handdator

Visa fullständig version : Antibiotika


Assazel
2002-09-21, 15:15
Jag tar antibiotika mot Acne. Den heter Tetralysal. Kan detta ha anabola eller katabola effekter? Hoppas verkligen att någon av er kan kolla det eller ngt..

Vänligen
Bengan!

Tjockisen
2002-09-21, 15:25
Tetrysal är enligt mig inte bra alls.. Det hjälper under tiden man äter det, men direkt efter man slutat får man tillbaka all acne. Sen att det dessutom är antibiotika är inte bra. Antibiotika i vilken form som helst bör man inte äta under en längre tid. Jag har en liten teori om att mitt tetralysalanvändade har något samband med en längre tids sjukdomar efter avslutad kur (tetralysal alltså...). Var helt frisk under tiden jag åt tetralysal, men efter det fick jag ett gäng halsflusser (6-7 st per år i 2 år), och en körtelfeber. Funderar på om mitt immunförsvar fått sig en törn av all antibiotika och typ lagt ner eller något liknande.

Anyway, som svar på frågan, jag kände inte av något som påverkade träningen iallafall.

Tror det fanns en tråd uppe här någonstans om Roaccutan, kolla på den.

Åse Columbus
2002-09-21, 16:11
Roaccutan....förstör huden.....inge bra alls

min sambo tagit det för acne......

Tjockisen
2002-09-22, 10:31
Hur menar du med förstör huden? Visst, man blir torr under tiden man använder det, men det försvinner ju.

GhostFace
2002-09-22, 18:21
LOL

'Accutan' fanns en medicin som hette en gång för inte länge sedan. Läste att den hade extremt ohälsosamma bieffekter för i detta fallet 'kroppsbyggare' som överdoserade detta i det västerländska samhället.

"Ro-accutan" är det månne ett alternativ till ovanstående.....:D

Assazel
2002-09-23, 16:43
Nu hoppar ni till ett ämne som heter Roaccutan utan att berätta vad likheten med den och tetralysal är!???

Bamse
2002-09-23, 21:20
Accutane och roaccutan är samma sak. Heter roaccutan i Sverige och accutane i ex. USA.

Jag gick på Tetralysal i säkert 2 år under tonåren.. Funkade inget vidare + att jag måste ha skitit ut mitt immunförsvar, eftersom jag blev sjuk hela tiden efteråt.

Roaccutan är det enda som hjälper mot svår acne. Finns dock vissa risker. Alla drabbas dock inte.

Assazel
2002-09-24, 17:33
vad är svaret på min fråga då?
påverkar det min träning / kroppsbyggande?

GhostFace
2002-09-24, 18:07
Men !

Fråga din läkare som skrev ut receptet, för antibiotika skrivs väl fortfarande ut på recept !

Forumet må ha många "förstå-sig-på-are" & viss kunskap i några områden men ren fakta kring receptbelagda mediciner ska du kolla med din källa (i detta fall; läkare) i första hand, inte någon på Internet !

Vem vet vad som kan gå fel....

Megatuttarna
2002-09-24, 23:36
Roaccutan är KANON mot acne..visst man upplever väldigt torr hud och resultaten kommer inte förräns dom sista 2 veckorna men sedan håller de i sig resten av livet! Fast i början av roaccutan kuren så förvärras t o m all acne..

Anledningen till att roaccutan är farligt vid överdosering är att det är väldigt styggt mot levern..