vad det är att vara elak är ju upp till var och en att avgöra.

skaparn
2006-02-20, 08:33
Ja, om syftet är att såra denna person. Hur den kommer att reagera vet man väl inte innan.

Jag ska inte tjafsa så mycket mer om en småsak, men i det här fallet så var det ju konstaterat att killen i fråga (och killar i allmänhet insinuerades) inte tar åt sig lika mycket.