handdator

Visa fullständig version : Vad är förmycke muskler "för tjejerna" ?


Piranha
2006-02-17, 09:54
Det finns många tjejer som tycker det finns en gräns.


Men var går den ?

MasterChief
2006-02-17, 09:56
Sist jag kollade fanns det rätt många tjejer; runt 3 miljarder. En vild gissning är att "gränsen" varierar avsevärt för alla dessa töser.

Piranha
2006-02-17, 09:57
Sist jag kollade fanns det rätt många tjejer; runt 3 miljarder. En vild gissning är att "gränsen" varierar avsevärt för alla dessa töser.


Men här på forumet generaliserar vi.

hahavaffan
2006-02-17, 10:00
Om min morsa räknas som tjej, så går gränsen vid mig. "Du kan ju snart inte få in armarna intill sidorna, p.g.a. alla muskler." -Jag kräktes nästan när hon sa det.

Vad jag förstått enligt tjejpolare är att om man inte har så särskilt mycket muskler, ska man vara deffad som fan. Men är man lite grövre, ska man fan vara grov också. Inget mittimellan.

JJ
2006-02-17, 10:07
Om man är deffad är gränsen tyngre AF fysik. Alla som är större är följdaktligen bögar (ja, vad ska de göra).

tinus
2006-02-17, 10:09
Va? Kan man få för mycket muskler? :D

Skämt och sido,det beror lite på vad du menar... Vad jag själv attraheras av? Eller vad "normala" tjejer tycker?

De riktigt stora "monstren" (proffsen) attraherar mig inte utseende mässigt,det är lite för mycket. Även om det är enormt facinerande att man kan bli så stor.
Bland tungviktspojkarna i Sverige finns det däremot några godingar,som är precis lagomt stora :naughty: Så där går nog min övre gräns av vad jag kan tänka mig.

Lite lustigt det där,för bara några år sedan tyckte jag att alla bodybuilders såg "äckliga" ut...preferenserna ändras ju större man blir själv *flex*

Nitrometan
2006-02-17, 10:25
Tja. To each his/her own.

Jag tycker att det här är för mycket:
http://members.cox.net/armwrestling/strongman2002g.jpg
Becca Swanson, bild från 2002 (nu väger hon 15 kg till).

Fultjack
2006-02-17, 10:29
Lenda murrary är väl på gränsen till för mycket *flex*

jwzrd
2006-02-17, 10:32
Resonemanget blir inte mer realistiskt än: hur stora tuttar är för stora? Hur långt är för långt hår? Osv. Allan gillar rejält biffiga kvinnor, välj vem som helst av pojkoskulderna här så får en kvinna knappt ha en ärta till biceps utan att dom pissar på sig. Jag tycker att det är snyggt med muskler på både män och kvinnor men jag ogillar testoattityden hos både män och kvinnor samtidigt. Ett stort rött ansiktet går fetbort men jag fascineras likförbaskat lika mycket av ett muskelmonster till kvinna som man.

Piranha
2006-02-17, 10:33
Lenda murrary är väl på gränsen till för mycket *flex*


Lenda har ändå fått behålla ett feminint ansikte.

tinus
2006-02-17, 10:36
Hm missuppfattade jag den här tråden? :MrT:
Jag trodde att du menade vad tjejer tyckte var för mycket muskler på killar..?Inte Vad som var för mycket muskler på tjejer?
Jaja..jag är ju blond,så jag tolkar allt som jag vill :laugh:

Piranha
2006-02-17, 10:36
Mooooooste bara posta.

Hon har nu ifs gått ner hen hel del.

http://foto.rambler.ru/public/g/u/guzel_ziganurovna/1/Lenda_Murray_jpg/Lenda_Murray_jpg-web.jpg

Piranha
2006-02-17, 10:37
Hm missuppfattade jag den här tråden? :MrT:
Jag trodde att du menade vad tjejer tyckte var för mycket muskler på killar..?Inte Vad som var för mycket muskler på tjejer?
Jaja..jag är ju blond,så jag tolkar allt som jag vill :laugh:


Nejdå du läste rätt.

Men att mina trådar spårar är standard.

Nitrometan
2006-02-17, 10:48
Nejdå du läste rätt.

Men att mina trådar spårar är standard.
Jag tänkte på det efter att jag hade postat. "Missade jag Pirres poäng nu?"
Antagligen.

Jwzrd: När Becca tävlar brukar hon kallas "big red bitch" och det är inte kläderna de syftar på.

Det var förresten en snubbe som inte känner henne men hade hört talas om namnet som använde det när hon hörde. Det tyckte hon inte om. Hon röt till "that's miss big red bitch for you!" :D

Vadå testoattityd? :devil:

jwzrd
2006-02-17, 10:49
Det var iofs ganska roligt. :)

Nitrometan
2006-02-17, 10:51
Det var iofs ganska roligt. :)
Jag tyckte det var rätt roligt att höra historian. Sen såg jag en bild. 110 kg ganska arg Becca, ca 70 kg rädd kille... :D Då blev det ännu roligare.

MacLeod
2006-02-17, 11:51
Om du är deffad så tycker dom flesta tjejer att det ser för mycket ut, iaf dom jag pratat med. Man är för stor och hela det snacket. Sen när man väger lika mycket eller kanske nått kilo mer men är odeffad så är det mycket bättre helt plötsligt, trots att man säkert är lite större totalt sett.

Nina L
2006-02-17, 11:55
Men här på forumet generaliserar vi.word

OnT: Jag tycker att Martin K är lite för stor för min smak. :D

Metal_boy_
2006-02-17, 11:59
Behövs det silikonpattar stora som ballonger, för att man ska se att det inte är en kille, då är det för mycket.

Nina L
2006-02-17, 12:02
Behövs det silikonpattar stora som ballonger, för att man ska se att det inte är en kille, då är det för mycket.Va fan!? *grr27*

Karl_alfred
2006-02-17, 12:05
Behövs det silikonpattar stora som ballonger, för att man ska se att det inte är en kille, då är det för mycket.
:laugh: :D :thumbup:

Svårt att säga just gränsen precis där. Det avgör jag från fall till fall :)

Trassel
2006-02-17, 12:36
Håller med Tinus, proffsen är inte okej när det gäller vad som är attraktivt, typ colemanstorlekar, däremot är det fascinerande men inget man vill leka med i sängen..

Men muskler är mysigt, även mycket..

Stoltz
2006-02-17, 12:53
Behövs det silikonpattar stora som ballonger, för att man ska se att det inte är en kille, då är det för mycket.

:laugh: Den kom som en rundspark av Chuck Norris.

Cilia
2006-02-17, 12:57
Hm missuppfattade jag den här tråden? :MrT:
Jag trodde att du menade vad tjejer tyckte var för mycket muskler på killar..?Inte Vad som var för mycket muskler på tjejer?
Jaja..jag är ju blond,så jag tolkar allt som jag vill :laugh:
nej da, som vanligt sa tror alla killar har pa forumet att det handlar om dom och deras behov och att dom har full koll pa vad alla tjejer tycker.

Du vet ju att varje gang ngn fragar vad tjejer tycker sa svarar killarna sakert for oss for att det ska bli "ratt"

AFanatic
2006-02-17, 13:17
nej da, som vanligt sa tror alla killar har pa forumet att det handlar om dom och deras behov och att dom har full koll pa vad alla tjejer tycker.

Du vet ju att varje gang ngn fragar vad tjejer tycker sa svarar killarna sakert for oss for att det ska bli "ratt"

Det är lika roligt varje gång. :D Mycket bitterhet lurar i kulisserna. :laugh:


Ska man svara också eller?

Just i BB-aspekten så kan det väl aldrig bli för mycket muskler på varken tjejer eller killar. :confused: Sen om det är snyggt eller ej...Närå, gränsen går väl någonstans vid Kevin Levrone.

Är det en symmetrisk fysik så kan den komma undan med att vara betydligt större än en osymmetrisk fysik, som ser med en gång riktigt illa ut och blir bara värre med mer/större osymmetriskt tränade muskler. Så frågan hur mycket som är för mycket är svår.

Personligen föredrar jag en AF-fysik eller klasserna -57, +57...blir det tyngre så måste det vara en djvligt symmetrisk fysik för att jag ska tycka att det ska vara _snyggt_. Annars blir det lätt för mycket för ögat.

Hoppas någon förstod mitt svammel. :sleep:

Eva_E
2006-02-17, 13:30
Som frågan var formulerad så kunde den tolkas på två sätt: vad som tjejerna tycker är "för mycket" muskler a) på killar b) på tjejer.
Och som vanligt, eftersom det är så mycket fler (och snacksaligare) killar här, så handlar svaren om c) vad killar tycker är för mycket muskler på tjejer, och litegrann d) vad killar tycker är för mycket muskler på andra killar. Standard 1A alltså...

Mitt svar på frågan: Bodybuilders i de tyngsta klasserna, båda könen, tycker inte jag är snygga. Men det handlar i första hand inte om stor muskelmassa, utan att jag tycker det ser rätt absurt ut med så extremt låg fettprocent.

"Stora" killar och tjejer har jag noterat att jag tycker känns snyggare och snyggare ju starkare jag själv har blivit...

Eva