handdator

Visa fullständig version : En viktig fråga!


gladiatorerna1
2002-09-20, 07:47
Jag har fått en skada i axeln vilket gör att jag inte kan träna överkroppen på ett tag. Min fråga är alltså: Hur lång tid tar det att tappa muskler? Jag vill verkligen inte tappa några muskler.

Officer
2002-09-20, 08:25
Det tar lång tid innan du tappar muskler så det syns, så länge du sköter kosten ordentligt.
Få i dig tillräckligt (och lite mer) protein och försök käka vanligt mycket mat som du gjorde då du tränade (men försök åtminstone köra någon sorts konditionsträning så du inte lägger på dig en massa fett under denna tid)

/anabolic P

Pez
2002-09-20, 19:56
Hur länge är "ett tag"? Vet att det brukar vara ganska lång vilotid för axelskador, men det kanske inte är så allvarligt?

Testa annars Glutamin, något som många anser vara ett måste under konvalescens p.g av skada.

/pez

Bamse
2002-09-20, 21:16
... sen kan du ju alltid använda skadeperioden till att fundera på varför du överhuvudtaget drog på dig skadan, och vad du ska göra för att undvika nya skador.

GhostFace
2002-09-20, 21:54
Hur lång tid...........?

Även beror det på; vilken slags kroppstyp du har & hur länge du tränat, hur gammal du är.

Och inte att glömma; ju snabbare du tillfrisknar desto bättre för tillväxten ! ;)

gladiatorerna1
2002-09-21, 11:23
Tack så mycket till er som svarat!

Till Ghost face!

Jag tänka mig att jag kan träna som vanligt igen om ca 1-1,5 månad.

När det gäller kmin kroppstypp så säjer väldigt många att jag är bredaxlad.Jag är 18 år och tjej.Jag har tränat mellan 1,5-2 år.

Jag får panik när jag inte tränar överkroppen, så idag känner jag att jag måste träna lite iallafall.Jag kan tyvärr inte köra stenhårt som vanligt men jag måste göra mitt bästa.

Till Bamse!

Citat av Bamse:

"Sedan kan du ju använda skadeperioden till att på varför du i överhuvudtaget drog på dig skadan, och vad du ska göra för att undvika skador"

Jag har funderat väldigt mycket och jag har insett att axlarna är en muskelgrupp som man absolut inte får skada, då detta leder till att man inte kan köra någon muskelgrupp på överkroppen. Man ska självklart tänka på att vara försiktigt med övriga muskelgrupper också.

Till Pez!

Som jag skrev ovan så kan jag tänka mig att jag är tillbaka om ca 1-1,5 månad.Det är troligen ingen allvarlig skada men man måste vara uppmärksam.Jag ska köpa glutamin för behålla så mycket som möjligt.Föressten jag kom på en sak, jag har kreatin hemma, är det en bra ide att börja med det nu när jag är skadad?

Till AnabolicProtein!

Jag får börja med att gå promenader och så får jag även börja trampa på trappmaskin.

Linnet
2002-09-21, 20:57
jag har gått axelskadad i snart ett halvår nu, jag tycker mig märka att jag tappar muskelmassa. Jag har under perioden skött kosten ordentligt och ätit mycket protein, ändå tycker jag att det syns tydligt att man tappat framförallt hårdhet. Jag har funderat mycket på varför jag skadade mig och kom fram till att i min iver att utvecklas lät jag vikterna kontrollera mig istället för jag dem. När jag skadade mig skulle jag också bara vara borta en månad och sen vara fit for fight, men nu sitter jag här och har fortfarande kvar skadan. Bli inte förvånad om det kommer att ta längre tid än du väntar dig att bli bra. Hur gjorde du när du skadade dig och vart sitter smärtan?

Lycka till med läkningen!

gladiatorerna1
2002-09-22, 12:12
Till Linnet!

Tack för ditt svar!

Jag fastnade i bänkpressen.Det känns som om smärtan sitter i muskelfästerna.

dared
2002-09-22, 12:16
JAg råkade ut för en axelskada några veckor innan sommaren, den var av den lättare sorten. Jag fick vilade hela sommaren och nu har det blivit bra. Jag är mycket svagare men muskler har jag faktiskt inte tappat så mycket . Hoppas det går bra för dig i framtiden, det är iaf väldigt viktigt att den är helt återställd innan du kör tungt igen.. Gamla skador rivs lätt upp igen.

Pecca
2002-09-22, 16:02
Gladiatorerna>
Kolla om du fått något PM. Svaret kanske du finner där. Det har som sagt funkat på mig.:)

:cheers:

Åse Columbus
2002-09-23, 08:30
Pecca....dela med dig lite...

Massivf (min sambo) har slitit med en axelskada i 3 månader snart...

:bow:

Åse:)

gladiatorerna1
2002-09-24, 11:04
Till Pecca!

Vad menar du med PM?

Pecca
2002-09-24, 14:36
Gladiatorerna>
Private Message
Åse>
Du får nog också titta om du inte har fått ett:)


:cheers: