handdator

Visa fullständig version : Frisk snabbare på kaloriplus?


muddafrikka
2006-02-17, 19:27
Ja, hur fungerar det där egentligen, blir man frisk snabbare (förkylning eller annan standardsjukdom, inget fancy) om man ligger på kaloriöverskott?

Näringsbrist är en annan fråga, om man får tillräckligt med fett, kolhydrater, protein och mikronutrienter, är det en ytterligare fördel att ha ett överskott av energi?


(sökt men inte hittat)

Callister
2006-02-17, 19:42
Det är nog ingen större fara så länge du äter något överhuvudtaget. Om det är en ursäkt för att få äta något onyttigt; go for it!

muddafrikka
2006-02-17, 19:46
Det är nog ingen större fara så länge du äter något överhuvudtaget. Om det är en ursäkt för att få äta något onyttigt; go for it!
Äta onyttigt har jag inga problem med - det gör jag hela tiden.

dock så undrar jag om det är värt att trycka i sig en jävla massa mat då man har noll aptit? så länge det är mat som är rätt lättnerbruten, annars är det väl att skjuta sig i benet..

userfriendly
2006-02-17, 20:32
JAG tycker att ett ok överskott av kolhydrater hjälper till mkt mkt bra, men det är MIN kropp o min reaktion

Apos78
2006-02-17, 20:45
Vid svåra sjukdomstillstånd som t.ex cancer så säger man att det absolut sämsta för ett lyckat tillfrisknande är om patienten i fråga ligger på ett energiunderskott. Så visst spelar energibalansen en viss roll.