handdator

Visa fullständig version : Styrka dan efter jympa?


H.Emanuel
2006-02-15, 07:33
Är med på F&S intensivjympa ibland, i dessa pass är det förutom kondition en hel del armhävningar. Väldigt svettiga pass iallafall. Min undran är om det funkar att styrketräna dagen efter ett sådant pass? Alltså, om det är mer eller mindre bra med tanke på överträningsrisk osv. Som det varit nu så har jag varit på ett pass ena dan och tränat styrke andra

Helea
2006-02-15, 07:35
Jag har själv tränat i dessa intensivpass förut. Det är ingen fara att träna styrka efter. Oftast är ju dessa pass mer konditionsinriktade och det är inte så hård styrka i dem, man kör inte så koncentrerat på en muskel heller.. Kör på med styrka nästa dag. Kan inte skada. :)

H.Emanuel
2006-02-15, 07:38
Jag har själv tränat i dessa intensivpass förut. Det är ingen fara att träna styrka efter. Oftast är ju dessa pass mer konditionsinriktade och det är inte så hård styrka i dem, man kör inte så koncentrerat på en muskel heller.. Kör på med styrka nästa dag. Kan inte skada. :)
Du är en ängel. Alltså tänkte jag rätt då egentligen :bow:

Johan_P
2006-02-15, 07:38
Jag kör gympa med skolan kan mån, tis och ons, och styretränar på mån och ons. Ibland även bara en timme efter gympan.

Jag ser ingen risk för överträning, absolut inte om du kör passet dagen efter ditt gympapass. Fast vi har förmodligen alla olika nivåer för vad man trivs med, och vad man klarar av.

Hur länge håller ett F&S-pass på?

Helea
2006-02-15, 07:39
Du är en ängel. Alltså tänkte jag rätt då egentligen :bow:

Åhh, jag vet *rolleyes* Tack! ;)

krilleh
2006-02-15, 07:41
Eller så kör du styrka dagen innan, om du gillar de mer!

H.Emanuel
2006-02-15, 07:41
Jag kör gympa med skolan kan mån, tis och ons, och styretränar på mån och ons. Ibland även bara en timme efter gympan.

Jag ser ingen risk för överträning, absolut inte om du kör passet dagen efter ditt gympapass. Fast vi har förmodligen alla olika nivåer för vad man trivs med, och vad man klarar av.

Hur länge håller ett F&S-pass på?
en timme eller om det är 55 minuter. Det känns inte som att det är problem att klara av det, ville mest höra mig för hos er proffs :cool:

H.Emanuel
2006-02-15, 07:42
Eller så kör du styrka dagen innan, om du gillar de mer!
Beror på hur man ser det, eftersom det ju blir varannan dag

Helea
2006-02-15, 07:44
Förut när jag körde F&S så var vi i unkna gamla skolidrottshallar *spy* Ligga på golvet i allt damm Uscha mig. Inte trevligt! (anledning till att jag slutade hehe) Hoppas du har en bra sal att köra i?

Man blir nästan hjärntvättad av de där passen. Så fort man hör en låt som ingår i passet så tänker man på vilka rörelser man ska göra till just den låtan haha

H.Emanuel
2006-02-15, 07:47
Förut när jag körde F&S så var vi i unkna gamla skolidrottshallar *spy* Ligga på golvet i allt damm Uscha mig. Inte trevligt! (anledning till att jag slutade hehe) Hoppas du har en bra sal att köra i?

Man blir nästan hjärntvättad av de där passen. Så fort man hör en låt som ingår i passet så tänker man på vilka rörelser man ska göra till just den låtan haha
Det är väldigt fräscha lokaler. Min balans och koordination är helt fucked.

H.Emanuel
2006-02-15, 07:53
Gillar inte att tex löpträna. Gillar inte laggrejer typ innebandy, vågar mig inte på kampsporter, tycker det är rätt trist med löpbanden och trappmaskinerna, simning ger inget för min del. F&S är okej, en ledare, en massa snygga kvinnor, och så kör man allt man pallar.

Helea
2006-02-15, 07:55
Vågar inte på kampsporter!? Det e ju det bästa som finns! Men, men om det e tjejjer du e ute efter... hmmm.... gå på kickboxning. Där är det mkt tjejjer. (bland annat jag). Sen e det ju ruggans kul oxå ;-)

H.Emanuel
2006-02-15, 07:59
Vågar inte på kampsporter!? Det e ju det bästa som finns! Men, men om det e tjejjer du e ute efter... hmmm.... gå på kickboxning. Där är det mkt tjejjer. (bland annat jag). Sen e det ju ruggans kul oxå ;-)
Spelas det musik rätt högt under passen? Det knakar så jävligt i mina knän och fotleder, är inte tillräckligt medvetet närvarande för att bortse från det, vilket gör att jag tappar koncentrationen

Helea
2006-02-15, 08:04
Spelas det musik rätt högt under passen? Det knakar så jävligt i mina knän och fotleder, är inte tillräckligt medvetet närvarande för att bortse från det, vilket gör att jag tappar koncentrationen

Jo, rätt så. Men det e ju inte musik hela tiden. Det är ju vissa teknik övningar utan musik osv.

H.Emanuel
2006-02-15, 08:06
Jag köper inte hela F&S-konceptet. Tycker det är okej som sagt, men det känns onekligen lite Konsum mitt i allt.

Helea
2006-02-15, 08:07
Jaha! du kanske tror att jag menar kickboxning på F&S? Nej, jag menar riktig kickboxning. På en riktig klubb! Det ska det va =)

H.Emanuel
2006-02-15, 08:09
Jaha! du kanske tror att jag menar kickboxning på F&S? Nej, jag menar riktig kickboxning. På en riktig klubb! Det ska det va =)
Nej, nej. Mig veterligt har de inte sådant där. Tycker de skulle utöka med sådant, för fanns det skulle man ju testa.

Eva_E
2006-02-15, 08:12
Jag säger också KÖR!

Det kommer att gå alldeles utmärkt! Ett enda varningens finger dock - eftersom det är rätt mycket kondition som du säger i de där passen så misstänker jag att du jobbar rätt mycket med benen (springer, hoppar och så) i dem. Så om du kan välja - träna nåt annat än ben under ditt styrketräningspass... Benträning dagen efter ett riktigt hårt löppass är inte heller nån höjdare, vet jag av egen erfarenhet.

Eva