handdator

Visa fullständig version : Kontig känsla i rygg


ikariotis
2006-02-13, 23:08
När jag utför marklyft, och knäböj får jag en skum känska lite dragande obehadlig känsla lite över rumpan eller hur man ska förklara. Kör ganska lätta vikter men samma känsla återkommer, det gär inte ont eller så utan känns bara obehagligt. Jag utför övningarna väldigt strikt och rätt för att jag blev rädd att det skulle leda till en skada, Vet inte vad det är eller vad jag ska vända mig för att få hjälp? Det har inte förvärrats eller lugnat sig utan är samma känsla. Teorier om vad det kan vara?

krilleh
2006-02-13, 23:11
Välkommen till våran värld ;)

Berenger
2006-02-13, 23:12
värm upp och stretcha sedan ze glutes ordentligt..

Sniggel
2006-02-14, 20:01
När jag utför marklyft, och knäböj får jag en skum känska lite dragande obehadlig känsla lite över rumpan eller hur man ska förklara. Kör ganska lätta vikter men samma känsla återkommer, det gär inte ont eller så utan känns bara obehagligt. Jag utför övningarna väldigt strikt och rätt för att jag blev rädd att det skulle leda till en skada, Vet inte vad det är eller vad jag ska vända mig för att få hjälp? Det har inte förvärrats eller lugnat sig utan är samma känsla. Teorier om vad det kan vara?

Obs! gissning:

Vid marklyft pressas kotorna mot varandra, en av dina nerver som står för sensorisk upplevelse på skinkorna kläms åt och därför upplever du det du gör.

Där har du en teori till.

ikariotis
2006-02-14, 21:48
bör jag inte oroa mig alltså, vilka varningstecken bör man märka för att söka hjälp?

mangemani
2006-02-14, 22:28
bör jag inte oroa mig alltså, vilka varningstecken bör man märka för att söka hjälp?


tja,för mej small det bara till för.
kände av en stramande känsla i ena sidan av den nedre delen av ryggen,sen började det göra lite ont och sen small det till och sen haltade jag hela vägen hem.

så känn efter riktigt noga,gör det det minsta ont,börja att tänka efter lite då om det är så smart att köra ett reps till.