handdator

Visa fullständig version : Ricinolja eller annat kul! :-)


Massivf
2002-09-20, 11:33
Hejsan!
Jag har ett litet problem här på jobbet...
Det är någon som dricker upp min mjölk hela tiden, inget stort problem men dock irriterande!
När man kommer och ska äta sitt mellis innan träning så finns det knappt en skvätt mjölk kvar, inget kul.

Trots att jag har vädjat med lappar osv.
Nu tänker jag göra något åt mitt lilla problem
:devil:

Vad kan jag hälla i mjölken som gör att vederbörande får RÄNNSKITA med stora bokstäver, eller varför inte något annat kul?

Vad kan jag hälla i mjölken som inte gör att den tar smak så att vederbörande inte känner att det är något skumt?


Eder tillgifvne
Massivf

Åse Columbus
2002-09-20, 12:07
kanske.....

varför inte skaffa en behållare som du kan hänga ett litet hänglås på.......so they get the message!!

ett förslag bara...

Åse:kickass:

z_bumbi
2002-09-20, 12:17
Massivf: Laxermedel är inget att leka med men en ph-indikator som gör att urinen byter färg är alltid kul :)

Danne
2002-09-20, 12:18
Cyanid- den som dör är skyldig.... (obs skämt) :notme:

Massivf
2002-09-20, 12:22
Hmm...laxermedel låter kul, men tar inte mjölken smak av det?
Lite beskt va?
Var får man tag på Laxermedel resp. PH-indikator?
Är det apoteket som gäller?

//M

gasoliner
2002-09-20, 14:30
haha..Laxoberaldroppar!! 15 min och PANG!! :D :D

finns receptfritt på apoteket ..:booty:

Danne
2002-09-20, 16:52
Eller så ställer du in två mjölkpaket i kylen och skriver en lapp

"ett av dessa två mjölkpaket är preparerat med laxermedel du har 50% chans att välja rätt, lycka till! "

naturligtvis så har du inte laxermedel i nåt av paketen :D du bör få ha paketen i fred :D

z_bumbi
2002-09-20, 18:21
Massivf: Menade med "att det inte är något att leka med" att du inte ska använda det, även ricinolja är ju laxerande.
I det här fallet har du ju kanske skäl men skulle någon hälla laxermedel i nått som jag ska äta skulle jag antagligen ligga på sjukhus någon månad sen åka in för grov misshandel om jag fick reda på vem det är.

PH-indikator har jag ingen aning om var man köper men du tar en som är giftfri och som är färglös vid det ph som mjölk har och sen ger färg när det får samma ph som urinen...
Passa samtidigt på att be till gud att personen inte har problem med allergier.

Ska problemet vara så svårt att lösa utan så här drastiska åtgärder ? Har ni inga personalmöten ? Eller så skäller du bara ut samtliga på en lunchrast, brukar funka bra för mig...

spinkoo
2002-09-20, 18:49
Hmm...blev pålurad läsk med nån skit i som galingarna hade köpt i leksaksäaffär. Det är den milda varianten så killen slipper få en allergisk reaktion och dö....:devil: