Visa fullständig version : När skall på dagen ska man äta kolhyderater?
Fredrik_80
2006-02-14, 20:41
Sk aman äta kolhyderater till alla mål man äter under dag/kväll eller ska man bara äta efter träningen? Jag vill få fram musklerna man har och därför vill jag inte öka så mycket i vikt utan snarare gå ner lite i vikt. Jag brukar äta mest kolhyderater efter träningen och då blir de mest fullkorns ris & pasta. Vad tycker ni, ska man få i sig mycket kolhyderater i alal mål eller räcker de med att få i sig mycket efter träningen?
MVH
Fredde
Bondlurk
2006-02-14, 20:46
Det du vill är alltså deffa, för att få fram lite formen, det sämsta du kan göra är att kolhydrat tömma, det kommer ha mycket katabola konsekvenser, du borde enbart se till att du ligger på ett kaloriminus en längre tid.
King Grub
2006-02-14, 20:46
Förutom i samband med träning är glukostoleransen som högst morgon/förmiddag.
Bondlurk
2006-02-14, 20:49
Förutom i samband med träning är glukostoleransen som högst morgon/förmiddag.
Vilket innebär att det är bra att äta mer kolhydrater på morgonen, eller?
King Grub
2006-02-14, 20:51
Det är ingen dum idé att förlägga en större del av kolhydratintaget till dygnets första halva än till den sista.
Om du är mer aktiv under dygnets andra del än under den första, är det kanske bättre att göra tvärtom, dock.
Absinteh
2006-02-14, 23:58
Inte ifall vi pratar produkter med lågt GI
Personer som äter större delen av energiintaget på andra halvan av dagen hamnar ju dessutom i bättre form än de som äter större delen i början, iaf enligt paulun, men vem vet när de tränade o så, om de nu gjorde det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.