handdator

Visa fullständig version : Dålig på det här med kosten.

_Creatin3
2006-02-17, 01:39
Som rubriken säger, har alltid varit dålig på det här med kosten..
Vill ha lite tips om bra mat, frukost, etc. För att jag ska kunna bygga på mej lite muskler.
Tränar Styrketräning Måndag & Fredag.
Och kampsport: Tisdag & Torsdag.

Vad ska jag äta för frukost, just nu ser frukosten ut som följande:
En kopp TE, 1-2smörgåsar, med skinka, ost, nån grönsak på det.

förslag på frukost?

lunchen, skolmaten som serveras, eller om jag käkar hemma blir det oftast något enkelt med pasta.

mellanmål efter jobb/skola, ibland. (om jag är hungrig).

Middag: något riktigt tillagat med potatis/ris/pasta, och något kött till det.

kvällsmat några mackor 3-4st och mjölk.
sedan brukar det bli 1-2 mackor till innan jag lägger mig.

som sagt skulle vilja ha lite tips om hur och när jag ska äta... mer protein rikt?

aliquis
2006-02-17, 01:59
lite mer mat till frukost och något proteinrikt till kvällsmåltiderna?

Decamber
2006-02-17, 09:24
Vad är det för typ av smörgåsar du äter? Som du säkert vet bör du hellre stoppa i dig något grövre än limpa. Definitionen av "grovt" kan ju vara lite luddig, men ett mörkt bröd som inte enbart är baserat på vetemjöl kan ju vara en bra grund.

Om du tycker att frukosten känns lite för liten kan du ju öka till 2-3 mackor istället och en frukt (banan är rikt på kolhydrater). Sen kanske du vill få i dig lite mer protein på morgonen och då rekommenderar jag keso på mackan om du gillar det, själv tycker jag det är grymt gott..

På kvällen då. Well, sök på "kvarg" på brädan om du vill bli en riktig kollo-byggare... ;)

teal
2006-02-17, 11:44
Jag brukar käka:

1 Banan
1 portion havregrynsgröt (1.5dl havregryn) lagad i micron
lingosylt + mjölk
1 kopp kaffe
1 glas BAPPELSINJUICE!

en lagom motiverad frukost. Kan även ta lite protein till det också i form av ägg eller eller en proteindrink

bluelight
2006-02-17, 11:49
Som sagt, vad är det för bröd?

Ät massor i skolan, ät massor hemma till och börja med. Mycket kommer vara mer än du tror.

Kasta i dig en tallrik gröt, 2-3 grova mackor med skinkost eller liknande och två glas mjölk till frukost!