handdator

Visa fullständig version : Brudar: ni som tränar och har sambos som inte gör det


Herkulez
2006-02-16, 17:04
Har hört från några tjejer som har killar som inte uppskattar att dom tränar och inte vill att dom ska ha muskler, själv är jag hyffsat säker på att det handlar om en undermedveten rädsla över att tjejen ska bli starkare än va dom är. Därför stöttar dom inte sina flickvänner utan kommer med småpikar hela tiden. Har ni haft eller har sambos som inte tränar och gnäller på er? Tar ni åt er?

vill bara se hur vanligt det är egentligen =)

mela
2006-02-16, 17:07
Har haft pojkvänner som hållt fast mig och matat mig.
Räknas det?
Dom tränade inte :P

Oskis är inte så extrem.. han matar sig själv ist :P

J.Saarela
2006-02-16, 17:10
Har haft pojkvänner som hållt fast mig och matat mig.
Räknas det?
Dom tränade inte :P

Oskis är inte så extrem.. han matar sig själv ist :P



ööööö...öööööö.....sova

Rock'nRoll
2006-02-16, 17:13
Har haft pojkvänner som hållt fast mig och matat mig.


Det här låter interesant, utveckla!

mela
2006-02-16, 17:14
Det här låter interesant, utveckla!

ne men du fattar hur jag menar *slap*
ett exs mamma satt och la upp skitstora portioner
varje gång jag åt där.. hon klaga på att jag va för
liten :(

Frantic
2006-02-16, 17:15
Har haft pojkvänner som hållt fast mig och matat mig.


Jag är ledsen mela men scenen fårn Scary Movie där killen matar sin tjej med en korv dök upp i skallen :D *innocent*

mela
2006-02-16, 17:20
Jag är ledsen mela men scenen fårn Scary Movie där killen matar sin tjej med en korv dök upp i skallen :D *innocent*

fyfan va sjuka ni är *slap* *grr27*

AFanatic
2006-02-16, 17:21
Inte pojkvänner men killkompisar (gills det? :D) som inte tränar mer eller mindre. "Du ska inte bli så mycket större nu va?" eller "Ska du bli sååå stor?" "Tycker du det där är snyggt?" osv. När man visar någon bild på en mellanklassBBtjej, eller någon tyngre AF-tjej. "För det är ju inte så snyggt...". Och så är diskussionen igång.

Dessa kommentarer kommer i olika former...men för en del övergår det till att mer handla om, "Hur går träningen?", iaf efter en tid, när de vant sig vid träningsfrekvensen. En del är väldigt inskränkta? och klarar inte alls av att hantera sådant, och därför har också kontakten upphört mer eller mindre. Andra tycker det är skoj att man "satsar" på något så mycket och ser det som en positiv grej, även fast de kanske fortfarande ifrågasätter "hur stor ska du bli?"-aspekten av det hela.

Av någon anledning är det lättare att omge sig med accepterande och likasinnade själar.

Pellefant
2006-02-16, 17:23
Har hört från några tjejer som har killar som inte uppskattar att dom tränar och inte vill att dom ska ha muskler, själv är jag hyffsat säker på att det handlar om en undermedveten rädsla över att tjejen ska bli starkare än va dom är.

Jag tror det även handlar om rädsla att tjejen ska bli än mer attraktiv i andras ögon.

Nina L
2006-02-16, 17:24
Nej, det har jag inte. Jag tänder inte på TÖNTAR!

Farzan
2006-02-16, 17:32
Nej, det har jag inte. Jag tänder inte på TÖNTAR!

Hahahah, dagens kommentar. :) :thumbup:

Brutal ärlighet är tok för sälsynt idag. Never change Nina, never change. :D

Metal_boy_
2006-02-16, 17:38
Ja mitt ex gnällde att det räckte och att det var töntigt.

mangemani
2006-02-16, 17:50
hade en brud som inte stöttade mej alls i träningen,hon var helt emot det och tyckte att träningen min tog upp så mycket tid(blev en del tjaffs dom dagar jag tränade och skulle ut till henne sen)....men hon hade sina hästar med och det tog fan upp dubbelt så mycket tid nästan,men jag hade då ingen rätt att använda det som försvar när det blev dom här "bråken",utan hon ville att jag lugnt skulle acceptera det....sen fick hon den korkade iden att jag skulle följa med henne på hennes träningar,på det sättet så umgicks vi ju enligt henne( *screwy* ),gäspade mej igenom varje träning.

Spannmål
2006-02-16, 17:55
Grapparna är inte sena med att svara :thumbup:

userfriendly
2006-02-16, 17:57
jag har haft ett sånt förhållande en ggn, han tränade iof men inte på samma sätt.
Han tyckte mest jag va konstig som åt så mkt o hela tiden osv osv.. hah, höll inte länge där inte

Fartman
2006-02-16, 17:59
Oavsett om man är kille eller tjej ska man ge FAN i att försöka få sin partner att lägga ner en såpass viktig del av livet som faktiskt träningen är för dom flesta som tränat regelbundet länge.

tigerofsweden
2006-02-16, 18:01
Jag har fått varje tjej jag varit med intressererad av träning och näringslära, men sen har det tyvärr visat sig att de alla har haft ett förflutet av ätstörningar :(

Så i fortsättningen håller ja kakhålet stängt

AFanatic
2006-02-16, 18:07
Jag har fått varje tjej jag varit med intressererad av träning och näringslära, men sen har det tyvärr visat sig att de alla har haft ett förflutet av ätstörningar :(

Så i fortsättningen håller ja kakhålet stängt

På ditt inlägg verkar det som att det inte var bra att få dem intresserade av träning och näringslära. Man kan ju tycka att det borde varit en ögonöppnare för dem att få mer kött på benen (!) vad gäller dessa ämnen. Weird shit.

tigerofsweden
2006-02-16, 18:12
På ditt inlägg verkar det som att det inte var bra att få dem intresserade av träning och näringslära. Man kan ju tycka att det borde varit en ögonöppnare för dem att få mer kött på benen (!) vad gäller dessa ämnen. Weird shit.

Jo det medför både positiva och negativa saker. Grejen är ju det att den seriositeten jag försöker hålla smittar av sig för mkt vilket är väldigt negativt för dem, syftar då på nogrannheten när man väljer livsmedel osv osv. Lagom är ju bäst heter det :)

Herkulez
2006-02-16, 18:31
Nej, det har jag inte. Jag tänder inte på TÖNTAR!
:thumbup:

jocke-j
2006-02-16, 18:34
Kan det inte vara så att sambosarna påpekat detta pga att dom inte tyckte det var snyggt helt enkelt?.

om vi ska vara stereotypa så ser nog inte dom flesta killar några fel i att tjejen kan vara atletiskt byggd, men när det börjar gå över till bodybuildertypen av tjejer så blir det färre killar som tycker det är snyggt, inte för att dom så mycket är rädda för att tjejerna ska vara starkare utan helt enkelt för att det inte ses attraktivt eller om ni så väljer "Kvinnligt".

Nu inte sagt att jag tycker såhär. utan detta var ju bara ett möjligt senario till varför pojkvänner kan vara emot allt för mycket träning.

Själv lever jag med tanken att lagom är bäst och sålänge min tjej är nöjd och lycklig med det hon gör så får hon göra som hon vill och jag stötar henne.

//Jocke

Helena B
2006-02-16, 18:40
Har bara haft en pojkvän som inte var träningsfreak men han sa ingenting om min träning. Det enda som var jobbigt var maten att han vägrade äta nyttigt och att han inte ville göra något som hade med träning att göra. Kanske kan vara glad att det är slut ;)

jocke-j
2006-02-16, 18:45
Har bara haft en pojkvän som inte var träningsfreak men han sa ingenting om min träning. Det enda som var jobbigt var maten att han vägrade äta nyttigt och att han inte ville göra något som hade med träning att göra. Kanske kan vara glad att det är slut ;)

antagligen!.. Vet själv hur frustrerad man blir på kompisar som kommer med 100 olika ursäkter för att aldrig motionera. och aldrig följer med på prova på ggr om det nu gäller ngn kampsport eller gym trots att det är helt gratis och dom ändå kommer sitta och häcka framför datorn hela kvällen annars.

//Joakim

Metal_boy_
2006-02-16, 19:03
ne men du fattar hur jag menar *slap*
ett exs mamma satt och la upp skitstora portioner
varje gång jag åt där.. hon klaga på att jag va för
liten :(


Hon tyckte ju att du skulle bygga på dig, kötta upp liksom. Du har ju följt hennes råd, så vad klagar du över?? :hbang:

mini
2006-02-16, 19:09
Mitt ex tränade inte, men hade vett nog att förstå hur viktigt det var för mig. I gengäld lät jag bli att prata under speedwayen.

Grisen
2006-02-16, 19:11
Mitt ex tränade inte, men hade vett nog att förstå hur viktigt det var för mig. I gengäld lät jag bli att prata under speedwayen.

Ha ha, vad var det för bonde? Varför tar du inte mig i stället? :/

HellCat
2006-02-16, 19:13
Mitt ex tränade inte, men hade vett nog att förstå hur viktigt det var för mig. I gengäld lät jag bli att prata under speedwayen.

Samma här typ.

Pojkvännen jag har nu klagar inte det minsta..
O i gengäld så klagar jag inte på att han ska kolla på fotboll stup i kvarten..
Han e bäst :love:

mini
2006-02-16, 19:13
Ha ha, vad var det för bonde? Varför tar du inte mig i stället? :/
Dalmas? Speedway är religion.
Edit 1: hm, fiffigt med vitt.. :em:
Edit 2: det kan ha varit ett knep för att få tyst på mig några timmar i veckan åtminstone...

Grisen
2006-02-16, 19:20
Dalmas? Speedway är religion.
Edit 1: hm, fiffigt med vitt.. :em:

Ha ha, märkte du det nu?


Edit 2: det kan ha varit ett knep för att få tyst på mig några timmar i veckan åtminstone...

Ha ha!

Metal_boy_
2006-02-16, 19:26
Dalmas? Speedway är religion.
Edit 1: hm, fiffigt med vitt.. :em:
Edit 2: det kan ha varit ett knep för att få tyst på mig några timmar i veckan åtminstone...


Så det är bara slänga på sig Odal-kepsen, pilla in en prilla och hoppa in i Volvo 142:an med träskorna, så är man din??

mini
2006-02-16, 19:30
Så det är bara slänga på sig Odal-kepsen, pilla in en prilla och hoppa in i Volvo 142:an med träskorna, så är man din??
Äh, jag är ingen dalkulla heller, jag tycker speedway är ganska långtråkigt. Det var religion för honom.

Metal_boy_
2006-02-16, 19:33
Äh, jag är ingen dalkulla heller, jag tycker speedway är ganska långtråkigt. Det var religion för honom.


Kranskulla då?? Ska vi kasta ring??


Jo håller med, lika kul som att titta på en barnkarusell som bara går runt och runt hela tiden.

sissa
2006-02-16, 20:24
Min sambo tränar inte, och är måttligt intresserad av träning. Men han gnäller inte på mig. ( Jag inser att det måste finnas dem som gör det, men när jag skriver det så låter det så självklart. Varför skulle han gnälla på det? Fy fan för att du hittat något du tycker är kul liksom) Han tycker det är kul, möjligtvis inte ibland när jag glömmer att alla kanske inte är intresserad av proteinsyntes och snackar järnet osv.

*popcorn*

elan
2006-02-16, 20:31
Min sambo brukar inte klaga, det enda han sa någon gång var att jag inte fick träna bort tuttarna eller rumpan. :D Jag är ju i och för sig inte stor/muskulös på något sätt men jag tror att det skulle behöva gå rätt långt innan han skulle få för sig att komma med några invändningar.

Jag tror att han tycker det är rätt skönt att jag pysslar med mitt tränande så han får lite tid ensam hemma att pyssla med sitt. Däremot kan jag tänka mig att han tycker jag är lite jobbig som inte alltid vill äta det som han föreslår. Att försöka få med honom och träna har jag lagt ner för länge sedan.

Sedan är jag lite känslig och kan bli kinkig om jag inte får mat var tredje timme men det har ju inte med min grovhet att göra. :D

hultman
2006-02-16, 21:47
Jag tycker inte att brudar med muskler - lite som mycket - är mer estetiskt tilltalande. Därför vill jag inte att min brud tränar.

sgtbarnes
2006-02-16, 21:53
Jag tycker inte att brudar med muskler - lite som mycket - är mer estetiskt tilltalande. Därför vill jag inte att min brud tränar.

+1. iaf inte bygger, träna är ok. obs ingen viljekuvning här :D

no1fitness
2006-02-17, 03:20
Nu har ju jag bara haft en person i mitt liv sedan jag började träna och själv tränar han ju också mycket. Men han har kommenterat några gånger att han önskat att jag var lite mindre så han ser större ut. :D

Davil
2006-02-17, 07:30
Dalmas? Speedway är religion.
Edit 1: hm, fiffigt med vitt.. :em:
Edit 2: det kan ha varit ett knep för att få tyst på mig några timmar i veckan åtminstone...
Dalmas + speedway = Avesta jue !! :D Undrar vem det kan vara..

Herkulez
2006-02-17, 09:48
Nu har ju jag bara haft en person i mitt liv sedan jag började träna och själv tränar han ju också mycket. Men han har kommenterat några gånger att han önskat att jag var lite mindre så han ser större ut. :Dhahaha :laugh:

Gr8 Muscles
2006-02-17, 22:38
Nu har ju jag bara haft en person i mitt liv sedan jag började träna och själv tränar han ju också mycket. Men han har kommenterat några gånger att han önskat att jag var lite mindre så han ser större ut. :D

Det krävs en stor man för att vara tillsammans med en storslagen kvinna! :thumbup:

no1fitness
2006-02-18, 04:06
Det krävs en stor man för att vara tillsammans med en storslagen kvinna! :thumbup:

:bow: :em:

Fed up
2006-02-18, 18:45
min karl tränade när vi träffades -då tränade inte jag- men sen fick han ett jobb och la då av sig helt och så började jag träna istället.
han tycker det är bra att jag tränar och uppmuntrar mig alltid att gå till gymmet, men kan bli kinkig om jag bara MÅSTE gå på boxningen så jag blir lite sen till nåt vi ska göra ihop, eller liknande.
sen tycker han att jag är rätt löjlig med min hälsovakt och min lilla våg. han tycker jag är hysterisk och överdriven osv, men tongångarna kommer nog bli annorlunda när han får se resultatet. sen kan han bli lite trött på mig när jag skenar runt i affären och läser näringstabeller på allting och får något saligt i blicken när jag hittar nån ny produkt med "massor protein och bara tre gram fett!!"typ.

problemet är att jag tycker att han borde gå och träna. jag vill inte vara skitfit på stranden och gå brevid en otränad blob. elakt, men faktiskt sant. jag driver benhård propaganda här men han är envis som en gammal get. *grr*

det hade ju varit roligt om man kunde dela det här intresset, iallafall lite. men ha vägrar gå och träna med mig nånsin, vilket nog är rätt klokt för jag kommer bara tycka att jag vet bättre(vilket jag gör) och springa runt och korrigera honom och anmärka här och där, vilket nog kommer vara grymt irriterande för honom. men jag tycker han fan kan gå själv då.