handdator

Visa fullständig version : Hur var gårdagen?


Stumpis
2006-02-15, 08:26
Firade ni Alla Hjärtans Dag igår?
Blev ni firade?
Tycker ni att det är en trevlig liten högtid som bryter av i det trista gråa mörkret, eller är det en kommersiell skit-dag från USA?

Piranha
2006-02-15, 08:32
Köpte 3 rosor och en annan sak.

Lugn kväll, annars.

Som du säger alla hjärtans känns kommerciellt och att visa någon uppskattning känns lite bättre om det kommer spontant.

wintzell
2006-02-15, 08:35
Ställde mig utanför en tjejs lägenhet med ros och en flaska vin och väntade in henne efter jobbet. Jag hoppas att det var uppskattat...

Nitrometan
2006-02-15, 08:36
Det är en kommersiell skitdag.

Men jag köpte ändå tre rosor i en bukett med lite brudslöja och ett prydnadshjärta.

Sen tog vi hem Kinamat och hade en mysig kväll.

z_bumbi
2006-02-15, 08:36
Ställde mig utanför en tjejs lägenhet med ros och en flaska vin och väntade in henne efter jobbet. Jag hoppas att det var uppskattat...

Någon du kände?

Eva_E
2006-02-15, 08:39
Gårdagen var alldeles utmärkt, tackar som frågar!

Rent principiellt så gillar jag inte att man firar Alla Hjärtans dag, lika konstlat som Fars Dag, Mors Dag och Halloween - som du skriver, importerade helger som bara är en ursäkt för att affärsmännen ska få sälja ännu mer. Och dessutom går det mer och mer till överdrift för varje år - höjden var när jag läste i ett annat forum om föräldrar som gav sina BARN presenter på Alla hjärtans dag. Jag tar mig för pannan!

Men varje liten ursäkt för att uppvakta varandra i liten skala är å andra sidan rätt trevlig... Så jag är minst sagt kluven där.

Själv blev jag uppvaktad av maken med blommor och en skål fina praliner när jag kom hem från mitt träningspass på kvällen. Sånt smälter jag av, erkännes!
Och så snart som jag postat det här inlägget ska jag skicka ett e-kort till honom med nån liten fjaskigt romantisk hälsning...

Eva

GymTT
2006-02-15, 08:40
Köpte lite fint till mamma.

emmzan
2006-02-15, 08:40
Hm. jag inledde dagen med en tenta som inte gick så bra, fortsatte med en räkmacka, ett bra träningpass och avslutade med kasslergratäng och sömnighet :D

Skickade dock lite kramar via sms till någon.

JJ
2006-02-15, 08:45
Gårdagen var bra, 2 OS guld. Fick lite småsaker av tjejen men gav inget till henne eftersom det är en kommersiell skitdag. Men snäll som jag är får hon en present till helgen istället, hon kan ju inte vara utan när alla andra flickor får.

wintzell
2006-02-15, 08:45
Någon du kände?

Hehe, ja!
Vi är liksom på gång... hoppas jag. Därför kunde jag inte säga "tjejen".

Nina L
2006-02-15, 08:53
Det var en jättemysig kväll! Pojkvännen kom hem efter en hård dag på jobbet och vi gav oss ut för att äta på vår favorit-thai-restaurang. På vägen hem köpte vi smaskig glass som vi avnjöt tillsammans med en flaska champagne och ett inspelat avsnitt av Veckans Nyheter. Mycket trevligt! :thumbup:

ConeVillage
2006-02-15, 09:10
Gav 3 rosor till min fru...

Fick Bilsport av henne (märklig men uppskattad alla hjärtans dag present)

hahavaffan
2006-02-15, 09:16
Kom hem från jobbet, mamma hade lagat lasagne. Gott som fan.
Satte mig vid datorn, snackade med nån tjej. Sen åt jag igen och kollade på Four Kings. Sen snackade jag lite på msn med hon tjejen igen. Sen åt jag igenm och kollade på Las Vegas. Sen gick jag o lade mig. Somnade 21:50 ca. :)

Calleman
2006-02-15, 09:21
Jobbade hela dagen, tränade rygg, baksida axlar och underarmar, fortsatte hemåt. Då hade flickan min förberett en trerättersmiddag. Vitlöksbröd, fondue och våfflor till efterrät. Sen blev det en promenad och en mysig kväll.

Present köpte jag inget igår, blev en kombinerad 3-års/Alla hjärtans dag present i lördags istället i form av en Paris-resa.

Wennerberg
2006-02-15, 09:24
jag fick sushi av fjällan sen somnade jag

bubbe
2006-02-15, 09:30
Skickade dock lite kramar via sms till någon.

Nu börjar jag bli orolig, är du säker på att det var till rätt någon? jag fick kramiga sms igår från ett nummer jag inte kände igen, visserligen kul med en okänd beundrare men jag har ju redan fru och barn.

Stumpis
2006-02-15, 09:31
Jag har firat Alla Hjärtans Dag så länge jag kan minnas eftersom min pappa hette Valentin. Det var lite speciellt när jag var liten att ha en pappa som hade namnsdag på Alla Hjärtans Dag och vi ritade teckningar och gav honom blommor. Jag tar gärna vara på dagar som innebär att man tänker lite extra på varandra, och sen är det upp till var och en om man vill dras med i den kommersiella spiralen.

Gav min man ett egentillverkat presentkortshäfte som han löser in hos mig. Det innehåller bla 30 minuters massage, ett biobesök, att jag tvättar hans bil och lite sånt smått och gott.
Sen har jag som tradition att jag delar ut rosor till alla mekanikerna i verkstaden denna dag (30 personer) och det är väldigt uppskattat. :) Det är kanske inte så ofta män får blommor, eller?

Fick dessutom 3 röda rosor av min man med blomsterbud. Texten på kortet började med "Det trodde du inte..." och det hade han väldigt rätt i! :D

Melker
2006-02-15, 09:42
[QUOTE=Stumpis]Firade ni Alla Hjärtans Dag igår?
Blev ni firade?

Jag fick ett paket med sockrade gelégodishjärtan + egenhändigt gjord allahjärtansdag-kort.
Sedan bjöds det på våfflor med glass och blåbärssylt :eating:

Min sambo fick en ros, en stor kexchoklad samt presentkort på H&M (300:-)

En rätt trevlig kväll i övrigt som avslutades med "Joey" :D

Pepparkakssmurfen
2006-02-15, 09:46
Det är en kommersiell skit-dag från USA

Pepparkakssmurfen
2006-02-15, 09:48
Såg löjligt ut i kön på Konsum igår,massor med killar med en ful ros i ena handen och ett paket geléhjärtan i den andra.

High1ander
2006-02-15, 09:51
För att halvt copy-paste från en tråd jag starta:
Förklarade att jag var kär i till en tjej. Jag var inte så hardcore att jag sa det direkt i ansiktet som jag en gång gjorde på McDonalds (inte under alla hjärtans dag den gången dock). Valde det med flit på donken en gång, vilket härligt nederlag, Bonaparte och Hitler kan gå och hänga sig, High1anderiska nederlaget vid Donken, där hela High1andariska armen krosades av blott en Quinna, det får man inte läsa om i historieböckerna.

Aja, den här gången så fick det bli FedEx som skötte jobbet åt en, eftersom tjejen bor 10 timmar bort...
Någon gång måste jag prova Burger King och se om det är ett bättre slagfält. Visst FedEx är smärtfritt, men jag gillar att vara på fältet när mina trupper slåss.

"Smell that son? That's the smell of Burger King, I love the smell of Burger King in the morning" - Kommer isf att yttras om jag vinner någon strid där.

Idag så gick det iaf OK, inga förluster, men inget avancemang heller. Båda sidor har bestämt sig att behålla ställningarna i sina skyttegravar och om en månad återupta eventuella förhandlingar, då det är inbokat möte sedan 2 månader tillbaka.

Over and Out!

babyshambles
2006-02-15, 10:33
Blä. Åt 450g gelehjärtan mitt i deffen. Fan för alla hjärtans dag.

Henke
2006-02-15, 10:36
Tjejen fick ett par tulpaner som farsan hade köpt, sedan fortsatte vi firandet med lite bänkpress, ganska bra hjärtdga, annars är det nog inte så mycket för mig.

Sonny
2006-02-15, 10:49
Det är en kommersiell skit-dag från USA*2

Mental
2006-02-15, 10:51
Blä. Åt 450g gelehjärtan mitt i deffen. Fan för alla hjärtans dag.

Det blir en rejäl morgonpromenad för att betala av den kcal bomben :D

pdc9
2006-02-15, 10:52
Min tjej har gett upp förhoppningen om att jag ska komma med någon present eller uppvakta henne på något speciellt sätt på dessa fåniga jippo-dagar. Är helt emot all sån här typ av påhitt. Däremot är jag en jäkel på att komma med presenter och överraskningar på vanliga dagar :cool:

Däremot ville hon köpa något klädesplagg till mig så vi gick och tittade runt lite bland affärerna i stan men tråkig som jag är så fanns det inget i min smak och istället stressade jag oss hemåt så att jag kunde sticka till gymmet för att köra rygg samt lite HIIT ! :hbang:

Cilia
2006-02-15, 10:55
min pappa hette Valentin
+1

Metal_boy_
2006-02-15, 11:00
Skitdag! Kärlek visar man året runt, punkt! Ska inte vara nån speciell dag för sånt, folk gör ju det dom gör ENDAST för själva dagen. Bättre att göra såna saker när sin respektive minst anar det och för att man själv vill det. Inte pga ett datum.

mini
2006-02-15, 11:04
Jag jobbade och är singel, så jag kände dubbel bitterhet igår.
Fick dock ett rart sms.

bluelight
2006-02-15, 11:10
Trevlig, gav inget, fick inget. Satt på kolo, kollade på OS och var sjuk! :hbang:

tenchi
2006-02-15, 11:13
Köpte ett kort, lagade mat ihop.