handdator

Visa fullständig version : Kreatin i vätskeform...


Lindstein
2006-02-16, 23:11
Om det är sant att kreatin bryts ner till kreatinin efter kontakt med vätska i några timmar, hur kan det då finnas en produkt som denna?

SchiVen
2006-02-17, 00:22
Väldigt kort bästföre datum såklart *screwy*

bluelight
2006-02-17, 01:56
Skulle gärna vilja ha ett PM av dig.

Edit: Eller så är det bara lurendrejeri.

aliquis
2006-02-17, 02:03
Antagligen innehåller vätskan något som gör produkten stabil.

nordland
2006-02-17, 06:25
Antagligen innehåller vätskan något som gör produkten stabil.

Tyvärr inte! Just produkten ifråga är inget annat än extremt dyr jordgubbssaft...

Lindstein
2006-02-17, 11:05
Tyvärr inte! Just produkten ifråga är inget annat än extremt dyr jordgubbssaft...

Så ett av dom största Kosttillskott tillverkarna i USA har missat att kreatin inte är stabilt i vätska...?

Nitrometan
2006-02-17, 11:13
Så ett av dom största Kosttillskott tillverkarna i USA har missat att kreatin inte är stabilt i vätska...?
Ja.

Eller så luras de bara och är glada hela vägen till banken.

Lindstein
2006-02-17, 11:51
Ja.

Eller så luras de bara och är glada hela vägen till banken.

Eller så är dom jävligt sura över att Kre-Alkalyn tillverkaren med sin enorma reklam kampanj fått hela världen att tro på kreatinets instabilitet...

(Har inga planer på att köpa flytande kreatin, blev bara så förvånad när jag såg produkten med tanke på allt snack om kreatinin hela tiden)

nordland
2006-02-17, 12:31
Eller så är dom jävligt sura över att Kre-Alkalyn tillverkaren med sin enorma reklam kampanj fått hela världen att tro på kreatinets instabilitet...

Saken är ju den att det stämmer.. Så fort kreatin utsätts för vätska börjar det omvandlas. It's a fact. Det finns massvis med studier om detta för den flitige att leta upp.

Enda anledningen till att företaget (Muscle-Marketing) finns kvar, är jänkarnas förmåga att svälja allt med hull och hår.. Med bra layout och flashiga texter kommer man långt när det gäller reklam.

Se på Muscletech.
Mig veterligen så ha de inte varit "först" med en enda produkt. Men deras reklamansvarige skulle garanterat kunna få inkapslat bajs att låta som en höjdarprodukt...

Nitrometan
2006-02-17, 13:22
Word, Nordland. :thumbup:

aliquis
2006-02-17, 14:05
Eller så är dom jävligt sura över att Kre-Alkalyn tillverkaren med sin enorma reklam kampanj fått hela världen att tro på kreatinets instabilitet...

(Har inga planer på att köpa flytande kreatin, blev bara så förvånad när jag såg produkten med tanke på allt snack om kreatinin hela tiden)kre-alkalyn finns också i vätskeform.

Att kreatin inte är stabilt under flera år i vätska är väl ingen nyhet dock? Men jag antog att det var löst i de "blöta" formerna. Jag har dock aldrig förståt vitsen med dessa.

aliquis
2006-02-17, 14:06
Saken är ju den att det stämmer.. Så fort kreatin utsätts för vätska börjar det omvandlas. It's a fact. Det finns massvis med studier om detta för den flitige att leta upp.

Enda anledningen till att företaget (Muscle-Marketing) finns kvar, är jänkarnas förmåga att svälja allt med hull och hår.. Med bra layout och flashiga texter kommer man långt när det gäller reklam.

Se på Muscletech.
Mig veterligen så ha de inte varit "först" med en enda produkt. Men deras reklamansvarige skulle garanterat kunna få inkapslat bajs att låta som en höjdarprodukt...Lite konstigt att det tog sådan tid för kre-alkalyn att slå igenom då, och att det fortfarande inte talas så mycket skit om vanliga kreatinprodukter, om det är sant.

Sverker
2006-02-18, 08:26
Utan att ha sett produkterna TROR jag att kreatinet är upplöst i glycerol.

Vad vinner man på det ? Betala dyr frakt för glycerol när kreatinet absolut är mest stabilt i pulverform.