handdator

Visa fullständig version : armbågsleden + hantelcurl?


mistermr
2006-02-16, 17:07
Hej

På sistone har jag haft ont i armbågsleden när jag kör hantelcurl och det gäller specifikt vänstra armbågsleden. Värken går bort dagen efter, men det gör ont under träningspasset och timmarna efter. Är det vanlig träningsvärk eller är det dags för ett läkarbesök tror ni?

Kan det vara fel på teknik?

Jag kör med 15 kg hantlar 3 set å 10 för varje arm.

MVH

mistermr
2006-02-19, 20:41
Jag glömde att påpeka att hantelcurls genomförs stående och ej sittande.

MVH

Ulf A Big
2006-02-19, 22:39
Hej

På sistone har jag haft ont i armbågsleden när jag kör hantelcurl och det gäller specifikt vänstra armbågsleden. Värken går bort dagen efter, men det gör ont under träningspasset och timmarna efter. Är det vanlig träningsvärk eller är det dags för ett läkarbesök tror ni?

Kan det vara fel på teknik?

Jag kör med 15 kg hantlar 3 set å 10 för varje arm.

MVH

Och du fortsätter bara köra på när det gör ont.... *screwy* Låter som en begynnande inflammation. Bäst att hålla upp en vecka med dragövningar och curl för att se om det blir bättre. Om du blir bra så är det bäst att du låter bli att pressa fästena ett tag så de hinner bli friska.

mistermr
2006-02-21, 11:18
Och du fortsätter bara köra på när det gör ont.... *screwy* Låter som en begynnande inflammation. Bäst att hålla upp en vecka med dragövningar och curl för att se om det blir bättre. Om du blir bra så är det bäst att du låter bli att pressa fästena ett tag så de hinner bli friska.

Igår körde jag ett pass och då körde jag mycket strikt samt höll banan på rörelsen nära kroppen och tämligen rak. Det kändes bra efter, inte samma smärta som förut. Men då jag började köra hantelpressar så fick jag lite ont, men inte alls i samma utsträckning som innan.

Kan det ha varit fel på tekniken innan?

MVH