handdator

Visa fullständig version : Hjälp med gainer


gondie
2006-02-14, 19:31
jag köpte ett packet mass fx och undrar ungefär hur mycket man ska ta? Innehåller 25 g protein ca 66 g kolhydrat, per hundrade gram.

STarfish
2006-02-14, 19:41
jag köpte ett packet mass fx och undrar ungefär hur mycket man ska ta? Innehåller 25 g protein ca 66 g kolhydrat, per hundrade gram.

100g blir väl bra, men jag skulle själv slängt i 1dl vassle för och få lite mer proteiner.

Annars så tillaga en file och ät tillsammans med din 100 grams mass fx drink.

25 protein tycker jag själv är lite väl lite.

STarfish
2006-02-14, 19:43
Snackar om efter tränings drinken då ;)

gondie
2006-02-14, 19:52
ok tack för det snabba svaret. Men när ska man egentligen ta den, jag har hört massor med olika varianter. Nu tar jag den 5 minuter efter träningen, är det bra så eller?

STarfish
2006-02-14, 21:20
ok tack för det snabba svaret. Men när ska man egentligen ta den, jag har hört massor med olika varianter. Nu tar jag den 5 minuter efter träningen, är det bra så eller?

Gör ingen större skillnad precis men så snabbt så möjligt kan ju vara utmärkt, behöver inte stressa *rolleyes* kan ju ta en stund och gå hem från gymmet också...

Så länge du ger din kropp den energi som behövs i form av kolhydrater och protein så blir det bra... själv försöker jag att få i mig min drink helst inom 1 timme.

Sen äter jag middag ytterliggare en timme efter det.

davvan
2006-02-14, 22:08
Jag tar en halv portion innan, och en hel efter.

Så här skrev King_Grub till mig:
"Jag anser att för bästa resultat skall du ta den före (direkt före) och 1 h efter träning. Måste du välja ett enda tillfälle, så är det direkt före kolhydrat+protein har störst effekt på proteinsyntesen (nybildningen av muskelprotein) efter passet. Ja, att ta den före träningen stimulerar proteinsyntesen efter passet med hundratals procent då."

Apos78
2006-02-14, 22:46
Gör ingen större skillnad precis men så snabbt så möjligt kan ju vara utmärkt,

En viss skillnad finns väl men man behöver ju inte vara petig med detaljer.. :cool:

STarfish
2006-02-14, 22:53
En viss skillnad finns väl men man behöver ju inte vara petig med detaljer.. :cool:

Jo såklart om man ska zooma in på alla dom där väldigt tråkiga och krångliga vetenskapliga ointressanta små detaljer som kanske kan förbättra dina resultat med ytterliggare 0,9% på en lång sikt som 10-20 år framåt i tiden som man inte skulle märkt av endå :devil:

Nej men det är ju inte precis Mr. olympia som frågar efter tips ;)

Är nog dags och sova nu... godnatt :thumbup: