Berenger
2006-02-15, 10:37
igår åt jag kanske lite mindre än 50g hasselnötter. helt plötsligt steg min kroppstemparatur på bara några sekunder.. kände ett enormt tryck i huvudet och ett stort tryck över bröst, todde jag skulle tuppa av.. det kändes konstigt i hjärtat och lungor i samband med andning.. andningen försvårades.. tjejen jag var med sa att jag var väldigt röd dessutom. efter 10 min blev det successivt bättre men andningen blev helt återställd först några timmar senare.. att tillägga är att jag inte hade problem att andas genom munnen.
av just hasselnötter i jättestora mängder har jag fått lite känning över bröst/hjärta/lungor? innan, men så här illa har det aldrig blivit, och inte var detta något rekord i mängd heller..
min fråga är; känner någon igen dessa symptom? varför just hasselnötter? äter andra nötter hela tiden utan problem. kan man utveckla en sådan här allergi senare i livet? mvh
av just hasselnötter i jättestora mängder har jag fått lite känning över bröst/hjärta/lungor? innan, men så här illa har det aldrig blivit, och inte var detta något rekord i mängd heller..
min fråga är; känner någon igen dessa symptom? varför just hasselnötter? äter andra nötter hela tiden utan problem. kan man utveckla en sådan här allergi senare i livet? mvh