thomast
2006-02-16, 20:17
Jag och min flickvän köpte en motionscykel för ett år sedan, dagarna innan garantin skulle gå ut pajar cykeln. Vi ringer stället (konsum) och får cykeln utbytt mot garantin. När jag idag kom dit för att hämta den nya cykeln säger chefen att den inte fanns på lager och han hade beställt en prisvärdigt likvärdig cykel.
Jag tittade lite snabbt på cykeln och tyckte det inte vara några större problem. Jag accepterade och tog cykeln. Nu är cykeln uppmonterad och jag kan bara säga att jag är grymt besviken på den. För det första är högsta motståndet inte tillräcklig starkt för att bli jobbigt för mig, menysystemet är skitkrångligt och cykeln gör ett jobbigt väsande ljud ifrån sig. Den första cykeln var väldigt mycket bättre och spelade inte i samma kvalitetsklass som den här skiten, dock var priset det samma.
Har jag några rättigheter som konsument att få pengarna tillbaka eller få den utbytt igen? Did I just fuck up?
Jag tittade lite snabbt på cykeln och tyckte det inte vara några större problem. Jag accepterade och tog cykeln. Nu är cykeln uppmonterad och jag kan bara säga att jag är grymt besviken på den. För det första är högsta motståndet inte tillräcklig starkt för att bli jobbigt för mig, menysystemet är skitkrångligt och cykeln gör ett jobbigt väsande ljud ifrån sig. Den första cykeln var väldigt mycket bättre och spelade inte i samma kvalitetsklass som den här skiten, dock var priset det samma.
Har jag några rättigheter som konsument att få pengarna tillbaka eller få den utbytt igen? Did I just fuck up?