handdator

Visa fullständig version : efedrin


tequilla
2002-09-20, 12:43
undrar lite på hur stor effekt efedrin har på fettförbränningen?
om man sköter kosten o allt annat likadant hur mycket större e fettförbränningen med efedrin, hur mycket ska man ta?

var kan man få tag på det o vad brukar produkterna heta?

själv har jag ripped fuel gamla som innehöll efedrin tror jag.

rekomendera något annat som påskyndar fettförbräning..

mvh //tequilla

eiselt
2002-09-20, 15:51
[Efedrin borde väl inte gå under "kosttillskott"... kanske ska det öppnas en avdelning för läkemedel?]

Grundläggande för att bränna fett är att du äter färre kalorier än du förbrukar. Du kan dessutom äta smart så att kroppens hormonella system hjälper til latt frigöra fett från fettcellerna. Detta gör du genom att öka upp proteinintaget och dra ned kolhydratintaget, samt öka upp intaget av nyttigt fett. Ämnesomsättningen ökar du enklast genom att köra hög intensiv träning och den procentuella fettförbrukningen kan du optimera genom atyt gå långa pomenader.

Allt detta slår tillsamman effekten av efedrin med hästlängder.

/ Henrik

Petrus
2002-09-20, 15:59
Jag tänker inte uppmana några till att använda effedrin eller länka till några platser där det går att köpa,,, Men!
Kombinationen Effedrin, Koffein, Asprin i olika varianter fungerar ypperligt i fettförbränning. Annars hade inte varit en miljard(!!!)indutri för det bara i USA...
Men som Henrik skriver; Rätt mat och träning ger resultat och är billigare...

Vänligen,,,
Petrus

tequilla
2002-09-20, 16:19
med all respekt så var inte de jag frågade Henrik...men tack. vet att du kan massor, ska nog komma på ett par saker du kan svara på oxå :loveyou:

alla vet var dom drar sina gränser o efedrin har jag inget emot. vet mycket väl vilka effekter de har mm, vet vad det används i läkemedelsind. mm

vet att många använder de så de e väl bättre att jag får reda på hur man ska gå till väga.

har en burk gammalt rappid fuel me efedrin, e de någe bra?

lite konstigt att alla använde de tex förra året o nu så e de så farligt o man har inget moral om man använder de...
upp till var o en

Pez
2002-09-20, 17:56
Skulle vilja påpeka att det Henrik beskrev är "basen" för att överhuvudtaget kunna tappa fettmassa och deffa. Kost och träning är A och O, en ECA stack är bara grädden på moset.

Sen så skulle jag tro att antalet användare av produkter med efedra/efedrin i snarare ökat från föregående år och den etiska synen på det hela är nog mer eller mindre oförändrad.
Däremot så är det olagligt att sälja/distribuera efedra/efedrin produkter.

Hur gammal är du och vad har du för stats? Vad är ditt mål med detta?

Mvh.
/pez

tequilla
2002-09-20, 19:02
mitt mål me träningen e o bygga en kropp som jag trivs me o ta bort all vardaglig stress.
de skönaste som finns efter 8 timmar förläsning e att träna..

jag e 19 år, fyller 20 i nov. för 1½ månader sen så vägde jag 65 kg ( var utomlands, kos grekland i 2 månader) efter de så började jag träna igen o äta allt jag fick tag på. nu väger jag 75 kg. tänkte lägga på mig lite till men ville först veta hur de e o deffa ner sig efteråt. har aldrig gjort de...
tänkte träna hårt fram till nyår o sen träna samt promenera mycket efter de för o få fram snyggare former.

några tipps o förslag?

mvh //tequilla

Pez
2002-09-20, 19:42
Om du på 1.5 månader ökat 10kg i kroppsvikt så är en mkt stor del av detta antagligen fett och vatten, förutsatt att du inte använt preparat av varierande sort.

Ang. ditt mål så är mitt tips att skynda långsamt och låta "byggandet" ta lite mer tid så du slipper gå upp så mycket i fettmassa vilket gör det lättare att deffa senare. Att bygga muskler är inte ett halvårsprojekt och att deffa utan någorlunda massa ger inte ett jota då risken är att du deffar bort det lilla du har lyckats bygga. Med lite otur kan du mycket väl gå bakåt i utvecklingen genom att göra på det sätt du tänkt dig.

Hur lång är du förresten? En vikt säger inte så mycket om man inte vet hur lång personen ifråga är.
Hur länge har du tränat?

Håller med om att det inte finns nåt skönare än att träna efter en lång dag med föreläsningar, seminarier och studier... :cheers:

/pez

tequilla
2002-09-20, 23:25
Jag hade väldigt svårt o gå upp i vikt innan men nu så gick de snabbt o enkelt, man skulle bara trycka i sig mat.:eating:
andänder inget olagligt, gainer, protein, kreatin o zink tillskott.

jag e 178 lång, och väger nu 74 kg.
tränade för 2 år sen o började igen i våras. tränade 3 månader, bra resultat men så kom sommaren o grekland. nu har jag tränat i 1 månad sen jag kom tbx.
innan de så har jag tränat fotboll i 7 år (5-8 träningar i veckan) o nu så springer jag när jag dömmer fotboll..

har fett som har lagt sig på magen, inte extremt men inget man vill behålla.
lite jobbigt att jag väger mera än innan sommaren men e inte lika stark, tappat mycket speciellt i rygg o bröst. från o göra 8x87,5kg i bänk så tar jag 6x80 nu.

hur många reps tycker du man ska köra me för o bygga muskler? jag kör på 6:or, väldigt tunga så att man inte klarar den sista utan hjälp.

måste pressa mig ännu mera nu!!!

:bpump:

Sverker
2002-09-21, 06:26
Hej Kaktusbrännvinet !

178 lång, 74 kg, lite rund om magen:confused:

Ta det lugnt. Gör som Henrik skrev och ät bättre. Vad jag förstår så är det träningen som är det viktigaste så varför förstöra allt med att så tidigt börja deffa :confused:
Under perioden du deffar kommer muskelökningarna bli betydligt sämre. Jag tycker du kan lugnt fortsätt och när vågen börjar närma sig 80 kg så är det HÖG tid att göra något åt saken. Men inte förr.


Din ordentliga ökning de sista månaderna ser jag som ett bevis på att muskelminnet är mycket bra. :)

Bodyblast.com
2002-09-22, 21:08
Originally posted by tequilla
mitt mål me träningen e o bygga en kropp som jag trivs me o ta bort all vardaglig stress.
de skönaste som finns efter 8 timmar förläsning e att träna..


några tipps o förslag?

mvh //tequilla

Är det någonting Effedrin gör, så är det inte att minska stressen.
Det finns dom som inte kan sitta still vid intag av Effe. Det finns även dom som aldrig kan sluta prata för att de är så stressade.

robertk
2002-09-24, 15:20
tequilla: Du är alltså domare? Då kanske det inte är så där jättelämpligt att ta något som vid tävling klassas som dopning..? Bara en iakttagelse :).

mvh, Robert

spinkoo
2002-09-24, 16:51
Dubbelpost...:notme:

spinkoo
2002-09-24, 16:53
Kanske ska dem börja dopingtesta domarna...vilka skandaler det skulle bli....:D Jag har altid undrat varför de där gamla gubbarna orkat springa så mycket...:rolleyes: :D :oh

tequilla
2002-09-24, 18:52
hahaha....
men jag e fotbollsdommare, inte mycket me styrketräning o göra :nono:
Att vi orkar springa så mycket beror endast på att vi går massor me kaffe o bullar innan matchen o så har man 500 pers som skriker dommarjävel bakom ryggen på en så de får igång en.

tänk o ha 500 pers i gymmet som skriker så fort man inte ökar i varje träning.... :stick:

spinkoo
2002-09-24, 19:09
Jag har sett när mina kompisar dömer knatte-matcher ibland. (några år sen) Finns såna svin som står och skriker dommardjälvel åt 14 åriga pojk.domare. En av anledningarna jag inte blev dommare själv.

Av nån anledning är det alltid upprörda fäder till ungarna i det forlorande laget som står och skriker på ungdomsdomarna. Höjden av svineri, kan inte tänka mig vad rikigta domare får stå ut med...:eek:

Kollar lite på Kalmar FF ibalnd och kom dommarna har det inte lätt, en galen klack:oh