handdator

Visa fullständig version : Pluffsig i ansiktet!


snubben76
2006-02-15, 22:15
Jag styrketränar 3-4 ggr i veckan och kör konditionsträning i samband med passen. Käkar nyttigt, proteinpulver, cla, inga kolhydrater efter 18. Har gått ner i fett och fått mer muskler, men är fortfarande "rund" i ansiktet!

Är det vintern som ställer till det? På sommaren ser jag alltid tightare ut i fejjan. Jäkligt frustrerande att man tränar som en galning och får sjysst kropp, men får inte till de där kindbenen..

Kanske ska tillägga att jag är ute o krökar varje helg. hehe.

AJO
2006-02-15, 22:41
Jag styrketränar 3-4 ggr i veckan och kör konditionsträning i samband med passen. Käkar nyttigt, proteinpulver, cla, inga kolhydrater efter 18. Har gått ner i fett och fått mer muskler, men är fortfarande "rund" i ansiktet!

Är det vintern som ställer till det? På sommaren ser jag alltid tightare ut i fejjan. Jäkligt frustrerande att man tränar som en galning och får sjysst kropp, men får inte till de där kindbenen..

Kanske ska tillägga att jag är ute o krökar varje helg. hehe.


Kan det inte var kortisol, om du krökar och glömmer att äta... ähh jag jag har ingen aning... *flex*

aliquis
2006-02-15, 22:52
Är ju svårt att säga hur de ser ut just nu när du säger "går ner i fett", har du väldigt lite fett eller har du fortfarande en del? Antar att du antingen har lite kvar eller att du ansikte bara ser ut så, om du nu blir tightare på sommaren skulle jag anta att det beror på solbränna och att du kanske äter lite mindre på sommaren (och rör dig mer).

Att supa varje helg vet jag inte om det går ihop med resten.

bluelight
2006-02-15, 22:54
Eller så är du så naturligt kanske? Har du alltid varit så? (kolla på gamla foton osv)

Är själv ganska pluffsig i ansiktet (enligt mig själv), dock är jag väl lite halvbulkig..

pecson
2006-02-15, 23:03
det kanske är lite vätskeansamlingar eller nåt. ja är rätt plofsig i ansiktet med på vintern. ja måste komma ner rätt lågt i fett% för att inte vara det.

jocke-j
2006-02-16, 14:05
Kan det inte vara så att du rent genetiskt har ett lite "grövre" ansikte.
Har haft några polare som har haft helt okej kroppar men ändå sett lite tjocka ut i ansiktet. Annars är väll rådet att sluta supa under ett tag och se om det blir ngn skillnad.

//Joakim

Nina L
2006-02-16, 15:00
Hur gammal är du? Det finns de som ser mulliga ut i ansiktet fast de är smala på kroppen, och det beror på att fettkuddarna i kinderna är stora. De minskar dock med åldern, varför du ser fler fjortisar än åldringar med "gulliga kinder".

wintzell
2006-02-16, 15:03
Du säger ju att du lever sunt, förutom på helgerna. Brukar inte ge rådet att sluta kröka men du kanske skulle testa med en eller två vita helger och se hur det artar sig?

Piranha
2006-02-16, 15:07
Hur gammal är du? Det finns de som ser mulliga ut i ansiktet fast de är smala på kroppen, och det beror på att fettkuddarna i kinderna är stora. De minskar dock med åldern, varför du ser fler fjortisar än åldringar med "gulliga kinder".


En teori är att undomarna blir mer och mer stillastittande i dataspels och internetvärlden.

Nina L
2006-02-16, 15:10
En teori är att undomarna blir mer och mer stillastittande i dataspels och internetvärlden.Jag tror inte att det påverkar ansiktet mer än resten av kroppen.

Piranha
2006-02-16, 15:11
Jag tror inte att det påverkar ansiktet mer än resten av kroppen.


Hjo du har rätt där.

Bönne
2006-02-16, 15:14
Jag har blivit jävligt vattnig av överätning, är lite störigt, men det försvinner rätt snabbt igen. Tror att mjölk har varit en mycket bidragande produkt till det, dricker du mycket mjölk kan du testa att ersätta det med något annat under en period - fast det är bara min egen uppfattning :)